خودروهای چینی

افزایش فروش چشمگیر گروه سایک در بازارهای صادراتی در سال 2019

با توجه به اینکه رشد فروش خودرو در بازار چین کاهش یافته است، بسیاری از خودروسازان چینی در حال سرعت بخشیدن به فعالیت‌های خود در بازارهای خارجی هستند. یکی از موفق‌ترین خودروسازان چینی در این زمینه گروه سایک است. این گروه خودروسازی چینی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۹ موفق به فروش ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو در بازارهای صادراتی شده که نسبت به سال قبل افزایش قابل‌توجه ۲۶ درصدی داشته است. این میزان یک‌سوم از کل فروش خارجی خودروسازان چینی را تشکیل می‌دهد.

گروه سایک به‌طور مداوم در حال تسریع طرح‌های جهانی خود است و مهرهٔ اصلی آن در بازارهای خارجی برند ام‌جی است. کل فروش این برند در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۹۸ هزار دستگاه بوده که از این میزان حدود ۱۳۹ هزار دستگاه در بازارهای خارج از چین به فروش رسیده و نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیر ۹۰ درصدی داشته است. بدین ترتیب ام‌جی در بازارهای صادراتی در بین همهٔ برندهای خودروسازی چینی مقام نخست فروش را کسب کرده است.

هم‌اکنون محصولات ام‌جی در بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان به فروش می‌رسند. به‌عنوان‌مثال، کراس‌اوور ساب‌کامپکت ZS که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۰ هزار دستگاه فروش داشته، هم‌اکنون در بیش از ۳۰ کشور مختلف مثل بریتانیا، استرالیا و تایلند عرضه می‌شود. همچنین کراس‌اوور الکتریکی eHS هم گواهینامه‌های اروپایی E-Mark و ECE R100 را دریافت و مقررات REACH اروپا را پاس کرده است.

علاوه بر این، مکسوس هم برند مهمی برای سایک در بازارهای خارجی محسوب می‌شود. بازارهای این برند به ۴۸ کشور مختلف گسترش یافته و فروش صادراتی آن در یازده ماه نخست سال ۲۰۱۹ به ۱۶,۸۴۴ دستگاه رسیده که افزایشی ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

گروه سایک رسماً اعلام کرده است که انرژی بیشتری را در زمینهٔ طرح‌های بین‌المللی و خارجی صرف خواهد کرد. به گفتهٔ معاون اول و مدیرکل بخش بین‌المللی گروه سایک، اهداف خارجی این گروه خودروسازی طی پنج سال آینده شامل فروش ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰، فروش ۶۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ و نهایتاً رسیدن به فروش یک میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۵ در بازارهای صادراتی می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    به نظر من چینیها نمیخواد تلاش کنند تا به یک هویت طراحی برسند ، چون هر چیزی که تولید میکنند از دور داد میزنه چینیه ، همه طراحیاشون با خطوط بدنه عجیب و حجم بزرگ و کوچک چراغ یا رینگ و لاستیکهای ناموزون یا جلوپنجره عجیب همراهه که هیچ هماهنگی با دیگر اَجزاء ندارند ، کلاً تو طراحی اگر همه چیز هم خوب بسازند باز یه کاری میکنند تا از دور داد بزنند من چینی ام و این خودش یعنی هُویت در طراحی یک چینی اصیل ?.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      درودقع باید گفت افزایش فروش ام جی نه چینی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (856 ديدگاه)

    این که رسما مزدا رو کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا