تجربه و آزمایشچشم اندازلیفان

۱۰ هزار کیلومتر با لیفان ۶۲۰

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق  ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
فرمان لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندلیهای پشت لیفان 620
لیفان ۶۲۰
زیر آرنجی لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندوق عقب لیفان 620
لیفان ۶۲۰
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test
crash test
Lifan 620 side crash test
crash test
Lifan 620 airbag test
crash test
فیس لیفت جدید لیفان 620
فیس لیفت جدید لیفان ۶۲۰
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۵۸۷cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

مطالب مشابه

‫۸۵۵ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام. میخواستم بدونم کیفیت لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ چطوره ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا ب

      ۷ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      آقا بد نیست من آذر ۹۱ تحویل گرفتم به غیر از یه سنسور شتاب هیچی ازش عوض نکردم کلاچشم سفت بود بردم نمایندگی ریگلاژ کرد بهتر شد.از محصولات ایران خودرو و سایپا خیلی بهتره…در کل من راضیم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. بازنده

    ۲۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک کلام:
    مفت گرونه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. جمشید مدبر

    ۲۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    متاسفانه من یکدستگاه ۶۲۰لیفان ازنوع ۱۸۰۰سی سی این ماشین رو خریدم و تا الان برای سرویس ۲۵۰۰کیلومتر و ۵۰۰۰ کیلومتر تا حالا ۵ دفعه به تعمیرگاه مجاز مراجعه کردم ،ولی ایرادات ماشین همچنان باقی است. شاید نسبت به خودرو های داخلی یک سری مزیت ها داشته باشه اما مشکلات فنی مانند سفت بودن کلاچ. بدجا رفتن دنده ها. رگلاژ نشدن دربها. نوسان موتور هنگام کولر گرفتن. صدای سوت چرخ ها که درخودروی اینجانب می باشد و سایر موارد موجود ، اینجانب رو به شدت آزرده و مغبون کرده. لذا پیشنهاد میدم درخصوص خرید این خودرو کمی بیشتر تحقیق کنید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. علیرضا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اقای بازنده میشه برای حرفی که می زنی یه دلیل بیاری . بدون هیچ علتی که نمیشه گفت : مفت گرونه . D:

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. باورساد

      ۳ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به همه دوستان.اول یه توضیح کوتاه میدم.من رشته تحصیلیم مکانیک بود.۱۲ سال لوازم یدکی زانتیا دارم.ماشینم همیشه صفر میگیرم ۲سال استفاده میکنم بعد عوض میکنم…در مورده لرزش زمان شتاب گیری با پایین اوردن ارتفاع(جلو ۱لافنر.عقب ۱.۵ لافنر کوتاه بشه)هم لرزش از بین میره.هم هندلینگ بهتر میشه و حس بهتری تو پیچ یا سرعت بالا میده…در مورده کولر که بعضی دوستان شاکی بودن باید بگم سرمای کولر خوب.ولی پرتاب ضعیفه که میشه با تعویض فن داخلی پرتابو بیشتر کرد که نیازم نیست…در مورده کیفیت بعضی از تزینات مثل دستگیرهای داخلی که به جای استیل روکش استیل هستش حق با دوسته عزیره.ولی اینم باید در نظر گرفت که چقدر پول جای ماشین دادین.اگه قرار بود کیفیت مزدا یا کیارو داشت که باید سه برابر خریداری میشد.پس به نسبت قیمت و اپشن ها قابل قبوله…اینم به دوستان بگم من فقط ۲ بار از بنزین معمولی استفاده کردم که عملکرده ماشین پایین میاد و صدا سوپاپ در میاد.همیشه بنزین سوپر بزنید نه صدا داره نه ریتم میزنه…در کل من ۳۰۰۰۰ کیکومتر استفاده کردم و جز قیمت بالای بعضی قطعات و نداشتن تجربه کافی تو بعضی از نمایندگیها هیچ مشکلی نداشتم…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. سعید

    ۳۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای من زوده درباره مشخصات فنی لیفان ۶۲۰ که خریدم صحبت کنم چون هنوز سوارش نشدم؛ ۴ هفته هست که پولش رو یکجا به نمایندگی کرمان موتور در شیراز دادم، بیمه بدنش هم توی همان نمایندگی کردم و قرار بود مدارک و پلاک ماشین ۱۰ روزه به دستم برسه ولی از سند و پلاک ماشین خبری نیست که نیست و به هر دری میزنم به نتیجه نمی رسم و ماشین بدون استفاده پارکه. از یکی دو نفر دیگه هم پرسیدم مشکل مشابهی دارن. فقط خواستم بگم موقع خرید در نظر داشته باشید که شرکت کرمان موتور به تعهداتش به هیچ وجه پایبند نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. محمد

    ۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    بنده هم یک دستگاه ۱۶۰۰ دارم و حدود ۲ سال استفاده میکنم امکاناتش نسبت به تولیدات داخل خیلی بیشتره و راحت تر میتوان با آن رانندگی کرد ولی در مقایسه با مشابه خارجی ضعف های قابل توجهی دارد در خصوص سوت سوت چرخها باید یک ترمز محکم بگیری تا لنتها آزاد شود . اگر بنزین سوپر استفاده کنی برخی سر و صداهای موتور هم کم می شود وتا حدودی بی سر و صدا میشود . مشکل بعدی خدمات پس از فروشه که نمایندگی هاش کمه و بعضا قطعه ندارن!در جمع بندی کلی اگه باهاش مدارا کنی ماشین خوبیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. حسین

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان لطفا یه مقایسه ای بین لیفان و جیلی بکنید ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. اسماعیل

    ۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من ظاهرش رو می پسندم،دست کمی از bmw نداره،خیلی شیک و خوشکله،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. دانیال

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوستان . برید جیلی امرگرند ۶۰ میلیون تومانی بخرید و خیال خود را راحت کنید . این نظر منه ولی نظر تمام دوستان در سایت قابل احترامه و شما میتونید مقایسه بین سه تا از ماششین های چینی در ایران هست رو تو همین سایت با تایپ سه چینی در ایران پیدا کنید .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. مهرداد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام
    لطفا دوستانی که اطلاعات فنی دارند درباره مقایسه لیفان ۶۲۰(۱۸۰۰) با جک j5 نظر دهند چون بین خرید این دو خودرو دو دل هستم.
    با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      حجم موتور (و قدرت موتور) ۶۲۰بیشتر ازj5 است ولی اتاقj5 بزرگتر و شیک تره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رضا

        ۳۰ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        گول ظاهرش رو نخورین من مقایسه کردم لیفان بهتر از جی۵ بود ولی جدیدن جی۵دنده اتومات ۱۸۰۰ هم بیرون دادن که قیمتش حدو ۵۴ تومن بود بهتره ولی ۱۵ تومن هم گرون تره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. mhkh

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلامدوستان.می خواستم ببینم لیفان۶۲۰چقدر قیمت داره؟۱۶۰۰cc

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (44 ديدگاه)

      بین۳۳تا۳۶

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. Arash

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین معرکست
    من یه ماهه دارم
    جونمو مدیونشم
    تو جاده یه حیوون اومد جلو ماشین
    یه طرف ماشینم از صندوق تا کلکیر جلو سمت راننده روسنک chap کرد اما صاف برکرشت رو زمین
    ستونش ۴٠ سانت با درا اومد تو اتاق با اون ضربه ستون باید نصف میشد
    اما حتی نزاشت شاسی ماشین و سقف کج بشه
    همه خوانواده سالم موندیم
    ایمنیش و بدنش فوق الاده فنی ام هیجی نشد تا تهران خودش اومد ٨٠٠ کیلو مترو له شده
    نمایندکی کیلومتر ١۶ کارش معرکه انکار از کارخونه کرفتی
    با اون تصادف کفتن به فنی ماشین هیجی نشده فقط قطعات تعویضی میخواد بدنه
    راحتیش ٢٠
    امکانات٢٠
    قدرت موتور٢٠
    استحکام بدنه٢٠
    طراحی٢٠
    کلا هیج ایرادی نداره این جدیدای ١٨٠٠
    شتاب عالی
    من قبلش ٢٠۶ و persia داشتم
    این واقعا معرکه است تو ابن رنج قیمت
    اونایی که میکن بده ایرانخودرو خوبه کلا با ماشینای chin مشکل دارن

    Persia از روز اول که صفر تحویل دادن موتورش صدای تراکتور میداد
    تلنت واقها عالیه مخصوصا رنک قهوه ای لیزری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Arash

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راستی توی مدته garantiهمه جیز رایکانه
    ٢ سال
    تا اینه ها کاا همه جیز
    ایرادای زیادی داشت لیفان که توی ١٨٠٠ مخصوصا صفراش کاملا رفع شده
    مشکل دنده کلاج ترمز و.. اصلا نداره مال من
    فقط نکرفته بیمه بدنه کامل کنین
    خیالتون راحت
    نمایندکی هاهم مخصوصا نمایندکی های جاده مخصوص مجهز و کاملا
    من ٢ تا در
    کلکیر
    Separ
    اینه
    ستون
    عوض کردم
    بعد واریز ۵ روزه اومد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مملی

    ۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا مهرداد اگه قدرت شتاب و…می خای فقط لیفان اما اگه زیبایی و حس منفاوت بودن می خای فقط جک.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. برنارد

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰cc بخرم یا J5 اتومات؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. امید

    ۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    از لحاظ فضای داخل و موتور ونرمی لیفان خیلی قویتر هستش از جی ۵

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. سيد جلال از اصفهان

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام و احترام خدمت همه دوستان
    از نحوه ثبت نام و تاخیر نه ماهه در تحویل و وعده های دورغ این خودرو ساز به شدت ناراحت شدم
    ثبت نام ۲ شهریور ۹۱ را ۲ مرداد ۹۲ تحویل گرفتم . صرفه با خرید نقدی تو بازاره بود .
    اشکالاتی که من مشاهده کردم
    ۱- ارتفاع سقف تا صندلی مناسب نیست سرم به سقف گیر میکنه . اگه صندلی را بیارم جلو زانو باید زیاد خم بشه بیام عقب دستام به فرمان نمیرسه و راحت نیستم
    ۲- دسته راهنما بعد از چرخش دقیق عمل نمیکنه و به حالت اول بر نمی گرده اگه یه کم صدای کنتاکت داشت بهتر بود .
    ۳ – وقتی ماشی روشن میشه صدای جریان آب به گش میرسه که نمیدونم از کجاست
    ۴ – کلاج خوب کار نمیکنه یک بار هم نمایندگی تنظیم کرد ولی نشد که نشد.
    ۵ – چرخ عقب سمت راننده خش خش میگنه به خصوص در گردش به راست
    ۶ – نور چراغها تنظیم نیست
    ۷ – رنگ بدنه جالب نیست بعضی جاها با کوچکترین ضربه بدنه پیدا شده
    ۸ – وقتی تحویل گرفتم دقت نکردم بدنه سالم بود ولی زیر ماشین ( لبه هایی که رو جگ قرار می گیرند ) له شده بود به نظرم موقع پیاده شدن از تیلر روی خرک سر خرده باشه
    ۹ – کولر مورد قبول نیست کولر پراید من به مراتب بهتره
    در کل راضی هستم و این عیبها قابل رفع هستند ولی برای کرمان موتور خیلی زشته که با عیبهای کوچولو اعتبار خودشو زیر سوال ببره
    کادر نمایندگی با لباس کثیف چرب رو صندلی نشست و بعدش انگار ده ساله این صندلی کار کرده
    به کی بگم یا اعتراض کنم جوابی نیست

    من شیشه های کنار و پشت را دودی ۲۵ درصد یو وی دار کردم ۹۰۰۰۰ تومان
    روکش صندلی با پارچه زاپنی ۲۰۰۰۰۰ هزار تومان
    کف پوش دست دوز و کف صندوقی لبه دار دست دوز ۲۰۰۰۰۰ تومان
    خوبه و قابل قبول اگه شما در تزیینات و تغییر شکل ظاهری اقدامی انجام دادید لطفا دیگران را هم مطلع کنید همچنین اگه نکته یا توجی خاص در زمان گارانی هست دیگران با خبر کنید
    سخن آخر
    بهتر از خودروهای ایرانی هست و انشا الله همیشه در شادیها از خودوی مود علاقه تون استفاده کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. علی دادا

    ۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    صاحبکار سابق من می خواست لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ بخره من بهش گفتم نگیر خلاصه بعد از یه مدت یه سالی هست خریده شدیدا هم راضیه ولی نمی دونم چرا من باهاش حال نمی کنم حتی اگر خوب باشه فکر کنم چون چینیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. راد

    ۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    x60 لیفان چطوره ؟ کسی دارد راهنمای کند ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. لولا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک ۱۸۰۰ دارم باید بگم اگه bmw یا مرسدس رو هم دست یک مشت آدم ناوارد بدی مونتاژ کنن همین اش و همین کاسه است .
    من چند سالی رو تو چین زندگی کردم و باور دارم جنس چینی بد نیست این جنس (تن وتفکر بازرگان وکارگر ومهندس و…..)ایرانی که بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. مژگان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرکه میگه جنس چینی بده بدونه که تمام کامپوتر های جهان: اکثر مبایلهای دستتون
    تمام اسباب بازی های بچهاتون اکثر لوازم ورزشیتون اکثر قطعات یدکی که به اسم اصلی برای هر ماشینی که داری حتی مرسدس ….اکثر لباسهای تنتون ۹۰ درصد لباس زیر هاتون اکثر تلوزیونهاتون ودیگر لوازم خانگی و….و…..و….وو……و…..و…..و….. مال کشور بزرک وبا فرهنگ غنی و مردمی بسیا…………….ر مهربان و قانع و سخت کوش چین است بیایید کمی درست نگاه کنیم وسعی کنیم اگر میتوانیم مانند مردم چین شویم و اگر نمیتوانیم ایراد بی خود نگیریم در پایان درساخت و طراحی لیفان ۶۲۰ که حاصل تجربه ده ساله خودرو ساز بی نام و نشان چینی (البته در ساخت موتور سیکلت دارای نام درخشانی در اروپا و امریکاست که حتی اسکوتر ان در امریکا فروش سرسام اوری داره ضمنا این شرکت در امریکا کارخانه تولید ژنراتورهای سبک هم دارد )است بسیار عالی کار کرده اند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. وصاوصالی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مژگان خانم من ۲۰۶ تیپ۲ دارم میخوام لیفان ۶۲۰ بخرم ایا مبادرت به خرید بکنم خواهش میکنم اگه اطلاعات بیشتری دارین واسم ایمیل کنید با تشکر وصالی

      ادرسم=vesal_8686@yahoo.com اگه ممکنه واسم بفرستید با کمال تشکر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  21. محمد حسين

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    میخواستم بدونم کسی بتازگی این ماشینو تحویل گرفته؟
    مشکلات کلاج و ریگلاژ نبودن درها رفع شده یا نه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فرزاد آ

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      نه عزیز جان من هم تحویل ۲ شهریور ۹۲ این مشکلات پا برجاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. alij

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. من بین خریدن لیفان ۶۲۰ و پارس تندر همون ال نود جدید . موندم کدوم بهتره ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. alij

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من بین خریدن لیفان ۶۲۰ و پارس تندر همون ال نود جدید . موندم کدوم بهتره ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
    ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. سعید

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام

    بهتر از خودش با رنج قیمت ۴۰ پیدا نمی کنید. همه چی عالیه فقط تعداد نمایندگیهاش کمه
    در جدول رده بندی هم بالاتر از سمند ۴۰۵ پارس و ام وی ام x33 ایستاده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. mehrdad

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان
    آقا من یه مقایسه ی کامل بین لیفان۶۲۰ ۱۸۰۰ و mvm 530 می خواسنم،،لطفا اونایی که دارن بگن.
    دم همگی گرم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. omid

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا مهرداد ام وی ام حرف نداره فقط سیستم تعلیقشو اگه بتونی مثل من زانتیایی کنی دیگه اونوقته که لذت رانندگی رو درک میکنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. جمشید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. من قبلا ال ۹۰ داشتم. از لحاظ فنی ال ۹۰ ماشین بسیار خوبیه اما از لحاظ ظاهری لیفان بهتره. مشکلاتی که تو ماشین لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ سی سی دارم مثل سوت کشیدن چرخ ها، سفت بودن کلاچ( که یکبار روی ۴۸۰۰ کیلومتر عوض شده) رگلاژ نشدن دربها، تنظیم نبودن نورچراغ ها(دوبار به نمایندگی مراجعه کردم) ، قاطی کردن ضبط ماشین که یکدفعه از رادیو میره روی فلش آهنگ وتنظیم نشده ساعت ضبط. عمل نکردن بعضی مواقع جهت بالا و پائین کردن شیشه پنجره ها، و کیفیت پانین رنگ خودرو>
    اما من سال ۸۷ و سال ۹۰ دوبار ال ۹۰ فول داشتم که اگه ظاهر زشت این ماشین رو در نظر نگیریم، فنی ال خیلی بهتره.
    دوستان هنگام تحویل هر ماشینی از کارخانه مواظب باشید تا ماشین رنگ شده( در اثر آسیب دوباره رنگ شده باشه) رو بهتون ندازن! چون این مشکل برای من بوجود آمده و درب عقب وگلگیر عقب ماشین تو کارخانه دوباره رنگ شده بود و با هزار بدبختی یک میلیون ودویست هزار تومن افت قیمت به من دادن و هرکاری کردم ماشین رو تعویض نکردند!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. ALIREZA

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    تو ماشینای چینی اول mg
    دوم جیلی
    سوم لیفان
    هرکی ام j5 بخره پولشو دور ریخته چون اصلا اون قیمت نمی ارزه موتوره ضعیف هیچ آپشنی هم که نداره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. مجید ر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    از نظرات متفاوتی که ارائه شده است متشکرم. برداشت من از اکثر نظرات نسبت به لیفان ۶۲۰ -۱۸۰۰ بیشتر مثبت است. اما به نظرم دوستان اغلب در سنین جوانی واهل درَگ یا به قول خودمان لایی کشی هستند!!!! اما سن وسال من از این کارا گذشته !!!! و شغل ما هم ایجاب نمی کند، این ماشین را برای خانواده می خواهم . حال از دوستان دو سوال دارم : اول این ماشین در کارکردهای بالا چطور بوده است؟ و به درد زندگی خانوادگی و احیاناً نگهداری چند ساله می خورد؟ دوم من ۲۲ مرداد ۹۲ برای تحویل مهر یک قسط دادم و یک قسط هم اخر شهریور، آیا کسی از تحویل شهریوری ها با او تماس گرفته شده است؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. refighe tanhayi

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام.اولا ممنونم که این بررسی رو گذاشتید دستتون درد نکنه. من نظرات رو خوندم و اکثر کسایی که این ماشینو دارن از سفت بودن کلاچ ها و بد جا رفتن دنده و صدای چرخ ها و رگلاژ نشدن درب ها و … ناراضی بودند.مرسی از اینکه که دوستان معایبش رو گفتند.میخواستم بدونم این ماشین به درد رانندگی پر شتاب میخوره یا نه؟ منظورم اینه که راحت میشه باهاش مانور داد یعنی کم نمیاره؟ سوال بعدی اینکه قدرت موتور به پای ال ۹۰ میرسه یا نه.درسته ال ۹۰ قیافه آن چنانی نداره ولی تستش کردم لامصب کم نمیاره.با تشکر از همه ی دوستان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حقیقت

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سلام من اول به سوالت پاسخ مثبت میدم-اما در کل مقایسه لیفان و تندر درست نیست-من ۳۷۰۰۰ کیلومتر با لیفان رانندگی کردم-خودروهای دیگه هم زیاد داشتم-قدرت لیفان با زانتیا ۲۰۰۰ برابری میکنه-و ایمنی اون در حد اوانته هست-من خودم با سرعت رانندگی میکنم-تازه وقتی به سرعت ۱۹۰ رسیدم احساس سرعت کردم-در صودتی که تو ۲۰۶ تندر و پارس زانتیا-۱۷۰ این حس رو میداد-درسته بعضی قطعات تزیینی لیفان ضعیفه ولی تمام قطعات سخت افزاری مکانیکی و الکتریکیش از تندر با کیفیت تره-بخصوص موتورش وهم سیستم طراحیش -در مورد تنظیم نبودن بعضی از سیستمها هم ایراد مونتاژیه-که براحتی رفع میشه-در کل اگه ادم دهن بینی هستی این ماشین رو نخر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  30. سعید

    ۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظر من لیفان تلنت نخرید چون هراز گاهی ممکنه خراب بشه مجبور بشین برین نمایندگی .
    ماشین ایرانی بخرید که محاله پاتون رو تو تعمیرگاه یا نمایندگی بذارید!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا