معرفی جی‌ام‌سی آکادیا 2020 تازه‌نفس

جی ام سی خوب می‌داند که با معرفی آکادیا 2020 آغاز هفته‌ی خوبی را رقم خواهد زد. جدای از ظاهری به‌روزتر، این کراس اوور میان سایز دارای تغییرات زیادی در کابین و همچنین زیر کاپوت است. این خودرو هم‌اکنون از یک پیشرانه‌ی توربوی جدید و تریم تازه‌ی AT4 برخوردار شده است.


در نمای جلوی آکادیا 2020 شاهد جلوپنجره‌ی بازطراحی شده و چراغ‌های LED خاص جی ام سی هستیم. نسخه‌ی AT4 ظاهر گیراتری داشته و روی بدنه‌ی آن عناصر کرومی مشکی و کابین اسپورت با عناصر متضاد وجود دارند.


پرچم‌دار این خانواده همچنان آکادیا دنالی بوده و با عناصر کرومی روی بدنه و نورپردازی کابین و تریم چوبی روی داشبورد به سادگی قابل‌تشخیص است.


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آکادیا 2020 فیس لیفت در دسترس بودن پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی جدید است. این پیشرانه در کنار نسخه‌های 2.5 لیتری و 6 سیلندر 3.6 لیتری مدل‌های قبلی قرار می‌گیرد.


این پیشرانه‌ی جدید طبق گفته‌ی جی ام سی قدرت حدود 230 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتون متری دارد. حداکثر قدرت این پیشرانه در دورهای پایین‌تری به دست آمده و راندمان سوخت بهتری دارد. در این پیشرانه از سیستم مدیریت سوخت فعال (غیرفعال سازی سیلندر) استفاده شده که برای کاهش مصرف سوخت در شرایط خاص دو سیلندر را غیرفعال می‌کند. این پیشرانه‌ی جدید به‌صورت استاندارد در تریم های SLT و دنالی بکار می‌رود.


علاوه بر پیشرانه‌ای جدید، یک گیربکس 9 سرعته ی تازه نیز به‌صورت استاندارد در کل‌ تریم ها بکار رفته است. این گیربکس از طریق شیفت دقیق الکترونیکی کنترل می‌شود، سیستمی که جایگزین اهرم تعویض دنده قبلی شده و دارای دکمه می‌باشد.


از دیگر تکنولوژی‌های جدید آکادیا 2020 می‌توان به شارژ بی‌سیم 15 واتی، دوربین دیجیتال باکیفیت برای دید عقب، سیستم ترمز eBoost و بهبود سیستم تعلیق اشاره کرد.


این شاسی‌بلند تازه‌نفس از پاییز سال جاری میلادی وارد بازار آمریکا خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. حمیدرضا
    سوابق: (2342 دیدگاه) ,

    از شیفتر دکمه ای و چرخی واقعا بدم میاد شاید خیلی نواورانه به نظر بیاد ولی من دوست ندارم
    جی ام سی مثل همیشه باابهت و زیباست درسته این یکم مرزهای ابهت رو شکونده ولی خوب انصافا حس خوبی به راننده میده خصوصا طراحی داخلیش

    پاسخ
  2. امیر
    سوابق: (1363 دیدگاه) ,

    طراحیش جالب شده مخصوصا بخش جلویی
    اما از نظر فنی فک نکنم رقیب سرسختی برای دیگر برندها باشه

    پاسخ
  3. سامان
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    واقعا آمریکا ترکونده ….اون از لینکلن کرسیر که از رقبای آلمانیشم سرتر بود اینم از جادوی جی ام سی ….من خودم چین رفتم فورد دیزل سوار شدم که با دنده 3 راه می افتاد واقعا خودروسازی آمریکا خیلی داره دوست داشتنی تر از همیشه میشه شما فقط همین جی ام سی رو با رقبای سردرگم کره ای مثل هیوندای مقایسه کنید…باریکلا

    پاسخ
  4. حسن
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    چه عظمتی
    به به لذت بردم
    این روزها همش اخبار خوب از امریکاییها میاد

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1559 دیدگاه) ,

      این طراحی باید روی یه فول سایز پیاده میشد تا ابهتش چندین برابر بشه

      پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (772 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبیه احتمالا از مهندسین آلمانی کمک گرفتن.

    پاسخ
      1. ارش
        سوابق: (772 دیدگاه) ,

        گذشته از شوخی شما طرفدار تویوتا یی انصافا عجب ماشینیه موتور خوب منظم ماشین راحت فقط ظاهرش زیاد تعریفی نیست پارسال هم که قهرمان لمانز شد چند روز پیش یه تویوتا کارینا مدل ۱۹۷۸ سوار شدم عالی .

        پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      ارش
      خوشم میاد تمام پست های مربوط به امریکاییها رو هم میخونی

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.