جیپ

جیپ گلادیاتور ۶×۶، جایگزین ارزان‌تری برای مرسدس G63 6×6

به نظر می‌رسد این روزها پیکاپ‌های ۶×۶ با استقبال خریداران مواجه هستند زیرا تاکنون شرکت‌ها و تیونرهای زیادی اقدام به ساخت این خودروهای شش چرخ کرده‌اند که جدیدترین آن‌ها جیپ گلادیاتور ۶×۶ است. شرکتی بنام Next Level که در کالیفرنیا واقع است این گلادیاتور شش چرخ را ساخته و عجیب اینکه این خودرو از طریق نمایندگی‌های مجاز جیپ به فروش می‌رسد.

قیمت گلادیاتور ۶×۶ از ۱۳۲ هزار دلار آغاز می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار دلار از یک گلادیاتور معمولی در آمریکا گران‌تر است و هرچند همه توان خرید آن‌را نخواهند داشت اما در مقایسه با مرسدس بنز G63 AMG 6×6 با قیمتی در حدود یک میلیون دلار، گزینهٔ بسیار ارزان‌تری خواهد بود. این پیکاپ شش چرخ آمریکایی حتی از پیکاپ شش چرخ لندروور دیفندر ساخت شرکت خان دیزاین با قیمتی بیش از ۴۰۰ هزار دلار هم ارزان‌تر است.

گلادیاتور ۶×۶ علاوه بر برخورداری از یک محور اضافی، به قسمت بار کشیده‌تر ۲.۴۴ متری، کمک‌فنرهای فاکس، پله رکاب‌های جمع شونده و رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های آفرودی هم مجهز شده است. علاوه بر این، وینچ جلو و چراغ‌های اضافی هم برای این گلادیاتور قابل سفارش خواهند بود. کابین این ماشین نیز با تودوزی چرمی با دوخت سفیدرنگ و لوگوی تیونر روی صندلی‌ها و پشت‌سری‌ها تزئین شده است.

این گلادیاتور شش چرخ با همان سه پیشرانهٔ مختلف نسخهٔ استاندارد عرضه می‌شود که شامل ۲ لیتری چهار سیلندر توربو، ۳.۶ لیتری V6 و ۳ لیتری توربودیزل خواهد بود. دو موتور بنزینی اول به ترتیب ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۳ نیوتن متر گشتاور و ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور دارند درحالی‌که خروجی موتور دیزلی برابر با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. امیرحسین

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (281 ديدگاه)

    سلام،واقعا دیگه این یکیو دیر گذاشتین،چند روز چیش من اینو تو اینستا دیده بودم

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
    1. محمد رستمی نژاد

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      میگن با‌ این ماشین ها وقتی باهاشون سر پیچ میپیچی
      قانون های فیزیک رو میشکنن خیلی دوست دارم بدونم وقتی با این ماشین ها می‌پیچند
      چه میشه
      یعنی چی‌قانون های فیزیک میشکنن
      و آفرود با این ماشین ها چه طور هست

      موافقم ۹
      مخالفم ۷
      1. محمد رستمی نژاد

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (730 ديدگاه)

        پدال مجله carwow یه review بین ماشین های

        Mercedes-Benz S-Class, Audi S8, BMW 7 Series
        انجام داده
        جذاب هست
        لطفا قرارش دهید
        چون ما که انگلیسی در حد اَعلا متوجه نمیشیم

        موافقم ۵
        مخالفم ۴
    2. مزدا

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1744 ديدگاه)

      به ۶ چرخ سایپا زامیاد نمیرسه!!

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. RezaRs

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (905 ديدگاه)

        پادرا پلاس ۶×۶ خو فزق داره از همه بالاتره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. Nima RST

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طراحی داخلی رانگلر و گلادیاتور به یه تغییر اساسی نیاز داره
    حس فسیل داره

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  3. ali (chevy nova)

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5688 ديدگاه)

    خدای افرودرها در قامت ۶ چرخ و قیمت همچنان مناسب

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۳
    1. Amirreza

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (729 ديدگاه)

      حالا خداشون که نه ولی واقعا ماشین بینظیریه رانگلر فقط زیادی قدیمی شده ، باید یکم فیسشو عوض کنن

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  4. Sajjad

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1802 ديدگاه)

    به جز یدک کشی و بارکشی به درد چیز دیگه ای نمیخورن این ماشینا
    توانایی افرودشون شدیدا کم میشه
    اما خب کاربرد خودشونم دارن

    موافقم ۴
    مخالفم ۹
    1. mohsen.g

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (149 ديدگاه)

      یدک کشی رو درست میفرمایید ولی واقعا دیگه چه کاربردی این شش چرخه ها دارند؟! البته به جز ابهت…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (279 ديدگاه)

    ای جونم چه غولیههههه!😱😃👌👌😈

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  6. نعمت اله آزموده

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (124 ديدگاه)

    با ابهت و قلدر

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Ali_x76

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (959 ديدگاه)

    کاش موتور همی ۶.۴ لیتری روش بود
    از اون بهتر، موتور ۶.۲ سوپرچارج

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. mahan

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    مخالفم هر دو خوبند.هرگلی یک بویی داره.هردو بزرگوار جایگزین هم نمیشن.دو حس متفاوت و صدالبته قشنگ رو منتقل می کنند.ازونجایی که علاقه رانندگی با خودرو های گنده تو شهر رو دارم جی کلاس رو توی شهر میرونم و گلادیاتور رو میبرم افرود

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  9. یوسف

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    واقعا که ارزش خریدش رو داره
    قیمتش مفته

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. امیرحسین

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (281 ديدگاه)

    سلام،جناب محمد رستمی نژاد شما ترنسلیت صفحه رو بزنید تا ترجمه شود،بنظر بنده حدود ۹۰ درصد درست ترجمه میشود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Swedish arrogant tiger

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    اگه تعصب بیجا نداشته باشید واقعا مشخصه که این جیپ قابل قیاس با G63 6×6 نیست، شاید ارزش همین قیمت رو هم نداشته باشه!

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  12. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    در مورد G63 6*6 چیزی که خیلی عالیه و برمیگرده به مهندسی ناب المانی اینه که دیفرانسیلش رو طوری طراحی کردن که تقریبا معلوم نیست و خیلی بالا قرارش دادن که به افرودش خیلی کمک میکنه هر چند این ۶ چرخ ها برخلاف ظاهر قلدرشون ، بخاطر طول زیادشون و فاصله محور جلو با عقب توانایی افرود کمتری نسبت به ۴ چرخ ها دارن…
    اینا بیشتر بدرد صحرا نوردی میخورن که باخیال راحت تری بزنی به دل شن و ماسه…
    در کل با اینکه عاشق جیپم ولی سلطان این کلاس بدون شک همون g63 هست البته منکر این نمیشم که قیمتش بیش از ارزشش هست و زیادی گرونه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا