خودروهای چینی

رونمایی از Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن جدید

خودروهای سفارشی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سفارشی نیستند زیرا بسیاری از خودروسازان تنها به نصب برخی تجهیزات اضافی روی خودروهای خود بسنده کرده و آن‌ها را با پسوندهای رنگارنگی روانه بازار می‌کنند.

اما Xpeng P7 وینگ لیمیتد ادیشن در این دسته جای نمی‌گیرد زیرا برای به حداکثر رساندن استایل اسپورت و دینامیک رقیب چینی تسلا طراحی شده است.

P7 وینگ لیمیتد ادیشن به همین خاطر دارای درب‌های قیچی شکل مشابه لامبورگینی بوده و قطعاً نظرات را به خود جلب می‌کند. این ویژگی با همراهی رنگ بدنه زرد و سبز روشن به شدت خودش را نشان می‌دهد.

موضوع جالب اینکه Xpeng نه تنها یک جفت درب قیچی شکل را روی خودرو نصب کرده بلکه تغییرات دیگری را نیز اعمال کرده به گونه‌ای که این درب‌های پیشرفته دارای حسگرهای راداری هستند که به‌صورت خودکار موانع را تشخیص داده و حرکت درب‌ها را در زمان باز شدن کنترل می‌کنند.

درب‌های موردبحث را می‌توان از طریق بلوتوث و کلیدهای دیجیتال NFC و همچنین از طریق یک برنامه موبایلی و دستیار صوتی داخل خودرو باز کرد. البته روش سنتی استفاده از کلید و دکمه هم برای باز کردن درب‌ها وجود دارد.

این خودرو به دو صورت در دسترس بوده و بر پایه نسخه‌های پرفورمنس چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب سوپر لانگ رنج عرضه می‌شود. مدل دوم از باتری ۸۰.۹ کیلووات ساعتی استفاده کرده و پیشرانه الکتریکی آن قدرت ۲۶۳ اسبی و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری دارد. این نسخه از P7 برد ۷۰۶ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

مدل چهار چرخ محرک پرفورمنس نیز از همان باتری استفاده کرده اما دو پیشرانه الکتریکی آن خروجی ترکیبی ۴۲۴ اسبی را ایجاد می‌کنند. این مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای و شعاع حرکتی ۵۶۲ کیلومتری دارد.

P7 وینگ لیمیتد ادیشن در چین قیمت پایه معادل ۵۵۹۰۴ دلاری پس از اعمال مشوق‌ها دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه

  1. JoJo

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    قبلا که ‌پدال در مورد خودروی چینی پست میذاشت حتی میل نمیکردم بخونم ولی خب الان پست رو میخونم بعضی وقتا جذاب هم هست
    این یعنی حرکت رو به جلو !

    موافقم ۵۵
    مخالفم ۲
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      این ماشین اصلا به لوسید نمیرسه چون اصلا طراحیه لوسید دو سال از این ماشین جدید تره .

      من فکر می کردم در مدل تولیدی لوسید تغییرات زیادی از مدل های کانسپت داشته باشه اما همان طراحی بود و طراحی خیلی خوبی داشت

      این ماشینا دیگه به لوسید نمیرسن لوسید دو رده از اینا بالا تره لوسید باید با بنز رقابت کنه. ( به قول خود شرکت)

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲۰
      1. Ahmedreza2002

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1079 ديدگاه)

        البته بنز دیگه سنگ محک نیست
        حداقل تو کلاس الکتریکی ها نیست و این وضعیت احتمالا چند سالی ادامه داشته باشه

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4481 ديدگاه)

      اینی که شما میفرمایید میل نمیکردید حتی بخوانید دقیقاً درسته و این نشون میده که چینی‌ها خواستن را به توانستن تبدیل کرده‌اند .

      قشنگ پیداست که اگر هدف داشته باشیم ، چشم‌ها کور و گوش‌ها کر میشه از نقد دیگران و فقط رو به جلو و پیشرفت هروزه فکر می‌کنند که چینی‌ها دقیقاً با اینکه همه‌ی دنیا مسخرشون میکردن و حتی توهین میکردند ، بدون توجه خودرو کپی و تولید کردند با بدترین کیفیت‌ها و مردم کشورهایی مثل ایران یا الجزایر و… شدند موش آزمایشگاهیشون و حالا دیگر به نقطه‌ای رسیدند که بدون کمک میتوانند تحول ایجاد کنند .

      چه بخواهیم چه نخواهیم ، آینده جهانی خودروسازی و همینطور تکنولوژی موبایل و کامپیوتر و وسایل الکترونیکی دست چین میوفته چون (( پول ، تکنولوژی ، نیروی انسانی ارزان و فراوان ، بازار بسیار بزرگ ، دولت همراه و مشوق )) داره که باعث به وجود آمدن سرزمین موعود ثروتمندترین کشور جهان شده و میشه .

      من هیچگاه خودروی چینی نمیخرم اما دنیا میوفته دست چین و اکثریت دنیا چینی سوار میشوند ، حالا ببینید کِی گفتم .

      اگر پریزیدنت بایدن اجازه بده دروازه‌های آمریکا به روی خودروها و موبایل‌های چینی باز بشه که ترامپ همیشه مقاومت کرد و نگذاشت ، دیگه باید بقیه شرکت‌ها حتی در خانه‌ی خودشون فکر ورشکستگی و بدبختی باشند چون رقابت با محصولات چینی در همه جا سخت و نشدنیه مگر برندباز باشی و بگی اپل میخرم یا تسلا در صورتی که با شرایط بهتر میشه رقیب اینها را خرید .

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۰
      1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (238 ديدگاه)

        نوید جان تایپت باید خیلی سریع باشه

        یا خیلی حوصله داشت باشه باشی

        با واقعا عاشقه عاشقه عاشقه عاشقه ماشین باشی

        خیلی تحلیل های خوبی می کنی

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱۰
      2. JoJo

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (63 ديدگاه)

        موافقم نوید جان
        خوب مینویسی به نظرم یه گوشه چشمی به نویسندگی هم داشته باش

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۵
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (4481 ديدگاه)

          ممنون
          نظر لطف شما دوستان عزیز است .

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
      3. صابر

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (10 ديدگاه)

        یعنی چی دنیا دست چین میفته. اگه نخری نمیفته.
        چین کسی رو مجبور نمیکنه بخره. مردم چه بخواهند و چه نخواهند از چین میخرند. و این تقصیر چین نیست. تحریم های غربی باعث میشه مردم دنبال بدیل دیگه ای بگردن که کارشون راه بیفته.
        .
        اینو بفهم تعبیر موش آزمایشگاهی. توهین مستقیم به مردمه و این تعبیر مسخره موش آزمایشگاهی خواسته کشورهای تحریم کننده است که مردم رو مجبور میکنند فقط از یک کشور بخرند.
        و این ذهن کند شماست که تصورات موش آزمایشگاهی رو داره.

        موافقم ۱
        مخالفم ۶
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (4481 ديدگاه)

          صابر
          برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه !!!

          دقیقاً و دقیقاً مردم ما موش آزمایشگاهی خودروسازان و سیاسیون قرار گرفته‌اند .

          چرا میگی که تحریم اروپا و …. ، رنو که التماس میکرد کارخونه بزنه در شهر ساوه نگذاشتند و هزاران دلیل دیگه .

          در ضمن چینی‌ها حدود ۱۵ ساله که در بازار ما (( اجازه‌ی جولان )) دارند و دقیقاً هر خودروی چینی‌ای که وارد کردند از بدترین‌ها و کم‌فروق‌ترین‌ها حتی در چین بوده .

          شما هر وقتی ناراحت شدی ، یه آب خنک بخور تا جوشت بخوابه !

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
  2. Hadi

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1809 ديدگاه)

    رقیب خوبیه واسه تسلا اگه تو آمریکا عرضه میشد…
    برد مدل لانگ رنجش خیلی خوبه 👌

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      فکر نمی کنم به تسلا برسه

      موافقم ۷
      مخالفم ۸
  3. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1912 ديدگاه)

    من هیچوقت به چینی ها اعتماد ندارم همه ماشینای های چینی آشغالن باید همش دم تعمیرگاه باشن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۱
    1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1220 ديدگاه)

      آره چینی ها بهترین هم باشن بازم بدرد نمیخورن👍🏻

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۴
      1. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1912 ديدگاه)

        بهترینشون نهایت به c کلاس برسن

        موافقم ۴
        مخالفم ۷
    2. حسن

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (235 ديدگاه)

      راستش رو بخوای حرفت رو قبول ندارم. من خودم ام وی ام۵۳۰ دارم ونزدیک ۱۲۰ هزارتا کار کرده و در این ۷ سال خدا را شکر به جز تعمیرات دوره ای فقط دو سه بار خرابی جزئی داشته و بی آزار بوده.مسلما چینی ها تا سطح اول خیلی فاصله دارند اما اینکه بگیم آشغالند بی منطقه.
      در نورد این خودرو همقیمت ۵۵ هزار برای این امکانات،جالب و خوب هست.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۵
      1. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1912 ديدگاه)

        عوضش یه تویوتا ده برابر این مقداری که کار کردی با ماشینت میره!

        موافقم ۳
        مخالفم ۷
        1. حسن

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (235 ديدگاه)

          درسته ولی هر چی پول بدی آش می خوری.

          موافقم ۸
          مخالفم ۰
  4. Amin_sto

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (145 ديدگاه)

    باید به چینی ها فرصت داد امیدوارم تسلا رو شکست بده

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۴
  5. MR.JJ

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (106 ديدگاه)

    با ۵۵.۰۰۰$ e63s 2016 میخرم نه جارو برقی که حتی برندشم کپی پولستار هست

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      افرین

      موافقم ۴
      مخالفم ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا