جنرال موتورز

اعلام مشخصات کامل هامر اس‌یووی همراه با تصاویر جدید

نسخۀ ادیشن وان هامر اس‌یووی بطور کامل فروخته شد

پس از معرفی اجمالی هامر اس‌یووی در چند روز پیش، جی‌ام‌سی حالا تصاویر و مشخصات جدیدی از آن منتشر کرده است. این شاسی‌بلند الکتریکی آمریکایی ۴,۹۹۹ میلی‌متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن ۳,۲۱۸ میلی‌متر است. این یعنی هامر فقط کمی از آکادیا کشیده‌تر است اما فاصلهٔ محوری بسیار بیشتری نسبت به یوکان دارد. این در حالی است که هامر اس‌یووی ۵۰۸ میلی‌متر طول کمتر و ۲۲۶ میلی‌متر فاصلهٔ محوری کمتری نسبت به نسخهٔ پیکاپ خود دارد. این موضوع موجب افزایش قدرت مانور این نسخه می‌شود درحالی‌که به لطف سیستم فرمان گیری چهارچرخ، دایرهٔ چرخش ۱۰.۸ متری آن از موستانگ مک‌ایی هم کمتر است.

جی‌ام‌سی وعده داده که هامر اس‌یووی یک هیولای بسیار توانمند آفرود خواهد بود زیرا اوورهنگ‌های بسیار کوتاهی داشته و فاصلهٔ آن از سطح زمین ۴۰۶ میلی‌متر است. علاوه بر این، شاسی‌بلند الکتریکی جی‌ام‌سی از زوایای حمله، فرار و شکست به ترتیب ۴۹.۶ درجه، ۴۹.۰ درجه و ۳۴.۴ درجه برخوردار است و می‌تواند حداکثر در عمق ۸۱۳ میلی‌متر آب حرکت کند. این خودرو همچنین به حالت‌های کراب‌واک و اکسترکت هم مجهز است که اولی امکان حرکت به‌صورت مورب را فراهم می‌کند و دومی برای عبور از مسیرهای خشن ارتفاع خودرو را ۱۵۰ میلی‌متر افزایش می‌دهد.

هامر اس‌یووی همچنین از ویژگی‌ای بنام «جایگاه برق» هم برخوردار است که درواقع خودرو را به یک باطری عظیم تبدیل می‌کند که می‌تواند تا ۳ کیلووات برق را برای تجهیزاتی مثل چراغ و تلویزیون فراهم کند. از حالت جایگاه برق می‌توان برای شارژ خودروهای الکتریکی دیگر هم استفاده کرد. در خودروهای الکتریکی قابلیت رانندگی با یک پدال وجود دارد و جی‌ام‌سی در هامر از این ویژگی برای آفرود استفاده کرده است به‌گونه‌ای که رانندگان می‌توانند برای حرکت آهسته در مسیرهای ناهموار به‌راحتی فقط از پدال گاز استفاده کنند. علاوه بر این، در این خودرو حالتی بنام تراین هم وجود دارد که سیستم ترمز را با قابلیت رانندگی با یک پدال ادغام می‌کند و هنگام آفرود و خزیدن روی صخره‌ها کنترل دقیقی به راننده می‌دهد.  

نسخه‌های پیکاپ و اس‌یووی هامر در کنار هم طراحی شده‌اند و در ظاهر شباهت‌های زیادی به هم دارند اما بااین‌حال قسمت عقبی نسخهٔ اس‌یووی طراحی منحصربه‌فردی داشته و به یک درب پشتی افقی بازشوی برقی با چرخ زاپاس روی آن مجهز است. هنگامی‌که این درب باز شود، فضای باری به حجم ۱۲۲۰ لیتر در اختیار راننده قرار می‌گیرد که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌تواند این رقم را به ۲۳۰۰ لیتر افزایش دهد. علاوه بر این، یک محفظهٔ بار اضافی در زیر کف صندوق‌عقب پنهان شده و یک صندوق بار هم در جلو وجود دارد.

نسخهٔ ویژهٔ ادیشن وان هامر اس‌یووی با رنگ منحصربه‌فرد سبز مات ارائه می‌شود درحالی‌که هفت رنگ دیگر مثل آبی و نارنجی هم قابل انتخاب خواهند بود. اکثر نسخه‌های این خودرو به باطری‌های اولتیوم دوبخشی ۲۰ ماژولی مجهز هستند که بُردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. نسخه‌های بالایی همچنین از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی هم برخوردار هستند که امکان شارژ سریع تا ۳۰۰ کیلووات را فراهم می‌کند. به لطف این قابلیت، با تنها ۱۰ دقیقه شارژ حدود ۱۶۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می‌شود.

جی‌ام‌سی پذیرش سفارشات خرید برای هامر اس‌یووی را آغاز کرده اما همهٔ نمونه‌های ادیشن وان هم‌اکنون به‌طور کامل فروخته شده‌اند. این نسخه قرار است در اوایل سال ۲۰۲۳ با قیمت پایهٔ ۱۰۵,۵۹۵ دلار به بازار عرضه شود. هرچند دیگر امکان خرید ادیشن وان وجود ندارد اما علاقه‌مندان می‌توانند سراغ نسخه‌های ۲X و ۳X بروند که در بهار ۲۰۲۳ به ترتیب با قیمت‌های پایهٔ ۹۰ و ۱۰۰ هزار دلار راهی بازار می‌شوند. پس از این دو هم نسخهٔ پایهٔ ۲ با قیمت ۸۰ هزار دلار در بهار ۲۰۲۴ به بازار می‌آید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه

  1. ali (chevy nova)

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5688 ديدگاه)

    خدای افرودرهای برقی هامر
    خدای افرودرهای بنزینی جیپ
    جانشین خدایگان جیپ هم فورد برانکو هست

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۹۶
    1. Benz SLR

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      من که از جیپ بیشتر خوشم میاد

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۸
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5842 ديدگاه)

      بَه‌بَه
      بَه‌بَه
      امریکایی‌ها دیوونه شدن زدن سیم آخر !
      اِمسال ، سال ، ساله آمریکایی‌هاست !
      عجب ماشینایی به جهان مخابره کردن !
      اون از دوج و TRX توپ توپ توپ !
      اون از فورد و برانکوی دوست‌داشتنی !
      اون از شورولت و کوروتِ مُفت خوش قیمت !
      اون از جیپ و واگونیر لوکس !
      و حالا هامر و یک نشانه از درخشمدگی الماس !

      جداً آمریکایی‌ها خودرو تولید نمیکنند برای رقابت که مثلاً بازار را قَبضه کنند ، آمریکایی‌ها خودرو تولید میکنند برای دل خودشون که اصلاً نه کاری به مهندسی استاندارد آلمانی‌ها دارند و نه کاری به کم‌استهلاکی و کم مصرفی ژاپنی‌ها !

      این دیوونه‌ها خودرو میسازند برای عشق و حال و باقی موارد پیشکشِ دیگران !

      کار خودشون را میکنند و برای همینه همه شاید خریدارشون نباشند ، اما مثل مجنون دوستشون دارند !
      حتی موتورسیکلت سازیشون هم با بقیه فرق داره !

      عشقن ، عشششششششق !!! !! !

      موافقم ۵۳
      مخالفم ۳۰
      1. Amir

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (13 ديدگاه)

        من اگه انرژی تو رو داشتم الآن تو ناسا بودم

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱
        1. Amir

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (237 ديدگاه)

          ?
          اکانت فیک میزنی بزن عزیز ، حداقل آبرو داری کن

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
      2. بهمن

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (32 ديدگاه)

        دمت گرم

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
    3. OMID

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2052 ديدگاه)

      این هامر هم یونی بادی هست و شاسی نردبونی نداره
      لابد کاربردی نیست

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱۰
      1. مازیار

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (373 ديدگاه)

        نه دیگه امید جان این روباه نیست که پوستش رو پالتو درست کنن
        این روبه هست حیوانی شبیه روباه نه خود آن?

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۲
      2. (ali (Porsche 911

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (13 ديدگاه)

        اگه لندروور باشه ایراد داره اما تو هامر نه تنها مشکلی نداره بلکه بهترم هست!

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۱۰
      3. Elmiraj

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2179 ديدگاه)

        آخه نکته اینجاست که یونی بادی داریم تا یونی بادی….
        Hummer EV و تسلا CyberTruck دو ماشینی هستن که بدلیل محل قرارگیری باتری و الکتروموتور ها دارای ساختار یکپارچه و فاقد شاسی نردبانی هستن اما به لطف سیستم تعلیق منحصر بفرد شون این امکان را دارن تا ۱۶ اینچ ( معادل ۴۰/۶ سانتیمتر ) ارتفاع بگیرن که برای اولین باره شاهد این تغییر ارتفاع بی نظیر هستیم .
        این میزان تغییر ارتفاع از بازو های بلند سیستم تعلق نشأت میگیره که در مسیر های ناهموار هم عدم وجود شاسی نردبانی را تا حد زیادی جبران می‌کنه و انعطاف و چسبندگی بالایی را به آن ها میده…
        .
        .
        اگر منظور شما مقایسه با دیفندر جدید هست پس خوبه بدونید که اوج ارتفاع آن ۲۹/۲ سانتیمتر هست که این خود کوتاهی طول بازوهای سیستم تعلیق آن را تایید می‌کنه ، البته در فیلم های مقایسه آفرودی آن هم این عدم انعطاف بخوبی دیده میشه…

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۵
    4. ATa

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (146 ديدگاه)

      بنظر حداقل کاری که می شد کرد dislike like بکل حذف شه بخاطر احترام به کاربر اگر قابل حل نیست… رفتارهای Spam وار

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۱
    5. Amirreza

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      خدای آفرودرهای بنزینی هم جیپ با یک ستاره ایمنی ، داداش سلطان آفرود بنزینی ها بدون شک جی کلاس ۶ چرخه

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲۰
      1. Aryan kia

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (476 ديدگاه)

        سلطان آفرود فقط ۴ رانر و اف جی کروزر

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۷
      2. Sajjad

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1809 ديدگاه)

        متاسفانه بر خلاف تصور شما دوست عزیز، خودروی سه محور محدویت های بیشتری نسبت به خودروی دومحور توی افرود داره.
        سه محور صرفا به درد بارکشی میخوره و نه افرود

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲
  2. ATa

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    تا ۲۰۲۳ نسل جدید باطری جایگزین می شه با برد بلند… احتمالا سر از اروپا هم در بیاره با الکتریکی شدن GOD of SUVs

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۹
    1. Nima RST

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      اروپایی ها به ندرت ماشین بزرگ میخرن، تو اروپا ماشین های کوچولو محبوب ترن.
      از ده خودرو محبوب تو اروپا بیشتر از نصفشون هاچبکن
      این هامر که دیگه دو متر و سه سانت عرض داره اونم بدون در نظر گرفتن آینه ها

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
      1. Khosrow

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1948 ديدگاه)

        فکر نمیکنم اروپایی ها چندان علاقه ای به نابود کردن طبیعت بکر داشته باشن / عکس دوم – اونجا کارت چیه؟ مال بابات نیست – ملی و برای همه هست – بکش بیرون ..

        موافقم ۷
        مخالفم ۲۲
        1. میثم

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1586 ديدگاه)

          واقعا حرف درستیه

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
    2. ATa

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (146 ديدگاه)

      HUMMER برند عمومی نیست که کل اروپایی ها بخوان داشته باشن… defender v8 carpathian با قیمت ۱۰۵ هزار دلار بدون شاسی! و G class با قیمت ۱۳۵ هزار دلار پایه!

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۲
  3. parsa_ashgh.mashine

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (155 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۸
  4. زیزیگولو

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    این که در جای خودش عالیه ولی هامر H1 هم خیلی چهره خشن و جذابی داشت و همون موقع هم کمپانی هامر گفت که این مدل فقط در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌گیره ولی یه چیز عجیب اینکه همون موقع هم گفتن که شهروندای چینی هم میتونن این مدل از هامر رو بخرن!!!

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
  5. mahan

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1785 ديدگاه)

    من که طاقت نگاه کردنشو ندارم.بی نظیره.واقعا اصلا یک سبک زندگی هست لعنتی اومده بگه که رقیب ندارم و از اولش نداشتم.ازین به بعد بهش میگم mr.greatness

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱۳
  6. net

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    اگر ضخامت ال سی دی روی داشبورد نازک تر بود و جلوپنجره سفید شیشه ای نبود و جلوپنجره مشکی میبود قشنگتر میشد.رینگش زیبا نیست

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۰
  7. Moon

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دم جی ام سی و جنرال موتور گرم این ماشین فوق العادست ولی ای کاش موتور بنزینی هم داشت مثلا موتور کادیلاک اسکالید روش بود واقعا حیف این ماشین که فقط با موتور الکتریکی بفروش برسه

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
  8. امیر.عارف

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (844 ديدگاه)

    خیلی خواستنی ساخته این ماشین و ، یعنی هر کاری بکنی نمیتونی بهش فکر نکنی . ( غول دوست داشتنی )

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  9. Amirreza

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    پدال واقعا ممنونم که کامنتا ممد رو پاک کردی ، دستتون درد نکنه واقعا همچین آدمایی نباید توی سایت باشن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۶
  10. Benz SLR

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    باشه فهمیدیم آلمان آشغال که چینی ازش بهتره آمریکا طلا متحرک ????? همین توهینت به آلمان نشان دهنده موفقیتشونه . هر برندی ( حتی تسلا و چینی ها که من ازشون بدم میاد ) هم قابل احترامه حالا چون من بدم میاد نباید اونو که زیر سوال ببرم .
    یک کلام واقعی بگم:
    خودرو آمریکایی یعنی بزرگ بودن هیبت داشتن قلدر بودن و نو آوری در بخش ماسل کار پیکاپ و SUV استادن
    آلمانی ها یعنی اصالت کیفیت قابل اطمینان پرفورمنس بالا کیفیت سواری عالی نو آور و…. در بخش سدان ها کوپه ها هاچبک ها کراس اوور سوپر اسپرت استادن .
    پس هر کدوم احترام خودشونو دارن چون ما بدمون میاد نباید بهشون توهین کنیم.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۰
    1. Benz SLR

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      البته اگه درباره آمریکا چیز مثبت کم گفتم چون آمریکا فن نیستم دوستان خودشون اضافه کنن

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
  11. Khosrow

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    اینهمه قوانین سختگیرانه برای الایندگی که سهم اتومبیل ها خیلی کمه – ولی با تانک بری طبیعت رو بیل بزنی حله / هوم تناقض و پول / بقیه چیزا بهونست ..

    موافقم ۴
    مخالفم ۸
  12. Elmiraj

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2179 ديدگاه)

    خدایی از سانت به سانتش ابهت می‌باره…
    بسیار زیباست…

    ولی کاش بردش ۶۰۰ کیلومتر بود .

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۶
  13. Ramin

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1570 ديدگاه)

    ???
    چرا همه میخوان منو بکوبنن؟؟

    چرا همه اکانت فیک میزنن حرف های منو میزنن. بعد بعضی ها میگن آهان. ببین این رامینه…

    تو هیچ جای ایران ندیدم کسی به آلمانی بگه ماشیناش بد هست…
    تنها کسی که میگه خودمم ! حالا بعضی ها میخوان منو بیشتر بکوبونن اکانت فیک میزنن میان حرف های منو میزنن. بعدش همه حرف ها می افته رو گردن من همه میگن فلان جا اینو گفتی بهمان جا اینو گفنی. منم هعی فکر میکنم ببینم کجا گفتم آخر میفهمم چندتا حسود میان اکانت فیک میزنن حرف منو میزنن. ?

    انشا الله خدا به نوجوانان که کمبود دارن و دلشون میخواد دیده بشن مشکلشونو حل کنه.

    اکانت فیک میزنید که منو بکوبونید که چی ؟؟؟ خدا انشاالله عقل عطا کنه.

    پدال کامنتمو منتشر کن… ?? با سپاس…

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (734 ديدگاه)

      چون رامین فقط تو حرف های غیرمعمول و الکی میزنی
      بدون استناد به مدار‌ک معتبر

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
    2. Amirreza

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      داداش همه با اکانت های اصلیشون میکوبنت ، دوم اینکه شما عاشق چانگانی ولی از بنز متنفری ، پس واقعا دلیلی برای نکوبیدنت نمیبینم??

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  14. نیما

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (323 ديدگاه)

    بردش کمه خیلی هم کمه

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  15. ایران

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (242 ديدگاه)

    کسانی که اطلاع دارن بگن چندتا شاسی بلند suv بزرگ تر از این هامر وجود داره اگه باشه شاید یکی دوتا یا بیشتر هست ؟ میشه اگه اطلاع دارید بگید ???? همیشه عاشق هامر h2 بودم عجب غولیه اینم عالی شده ولی کاش یه نسخه بنزینی هم از این استوره میزدن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. Mohamad rahmati

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (35 ديدگاه)

    بدون موتور بنزینی حال نمیده،اگه ترکیبی بود حتی با v8فکر نکنم مصرفش بالاتر از ۴لیتر میشد،

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  17. Sina10

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1616 ديدگاه)

    جدا از کابین که از قیمتش ضعیف تر بود ، همچیش عالیه
    فکر میکنم این ماشین دومین ماشین برقی هستش که ازش خوشم اومده
    هر چند نسخه ی پیکاپش خیلی فرم بدنه ی بدی داشت ولی این نسخه ی SUV واقعا عالیه
    من که خوشم اومد

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا