تویوتا

مودلیستا و اولین کیت مخصوص تویوتا میرای 2021

از رونمایی تویوتا میرای جدید مدل ۲۰۲۱ تنها چند هفته می‌گذرد اما در همین زمان کوتاه، مودلیستا از به‌روزرسانی مخصوص خود برای این سدان هیدروژنی رونمایی کرده است.


در مقایسه با نسل قبلی میرای، مدل جدید از طراحی منسجم‌تری برخوردار است و دیگر خبری از ظاهر سؤال‌برانگیز مدل قدیمی در آن نیست. همه چیز معمولی‌تر شده و یک سدان لوکس تداعی می‌شود و این دست طراحان افترمارکتی را بازتر می‌گذارد تا شجاعت خود برای عبور از محدودیت‌های طراحی محافظه‌کارانه اصلی را به نمایش بگذارند. با این وجود مودلیستا در این زمینه چندان هم شجاعانه وارد نشده و به تغییراتی مختصر و ظریف بسنده کرده است.


در جلوی خودرو یک اسپویلر در زیر سپر اضافه شده که خودرو را نزدیک‌تر به جاده کرده است. بخش ویژه تویوتا همچنین تزئینات جدیدی برای دستگیره‌های درب و آینه‌های جانبی و همچنین اسکرت های جانبی خلق کرده است. در قسمت انتهایی خودرو هم تغییراتی در زیر سپر به چشم می‌خورد که فرم آن را گردتر نشان می‌دهد.


تویوتا هنوز مشخصات فنی میرای جدید را منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود با مخزن ذخیره هیدروژن جدید، برد آن به ۸۵۰ کیلومتر برسد که طبق استاندارهای ژاپن کافی و مناسب است. نیرو توسط یک موتور الکتریکی ۱۸۰ اسبی و ۳۰۰ نیوتن متری مورد استفاده قرار می‌گیرد و نهایت سرعت آن نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.


مشتریان تویوتا میرای در ایالات‌متحده می‌توانند از دو تریم پایه و XLE دست به انتخاب بزنند هرچند هنوز قیمت‌گذاری آن‌ها توسط تویوتا اعلام نشده است. فروش این مدل‌ها از ماه دسامبر در ایالات‌متحده شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ??Amin_sto??

    ۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    فکر میکنم خودروهای هیدروژنی از الکتریکی ها کارامدتر هستند
    اما هیچی بنزین نمیشه

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      خیلی سخته باز از برقی به هیدروژنی بروند

      موافقم 8
      مخالفم 7
    2. Audi s8

      ۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      طراحیش که خیلی عالیه

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. Hadi

      ۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      این و آوالون قشنگ ترین تویوتاهایی هستند که تا به حال دیدم…
      هیدروژنی خوبه ولی بنظرم حیفه که این ماشین یک V6 توربو هیبرید ۴۰۰ اسبی روش نداشتن…
      یه سوالی که من چن وقته دارم اینه که نمیشه دوگانه سوز هیدروژنی بنزینی ساخت؟
      مثل گاز و بنزین؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۴ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        هزینه خیلی زیاد میشه و جای زیادی هم اشغال میشه بازدهی مناسبی هم نداره.
        میشه انجینی ساخت که هم با بنزین کار کنه و هم با هیدروژن ولی صرفه اقتصادی نداره چون بازدهی سوختن هیدروژن تو این حالت بسیار کم هست و قدرت کافی هم تولید نمیکنه و صرفه اقتصادی هم نداره.
        بهترین کار همین هست که انجام دادن یعنی هیدروژن داخل سلول سوختی با اکسیژن واکنش میده( با سوختن فرق داره) و برق تولید میکنه و از اون برق برای موتور الکتریکی و… استفاده میشه.

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          طبق چیزی که در گوگل پیدا کردم:
          اگر هیدروژن توسط انجین احتراق داخلی مصرف بشه حدود 20 درصد بازدهی داره ولی بازدهی سلول سوختی بین 40 تا 60 درصد هست.
          یعنی به طور متوسط 2/5 برابرِ انجین بازدهی داره

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. Hadi

          ۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          ممنون بابت جوابتون ?

          موافقم 3
          مخالفم 0
        3. MOHAMMAD.n.r

          ۴ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          ??

          موافقم 3
          مخالفم 0
    4. میلاد

      ۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      منم موافقم. هیدروژنی ها از برقی ها خیلی کارآمد تر هستن. ولی هزینه ساخت و مخصوصا توسعشون از الکتریکی ها بیشتره .برد 850 کیلومتر خیلی خیلی خوبه.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. Aria

    ۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    بنظرم فابریکش قشنگ تره

    موافقم 16
    مخالفم 4
  3. زیزیگولو

    ۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    اینجوری که از عکسا پیداست داخل کابین از چَرمو فیبر کربن استفاده شده و یه جورایی حس راحتیو استحکام بالا رو به آدم القاء میکنه

    موافقم 15
    مخالفم 3
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    مطمئنم میرای هم مثل پریوس موفق میشه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. Ahmadreza2002

    ۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    باورم نمیشه
    چقد برد بالایی داره
    ینی ی پیل سوختی و ی باک هیدروژن کارا تر از یه باتریه؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. بهمن

    ۴ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    نوید جان کجایی منتظرم کامنتتو بخونم در مورد این تویوتا

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      والا چی بگم !!!
      کامنت‌های من بیشتر در مورد طراحی و کیفیت میچربه و کمتر به مشخصات فنی میپردازم .

      طراحی این خودرو که خاص‌پسنده چون باید متفاوت بودنش را تبلیغ کنه تا مردم به سمتش بیان ، مثل کاری که با پریوس کرد و با شنیدن نام پریوس و دیدنش ، یاد هیبرید و تکنولوژی هیبرید میوفتیم .

      مثل طراحی متفاوت برقی‌ها که نشانی از آینده در خودشون دارند و باید با خودروهای معمول بازار متفاوت باشند .

      اما اینکه هیدروژن بهتر از تکنولوژی الکتریکی تسلا باشه را باید دید در ۱۰ سال آینده کدومش بیشتر خواهان داره ، ولی چیزی که هست اینه که تویوتا همیشه محافظه کار بوده و اگر میاد روی هیدروژن سرمایه‌گذاری میکنه ، یعنی میشه گفت رقیب آینده الکتریکی‌ها ، ۱۰۰٪هیدروژن هست و نه هیبرید ، چون هدف به صفر رسوندن استفاده از سوخت‌های فسیلی هست .

      اما چیزی که مهمه اینه که به احتمال ۹۹٪ ، بنزینی‌ها و کلاً سوخت‌های فسیلی به تاریخ می‌پیوندند برای همیشه .

      موافقم 4
      مخالفم 1
  7. Aryan kia

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    عجب بردی داره
    طراحی هم که عالی
    تویوتا داره مثل تسلا همه رو به یه چالش جدید دعوت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا