جنرال موتورز

افزایش عمر باتری خودروهای الکتریکی به 1.6 میلیون کیلومتر

تلاش برای افزایش طول عمر باتری‌ها هم‌زمان با تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت و برد آن‌ها ادامه دارد. به گفته معاون مدیرعامل جنرال موتورز، داگ پارک، اکنون رسیدن به طول عمر ۱.۶ میلیون کیلومتری تقریباً در دسترس است.

این بدان معنی است که باتری خودروهای الکتریکی در طی این مقدار طی مسافت می‌توانند با افتی ۲۰ تا ۳۰ درصدی در ظرفیت خود همچنان دوام بیاورند. سپس از این باتری‌ها می‌توان در سیستم‌های ذخیره انرژی دیگر که نیاز به چگالی انرژی پایین‌تری دارند مانند ذخیره انرژی خورشیدی در منازل استفاده نمود.

مدیر اجرایی جنرال موتورز گفته که این شرکت در حال کار روی تولید باتری است که بتواند یک میلیون مایل دوام بیاورد. ما می‌دانیم که تسلا هم با همکاری شرکت چینی سازنده باتری CATL در حال کار روی چنین باتری می‌باشد که احتمالاً اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده با همین میزان عمر رونمایی می‌شود. اما مطمئناً این‌ها تنها شرکت‌هایی نیستند که علاقه‌مند طولانی‌تر شدن عمر باتری‌ها هستند.

جنرال موتور قبلاً باتری‌های جدید Ultium را رونمایی کرده و با سرمایه‌گذاری مشترک ۲.۳ میلیارد دلاری در اوهایو با شرکت کره‌ای LG این باتری‌ها را تولید خواهد کرد.

توضیح بیشتری درباره فناوری این باتری‌ها داده نشده اما احتمالاً با نسل جدید باتری‌های لیتیوم یونی روبرو خواهیم شد. چرخه شارژ می‌تواند روی عمر باتری تأثیر بگذارد. مثلاً برای یک خودروی برقی مدرن لااقل ۳۳۳۳ بار چرخه شارژ کامل انتظار می‌رود در حالی که یک خریدار ممکن است هزاران بار خودروی خود را از طریق شارژر خانگی شارژ نماید.

طی کردن مسافت ۱.۶ میلیون کیلومتر خیلی طولانی‌تر از میانگین دوره مالکیت خودرو است و بنابراین هزینه تعویض باتری را کاملاً حذف خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اگر این اتفاق بیوفته ، بمب خبری قرن میتونه نام بگیره و در اوپک باید تخته بشه .

    دیدین که بخاطر ویروس کرونا و نرفتن مردم به پمپ بنزینها و تعطیلی فرودگاه‌ها و کلاً خاموشی رفت‌و‌آمدها ، نفت حکم پشکل را پیدا کرد و تازه باید یه ماچ هم میدادبن که نفت خریداری بشه .

    دنیای عصر جدید خیلی کمک میکنه به ریکاوری حال زمین و طبیعت و یواش یواش باید ماشینهامون را به جای مجهز کردن به گاز cng آشغال ، به باتری لیتیوم یون با ظرفیت نامحدود مجهز کرد و عملاً بینظیره این کار و حمل‌و‌نقل بسیار ارزانتر میشه که البته خیلی از شغلهای وابسته و صنایع وابسته هم تعطیل میشن .

    مهم‌ترینش صنعت نفت هست که دیگه نه نیازی به سوخت داریم و نه نیازی به تعویض روغن و فیلتر داریم و……. .

    من که آینده را قشنگ میبینم از این جهت که زمین پاکِ پاک میشه ، اما تمام مردم زیر زربین دولتها قرار میگیرند و راحت کنترل میشوند ، چون ماشینها مثل آب خوردن قابل ردیابی و هک شدن میشن که باز هم ، هم خوبه و هم بد .
    وای که چقدر بیکار در دنیا زیاد میشه ، میدونید چقدر از آدم‌های کره زمین وابسته به صنعت نفت و خودرو هستند که زنجیر وار به هم متصل هستند ، البته که تا حالاس هم زیاد سنگ اندازی کردن برای برقی شدن خودروها .

    اما من بشخصه با بنزینی و دود بیشتر حال میکنم ولی مجبورم که قبول کنم برق یه چیز دیگست با سرعت و قدرت اعجاب‌انگیز و هزینه بسیار کمتر و آلودگی صفر ، البته به جز آرژانتین و شیلی که مواد اولیه لیتیوم یون را استخراج میکنند و احتمالاً در آینده زیاد در دنیا مطرح میشوند و جنگهایی که قدرتهای بزرگ مثل خاورمیانه بر سرش میاورند تا مفت از چنگشون بیرون بکشند .

    از دوستان کسی میدونه ، آیا در ایران هم میشه لیتیوم یون استخراج کرد ؟؟؟
    فکر میکنم ایران از نظر مواد معدنی در دنیا حرف برای گفتن زیاد داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. yashar kaziloo

      ۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ۱.همچنان می بایست برق مورد نیاز این باتری ها از سوخت هایی مثل نفت تهیه شود، چرا که سلول های خورشیدی ، نیروگاههای بادی ، زمین گرمایی و سایر انرژی های تجدید پذیر نیز هر کدام مسائل خود را دارند.
      ۲. کاربرد نفت فقط در تولید بنزین و گازوییل نیست و همچنان صنعت پتروشیمی تا زمان یافتن مواد جایگزین دیگر وجود خواهد داشت.
      ۳.تا زمانی که شرکت های نفتی بزرگ امریکایی وجود دارند و امریکا نفت برای فروش دارد تغییر تکنولوژی به این سادگی که شما تصور می کنید نخواهد بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اما مطمئناً حجم عظیمیش برای وسایل حمل‌و‌نقل مصرف میشه .
        تو این قرنتینه جهانی کرونا ، همه چیز مشخص شد که زمین چقدر میتونه بدون سوختهای فسیلی ، نفس بکشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بله حرف شما کاملاً درست است ، آلودگی هوا کاهش چشمگیری داشته اما به بهای تعطیل بودن همه چیز و همه جا ، که نمی تواند برای مدت طولانی روی آن حساب باز کرد.
          در کل پیش بینی ها حاکی است که تا ۴۰ سال آینده همچنان نفت و گاز منابع اصلی انرژی بشر خواهند بود. هر چند انرژی الکتریکی برای خودروها گسترش یابد.
          البته آلودگی هوای شهری بسیار کاهش خواهد یافت. اما انتشار گازهای گلخانه ای خیر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mohsen. G

      ۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      این تغییراتی کا فرمودید بسیار خوبه ولی به عمر خوانندگان این متن قد نمیده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سینا BMW

      ۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      وقتی خیلی هاز برند های بزرگ در استخراج نفت سرمایه گذاری میکنن یعنی نفت نمیمیره،
      این حرف های شما خیلی خیلی خوشبینانه هست و هیچ وقت عملی نمیشه،
      باتری با ظرفیت نامحدود؟؟؟؟ منظور از این چند میلیون کیلومتر دوام باتریه و به این معنا نیست با یکبار شارژ چقدر میتونی بری.
      معادن لیتیوم یون کاربردی به اندازه ی نفت ندارن و هیچ وقت ماجرا های خاورمیانه براش اتفاق نمی افته،

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        مقدار معادن لیتیوم یون جوابگوی جانشینی بنزینی با ماشین های برقی نیست، هرچند قابل بازیافته ولی قطعا کیفیت بازیافتی از اصلی کمتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          طبق آمارها حداقل تا 150 سال دیگه هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          طبق آمارها لیتیوم حداقل تا 150 سال دیگه هست.قیمت نفت تا سال 2030 به 5 دلار در هر بشکه تنزل پیدا میکنه،در رابطه با بازیافت باتری ها و کلا تکنولوژی اونها،در آینده کلا دگرگون میشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          اگر تقاضا در آینده به حدود 35 میلیون خودرو برقی در سال برسه پیش بینی میشه حدودا به یک میلیون تن لیتیوم نیاز باشه و با توجه به معادن کشف شده تا به حال که نزدیک 70 میلیون تن هست حدودا 70 سال نیاز بازار تامین میشه ولی با رشد تقاضا و عدم کشف معادن جدید احتمالا ذخایر تا 50 سال یا کمتر دوام نداشته باشه.
          به هر روی بشر برای لیتیوم تا اون زمان جایگزین های زیادی پیدا میکنه و نگرانی بابت تامین باتری نیست.
          فکر کنم برای یک پک باتری 100 کیلوواتی حدودا 9 کیلو لیتیوم مصرف بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. reza

          ۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          لیتیوم بیشتر از اون چیزی که برآورد میشه وجود داره و تنها بحث استخراج اون مطرح هست.در یک سری از نقاط دنیا لیتیوم بسیار زیادی وجود داره ولی هنوز اقدامی برای استخراج اون نشده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. MOHAMADjesko

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    عاشق آیتده ام برا این جور چیزای که اتفاق میوفته واسه همه چیز .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    بله قابل توجه دوستانی که مخالف خودروهای الکتریکی بودن.
    مرد میخوام بیاد بگه اشتباه کردم و دیگه قول میدم اشتباه قضاوت نکنم و تعظیم کنه بگه ناماسته ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      ناماسته … من از همه ی خودروهای الکتریکی متنفرم به جز پورشه تایکان .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3534 ديدگاه)

        البته تو هم یک نوع مردی ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Hadi

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    1.6 میلیون کیلومتر!؟
    منو یاد تسلا سمی میندازه که باتری هاش تا همین اندازه گارانتی داره…
    معرکست?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    سرمایه گذاری رو خودرو های برقی فقط جنبه اقتصادی ندارد!
    داشتن فناوری این خودرو ( اعم از موتور و باتری برقی) در اینده مثل کنترل شیر نفت و گاز در حال حاضر هست!
    دو روز دیگه LG به ما باتری نمیده چون با سرمایه گذاری آمریکا ساخته شده!
    پس باید از الان بفکر بود.
    البته شرکت مپنا کار هایی کرده اما ایرانخودرو و سایپا حاضر به همکاری نشدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      سایپا و ایرانخودرو مجبور به همکاری میشن به وقتش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ALIREZA

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دوستان این جمله ی متن(( تسلا هم با همکاری شرکت چینی سازنده باتری CATL در حال کار روی چنین باتری می‌باشد )) یعنی تکنولوژی این باتری هم مشترکه یا catl تحت لیسانس تسلا فقط تولید کننده ی باتریه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      نه دوست خوبم تکنولوژی این باتری ها برای تسلاست و catl فقط تولیدکننده سلول های باتری هست البته ایلان ماسک به مدیرعامل catl گفته ما میخوایم باتری های خودمون رو تولید کنیم.تسلا قراره کارخونه هایی به اسم ترافکتوری که سطح اتوماسیون بالایی دارند و بسیار بزرگتر از گیگافکتوری ها هستند رو برای تولید باتری بسازه.شرکت چینی svolt هم باتری هایی برای فروش در 2021 رونمایی کرده که مقرون به صرفه و دارای ضمانت 1.2 میلیون کیلومتر هستند،این شرکت گفته اطمینان حاصل خواهد کرد که این باتری ها 15 سال یا 1.2 میلیون کیلومتر کار خواهد کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ALIREZA

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    آقا reza دمت گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ALIREZA

    ۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    داش reza دمت گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      خواهش میکنم،وظیفه هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Elmiraj

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    علاوه باتری یک میلیون مایل جنرال‌موتورز بزودی با Ultra cruise به جنگ Full self driving تسلا خواهد رفت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      هم اکنون هر سهم تسلا 828 دلار و ارزش کمپانی 153.413 میلیارد هست و ارزش تویوتا 162.007 میلیارد دلار است و اختلاف ارزش این دو کمپانی تنها 8.5 میلیارد دلاره،به زودی و زودتر از اون چیزی که فکر میکنیم تسلا باارزش ترین شرکت خودروسازی دنیا میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (310 ديدگاه)

        دو تا از بزرگترین مدیران شرکتهای مدیریت سرمایه تو بازار بورس نیویورک پیشبینی کردن که خیلی زودتر از اونکه عامه مردم فکر میکنن صنعت خودرو متحول میشه و سهام شرکتایی که روی رانندگی خودکار کار میکنن خیلی بالا میره
        دان برون میگه سهم تسلا به ١۵،٠٠٠ دلار میرسه
        کتی وود تو مصاحبه تلویزیونی میگفت هر سهم تسلا به ٧،٠٠٠ دلار میرسه !
        این دو نفر حرفاشون بر اساس اطلاعات بروز بازار سهامه … البته ممکنه درست هم نباشه … کسی نمیدونه آینده چی میشه
        یعنی ممکنه ارزش تسلا خیلی بالاتر از اینا بره و بشه خودرو سال شماره یک دنیا هم از لحاظ تکنولوژی هم تعداد تولید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          بله درسته،تقریبا 3 ماه پیش کارشناسان نظر قبلیشون در مورد سهام تسلا رو عوض کردند و گفتند تا سال 2025 تسلا یک شرکت تریلیون دلاری میشه.رد کردن تویوتا از لحاظ ارزش قدم اول و یک نقطه پرتابه و بعد اون تازه روند صعودی شروع میشه به دلایل مختلف.قبل از کرونا هم ارزش سهام تسلا خیلی بالا رفته بود و به 900 و خورده ای دلار به ازای هر سهم هم رسیده بود.احتمالا به زودی بازم شاهد افزایش زیاد ارزش هر سهم تسلا خواهیم بود که دلایل زیادی داره و تویوتا رو رد میکنه و باارزش ترین خودروساز دنیا میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. hamed ss

    ۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکم زوده که خودرو های الکتریکی جای سوخت های فسیلی رو بگیرن. بزرگترین مشکل اینه که اصلا هیچ کدوم از کشورها در حال حاضر توان تولید و زیر ساخت لازم برای تولید انرژی الکتریکی رو ندارن و اینکه در آینده آیا با سوختهای فسیلی میخان این انرژی رو تامین کنند یا ن. بهترین راه حل راه حل میانه یعنی خودرو های هایبرید هست البته با باطری های قوی تر که تا جای ممکن تنها از انرژی الکتریکی استفاده کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا