خودروهای چینی

آرک فاکس ECF، شاسی‌بلند مفهومی چینی‌ها در ژنو

زیربرند تازه‌کار آرک فاکس به حضور در کلاس شاسی بلندهای الکتریکی علاقه مند است. پیش از ورود همه‌جانبه به این کلاس، چینی‌ها با کانسپت ECF می‌خواهند سلیقه‌ی بازار را بسنجند.


این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ معرفی شده توسط دستان هنرمند والتر داسیلوا خلق شده است. مدیر طراحی اسبق گروه فولکس‌واگن مسئول طراحی برخی از مشهورترین خودروهای تاریخ همچون لامبورگینی Egoista، اولین نسل آئودی R8، آلفارومئو ۱۴۷ و ۱۵۶، فولکس‌واگن شیروکو، آئودی A5 و… بوده است.


تجربه‌ی گران‌بهای داسیلوا در طراحی خودروها منجر به تولید خودرویی با ظاهر بسیار مینیمالیستی شده است. این خودرو دارای خطوط مشخص و ادامه‌دار در طول کانسپت ECF بوده و پانل‌های بدنه نیز کاملاً در هم ادغام شده‌اند. این خودروی مفهومی در بخش پایینی سپر جلو و عقب خود و همچنین روی ستون‌های C نامش را نشان می‌دهد. لوگوی کمپانی و نوشته‌ی آرک فاکس نیز در جلو و عقب خودرو دیده می‌شوند و نقش چراغ‌های عقب سنتی را نیز یک نوار نورانی بسیار نازک بازی می‌کند.

همین طراحی ساده و مدرن در کابین نیز دیده می‌شود. داشبورد ظاهری مشکی و سفید داشته و فرمان U شکل با دکمه‌هایی در هر دو طرف خود تکمیل شده است. اهرم تعویض دنده نیز جلوی استراحت گاه دست قرار دارد. شایان ذکر است صندلی‌های کناری نیز از یکدیگر جدا شده‌اند.


آرک فاکس ECF فاصله‌ی بین محوری ۲۹۰۰ میلی‌متری داشته و از قوای محرکه‌ی الکتریکی با برد بیش از ۶۰۰ کیلومتر سود می‌برد. این خودرو از سیستم خودران سطح ۳ برخوردار بوده و به این ترتیب راننده می‌تواند چشم از جاده بردارد اما هنوز هم باید آماده‌ی به دست گرفتن کنترل خودرو باشد.


ECF همچنین اولین بار از زبان طراحی آتی آرک فاکس بهره برده و پیش‌نمایش شاسی‌بلند الکتریکی این شرکت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. مزدا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    از این خودروهای که چراغ های جلو و عقب رو ریز میکنن خوشم نمیاد حالا هر برند میخواد باشه.??

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا