جیپ

تصاویر و اطلاعات بیشتری از جیپ کُماندر جدید

نسل اول جیپ کُماندر بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به‌عنوان یک اس‌یووی میان سایز که روی پلت‌فرم نسل قبلی مدل گرند چروکی ساخته شده بود به تولید رسید. سپس از این نام در سبد محصولات جیپ خبری نبود تا اینکه چندی پیش خبر رسید که جیپ قصد دارد بار دیگر از این نام برای محصولی جدید استفاده کند. کُماندر جدید اما به یک کراس‌اوور فول سایز تبدیل شده که صرفاً برای بازار چین در نظر گرفته شده است. این خودرو به‌تازگی با انتشار چند تصویر به‌صورت آنلاین معرفی شده است. حال اما سازندهٔ آمریکایی اطلاعات و تصاویر بیشتری را از نسل جدید کُماندر منتشر کرده است.

نسل جدید کُماندر در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپت Yuntu محسوب می‌شود که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ رونمایی شد. در طراحی این کراس‌اوور جدید می‌توان الهامات زیادی از نسل کنونی گرند چروکی را مشاهده کرد؛ اما بااین‌حال چراغ‌های جلو در کُماندر مستطیل‌تر بوده و به جلوپنجره متصل شده‌اند. در نمای جانبی خودرو نیز فاصلهٔ محوری کشیده جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که در نمای عقب شیشه‌ای بزرگ به همراه چراغ‌های باریک در طرفین دیده می‌شود. به‌طورکلی بیشتر قسمت‌های استایل خارجی کُماندر جدید دقیقاً همان چیزی است که از یک جیپ بزرگ انتظار می‌رود.

جیپ اطمینان داده است که مطابق تقاضای خریداران چینی، کابین کُماندر نیز پُر از تکنولوژی و ویژگی‌های لوکس است. تصاویر داخلی اولیهٔ نشان می‌دهند که داخل این خودرو با چرم دورنگ پوشیده شده است به‌گونه‌ای که نیمهٔ بالایی داشبورد و رو دری‌ها چرم قهوه‌ای تیره و نیمهٔ پایینی چرم روشن کار شده است. در اینجا اما قسمت‌های ناامیدکننده‌ای هم وجود دارد که شامل مواردی چون صفحه آمپر سادهٔ آنالوگ و صفحه‌نمایش لمسی کوچک هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود.

این موارد برای خودرویی که بازار اصلی آن چین است مناسب نیستند چراکه این روزها خریداران چینی خواهان نمایشگرهای غول‌پیکری هستند حتی اگر هرگز از آن استفاده نکنند. در اطلاعاتی که به‌تازگی از این کراس‌اوور جدید جیپ منتشر شده گفته شده که این خودرو در دو مدل کُماندر و گرند کُماندر ارائه خواهد شد که اولی نمونه‌ای پنج‌نفره با دو ردیف صندلی و دومی هفت‌نفره با سه ردیف صندلی خواهد بود؛ اما همان‌طور که گفته شد، کُماندر صرفاً برای بازار چین در نظر گرفته شده و در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد؛ بنابراین آمریکایی‌هایی که خواهانی یک جیپ بزرگ‌تر از گرند چروکی هستند باید تا زمان عرضهٔ واگنییر جدید صبر کنند.

مشکل دیگر کُماندر اما پیشرانهٔ آن است زیرا درحالی‌که رقبای آن همگی به پیشرانه‌های V6 مجهز هستند، برای این کراس‌اوور آمریکایی صرفاً یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در نظر گرفته شده است. کُماندر در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک تولید می‌شود که موتور چهار سیلندر آن در نسخهٔ دیفرانسیل جلو ۲۳۵ اسب بخار و در نمونهٔ چهارچرخ محرک ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هردو مدل کُماندر و گرند کُماندر از همین موتور استفاده می‌کنند و انتقال نیروی هردو نسخهٔ این موتور نیز توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

کُماندر جدید یک کراس‌اوور فول سایز است که با ۴.۸۷ متر طول، ۱.۸۹ متر عرض و ۱.۷۴ متر ارتفاع، در جایگاهی بالاتر از گرند چروکی قرار می‌گیرد و بزرگ‌ترین محصول جیپ در چین محسوب می‌شود. فاصلهٔ محوری این ماشین نیز برابر با ۲.۸۰ متر است. به‌طورکلی کُماندر جدید خودرویی خوب با نشان محبوب جیپ است اما تکنولوژی‌های داخلی پایین و فقدان یک پیشرانهٔ بزرگ شش سیلندر، کار آن‌را در بازار بسیار رقابتی چین سخت خواهد کرد.

این کراس‌اوور آمریکایی به‌صورت محلی در چین توسط جوینت-ونچر گوانگژو-فیات تولید خواهد شد و در سه تیپ مختلف بنام‌های Summit، Longitude و Limited با قیمت‌هایی از ۲۴۰ هزار یوآن (حدود ۳۸ هزار دلار) تا ۳۴۰ هزار یوآن (حدود ۵۲ هزار دلار) از ماه می امسال راهی بازار چین خواهد شد. جیپ کُماندر که برای اولین بار در ماه آوریل در نمایشگاه پکن رسماً به نمایش عمومی درخواهد آمد، در چین با رقبایی چون فولکس‌واگن ترامونت (همان اطلس)، فورد آج و تویوتا هایلندر مواجه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    کماندر واسه بازار چین با توجه به حجم پیشرانه
    گزینه خوبیه
    ولی با سیستم دف جلوش حال نکردم
    واسه امریکاباید منتظر واگنیر موند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ای جانم ؛ عشق خودمی جیپ ؛ همیشه گفتم تو برندهای آمریکایی جیپ و فورد رو بیشتر از همه دوست دارم
    ولی چرا برای این غول فول سایز موتور ۴ سیلندر ؟؟؟؟
    ای کاش از همون موتور همیشگی ۶ سیلندر جیپ استفاده میکردن تو این ماشین ؛ دلم نمیخواست این آمریکایی با اصالت فقط تو چین عرضه بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    عالىه فقط اى کاش موتور 6 و 8 سىلندر هم داشت و تو بازارهاى بىشترى عرضه مىشد
    اما برگ برنده جىپ واگونىىر هستش و وانت m715 نسل جدىد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      علی جان، جیپ منعطفه و واسه بازار چین خودرو مخصوص میزنه،
      احترام به سلایق

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۶ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        F22
        درسته صحبتت بى شک
        ولى کاماندر پتانسىل خوبى براى بازارهاى کانادا و امرىکا داره چون هم از لحاظ جسه بزرگ تر از گراند چروکى هستش و هم کمى لوکس تره و مىتونه بىن مدل گرند چروکى به عنوان محصولى اسپرت و واگونىىر به عنوان محصولى گرون قىمت حکم وزنه تعادلى داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. F۲۲RAPTOR

          ۶ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2598 ديدگاه)

          ایول اینم حرفیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    درود بر همه دوستان و سال نو مبارک
    باید بگم در طراحی خارجی خودرو هیچ برنامه و گزینه خاصی رو نمیشه مشاهده کرد که جذابیت داشته باشه
    چراغ ها و چهره غقب خودرو مکمل قسمت جلوی خودرو نیست فقط میشه گفت وجه تمایزش با خیلی از محصولات چینی در اینه که میتونیم یک توازنی در کل طراحی خارجی خودرو ببینیم
    داخل خودرو هم چندان جالب و جدید نیست …
    پر واضحه که این خودرو از نظر ظاهری چندان موفقیتی نخواهد داشت فقط روی برند خودش میتونه موفق باشه و قدرت مانور و موتورش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      جناب محمد رضا
      با توجه به گفته متن صحبت شما 100 در 100 صحىح نىست.
      (( به‌طورکلی بیشتر قسمت‌های استایل خارجی کُماندر جدید دقیقاً همان چیزی است که از یک جیپ بزرگ انتظار می‌رود.))
      ((جیپ اطمینان داده است که مطابق تقاضای خریداران چینی، کابین کُماندر نیز پُر از تکنولوژی و ویژگی‌های لوکس است. تصاویر داخلی اولیهٔ نشان می‌دهند که داخل این خودرو با چرم دورنگ پوشیده شده است به‌گونه‌ای که نیمهٔ بالایی داشبورد و رو دری‌ها چرم قهوه‌ای تیره و نیمهٔ پایینی چرم روشن کار شده است))
      اما از اگه جىپ موتور قوى ترى رو در نظر مىگرفت خىلى بهتر بود و همىنطور صفحه لمسى بزرگ تر وسط داشبورد که متن هم اشاره کرده بهش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. net

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    طراحی بیرونی زشتی داره و ۳ ردیف صندلی داره جالب نیست.محصولات جیپ فقط گرند چروکی و رانگلر زیباست بقیه محصولاتش طراحی جالبی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Fk

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    یکی از عوامل موفقیت کمپانیهای بزرک سأختن محصولات خاص واسه صادرات مبدأ هستش
    همون کاری که دهه نود تویوتا با سأختن لکسوس انجام داد
    فکر میکنم این روش داره تو صنعت خودرو سازی جهانی میشه
    سرعت پیشرفت و سیر تکامل واتفاقات تو جهان بسیار بالا رفته
    ولی ما همچنان اندر خم ی کوچه موندیم
    کی تصور میکرد روزی ی خودرو ساز امریکایی فقط برای بازار چین خودرو تولید کنه !؟؟؟؟؟
    ٢٠سال پیش گفتن این جمله همه رو ب خنده می انداخت
    ولی امروز!!!!!!!!
    تبریک میگم شروع سال جدید رو با دلار پنج هزارو خورده ایی
    ارزو میکنم تو سال جدید بتونیم فقط صد دلاری منگنه کنیم رو هم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا