تویوتا

معرفی نسل جدید تویوتا هایلندر، زیباتر و کم‌مصرف‌تر

تویوتا نسل جدید کراس‌اوور سه ردیفهٔ هایلندر را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است. هایلندر در این نسل همچنان کراس‌اووری دوستدار و مناسب خانواده‌ها باقی‌مانده است اما تویوتا قصد داشته نمایی قدرتمندتر و ظریف‌تر به استایل بیرونی آن ببخشد و درعین‌حال بهره‌وری آئرودینامیکی آن‌را نیز بهبود دهد. بدین ترتیب حالا سروصدای باد در این ماشین کاهش و پایداری آن افزایش یافته است. هایلندر مدل ۲۰۲۰ در بیرون طراحی جدیدی دارد که برخی ویژگی‌های آن از کراس‌اوور کوچک‌تر رافور قرض گرفته شده است. در همین حال، نمای عقبی خودرو نیز تا حدودی کراس‌اوورهای لکسس خصوصاً مدل NX به یاد می‌آورد.

هایلندر در چهار تیپ مختلف شامل L، LE، XLE، لیمیتد و پلاتینوم به بازار عرضه می‌شود که سه تیپ اول در ظاهر جلوپنجره‌ای مشکی‌رنگ با تریم نقره‌ای دارند درحالی‌که تیپ‌های لیمیتد و پلاتینوم از جلوپنجرهٔ مشکی با تریم کرومی، پلیت کرومی محافظ در بخش پایینی سپرها، پروژکتورهای پریمیوم در چراغ‌های جلو و رینگ‌های ۲۰ اینچی سود می‌برند. برای هایلندر مدل ۲۰۲۰ پنج رنگ بیرونی جدید شامل خاکستری متالیک، آبی، قرمز یاقوتی، آبی کاربنی و قهوه‌ای ارائه شده و سه رنگ سفید، نقره‌ای متالیک و مشکی متالیک نیمه‌شب نیز از نسل قبلی به این نسل منتقل شده است.

در داخل نسل جدید هایلندر نیز طراحی کاملاً جدید و مدرن به همراه سطوح نرم‌تری نسبت به نسل قبلی کار شده است. همچنین در بخش تکنولوژی نیز کارپلی اپل، اندروید اتو، ناوبری Waze، رادیو SiriusXM و اینترنت وای فای به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها ارائه می‌شود. در همین حال، تیپ پایهٔ L نیز از تجهیزاتی چون پکیج ایمنی Safety Sense 2.0 تویوتا، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، نمایشگر ۴.۲ اینچی در صفحه آمپر، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، پنجره‌های برقی، صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی مرکزی، چراغ‌های عقب و جلوی LED، پنجره‌های عقب دودی و سیستم ورود هوشمند برخوردار است.

در تیپ LE درب صندوق بار برقی، مه شکن‌های LED و تریم چرمی در غربیلک فرمان به خودرو اضافه می‌شود درحالی‌که تیپ XLE هم از آفتاب‌گیر صندلی‌های ردیف دوم، تنظیم چهار جهتهٔ صندلی شاگرد، نمایشگر ۷ اینچی در صفحه آمپر، آینهٔ داخلی تیره شونده، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سانروف و ریل‌های روی سقف برخوردار است. در تیپ لیمیتد به تجهیزات تیپ‌های قبلی نورپردازی داخلی، حافظهٔ صندلی راننده، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو و… هم اضافه می‌گردد؛ و نهایتاً بالاترین تیپ هایلندر یعنی پلاتینوم نیز به تجهیزات لوکسی مثل سیستم صوتی پریمیوم ۱۲۰۰ واتی JBL با ۱۱ بلندگو، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، چراغ‌های جلوی تطبیقی، نمایشگر سربالا، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، سانروف پانورامیک، سنسور باران و روکش چرم سوراخ‌دار صندلی‌ها مجهز شده است.

در بخش ایمنی نیز تویوتا نسل جدید هایلندر را به نسل دوم پکیج ایمنی Safety Sense خود مجهز کرده است که بسته به تیپ‌های خودرو، سیستم‌های ایمنی مختلفی مثل هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با قابلیت تغییر جهت فرمان، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و تشخیص علائم ترافیکی را ارائه می‌کند.

نسل چهارم هایلندر ۶ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد که این به افزایش فضای داخلی خودرو کمک کرده است. علاوه بر این، می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را تا سه سانتیمتر به سمت جلو کشید تا فاصله بین آن‌ها و صندلی‌های ردیف سوم بیشتر شود. صندلی‌های ردیف دوم در تیپ‌های L و LE به‌صورت استاندارد از نوع نیمکتی است و این دو تیپ ظرفیت حمل هشت نفر را دارند اما تیپ‌های XLE، لیمیتد و پلاتینوم به‌صورت استاندارد در ردیف دوم به صندلی‌های خلبانی مجهز بوده و ظرفیت حمل هفت نفر را دارند. هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها، صندوق بار هایلندر ۴۵۶ لیتر حجم دارد اما با خواباندن ردیف‌های سوم و دوم، این عدد به ۲۰۷۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

نسل جدید هایلندر یکی دیگر از محصولاتی است که روی پلت‌فرم جدید TNGA تویوتا ساخته شده است یعنی همان پلت‌فرمی که در طیف گسترده‌ای از محصولات این شرکت از سدان کامپکت کرولا گرفته تا کراس‌اوور رافور و سدان فول سایز آوالون هم بکار رفته است. به ادعای تویوتا، به لطف استفاده از این پلت‌فرم جدید، هایلندر نسبت به نسل قبلی خود ایمن‌تر، راحت‌تر و بادوام‌تر شده و کیفیت ساخت آن‌هم افزایش یافته است؛ اما با وجود استفاده از پلت‌فرم جدید، تویوتا همان پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 نسل قبلی را برای هایلندر ۲۰۲۰ ارائه کرده است. مشخصات این موتور هیچ تغییری نکرده و مثل قبل ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۶ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. به همین دلیل، هایلندر جدید با این موتور مثل نسل قبل توانایی بکسل ۲۲۷۰ کیلوگرم را دارد.

هرچند موتور پایه نسل جدید هایلندر نسبت به نسل قبلی بدون تغییر باقیمانده اما تویوتا برای نسخه هیبریدی آن قوای محرکه جدیدی را ارائه کرده که از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این در حالی است که نسخه هیبریدی نسل قبلی از موتور ۳.۵ لیتری V6 استفاده می‌کرد. این سیستم هیبریدی جدید مجموعاً ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد که کمتر از قدرت ۳۰۶ اسب بخاری هایلندر هیبریدی نسل قبل است اما در عوض نسل جدید در هر صد کیلومتر ۶.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند که ۱۷ درصد کمتر از مصرف ۸.۴ لیتری نسل قبل است.

هایلندر هیبریدی در نسل جدید به سیستم PED هم مجهز شده است. این سیستم به‌منظور هرچه کارآمدتر کردن شارژ و مصرف باطری‌ها، عادت‌های رانندگی روزانهٔ راننده و همین‌طور شرایط جاده و ترافیک را بررسی می‌کند. هرچه با خودرو بیشتر رانندگی شود، داده‌های بیشتری جمع‌آوری شده و به بهبود مصرف سوخت کمک می‌شود. این همان سیستمی است که در نسل جدید رافور هم ارائه شده است. هایلندر هیبریدی همچنین از حالت‌های رانندگی مختلفی شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت هم برخوردار است. این کراس‌اوور جدید ژاپنی در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شود که هردو نسخه به سیستم کنترل گشتاور پویا مجهز هستند. برای عبور از مسیرهای ناهموار نیز حالت‌های گِل‌وماسه یا صخره‌وخاک در نظر گرفته شده است. نسخهٔ V6 نسل جدید هایلندر از دسامبر امسال راهی نمایندگی‌های فروش تویوتا می‌شود اما فروش نسخهٔ هیبریدی از فوریهٔ سال آینده آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. محمد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    بیشتر حس سوبارو داره تا تویوتا مخصوصا از جلو
    البته که طراحیش بهتر هم شده

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3213 ديدگاه)

      تنها مشکل تویوتا در این سالها ، کمبود آپشن و ظاهر ساده بود که از سال ۲۰۱۷ شروع به یک خانه تکانی اساسی کرد و دهن تمام منتقدان را بست .

      این تویوتا دیگه جای نفس کشیدن برای رُقَبا نگذاشته و در تمام مدلها (( به غیر لندکروزر که نیاز به معرفی نسل جدید داره )) برای دوم شدن میجنگه .

      هایلندر مخصوص پدر خانواده ساخته شده که جون میده برای مسافرت .

      امیدوارم یِطوری بشه که بیاد ایران ، حال کنیم باهاش .

    2. مانی

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      دومین ماشین تویوتا که زشت نیست
      عقب و توی ماشین کاملا تویوتاست
      نمای جلو رو از سوبارو کش رفتن
      البته باهم داد و ستد دارن شاید منظوری دارن

  2. رضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (169 ديدگاه)

    بینهایت عالی و زیبا
    ایشالله نسخه ۲.۵ بیاریش بتونه بیاد
    البته با این وضعیت امسال بعیده واردات رو کاملا آزاد کنن

    1. AMIR / ARMI

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (413 ديدگاه)

      طراحی همه جاش برام قابل درک
      ولی کابینش رو دوش نداشتم
      چرا هنوز تویوتا از اون دکمه های زیر نمایشگر استفاده میکنه
      خیلی قدیمی شده

      1. علیرضا(lexus)

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (338 ديدگاه)

        نقطه قوتش کابینشه
        دکمه ها برای اینه که این ماشین برای آفرود هم استفاده میشه و ممکنه راننده دستکش داشته باشه !

        1. AMIR / ARMI

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (413 ديدگاه)

          منظورم این نبود
          این دکمه هایی که الان استفاده کردن
          فکر کنم از ۱۰ سال پیش دارن استفاده میکنن
          در لندکروز هم همین شکلی ان
          هیچ تغیری در ظاهر دکمه ها نمیدن حتی در حالت چیدمان دکمه ها هم نغیری نمیدن
          وگر نه کابین باید دکمه داشته باشه زیاد هم داشته باشه

        2. سامان اذری

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (2797 ديدگاه)

          یه نفر که ماشین هارو.تو خارج تست میکرد
          میگفت که علت ساده و قدیمی بودن بعضی از امکانات تویوتا بخاطر اینه که خراب نمیشن

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (3213 ديدگاه)

        AMIR – ARMI عزیز
        مانیتور تاچ مُکافات داره ، بخصوص در زمانی که مثلاً بخواهی آهنگ عوض کنی یا مثلاً صدا را کم یا زیاد کنی و در حال رانندگی هستی به کل حواست را پرت میکنه و بعد از مدتی واقعاً رو مخ میره .
        زمانی که میخواستم ماشینمو بخرم ، مانیتور ماشینم را تاچ انتخاب کردم و بعد از مدتی تازه فهمیدم چه اشتباهی کردم مانیتور دکمه دار انتخاب نکردم .

        1. AMIR / ARMI

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (413 ديدگاه)

          نوید جان موافقم نباید دکمه ها حذف بشن
          فقط از اینکه تویو تا در ظاهر دکمه ها تغیری نمیده
          برام اصلا جالب نیست
          مثلا کادیلاک دیزاین داخلی شو تغیر داده همه دکمه ها
          شکلشون عوض شده در سدان جدیدش ct5
          چرا تویوتا این کارو نمیکنه نمیدونم

  3. علیرضا(lexus)

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (338 ديدگاه)

    به به به به
    واقعا کیف کردم با این کابینش , طراحی خارجیش, پیشرانه هاش .
    تویوتا همیشه عالیه و عالی میمونه.

  4. MiChaEl

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جاش خیلی تو ایران خالیه در حال حاضر…

  5. Mahdi911Turbos

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    طراحی داخلیش رو به طراحی بیرونیش ترجیح میدم
    بیرونش خیلی محافظه کارانه است
    البته مردم در درجه اول بخاطر تویوتا بودنش میخرنش نه بخاطر طراحیش
    چون میدونن تا ابد براشون کار میکنه

  6. Iman67

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    طراحی کابین زیبا هست اما طراحی خارجی بنظرم میتونست خیلی بهتر باشد

    1. OMID

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1270 ديدگاه)

      ارمان با یه اکانت بیا
      گافت رو پروفایلم هست

      1. تویوتا موتورز

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (60 ديدگاه)

        امید جان منم بارها گفتم این کاربره ارمان با چندین اکانت جو حرفه ای پدال رو خراب میکنه
        پدال باید یه فکره اساسی بکنه تا اینجور افرادی که واقعا مشکلات دارن نتونن اینقدر راحت هر حرفی بزنن و هر کاری که میخوان بکنن

  7. ارش

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    لکسوس یا تویوتا لعنتی فضای داخلیش در حد و اندازه لکسوسه.

  8. Mohammadreza

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (723 ديدگاه)

    اون قوس پانل کناری (روی در ها و گلگیر عقب) که از سوپرا الهام گرفته شده خیلی زیباست .کلا از طراحی جدیدش راضی ام. این مدل طراحی مورد پسند امریکای شمالی ،خاور میانه و استرالیاست یعنی همون جاهایی که کراس اوررهای فول سایز فروش بالای دارن و بازار هدف این خودرو هستن.
    تویوتا نسل جدید همه سدان ها و هاچبک ها و کراس اورر هاشو رو معرفی کرده و الان فقط Suv ها و پیکاب ها موندن( فورانر ،پرادو،لندکروزر،سکویا،تاکوما و توندرا) که تویوتا داره با حداکثر توان روی طراحی و معرفی نسل جدیدشون کار میکنه و احتمالا همه این خودروها که نام بردم تا سال ۲۰۲۰ نسل جدیدشون میاد
    و این یعنی موج جدید خودروهای تویوتا در طول این ۲-۳سال وارد بازار خواهند شد
    دقت کنید تویوتا با وجود مدل های سالخورده که حدود ۶-۷ سال و گاها ببش از ۱۰ سال از زمان معرفیشون میگذشت در بحث فروش بصورت برند با اختلاف اول و در فروش بصورت گروهی در اکثر این سال ها اول بود(هرچند این اواخر با اختلاف بسیار کمی قافیه رو به گروه فولکس واگذار کرده بودکه باعث شادیه زاید الوصف بعضی از دوستان طرفدار المانی ها هم شده بود)
    مطمئن باشید تویوتا با معرفی مدل های جدیدش بار دیگه قدرتشو به دنیا نشون میده
    👑تویوتا👑

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3213 ديدگاه)

      Mohammadreza عزیز
      دقیقاً با شما موافقم و مطمئن باش فروش برتر امسال را بخاطر(( کرولا ، کمری ، راو۴ )) جدید برمیگردونه رتبه اول .
      این سه خودرو به تنهایی پادشاهی فروش شرکتهای مطرح فولکس را به زیر میکشونه .
      این هم در نظر بگیر که راو۴ از اون دست خودروهایی بود که تا آخرین روز فروشش در نسل قبل مُدام افزایش فروش داشت و رکورد فروش خودش را بالا و بالاتر میبُرد که یه چیز عجیبی برای صنعت خودرو هست .
      چرا که همیشه خودروهای نسل قبل بیشتر شرکتهای مطرح با بدبختی و تخفیفهای بزرگ به فروش میره ، و راو۴ دقیقاً برعکس این رَویه عمل کرد .

  9. 09112836534

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه لندکروزم مثل این طراحی کنن خیلی افتضاح میشه

  10. sina

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2012 ديدگاه)

    اینم از سه ردیفه
    پیش به سوی فول سایز و پیکاپ

  11. rastan83

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بسیار زیبا و کاربردی برای مردم همه دنیا بجز ما….. تنها نکته منفی طراحی فاجعه بار اگزوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X