خودروهای چینی

جیلی بویو پروی فیس‌لیفت، هوشمندتر، به‌روزتر و قوی‌تر!

اکثر ما با برند چینی جیلی آشنا هستیم اما دوستانی که اطلاعات زیادی دراین‌باره ندارند بهتر است بدانند جیلی از سال ۲۰۱۶ تاکنون یک شاسی‌بلند جمع‌وجور با نام بویو (Boyue ) را در چین عرضه می‌کند.


این خودرو که در آمریکای جنوبی با نام امگرند X7 اسپورت نیز شناخته می‌شود توسط پیتر هاربوری طراحی شده و یکی از موفق‌ترین محصولات جیلی به شمار می‌رود.


نسخه‌ی فیس لیفت این خودرو اخیراً معرفی شده و از تغییرات زیادی برخوردار است و به همین خاطر نام خودرو نیز به بو یو پرو تغییر یافته است. خودروی موردبحث که از نیمه دوم سال جاری وارد بازار خواهد شد هم‌اکنون دارای اکوسیستم هوشمند GKUI19 جیلی بوده و اولین خودروی مستقل چینی است که از چیپست E01 استفاده می‌کند.


به لطف این دو سیستم، جیلی می‌گوید بو یو پرو هوشمندترین شاسی‌بلند تاریخ است. این خودروساز چینی از سیستم اطلاعات سرگرمی GKUI19 که توسط چیپست E01 کار می‌کند به عنوان ابرمغز شاسی‌بلند جدید خود نام می‌برد و آن را دروازه‌ای به سمت اینترنت ۵G می‌داند.


این شاسی‌بلند نونوار شده علاوه بر سخت‌افزار جدید دارای استایلی به‌روزتر و همچنین قدرت بیشتر می‌باشد. در بخش جلوی خودرو می‌توانیم ظاهر گیراتری را مشاهده کنیم که به خاطر کاپوت بالا آمده و جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر حاصل شده است. چراغ‌های LED نیز برای اولین بار نصب شده‌اند و سپر هم از ورودی‌های هوای بزرگ‌تری برخوردار است.


در نمای عقب هم می‌توان چراغ‌های سه‌بعدی LED با طراحی جدید، نوار کرومی کشیده شده به دو سمت چراغ‌ها و درب پشتی بزرگ‌تری را دید که دسترسی آسان‌تری به محفظه بار را فراهم می‌کند.

داخل کابین بو یو پرو یک صفحه‌نمایش بزرگ و پشت آمپرهای کاملاً دیجیتالی به چشم می‌خورد. کنسول مرکزی نیز به‌روزتر بوده و از اهرم تعویض دنده جدید، نورپردازی داخلی و متریال متفاوت برخوردار است.

نیروبخش این شاسی‌بلند پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی ارتقا یافته است که با یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه همکاری می‌کند. یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری جدید نیز با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین قابل سفارش است. پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری هم‌اکنون قدرت ۱۸۴ اسبی و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری داشته و بنا به گفته‌ی جیلی مصرف سوخت آن به لطف استفاده از گیربکس دوکلاچه تا ۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است.

پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری هم با همکاری ولوو توسعه یافته و قدرت ۱۷۷ اسبی و گشتاور ۲۵۵ نیوتون متری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کاش این ایران خودرو و سایپا رو هم این چینی ها میخریدند دو تا محصول خوب برا مردم که لیاقتش رو دارند تولید میکردنند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    فوق العادس جیلی داره میترکونه انصافا هر چی پول میگیره حلالش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    فقط باید گفت ماشااللّه به این پیشرفت ؛ واقعاً دمتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا