تویوتا

مسابقه دادن رئیس تویوتا با کرولای هیدروژنی در سوزوکا!

آکیو تویودا قطعاً یکی از جذاب‌ترین مدیران خودرویی است. باور ندارید؟ خب شاید سابقه منحصربه‌فرد او در مسابقات خودرویی نظر شما را تغییر دهد. موضوع دیگر هم می‌تواند تأکید او بر تولید محصولات جذاب‌تر توسط تویوتا باشد. این تصمیم باعث شده محصولات پرفورمنس متنوعی توسط این خودروساز تولید شود و البته جدیدترین حرکت هیجان‌انگیز تویودا نیز در سوزوکا رخ خواهد داد جایی که او پشت فرمان یک تویوتا کرولای هیدروژنی در مسابقه استقامتی خواهد نشست.

تویوتا به دنبال پیوستن به جامعه کربن خنثی است که در آن خودروها فاقد آلایندگی هستند. بخشی از استراتژی این شرکت استفاده از سوخت هیدروژنی می‌باشد. قطعاً در زمینه تست و بررسی تکنولوژی‌های جدید خودرویی هیچ جایی بهتر از دنیای موتور اسپورت نخواهد بود.

خب ساختن یک تویوتا کرولای مسابقه‌ای و هیدروژنی چگونه خواهد بود؟ خب این کار به‌طور سورپرایز کننده‌ای ساده بوده است. جدای از نیازهای ایمنی عادی تولید یک خودروی مسابقه‌ای، قطعات فنی این خودرو عادی بوده‌اند. تویوتا کرولا از نسخه بازنگری شده پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری GR یاریس استفاده می‌کند. البته تویوتا مجبور بوده موارد ساده‌ای همچون سیستم سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی را تنظیم کند. به غیر از این موارد، کرولای موردبحث دارای چهار تانک سوخت هیدروژنی می‌باشد که از تویوتا میرای گرفته شده‌اند.

اما بخش سورپرایز کننده نرمال بودن این خودرو به صدای پیشرانه مربوط می‌شود. برای اینکه بدانید این کرولای هیدروژنی با نسخه‌های درون‌سوز چه تفاوتی دارد باید گوش‌های خود را کاملاً تیز کنید. به نظر می‌رسد حضور کرولای هیدروژنی در مسابقات موتور اسپورت باعث تغییر دید نسبت به قابلیت استفاده این خودروها در دنیای واقعی خواهد بود.

تویوتا کرولای هیدروژنی و مسابقه‌ای در برخی مسابقات شرکت خواهد کرد. پس از هر مسابقه بهبودهایی در قوای محرکه و سرعت گرفتن سوخت‌گیری دوباره رخ خواهد داد. این کرولا بهترین مدل مسابقه‌ای و هیدروژنی در دنیا بوده و رئیس تویوتا نیز آماده راندن آن است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2344 ديدگاه)

    یاد اون سکانس فورد در برابر فراری افتادم که کن مایلز ، هنری فورد رو سوار جی تی کرد قلبش اومد تو دهنش ، منتها اینجا آکیو ، کن مایلزه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. عرفان

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (139 ديدگاه)

      کن مایلز هنری فورد رو سوار نکرد
      کارول شلبی هنری فورد رو سوار کرد تو اون سکانس

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2344 ديدگاه)

        ببخشید درست یادم نبود ، درسته اون شلبی بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. RezaRs

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1569 ديدگاه)

    چه ادم باحالیه من ولی تو سنش و جایگاهش مسابقه نمیدادم قطعا یه طورایی ناهمگونه با جایگاهش

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. RezaRs

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1569 ديدگاه)

      اگه مسابقه میدادم هم یک یک‌میشد یعنی 🤷‍♂️؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. زیزیگولو

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2434 ديدگاه)

    همونجوری که همه میدونیم استفاده از هیدروژن واسه احتراق و تنظیمات اون باعث میشه تولید دی‌ اکسید کربنو بعضی آلاینده‌ های دیگه به صفر برسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Sina10

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    درود بر ایشون!
    موتوراسپرت و مسابقات بهترین جا برای نشون دادن فناوری های پیشرفته هستن
    بسیاری بر این تاکید دارن که الودگی های دیگه که در اثر گرمای احتراق بوجود میاد چی میشه، جوابش اینه که تنظیماتی وجود داره که الودگی های اضافه رو نزدیک صفر میکنه و مشکل حل میشه

    یه سوالی تو ذهنم بود و خواستم اونو از دوستانی که اطلاعات بیشتری در این زمینه دارن بپرسم
    چند وقتیه این حرف مطرح میشه بخار آب خروجی از اگزوز ماشینای هیدروژنی ، میتونه گلخانه ای باشه ، در این موضوع که بخار آب یه گاز گلخانه ایه شکی نیست ولی در اینکه آیا مثل کربن دی‌اکسید رفتار میکنه و وجودش میتونه خطرناک باشه؟؟
    من در این زمینه شک دارم ولی در فرایند سوختن همین بنزین و هیدروکربن ها هم بخار آب تولید میشه ، اگه واقعا مشکلی در این زمینه وجود داشت به تاثیر بخار آب هم گیر میدادن ، پس نتیجه میگیریم که مشکلی وجود نداره
    دوستانی که در این زمینه اطلاعات بیشتری دارن اگه ممکنه توضیح بدن برامون

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  5. Mohammadreza

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (852 ديدگاه)

    شخصا به آینده انجین های احتراق داخلی با سوخت سینتیک و هیدروژنی امیدوارم وارم و آیندشون رو روشن میدونم.
    این نوع انجین ها بدون نیاز به تغییرات خیلی گسترده، الایندگی رو تقریبا به صفر میرسونن.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا