خودروهای چینی

اولین حضور لینک اند کو 03 TCR در پیست

یک خودروی مسابقه‌ای می‌تواند ظاهری جذاب و زیبا داشته باشد اما هدف این نیست. این خودرو برای حضور در پیست طراحی و مهندسی می‌شود و این دقیقاً همان کاری است که لینک اند کو ۰۳ TCR برای اولین بار انجام داده است.


این خودروی مسابقه‌ای که در مسابقات تورینگ حضور خواهد یافت توسط ولوو و همکار موتور اسپورت آن یعنی سیان ریسینگ توسعه یافته است. این شرکت قبلاً بخشی از پولستار بوده است.


۰۳ TCR بر پایه‌ی سدان لینک اند کو ۰۳ توسعه یافته اما این نسخه بجای ولوو S60 در مسابقات قهرمانی تورینگ جهان حضور خواهد داشت. حتی نسخه‌ی جاده‌ای این خودروی مسابقه‌ای نیز با قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخار عرضه خواهد شد.


گروه موتور اسپورت جیلی حدود یک ماه پیش از این خودرو رونمایی کرد و حالا هم اولین تست‌های آن در پیست استوریل پرتغال و مانتورپ سوئد انجام شده است. پشت فرمان این خودرو راننده‌ی اسطوره‌ای تورینگ وان مولر و تد جورک قرار داشته‌اند.


جورک که فصل آینده راننده‌ی این خودرو خواهد بود گفته است:

احساس راندن یک خودروی مسابقه‌ای کاملاً جدید در اولین دورهای پیست خیال‌انگیز بوده و من باید بگویم لینک اند کو ۰۳ TCR انتظارات من را برآورده کرده است. گروه موتور اسپورت جیلی کار فوق‌العاده‌ای در توسعه‌ی این خودرو انجام داده است. شکی وجود ندارد که ما با یکی از سخت‌ترین فصل‌های تاریخ مسابقات تورینگ در فصل ۲۰۱۹ مواجه خواهیم بود.

مدیر ارشد موتور اسپورت جیلی هم می‌گوید:

ما از پیشرفت کار خرسند هستیم و خودرو در تست‌های اولیه قابل‌اعتماد نشان داده است. همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود و ما چند ماه زمان تا انجام کارهای نهایی فرصت داریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    پدال جان ول کن این خبرا رو
    نمایشگاه لس انجلسه و خودرهای بسیار مهمی معرفی شده و شما هنوز خبرشو نزاشتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    عجب واقعا از یه برند نوپا یه همچین حرکتی عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا