خودروهای چینی

افزایش فروش چشمگیر گروه سایک در بازارهای صادراتی در سال 2019

با توجه به اینکه رشد فروش خودرو در بازار چین کاهش یافته است، بسیاری از خودروسازان چینی در حال سرعت بخشیدن به فعالیت‌های خود در بازارهای خارجی هستند. یکی از موفق‌ترین خودروسازان چینی در این زمینه گروه سایک است. این گروه خودروسازی چینی اعلام کرده است که در سال 2019 موفق به فروش 350 هزار دستگاه خودرو در بازارهای صادراتی شده که نسبت به سال قبل افزایش قابل‌توجه 26 درصدی داشته است. این میزان یک‌سوم از کل فروش خارجی خودروسازان چینی را تشکیل می‌دهد.

گروه سایک به‌طور مداوم در حال تسریع طرح‌های جهانی خود است و مهرهٔ اصلی آن در بازارهای خارجی برند ام‌جی است. کل فروش این برند در سال 2019 برابر با 298 هزار دستگاه بوده که از این میزان حدود 139 هزار دستگاه در بازارهای خارج از چین به فروش رسیده و نسبت به سال 2018 افزایش چشمگیر 90 درصدی داشته است. بدین ترتیب ام‌جی در بازارهای صادراتی در بین همهٔ برندهای خودروسازی چینی مقام نخست فروش را کسب کرده است.

هم‌اکنون محصولات ام‌جی در بیش از 60 کشور در سراسر جهان به فروش می‌رسند. به‌عنوان‌مثال، کراس‌اوور ساب‌کامپکت ZS که در سال 2019 بیش از 60 هزار دستگاه فروش داشته، هم‌اکنون در بیش از 30 کشور مختلف مثل بریتانیا، استرالیا و تایلند عرضه می‌شود. همچنین کراس‌اوور الکتریکی eHS هم گواهینامه‌های اروپایی E-Mark و ECE R100 را دریافت و مقررات REACH اروپا را پاس کرده است.

علاوه بر این، مکسوس هم برند مهمی برای سایک در بازارهای خارجی محسوب می‌شود. بازارهای این برند به 48 کشور مختلف گسترش یافته و فروش صادراتی آن در یازده ماه نخست سال 2019 به 16,844 دستگاه رسیده که افزایشی 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

گروه سایک رسماً اعلام کرده است که انرژی بیشتری را در زمینهٔ طرح‌های بین‌المللی و خارجی صرف خواهد کرد. به گفتهٔ معاون اول و مدیرکل بخش بین‌المللی گروه سایک، اهداف خارجی این گروه خودروسازی طی پنج سال آینده شامل فروش 500 هزار دستگاه در سال 2020، فروش 600 هزار دستگاه در سال 2022 و نهایتاً رسیدن به فروش یک میلیون دستگاه در سال 2025 در بازارهای صادراتی می‌شود.

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2440 ديدگاه)

    به نظر من چینیها نمیخواد تلاش کنند تا به یک هویت طراحی برسند ، چون هر چیزی که تولید میکنند از دور داد میزنه چینیه ، همه طراحیاشون با خطوط بدنه عجیب و حجم بزرگ و کوچک چراغ یا رینگ و لاستیکهای ناموزون یا جلوپنجره عجیب همراهه که هیچ هماهنگی با دیگر اَجزاء ندارند ، کلاً تو طراحی اگر همه چیز هم خوب بسازند باز یه کاری میکنند تا از دور داد بزنند من چینی ام و این خودش یعنی هُویت در طراحی یک چینی اصیل 🤣.

    1. مهدی

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (811 ديدگاه)

      درودقع باید گفت افزایش فروش ام جی نه چینی ها

  2. شاهین

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (859 ديدگاه)

    این که رسما مزدا رو کپی کرده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن