جنرال موتورزهوندا

همکاری هوندا با جنرال موتورز برای ساخت خودروهای الکتریکی

هوندا و جنرال موتورز در زمینهٔ خودروهای الکتریکی باهم همکاری خواهند کرد. به‌عنوان بخشی از جدیدترین توافق میان این دو خودروساز بزرگ، دو شرکت باهم دو خودروی الکتریکی جدید را برای هوندا توسعه خواهند داد. هردوی این خودروها بر اساس پلت‌فرم الکتریکی جدید جنرال موتورز ساخته می‌شوند و به باطری‌های اولتیوم این شرکت مجهز خواهند بود. این شرکت‌ها فعلاً جزئیاتی در مورد این خودروها منتشر نکرده‌اند اما میدانیم که پلت‌فرم الکتریکی جدید جنرال موتورز بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌تواند برای ساخت هر خودرویی از تراک و کراس‌اوور گرفته تا خودروهای خودران مورداستفاده قرار گیرد.

هرچند این دو خودرو بر اساس پلت‌فرم جنرال موتورز ساخته می‌شوند اما این معماری برای ارائهٔ شخصیت رانندگی هوندا اصلاح خواهد شد. این برند ژاپنی همچنین طراحی داخلی و خارجی منحصربه‌فردی را برای این خودروها ایجاد خواهد کرد. بااین‌حال هنوز هم برخی از ویژگی‌های قابل‌توجه جنرال موتورز در خودروهای الکتریکی هوندا وجود خواهد داشت زیرا هردو به خدمات OnStar و همین‌طور تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ کمک‌راننده و رانندگی خودکار جنرال موتورز مجهز خواهند بود. این دو ماشین در کارخانه‌های جنرال موتورز در آمریکای شمالی تولید می‌شوند و در ایالات‌متحده و کانادا عرضه خواهند شد. گفته شده فروش این دو خودروی الکتریکی هوندا با مدل 2024 آغاز خواهد شد.

معاون اجرایی هوندا موتور آمریکا «ریک شوستک» طی بیانیه‌ای در مورد این همکاری گفته است:

این همکاری باعث تقویت قدرت هردو شرکت می‌شود و راندمان تولید و درنهایت ارزش بیشتری را برای خریداران فراهم می‌کند. این مشارکت مقیاس اقتصادی را برای سرعت بخشیدن به نقشهٔ راه الکتریکی‌سازی ما و پیشبرد تلاش‌ها برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را باز خواهد کرد

معاون اجرایی بخش توسعهٔ محصول جهانی جنرال موتورز «داگ پارکس» نیز دراین‌باره گفته است:

این توافق بر اساس روابط اثبات‌شدهٔ ما با هوندا بنا شده و پیشرفت‌های فنی و قابلیت‌های باطری‌های اولتیوم و پلت‌فرم الکتریکی جدید ما را تأیید می‌کند. تاریخچهٔ فوق‌العادهٔ همکاری نزدیک با هوندا و جدیدترین مشارکت دو شرکت باهم به سودآوری برنامه‌های الکتریکی جنرال موتورز از طریق افزایش مقیاس و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها کمک خواهد کرد

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. رزیتا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    در نهایت به سمتو سویی میریم و به جایی خواهیم رسید که ماشینای الکتریکی نسبت به ماشینای موتور بنزینی ارزونتر میشن ولی واقعا ماشینای الکتریکی چه زمانی ارزونو فراگیر میشن ؟

  2. علی بلا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عصر ماشین های الکتریکی طولانی نیست،،،بیشتر برق جهان از سوختن سوخت های فسیلی به دست میاد و آلودگی خودشو داره،،،خودروهای الکتریکی فقط تو بازه زمانی خودرو های بنزینی
    تا خودرو های هیدروژنی فروش دارن که البته این مدت خیلی هم طولانی نیست

    1. OMID

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      می‌دونستی همون هیدروژن که گفتی وابسته به گاز و نفت هست؟
      یا مستقیما از چاه های گازی گرفته میشه
      یا از طریق کاتالیز آب که کلی برق میخواد(همون برقی که گفتید از نفت تولید میشه)

      1. رزیتا

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (413 ديدگاه)

        آقا امید لطفا بیشتر در این مورد مطالعه داشته باشین چون کاملا اشتباه توضیح دادین واسه اینکه نه فقط کره ی زمین بلکه 75 درصد جرم کل کائنات از هیدروژن هستش و اصلا هیچ ربطیم به سوختهای فسیلی نداره چون یکی از عناصر تشکیل دهنده ی سوختای فسیلی هم هیدروژن هستش ، در ضمن دانشمندا پیشبینی کردن و تخمین زدن که سوختای فسیلی نهایتا” تا 50 سال آینده جوابگوی نیازای بشر خواهند بود و پس باید به فکر انرژیهای جایگزین بود

        1. مانی

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1820 ديدگاه)

          خوب ۷۵% باشه،چه ربطی‌ داره؟
          بیشترین هیدروژن روی کره زمین بصورت آب هست
          اگه میتونی‌ بگیر بسوزونش

  3. amg 63

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    HONDA E ، انگار این ماشین جون داره . حس میکنم میخواد هی تبدیل بشه.

  4. علی بلا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوست عزیز،،یکی از فراوان ترین عنصر های روی زمین هیدروژن هست.ایجاد ایستگاه های برق برای خودرو ها،،،هزینه ی زیادی برا دولت ها داره چون مجبور به گسترش نیروگاه ها میشن ،البته از طرفی هم تشکیل نیروگاه های هیدروژنی هم هزینه زیادی داره،،،،ولی در کل کشور های پیشرفته جهان دارن کل مصرفی شهر هاشون رو میبرن به سمت هیدروژن،،،مثلا برای المپیک توکیو،،،گفته شده در ورزشگاه ها از هیدروژن استفاده میکنن

  5. meysam

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (245 ديدگاه)

    دقیقا هوندا هم بخاطر همین سرمایه گزاری مستقیمی روی باتری نمیکنه. چند وقت پیش پدال مقاله ای منتشر کرد در مورد هوندا که مدیر عاملش درمورد الکتریکیها گفت تصمیم ندارن تمام تخم مرغهاشونو تو یه سبد بزارن و بخاطر همین هزینه سنگین روی باتری نمیکنن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن