خودروهای چینی

کراس‌اوور پرچم‌دار هایما 8S آمادهٔ عرضه به بازار چین

شرکت چینی هایما در ابتدای امسال کراس‌اوور جدیدی بنام SG00 را معرفی کرد و سپس با اولین نمایش رسمی و عمومی آن در نمایشگاه شانگهای اعلام کرد که نام نهایی این خودرو ۸S خواهد بود. شیوهٔ نام‌گذاری این کراس‌اوور جدید اما بسیار جالب است زیرا نام ۸S به شتاب صفرتاصد ۸ ثانیه‌ای آن اشاره دارد و کاملاً با اسامی دیگر محصولات هایما مثل S5 و S7 متفاوت است.

۸S در جلو ویژگی‌های طراحی نسل دوم مدل S5 را قرض گرفته است به‌گونه‌ای که در اینجا هم جلوپنجره‌ای با طرح داخلی نقطه‌ای و همین‌طور چراغ‌های دوقسمتی که این روزها به یک مُد طراحی محبوب تبدیل شده‌اند به چشم می‌خورد. علاوه بر این، طراحی سقف شناور، چراغ‌های عقب LED با گرافیک داخلی جذاب و دو سر اگزوز بزرگ درون سپر، نمای اسپرت و پویایی به پرچم‌دار هایما بخشیده‌اند.

هایما سعی داشته با طراحی اسپرت در داخل ۸S، خریداران جوان را به سمت آن جذب کند که با غربیلک فرمان D شکل سه پره، طراحی باله مانند کنسول مرکزی، استفاده از پلاستیک نرم و ارائهٔ تزئینات زیبا با تریم کرومی، به نظر می‌رسد در ایجاد جوی اسپرت در کابین موفق بوده است. ۸S که روی پلت‌فرم جهانی ماژولار جدید هایما بنام HMGA ساخته شده، ۴,۵۶۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۸۲ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۰۰ میلی‌متر است.

اما برجسته‌ترین ویژگی ۸S پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هایما ادعا می‌کند که این کراس‌اوور کامپکت می‌تواند در کمتر از ۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای اثبات این ادعا، هایما در پیست بین‌المللی تیانجین اقدام به برگزاری آزمایشی کرده و از رانندگان مسابقه‌ای خارجی برای آزمایش ۸S دعوت به عمل آورده که خودرو در این آزمایش رکورد ۷.۸ ثانیه را به ثبت رساند.

این پیشرانه با قوانین آلایندگی CN-6 چین مطابقت دارد و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. البته گفته شده بعداً یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و همین‌طور یک نسخهٔ ۱.۲ لیتری هیبریدی هم برای ۸S ارائه خواهد شد. هایما از همین ماه عرضهٔ این کراس‌اوور جدید را با قیمتی بین ۸۶ هزار یوآن (۱۲,۵۰۰ دلار) تا ۱۳۰ هزار یوآن (۱۸,۸۵۰ دلار) به بازار چین آغاز کرده است. هرچند بازاریابی برند هایما در چین چندان قوی نیست اما ۸S به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت کاملاً انتظارات را برآورده کرده و با این قیمت مناسب می‌تواند سهم قابل‌توجهی از بازار را کسب نماید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. farhad

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    یک بار دیگر معلوم شد که چینی ها هیچ ذوق و استعدادی در طراحی ندارند ” درسته ما همینم نمیتونیم طراحی کنیم “. بنظرم این تیپ طراحی های سردرگم و بی هویت هم چنگی به دل نمیزنه و نهایتا تا تیم طراحی درستی از اروپایی ها به اینها کمک نکنند همین وضعیت ادامه خواهد داشت بعضی چیزها رو با پول نمیشه خرید از جمله ذوق و قریحه طراحی.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۲۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (70 ديدگاه)

      شما واقع گرایانه به قضیه نگاه نمیکنی بخاطر همین واست قیافه این ماشین بد به نظر میرسه، قیمتش رو بخون بعد متوجه میشی چرا از طراح های اروپایی استفاده نمیکنن و از نظر ظاهری هم از بنز یا مازراتی بهتر نیست! فکر کنم همچین انتظاری دارید دیگه. با بنز که قرار نیست رقابت کنه. مطمئن باش بیاد ایران یه صف طولانی کیلومتری در نمایندگی های ایران خودرو واسش کشیده میشه : )

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. amin

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      اتفاقا من هیچ مشکلی در این خودرو نمیبینم و به نظرم کاملا در حد کره ای ها هست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. محمد علی فردین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یه کپی از داخل چند تا ماشین داشبورد مال یکی دریچه کولر مال یکی و کنسول مال یکی !!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Amir

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    طراحیش تقریبا خوبه و اگر هم شباهتی به بقیه خودروها داره به شدت بعضی از کپی های دیگر چینی نیست.قیمتشون هم که شدیدا رقابتیه فقط موضوع کیفیت می مونه که اگر بتونن این رو هم به استاندارد جهانی برسونن واقعا عالی میشه و عملا میتونن با کره ای و حتی ژاپنی ها رقابت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Genius

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    ما ایرانیهای پرمدعا هم اگر عُرضه داریم بریم دکه سرکوچه چندتا مجله خودرویی بخریم از رو عکس هاش کپی بزنیم؛آیا کسی دست و پامون رو بسته؟!؟لذا باید به تلاش و کوشش شبانه روزی چینی ها که از لیفان 620 و ام وی ام 110 ظرف ده سال رسیدن به این نقطه با احترام یاد کنیم و بجای خرده گرفتن به اونها از کم کاری خود خجالت بکشیم!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    لامبورگینی اوروس با هیوندایی سانتافه رو گذاشته تو مخلوط کن میکس تحویل داده اینم خودش هنری به قول نامعرف هنر نزد ایرانیا بود دیگه نیست همه رو دادیم بقیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. پرهام

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (200 ديدگاه)

    مشکلمون با پیشرفت دیگرانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. behrouz

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باشه همین کپی رو میدن بیرون ،ما چی? ماشینهای از رده خارج دهه هشتاد میلادی رو تو کشورمون داریم تولید میکنیم اونم با کلی مشکل. دم این چینی ها گرم واقعا.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. sina7

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    جلوش سانتافس عقبش یه چیزی بین پژو ۳۰۰۸ و ام جی جی اس
    بهترین تیپش ۱۸ هزارتاس که با دلار ۱۲ تومنی میشه حدود ۲۲۰ تومن
    الان اس ۵ هم این قیمت نیس =))))))
    یعنی من موندم این پولایی که میره روش تا قیمتش برسه به ۵۰۰ میلیون،میره تو جیب کی؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خوبیش اینه که پدال هم تبلیغ چینی‌ها رو می‌کنه
    دلمون به همین یکی خوش بود ??

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      یعنی مثلاً الان این از پژو 301 تقلبی بهتر نیست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشکل کسانیکه فقط ایراد میگرن اینه که خودشون هیچی سرشون نمیشه برای همین مرتب ایراد های بنی اسرائیلی میگیرن. خودتون واقعا میتونید دستگیره این ماشین رو تولید کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا