خودروهای چینی

نگاهی اجمالی به برلیانس H230، چینی میان‌قیمت

خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

Brilliance H230
Brilliance H230
خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).

چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

Brilliance H230
Brilliance H230
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.

Brilliance H230
Brilliance H230
یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.

Brilliance H230
Brilliance H230
برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

Brilliance H230
Brilliance H230 2014
در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

Brilliance H230
Brilliance H230
در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.

Brilliance H230 Interior
Brilliance H230 Interior
داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014 1.5 Engine
از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۴۳ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر

حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

سانروف برقی

۶ عدد بلندگو

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

رینگ‌های آلومینیمی

آینه‌های برقی

محفظه برای عینک

ریموت بازکننده درب صندوق عقب

تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال می‌شود)

آینه داخلی عقب ضد تشعشع

نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو

قیمت

در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)


[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۵۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستانیکه اتوماتیک دارند لطفا کمی از نحوه رانندگی با اونها صحبت کنند….. این ماشینا کلاچ ندارن درسته؟!!! تعویض دنده بدون کلاچ یه مقدار برا من تصورش سخته چجوریاست!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من الان سه ماهه اتوماتیک این خودرو رو سوار میشم انصافا نسبت به قیمتش خیلی میارزه برای راننده همون اتوماتیک است به لحاظ رانندگی هیچ فرقی با ماشینهای اتوماتیک مدل بالا ندارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        تاحالا باهاش مسافرت رفتی ترافیک تو چمران گیر کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟
        آشغال به تمام معنا
        بخدا پیکان جوانان بهتر از این
        باید کمپین نخریدن ماشین چینی راه بندازیم
        من خریدم 100 کیلومتر راه رفتم با دومیلیون ضرر فروختم
        تو سربالایی ایست کامل میکنید برای شروع به حرکت مجدد باید ترمز دستی بکشید بعد گاز بدید بعد ترمز دستی ول کنید حالا با این اوصاف فرض کنید رفتید شمال تو جاده چالوس ترافیک
        نخرید —–چینی نخرید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرمان

          ۲۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          برادر من واقعیتش من نمی دونم سوار چه ماشینی شدی و این ماشین رو با چه ماشین دیگه ای مقایسه میکنی ولی من این ماشین رو یک هفته دارم وقبلش هم 206 و زانتیا و توسان سوار شدم . اگه بخوام در کل بگم از خریدم راضیم .
          شتاب ماشین و مخصوصا معکوس کشیدناش توی سربالایی عالیه و شتابش از 206 که داشتم و توسان پدرم که سوار شدم بیشتر بود البته سرعت نهایی از توسان و زانتیا کمتر هست که برای من اهمتی نداره چون من بیش از 140 تا نمیرم حتی اگه بنز داشته باشم .
          در مورد نرمی و هندلینگ به زانتیا نمیرسه نزدیک به توسان (البته توسان شاسی باند هست که طبیعتا توی هندلینگ و نرمی ماشین تاثیر منفی میذاره )هست و از 206 خیلی بهتره .
          کیفیت قطعات داخلی ماشین از زانتیا کمتر و در حد توسان و از 206 بهتر هست .
          واقعیتش من 50 تومن پول دادم و بهتر از این نمیشد بخرم و راضیم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. علی

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام، عقل سلیم میگه قبل از اینکه ماشین جدیدی بخرید از دوستان و آشنایان کمی سواری کنید تا نسبت به خرید اون تصمیمگیری درستی بشه. نه اینکه بخرید و بعد زارت بفروشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. agh mirza

        ۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با سلام
        اقا تو مشخصات این خودرو نوشته سیستم صوتی و تصویری ولی تو عکسا سیستم صوتی فقط نشون میدن.ایا این ماشین سیستم تصویری هم داره؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام .آیا کسی این ماشین را از نزدیک دیده اید.اصلأ تولید میشود؟من برج ۱۱ سال ۹۳ اینترنتی h230 را ثبت نام کرده ام وتا امروز هیچ خبری از ماشین نیست و هر بار که پیگیری میکنم جوابشان ثابت هست و می گویند این ماشین کارش به کندی صورت میگیرد و باید صبر کنید.و می خواستم بدانم تا کی باید صبر کنیم.ممنون میشوم اگر راه حلی پیش پایم بگذارید.ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز.من این ماشینو چند روز پیش تحویل گرفتم باید بگم هم خیلی زیباست و هم خیلی نرمه و رانندگی باهاش لذت بخشه. من هم با تندر 90 و هم با 206 رانندگی کردم این یه سر و گردن بالاتره…. خیالت راحت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۳ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        سلام.مبارکتون باشه اقا مهدی .خیلی ممنون از پاسختان.انشا الله که به خوشی استفاده کنید.برلیانس شما دستی هست یا اتوماتیک ؟و چقدر طول کشید تا تحویل گرفتید ؟با تشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی@@

    ۲۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شوهر خاله منم دو ماهه خریده میگه خوبه. البته فعلا
    ظاهرش و امکاناتش خوبه اما من ال 90 ترجیح میدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام .خدمت عزیزان عرض کنم که مدل دستی 230 اخیرا تحویل داداشم شد من اتومات ثبت نام کردم ولی هنوز ازش خبری نیست . ایشون از کیفیت ماشین 230 بسیار راضیه و در مقایسه با ماشینهای داخلی خیلی بهتره.البته ایشون تقریبا تمام ماشینهای داخلی رو قبلا داشتند فقط مشکل قطعات داره که باید نمایندگی هاش فعالیت کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عزیزانی که این خودرو سوار شدن . نفوذ صدای موتور داخل اتاق تو اتوبان چطوره؟ کشش موتور مناسب هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام از هر لحاظ ار ماشینهای تولید داخل بهتره من اتومات h330 دارم 3000 تایی باهاش رفتم مسیر تهران تبربز رو باهاش رفتم و اومدم صدای موتورش داخل کابین کمه جاده 7.5 شهری 9 تا مصرفشه خیلی خوش دسته نسبت به قیمتش سواری خوبی داره برا خریدش شک نکنین پشیمون نمیشین من قبلا slx tu5 و ال 90 و 405 1800 و 206 داشتم از همشون راحتر و رانندگی باهاش لذت بخشه شتابش هم نسبت به موتور 1500 خوبه چون فرمون برقی از موتور نیرویی نمیگیره که هیدرولیک 10 اسب از موتور نیرو میگیره کشش و شتابش در حد ال 90 و موتور tu5 پژو اس ال ایکسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آریا

          ۲ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          با سلام، نظر همه قابل احترام . ولی خدایی باید علیه راهور کمپین را بنداز ید. نه علیه خودرو ساز من زانتیا داشتم.سالی یه تومن خلافی دادم. نتیجه در ایران باید ماشینی با ظاهری خوش فرم و با سرعت بین هفتاد تا صدو سی سوار شیم .وسلام

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. arash

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان – صبح می خوام اج ۳۲۰ سفارش بدم ، بین دستی و اتومات موندم ، همه اپشن هاش یکی هست ، فقط و فقط گیربکس فرق داره ، لطفا نظرتون رو بفرمایید ، تفاوت مالیش مشکلی نداره ، فقط نمی دونم کدوم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظرتون صدای ماشین داخل اتاق زیاد نیست.شتابش چقدر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sara

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من قصد خرید خودرو دارم بین L90و H230وmvm315نمیدونم کدومو انتخاب کنم.کسایی که از H230 استفاده کردن میتونن راهنماییم کنن که راضی هستن یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تندر
      شک نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. معین

      ۲۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تندر اتوماتیک واقعا یه چیز دیگه است.از لحاظ نرمی و شتاب و اصطحلاک دوبرابر قیمتش میارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. معصوم

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم امروز فهمیدم برلیانس مدل230داره که قیمتش 38.5هست خیلی خوشحال شدم.چون میخوام ماشین بخرم 40تومن دارم موندم.میخواستم ال 90بگیرم ولی اینم خوشگله.ولی همه میگن یه ماشینی بخر که تصادفم کردی قطعاتش راحت و ارزون بدست بیاد حالا موندم چیکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام به دوستاران برلیانس سایپا
    بعد از ۶ ماه از زمان تحویل بلاخره ماشین تحویل دادند.ماشین خیلی خوب هست و دو روز هم که سواری گرفتم .ماشینی نرم و با کلاسی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mahdiii

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .من یکماهی هست برلیانس h 230 دستی خریدم.به نسبت پولی که دادم خیلی راضی ام. ظاهر زیبایی داره.داخلش هم زیبا. خیلی نرم .صندلی هاش خیلی راحته. فرمونش برقی و فوقالعاده نرمه.صدای موتورش داخل میاد اما فکر کنم اگه نمد کاپوتش بود این مشکل رفع میشد. ضمنا این ماشین سینی زیر موتور هم نداره باید جداگانه گرفت. متریال استفاده شده تو رو دری هاش داشبورد و …در حد مناسبیه.لذت بخشه رانندگی باهاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      با سلام خدمت آقا مهدی .
      من هم اول آذر h230 دستی را تحویل گرفتم همین موردهای که گفتید هم قبول دارم و تا الان 2000 کیلومتر هم راه رفتم و بسیار زیاد هم راضی هستم .ماشین با کلاس وجذابی هست.و فقط برای سرویس اولیه و تهیه قطعات جانبی اگر اطلاعاتی دارید لطف کنید اطلاعات را قرار دهید تا بقیه استفاده کنند.ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سام

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام.این ماشین چطوریه ؟ طرفدارش تو بازار و خرید و فروش خوبه 4روز دیگه بخوایم بفروشیمش؟ افت قیمتش چطور
    شتابش و حرکتش و سربالاش و کولرش چطوریه ؟ به نسبت L90 و 206 و … موتورش ضعیف نیست اصاب خورد کن باشه ؟
    قطعه و یدکی داره اصلا ؟ اصلا وضعیت تولیدش چطوره ؟
    من قبلا تندر و 206 و ریو و سمند EF7 و … داشتم . الان تو خرید این نظرم رو جلب کرده ولی میترسم موتورش مثل ولکس و جک لش باشه و راه نره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیمان

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام 230اتوماتش بهتره یادستی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. کاوه

    ۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.من کاملا نظر شخصی خودم رو میگم و کاری به نظر کسی ندارم.مصلما کسانی که روزی این اتومبیل را خریده و سوار میشوند به صداقت گفتار من پی خواهند برد و هدف من تنها راهنمایی دوستان است .به نظر من از وقتی این ماشین رو گرفتم تازه فهمیدم ماشین چیه .من دوستی دارم که h230 اتومات رو شهریور گرفته و بسیار با ماشین ناملایمه و هیچ ماشینی زیر دستش دوام نمی اره. با این ماشین نزدیک به 11 هزار تا رفته و تا الان مشکلی بوجود نیومده. این ماشین اگه تولیدش ادامه داشته باشه میتونه تو ایران بیرقیب باشه. من چند روزه این ماشین رو خریدم ولی انواع تستها رو با همین دوستم روی این ماشین انجام دادم. من معایب و محاسن این اتومبیل رو خدمتتون میگم.از محاسنش: بسیار پر شتابه حتی بالاتر از سراتو 2000 که زمان کوتاهی من سراتو داشتم. سربالایی هایی رو که من با ماشین های ایرانی با سختی میرفتم به راحتی میره.صدای موتور به هیچ عنوان داخل نمی اد. رانندگی باهاش بسیار لذت بخش و اسپرته بسیار روی ماشین مصلت هستید ( به غیر از عقب). مصرف سوخت بسیار پایین .فرمان و جلوی داشبرد بسیار معقول و صندلی ها بسیار راحت. لوکس و اسپرت مخصوصا اگه شیشه ها رو دودی کنید. ماشین بسیار استیبل است یعنی ما با سرعت 50 تا دور برگردان رو راحت پیچیدیم (لاستیک رو 195 کرده بودیم هانکوک) که البته من تو ماشین خودم به فابریکش دست نزدم . تو رانندگی تو پیچ ها راحت تو سرعت بالا بپیچید . تو ال 90 سرنشین های عقب به اندازه جلو راحت نیستند . من صندلی عقب نشستم و از دوستم خواستم تو دست اندازها رانندگی کنه . نتیجه فوق العاده بود. برادر کوچکم 330 داشت . ما خانوادگی قدمون بلنده . وقتی صندلی جلو 330 رو عقب میکش صندلی عقب ادم قد بلند نمیتونه بشینه تو 230 این مشکل رو نداری . تو 330 اتومات 4 دنده و تو 230 کلاج اتومات 6 دنده است جای تعجبه که قیمت 230 شش دنده اتومات ده میلیون از 330 ارزونتره. فقط قیافه 330 و 320 انصافا بهتره. صندوق عقب خیلی جا دار داره و صندلی ها ی عقب کامل تا میشن . فکر میکنم قیمتش هم در اینده بالا بره چون تولیدش خیلی کمه. اصلا تبلیغی ازش هم نمی کنن . فکر میکنم متوجه شدن که چه اشتباهی کردن این ماشین رو 50 راحت میتونستن بفروشن به مردم. تولیدش رو کم کردن. اما معایب . تنظیم ارتفاع صندلی نداره.فعلا قطعه هاش گیر نمی اد . من فندک و زیرپایی و انتن رو کسی که ازش خریدم از نمایندگی نگرفته بود و رسید هم داشت ولی متاسفانه بدستمون نرسید . من بر اساس شاسی ماشینم 16 امین ماشین 230 اتومات تولید ایرانه جالبه موقع تعویض پلاک شماره شاسی روی بدنه حک نشده بود .افسر میگفت یکی دیگه هم مثل شما این مشکل رو داشت بهم نامه داد رفتم مرکز پلاک میثم شماره شاسی رو حک کردیم رو بدنه تو برگه سبزم هم قید شد . با سایپا هم صحبت کردم گفت نامه بنویس که این مشکل حل شه نمیدونم حل کردن یا نه . تو غرب تهران فقط نمایندگی اذری سرویس میده شاید بعدا شاید بهتر بشه . مطمئن هستم کسی این ماشین رو سوار شه دیگه فکر ماشین دیگه تو رنج قیمت این رو نمیکنه . ماشین قبلی من سمند بود اگه به این ماشین نمره 18 از 20 بدم به سمندم 5 از 20 میدم.نکنه ای که همگی دوستان باید در نظر بگیرند این است که این ماشین را در مقایسه با چه ماشینی قرار میدهید . اگر در مقایسه با آزرا یا لکسوس و … قرار میدهید مطمئنا ماشین خوبی نخواهد بود ولی مطمئن باشید در مقایسه با ماشینهای رنج قیمتی خودش خیلی خیلی بالاتر است. بعضی از دوستان حرف از جنس چینی میزنند یعنی واقعا فکر میکنند که این سمند و پژو و … قطعات اصلی اش در ایران تولید می شود؟ به هر حال از قول یکی از اشنایان که در کارخانه کار میکند ظاهرا این ماشین هم بیعیب نبوده ولی بسیاری از موارد در ایران بهسازی و رفع عیب شده کما اینکه سابقه پارس خودرو و سایپا این حقیقت را می گوید که این شرکتها در انتخاب و تولید برند های مناسب بهتر از سایرین عمل میکنند. در خریدش شک نکنید من که راضیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      جریان چیه شما تو همه سایت ها این مطلب رو کپی پست میکنی؟؟؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. کاوه

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چند مطلب دیگه در رابطه با محاسن و معایب h230 اتومات به ذهنم رسید که خدمت دوستان میگم. ایا لاسیک خودرو را عوض کنیم؟ برای این کار از 230 دوستم که هانکوک 195 انداخته بود تست گرفتم و برای از بین نرفتن احساس رانندگی با خودروی خودم که لاستیک فابریک خودش را داشت هم همان تست ها را گرفتم . اگر به دنبال نرمی ماشین هستید من تفاوت محسوسی در این دو حس نکردم ولی صدای لاستیک هانکوک در اتاق کمتر و در پیچها ماشین بهتر جمع می شد و با توجه به اینکه متاسفانه تغییر نوع لاستیک موجب از بین رفتن گارانتی خودرو می شود و آن را از حالت استاندارد کارخانه خارج می کند . یکی از عیبهای این خودرو میتوان به نداشتن نمد زیر کاپوت و سینی زیر ماشین اشاره کرد ولی این خبر خوب را خدمتتان بدهم که ماشین تسمه تایم زنجیری دارد و از مشکل تعویض و پاره شدن ان راحت هستید. از دیگر محاسن ان میتوان به فضای خوب داخل موتور اشاره کرد که اگر شما فردی دست به آچار باشید بعضی از کارهای ماشین را خودتان انجام میدهید و راحتر از اتومبیلهایی که موتور شلوغ دارند و در زیر کاپوت جای سوزن انداختن ندارند میتوانید عملیات مکانیکی انجام دهید. در وحله اول ترمز این اتومبیل برایم کمی نامطمئن بود ولی در سراشیبی تقریبا 20 درجه در سرعت 70 ترمز شدیدی زدم و نتیجه خیلی بهتری از ماشینهایی مثل سمند و پژو و پراید و … گرفتم. در کل کلاس فنی این ماشین یک سرو گردن از هم قیمتهایش بالاتر است. ظاهرا تولید این ماشین با کندی صورت میگیره و حواله خیلی ها رو دستشون مونده مثلا الان که دی ماهه دارن تیر رو تحویل میدن و این احتمال افزایش قیمت این خودرو رو بیشتر میکنه .طی تماسی که با دفتر مرکزی سایپا داشتم گفتند که از 4 الی 5 ماه دیگر قطعات یدکی را هم در نمایندگی ها پخش میکنیم که این مزیت بسیار خوبی خواهد بود .یکی از محاسن دیگر این خودرو استاندارد ایمنی 5 ستاره این خودرو هست .گر چه این استاندارد رو از یک شرکت چینی داره ولی تو تست تصادف با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت فقط جلوی اتومبیل خرد شد و ایربگها باز شد و به اتاق و سرنشین اسیبی نرسید همچنین ته ماشین نه بالا رفت و نه به سمتی تمایل پیدا کرد با توجه به فیلم این تست من فکر میکنم حتما توان گرفتن گواهی 5 ستاره رو داشته. اگر سرنشین عقب بالای 185 سانت باشد ممکن است سرش سقف اتومبیل را لمس کند این نکته را توجه بفرمایید گرچه پاهایش کاملا راحت است و مشکل برلیانس 330 320 و 206 رو نداره . یکی از دوستان تعریف میکرد که چراغ جلو این ماشین تست چکش شده ومقاوم بوده ولی من هرگز همچین ازمایشی روی چراغهای ماشینم نمیکنم . یکی از نقاط ضعف دیگر میتوان از عدم استفاده از لامپ ال ای دی در چراغهای داخل و خارج ماشین نام برد که این هم خیلی جای تعجب داره . بازم مطلب جدید به ذهنم رسید خدمتتان عرض میکنم
    در ادامه بررسی خودرو و بیان معایب و محاسن ان میتوان به کندی حرکت در شروع مخصوصا اگر کمی شیب رو به بالا هم باشد اشاره کرد.البته این مورد زیاد محسوس نیست و ارتباط مستقیمی با گرم بودن موتور دارد ولی کمی قلق خودرو دستتان بیاید موردی نیست که باعث ازار شما شود. محل مخزن روغن ترمز در جای نامناسبی قرار دارد و جهت ریختن روغن ترمز شاید کمی دچار مشکل شوید ولی دسترسی به دینام و سایر موارد دیگر در موتور به نظر مناسب می رسد. موتور این ماشین در دور موتور های پایین و در حرکت های نرمال و ایست کامل تقریبا بیصدا در اتاق است ولی در حالت پرگاز و رانندگی اسپرت صدای موتور به داخل اتاق می اید .البته این صدا ازار دهنده نیست و صدای اسپرت خوشایندی دارد و اصلا چه از نظر نوع صدا و چه از نظر بلندی صدا با اتومبیلهای سمند و پژو و … مقایسه نکنید.در هنگام دنده عقب ضبط و رادیو بهصورت اتوماتیک به حالت سکوت در می ایند ولی 6 باند موجود در خودرو به نظر من متوسط و کیفیت خیلی عالی را ندارند گر چه اگر هم بگویم بی کیفیتند کم لطفی کرده ام . کیفیت مونتاژ و باز و بسته شدن درها و همچنین فواصل های قطعات خودرو مناسب است که امیدوارم در اینده نیز ادامه داشته باشد و مختص به موارد تولید اولیه نباشد. متاسفانه ظاهرا زیرپایی فابریک برای این خودرو تهیه نشده و تمام خودرو ها زیر پایی ندارند و شما در روز های اول باید پا روی موکت ماشین بزارید. زاپاس خودرو با رینگ عادی می باشد و اسپرت نیست. نور چراغ پشت امپر زیاد و کم نمی شود ولی جهت چراغهای جلو تنظیم ارتفاع نور وجود دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جناب آقای کاوه
      از توضیحات دقیق و ظریف شما متشکرم، من هم فردا میخوام برم یک h230 اتوماتیک ثبت نام کنم و توضیحات شما خیلی مفید بود، ممنونم .
      فرزاد از مشهد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ناصر

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من h230 دارم .متاسفانه شتاب اولیه اش خیلی ضعیفه دوستان میگن شتابش خوبه پس شاید ایراد اولیه داره لطفا راهنمایی بفرمایید .ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کاوه

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام جناب اقا ناصر
    هر اتومبیل معایب و مزایایی دارد. مهم این است که مزایای ان به معایب آن بچربد. بله در حرکت ابتدایی کمی کند و مصرف بنزین ان تا 20 لیتر میرسد ولی همینکه از دنده یک شروع به دو کرد کاملا مشکل حل شده و شتاب نرمال و تعویض دنده ها عالی می شود. این مشکل شما ارتباط مستقیمی با گرم بودن موتور خودرو دارد .حتما قبل از حرکت موتور را گرم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    امروز H330 اتومات تحویل گرفتم و ریموت کنترلش کار نمی کنه نمایندگیش میگه مدتی ماشین روشن باشه تا شارژ بشه منم یه ساعتی گذاشتم خودرو روشن بمونه و ریموت کنترلش کار نمی کنه
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نیما

    ۲۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان،لطفا درمورد نوعh230اتوماتیک توضیح دهید که آیا درترافیک،دنده ماشین،قاطی نمیکنه؟
    آیا امکان کاهش یاافزایش دندهثل نپنوع تیپ ترونیک هست؟تشکرفراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه اصلاً قاطی نمیکنه و میتونی خلاص نکنی اگر کردی بخوای از حالت سکون حرکت کنی باید ترمز و بگیری بذاری تو دنده اتومات یا دستی عالیه این ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام .من خواستم بپرسم که سانروف 230 کشویی عمل می کنه یا لولایی .از راهنماییتون متشکرم .از توضیحات کاوه جان بسیار بهره بردم .متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حامد

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تشکر از کاوه جان
    دو موردی که من رو نگران کرده نبود قطعاتش تو نمایندگی ها و افت قیمت آینده اس.
    به نظرتون مشکلی براش پیش بیاد تو مسافرت لنگ میمونیم یا نه؟
    یکسال آینده به نظرتون شرایطش چطور میمونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. nima

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام لطفا در مورد گیربکسAMTتوضیح دهید
    ایا سر اسپید مثل ماشین های اتوماتیک است .سیستم تیپ ترونیک داره؟
    ممنون از راهنمایی دوستان گل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نیما

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستانی که اتوماتیک دارند لطفا بدون تعصب راهنمایی کنند،که آیاموقع تعویض دنده ماشین زوزه میکشه وتکان زیاد داره؟
    تشکرفراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من الان یک هفتس که ماشین رو تحویل گرفتم و از اهواز اوردمش دزفول و تا الان ۲۲۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم هنوز خیلی زوده تا بشه نتیجه گرفت که ماشین خوبی هست یا نه ولی تجربیاتمو خدمتتون عرض میکنم برای کسایی که تصمیم دارن بگیرن.
    در درجه اول این ماشین بسیار زیبا و جذاب و از لحاظ طراحی یه سروگردن بیشتر از ماشین های هم رده خودشه.
    رنگش کیفیت خیلی خوبی داره.
    من هم ۲۰۶ معمولی هم صندوق دار هم l90 داشتم و پدرمم هم پارس و سمند داشته که باهاشون رانندگی کردم سواریش از همشون بهتره و اگر سوار برلیانس بشی دیگه دوسنداری برگردی بشینی تو اون ماشینا.
    به خوبی چاله چوله ها جاده رو میگیره و سواریش لذت بخشه.
    طراحی داخلی خوبی داره و تقریبا همه چیز سر جاشه.
    فرمون ماشینی برقیه که اصلا قابل مقایسه با فرمون هیدرولیک نیست و سواری رو خیلی بهبود میده.
    مصرفشم واقعا برای من عجیبه چون خیلی کم مصرفه و من فکر میکنم نمایشگر بنزینش خرابه.
    من چون ماشین صفره خیلی باش اروم میرم فعلا و لی شاید باورتون نشه ۲۰ لیتر زدم توش ۲۲۰ کیلومتر رفتم ولی باکش هنوز نصف بنزین داره!!!!
    سیستم صوتی خیلی خوبی داره و دنده ها خیلی نرم جا میرن.
    بعضیا این ماشین رو با مشین ۱۰۰ میلیونی مقایسه میکنن که کار درست نیست قیمت این ماشین زیر ۴۰ تومنه.
    تو رده خودش هیچ ماشینی بخوبیش نیست.
    ایرادات این ماشین به عدم وجود سینی کف و نبود نمایندگی های زیاد در سطح شهر ها می باشد.
    ولی بشدت تو چشم تو جاده و واسه کسایی که دوست دارن تو چشم باشن گزینه مناسبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امين

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کولرش تو دزفول اهواز جواب میده؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من می خوام فردا یا سمند سورن بگیرم یا h230 می شه راهنمایی کنید که کدومش بهتره. موندم کدومش رو انتخاب کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهنگ

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      واقعا هنوز از سمند خسته نشدید که این سؤال را میپرسید ؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. mojtaba

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی میخواستم بدونم 230اتومات بهتره یا دنده دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. وحیدان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ۲۳۰اتومات بهتره یا۳۳۰دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سحر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم میخوام برلیانس بگیرم بین مدلهاش موندم ٢٢٠ یا ٣٢٠ یا ٣٣٠؟ به نظرتون کدومش بهتره برای یک خانم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهدي

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم بین خرید 230 اتومات و 330 دنده ای موندم چون تقریبا هم قیمتند لطفا راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Mostafa

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من موندم بین h230 و h330 کدوم رو انتخاب کنم لطفا راهنمایی کنید.ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عرفان

    ۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    قابل توجه تمام کسانی که قصد خرید و یا تحقیقِ جدی روی خودروی برلیانس سری H )H220,H230,H320,H330( را دارند.
    این مطلب را برای شما مینویسم و امیدوارم که مدیریت در این صفحه ی مجازی ، مانع انتشارِ این پیام نشود:

    این متن تجربه ی شخصی کسی میباشد که خودروی برلیانس H230 را بسیار دوست داشت اما از خریدِ آن منصرف شد؛

    اینجانب تا سقف 40 میلیون را به خرید خودروی صفر اختصاص دادم.
    در این رده ی قیمت پژو پارس،لوگان ال 90، ام وی ام 530 و برلیانس H230 دنده دستی را برای خرید کاندید کردم.
    در مورد پرشیا و ال 90 اطلاعات کاملی داشتم که حاصل تجارب اقوام و اشنایان بود اما دو خودروی دیگر را نمیشناختم پس به جستجو و تحقیق پرداختم.

    در مورد خودروی ام وی ام 530 ابتدا جذب موتور 2000 سی سیِ این خودرو شدم علیرغم اینکه از ظاهر آن خوشم نمیامد اما تنها خودروی زیر 40میلیون تومانی در ایران میباشد که موتور 2000 سی سی دارد.
    پس از تحقیق روی این خودرو دریافتم که این خودرو گاهی با مشکلاتِ خنده داری از پایه دست و پنجه نرم میکند و برای رفع آن مشکلات نظیرِ گیجی عقب ماشین در سرعت 80 به بالا، زوزه ی گیربکس روی سرگاز دنده ی 2 و صدای کمک فنر ها و …باید به افرادی خبره و خلاق مراجعه کرد تا با روشهای ابداعیِ خویش این مشکلات را به دور از چشمِ نمایندگی برای مصرف کننده حل کنند زیرا نمایندگی ها ملت را می پیچیناند.

    همینجا از خیر این 2000 سی سی گذشتیم.زیرا خودروی صفری که از فردایش دکتر میخواهد مارا سرانجام می نماید مستفیض و مارا چه به فیض.
    نخواستیم.

    و اما برلیانس؛

    ظاهر این خودرو دل از دیده ام ربود.
    سراغ موتورش رفتم و دیدم که موتور BM15 تحتِ نظر BMW روی آن نصب شده.
    به سراغ گیربکسش رفتم و دیدم گیربکس آلمانی میباشد.

    چه بهتر از این و آپشنهای خوبی که این ماشین 38 میلیون تومانی دارد واقعا دلبرانه عمل میکند.

    مثل شما به جستجوی مفصل در اینترنت پرداختم و به سراغ تک تکِ نظرات کاربران رفتم و دیدم همه راضی.

    تمام دلایل بالا مرا واداشت که نصفِ روز را به تحقیقِ میدانی راجع به این خودرو بپردازم و مغازه ام را تعطیل کنم تا چهار نمایندگی تعمیر و خدمات پس از فروش را به تجسس راجع به H230 طی کردم.
    نمایندگی های فردیس کرج و بلوار هوشیار و میانجاده و جاده مخصوص پارس خودرو را با حوصله ی زیاد مراجعه کردم.

    دو تعمیرکار اول به من گفتند که تا به حال برایشان H230 نیامده چون این خودرو هنوز در خط تولید قرار دارد اما تاکید کردند که لوازمش بسیار کم یاب است.

    این اطلاعات برایم کافی نبود.
    به سراغ نمایندگی دیگری رفتم و دیدم در آن گاراژ 4 خودروی برلیانس H320 و H330 در حالی که کاپوتشان باز است برای سرویس آنجا میباشند.

    دریافتم که به خوب جایی امده ام.

    به رسم ادب از تعمیرکارها و سرویسکارهای آن نمایندگی که متعلق به خدمات پس از فروش سایپا بود کمک خواستم که مرا به اوستای آن نمایندگی معرفی کردند.

    جلو رفتم و به اوستا گفتم:

    “اوستا ببخشید من یه جَوونم که کلا 40 تومن پول دارم میخوام بعد از نود و بوغی یه ماشین بخرم بین ال نود و برلیانس گیر کردم کمکم میکنی؟”

    اوستا گفت:
    کدومشون مدل؟

    گفتم: H230

    گفت:
    برو پراید بخر

    گفتم:
    چرا اوستا خیلی ازش خوبی شنیدم لوکسه به خدا

    گفت:
    اگر پولتو میخوای بریزی دور برو بخر ولی بیا بده به من .من پول لازم دارم.

    تا به اینجای بحث ایشان خلاصه مطلب را مختصر و مفید به همه عاشقانِ H230 اعلان داد اما از انجایی که اهل دلیل و برهان میباشم کوتاه نیامدم و به مکالمه با ذکرِ جزییات ادامه دادم و گفتم:

    اوستا میگن موتورش آلمانیه که BM15
    گیر بکسش هم المانیه.

    گفت:

    “ببین داداش تو الان دوتا راه بیشتر نداری
    یا اینکه باید کاتالوگ رو باور کنی یا منو.
    انتخابش با خودته
    ولی این ماشینای H230 موتورشون چینیه تنها چیزیشون که اورپاییه طراحیِ بدنه هستش که اونم میگن کار ایتالیا بوده. اما این یکی ها H330 موتورشون میتسو بیشی هستش گیر بکسشون هم تحتِ لیسانس آلمان بوده همین.”

    گفتم:
    یعنی H330 رو تایید میکنی؟

    گفت:
    “آره این یکی می ارزه چه دستی چه اتوماتیک ذاتش خوبه اما اون یکیشون اشغاله خودتو اسیر نکن به خاطر 6 میلیون تومن اختلاف. حالا خود دانی.
    اون ال نود هم که گفتی امتحان خودش رو پس داده اگر پول نداری همون ال نود رو بخر حالشو ببر.”

    از اوستای داستان تشکر کردم و پس از کمی شوخی و خنده از نمایندگی خداحافظی کردم
    به سراغ نمایندگی آخر رفتم که در انجا هم جواب هایی مشابه قبلی دریافت کردم با جمله بندی های متفاوت اما مغز مطلب همان بود که در فوق خدمتتان عرض کردم.

    همچنین دریافتم که خودروهای برلیانس سپر ضعیفی دارند چون جا برای نصب دیاق ندارند
    دریافتم که سینی زیر ندارند اما میتوانید خودتان بعدها نصب کنید.
    و از همه مهتر دریافتم که خوردرو های برلیانس سری H فعلا شدیدن از کمبود قطعات و بازار سیاه برای قطعات رنج میبرند شاید این مشکل تا نیمه ی دوم سال 95 رفع شود.

    همچنین دریافتم که پارس خوردرو تولید H230 را لغو کرده و کمپانی سایپا این امر خطیر را به عهده گرفته.
    دریافتم که سایپا با شرایط تحویل فوری H230 به ملت میدهد اما برای خرید H320 و H330 باید حتما دوماه پس از ثبت نام برای تحویل خوردرو منتظر بمانید
    H330 تحویل فوری ندارد.

    اینها را نوشتم تا شاید میان این همه کامنتهای مِه آلود، آفتابی باشد بر دیده خسته ی عاشقانِ برلیانس و شاید به دردِ کسی بخورد مثل خودم.

    موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز شما مطمنا در مورد ماشینی به غیر از سری 200 تحقیق کردین
      اولا سری 200 رو سایپا میزنه نه پارس خودرو
      ثانیا پارس خودرو زیر مجموعه شرکت سایپا است
      ضمنا سری 200 و 300 همشون موتورش یکی است و فقط نوع گیربکس آنها با هم فرق میکنه
      گیربکس سری 200 المانی و مربوط به کارخانه گت ریت است ولی گیربکس سری 300 ژاپنی
      در مورد دیاق باید بگم اتومات ها و سری اول دستی های سری 200 دارای دیاق هستند ولی دنده ای هایی که جدید تولید میشوند دیاق ندارند و در کل سپر سری 300 ضعیفتر از سری 200 است .
      در مورد سینی زیر ماشین جدیدا هیچ ماشینی سینی زیر ماشین ندارد حتی هیوندا هم ندارد
      ضمنا در مورد افت قیمت ماشین پس از خرید باید عرض کنم طبق مقاله ای که در ایسنا خوندم سری 200 یکسال بعد از خرید خودرو دست دوم 8 درصد افزایش قیمت داشت و سری 300 دو درصد افزایش قیمت داشت و برلیانس تنها خودروهایی بودن که دست دوم انها قیمت بالاتری دارد چون بصورت تحویل فوری کارخانه ندارد .
      خواهشمندم هستم دوستان اطلاعات خیالی از خودشون در نیارند خیلی راحت میشه تو سایتهای داخلی مشخصات فنی خودرو ها رو پیدا و با هم مقایسه کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بیطرف

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      عزیز دل برادر ظاهرا یه جای قصه شما اشکال داره!!!!!بنده یک سال است که h230 تحویل گرفته ام و تنها نمایندگی که مجاز به تعمیر و خدمات بعد از فروش کلیه برلیانسها می باشد تعمیر گاه مرکزی شماره 2واقع در سه راه اذری می باشد و بقیه افاضات بی مورد فرموده اند !!!ضمنا تاالان هیچ مشکلی با ماشین نداشتم و نسبت به پولی که پرداخته ام کاملا” راضیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. محمد

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام به اعتقاد من خودروی ضعیفی هستش…بارها تو شتاب گرفتم..زمانی قصد خرید این خودرو داشتم..ولی 55 دادم جنتو خریدم که اصن قابل مقایسه با خودروی چینی نیس….افت قیمت ماشینم محاسبه کنید که بعد از یه مدت خیلی میخوره تو سرش…فکراتون بکنید بعد اقدام به خرید کنید دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا