رنو

بررسی تخصصی داچیا ساندرو استپ وی دوگانه‌سوز ۲۰۲۱

تعریف شما از ارزش بسیار خوب چیست؟ تعریف ما این است: یک سوپرمینی جادار و خوش‌ساخت که سواری راحت و بی‌دردسری داشته و تمامی تجهیزات موردنیاز را ارائه کرده و حتی شباهت‌های ظاهری اندکی نیز به شاسی بلندها داشته باشد و البته همه این‌ها را فقط با ۱۰۹۹۵ پوند در دسترس خریداران قرار دهد.

داچیا ساندرو استپ وی

با داچیا ساندرو استپ وی جدید آشنا شوید که قیمت بسیار خوب ۱۰۹۹۵ پوندی داشته هرچند احتمالاً اکثر خریداران به دنبال نسخه فول تست شده با قیمت ۱۴۳۵۵ پوندی خواهند بود. با این وجود بازهم قیمت ساندرو استپ وی به‌طور قابل‌توجهی کمتر از رقبای شناخته شده می‌باشد.

این اولین تجربه روبرو شدن با نسل دوم ساندرو استپ وی است. نسخه استاندارد ساندرو بدون افزایش ارتفاع، ریل‌های سقف و پوشش‌های بدنه ما را تحت تأثیر قرار داده و ساندرو استپ وی نیز دقیقاً چنین کاری را انجام می‌دهد.

از نظر طراحی داچیا کار فوق‌العاده‌ای در به‌روزرسانی ساندرو انجام داده و در بخش جلو دیلایت های Y شکل هوشمندانه، پانل‌های بدنه گیراتر روی چرخ ها و… دیده می‌شوند. این خودرو دیگر شبیه نمونه‌های ارزان‌قیمت و پیش پا افتاده نیست هرچند قیمتش واقعاً مناسب است.

در استپ وی شاهد افزایش ارتفاع موقعیت رانندگی هستید که دلیلش افزایش ۳۹ میلی‌متری ارتفاع خودرو از سطح زمین می‌باشد. همچنین در اطراف قوس چرخ ها پوشش‌های محافظتی نصب شده و به این موارد باید یک ریل سقفی ماژولار را نیز اضافه کنیم. گرافیک‌های نه چندان جالب نسل قبلی استپ وی دیگر روی بدنه وجود نداشته و نسخه فول پرستیژ تست شده حتی با رینگ‌های آلیاژی جذابی نیز در دسترس است. البته انتظار سیستم چهار چرخ محرک خودروسازان مشهور را نداشته باشید.

داخل کابین نیز لوکس‌تر شده است. در این بخش شاهد استفاده از متریال نرم در داشبورد و بالای درب‌ها هستیم. باقی بخش‌های کابین از پلاستیک سخت بوده اما ظاهر آن‌ها مشکلی ندارد و حتی برخی مدل‌ها دارای نمایشگر ۸ اینچی نیز هستند. کنار این نمایشگر نگه‌دارنده هوشمندانه‌ای برای موبایل قرار داده شده است.

داچیا ساندرو استپ وی

ما برخی ریزه‌کاری‌ها همچون نصب سوکت USB کنار نگه‌دارنده گوشی هوشمند را دوست داریم چراکه این کار باعث می‌شود دیگر کابل مربوط به اتصال گوشی و سوکت در کابین خیلی دیده نشود.

فضای قابل‌توجهی نیز در کابین وجود داشته و دو فرد بزرگ‌سال به راحتی در صندلی عقب می‌نشینند و به راحتی صندلی‌ها نیز اشاره می‌کنند. همین موضوع در بخش جلوی کابین نیز دیده می‌شود و راننده موقعیت خوبی داشته و میدان دیدش قابل‌توجه می‌باشد. محفظه بار ۳۲۸ لیتری ساندرو استپ وی خوب است اما لبه صندوق ارتفاع بالایی دارد.

همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد استپ وی دارای قوای محرکه دوگانه بنزین/گاز مایع LPG بوده و بنابراین ساندرو شعاع حرکتی بیشتری دارد.

پیشرانه TCe 100 با فشار یک دکمه از مصرف بنزین به LPG تغییر وضعیت خواهد داد و شما این تغییر وضعیت را متوجه خواهید شد. هزینه گاز مایع تقریباً نصف بنزین بوده و کپسول LPG نیز جای لاستیک زاپاس نصب شده است.

سواری خودرو در کل خوب بوده و مصرف سوخت ادعایی ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر نیز خیلی دور از واقعیت نیست. البته از پیشرانه ۳ سیلندر ۹۹ اسب بخاری نباید انتظار زیادی داشت.

این خودرو کاملاً برای هدف خاصی طراحی شده و آن‌هم حمل هرچه راحت‌تر خانواده در خیابان‌ها بوده است. سواری خودرو اکثر اوقات نرم بوده و اگرچه با افزایش سرعت شاهد صدای جاده و پیشرانه در کابین خواهید بود اما در کل وضعیت خوبی در کابین حکم فرماست. شایان ذکر است پلتفرم ساندرو استپ وی و رنو کلیو مشترک بوده هرچند صدای داخل کابین کلیو کمتر است.

ساندرو استپ وی جدید یکی دیگر از محصولات بسیار احساس‌برانگیز داچیاست. این خودرو کار فوق‌العاده‌ای در پنهان کردن ماهیت ارزان‌قیمت خود انجام داده است. ساندرو استپ وی جدید دارای استایل بهتر و تکنولوژی به‌روزتر نسبت به قبل بوده و در کل خودرویی بی‌دردسر است. ما درباره انتخاب قوای محرکه دوگانه‌سوز خیلی مطمئن نیستیم اما ساندرو استپ وی در اکثر حالات خریدی عالی محسوب خواهد شد.

مشخصات داچیا ساندرو استپ وی TCe 100 Bi-Fuel

  • قیمت: ۱۳۷۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۹۹ اسب بخار/۱۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه

  1. datsun

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    این قدرت و گشتاور رو حالت گاز کمتر هم میشه ولی نسبت به قیمت بد نیست.

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۴
    1. Avan

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (284 ديدگاه)

      انصافا داچیا با توجه به قیمت خودروی بسیار باارزشی تحویل میده.در نظر داشته باشیم که برای خودروساز ساختن موتور بزرگتر و قویتر کاری نداره و احتمالا هزینه انچنانی هم براش نداره. ولی داچیا با توجه به بازار هدفش که قشر متوسط و فقیر هست کم مصرفترین موتور رو عرضه میکنه.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
  2. Benz SLR

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش عالیه

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۵
  3. Hamid

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش عالیه …
    حدودا بالای ۲۰۰ میلیون در میاد … که واقعا از هر نظر از رقبای هم قیمت بهتره … (اگه گمرک رو حساب نکنیم و فرض کنیم بازار ایران ازاده که متاسفانه غیر ممکنه )

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۳
    1. Benz SLR

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (816 ديدگاه)

      البته با دلار ۳ تومنی حساب کن این دلار که ابر حبابه

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
    2. رضا

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      قیمت مدل پایه۳۶۰میلیون
      قیمت مدل تست ۴۶۰میلیون
      به قیمت امروز ارز

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    3. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (352 ديدگاه)

      به غیر از مشخصات فنی که خیلی بد هم نیست در کل خوبه

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  4. Muty

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    خداییش به نسبت قیمتش خوبه
    بزارین وارد بشه بخدا بهتر از از صدتا شاهین و عقاب و تیبا و تیناس
    عو.ضش نیرو.ی مملک.ت رو بزارید روی بستر.هایی که پتا.نسیل داره و بتر.کونین

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
  5. Ahmadreza

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    یعنی با حقوق ۶ ماه یه کارگر میشه اینو خرید
    تازه اگه بخواد نقد بخره که اکثرا شرایط لیزینگ با بهره ناچیز انتخاب میکنن
    خوش به حالشون
    ما که اومدیم حرص بخوریم و بریم

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۹
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5472 ديدگاه)

      خداوکیلی تئوری شما چیه که همه چیز را با حقوق یه کارکر حساب میکنید !
      حقوق کارگر در اروپا هر چقدر هم که باشه ، اینقدر هزینه‌ها بالاست که یا آخر ماه کم میاد یا بسیار جزئی میشه پس‌انداز کرد یا یه چیزی هم بدهکار میشوند !
      به نظر من اینقدر پروپاگاندای خارجی‌ها قوی بوده که اکثریت بهشت فرضش میکنند و امیداورم حتماً بروید و به عنوان یه کارگر بتوانید چنین محصولاتی سوار شوید !

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۶۰
      1. Ahmadreza

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (74 ديدگاه)

        دوست عزیز انقدی تجربه و اطلاعات دارم که گفتم
        شمام لازم نیست … یجوری حرف بزنی انگار ما تو بهشتیم اونا تو جهنم
        اونجا هر چقدم هزینه هاش بالا باشه به اندازه ی ما لازم نیست پول جمع کنن تا بتونن یه آشغالی مثل تیبا بخرن پرایدم که نیست جمع شده باید بیشتر جمع کنیم تا تیبا بخریم دم به دقیقم تو صف گارانتی باشیم واسه رفع ایراد
        اونا با ده هزار تا میتونن همچین چیزی بخرن
        اونوقت شما میای یه حرفی میزنی که آدم اصلا میمونه از کجا شروع کنه واسه شما توضیح بده

        موافقم ۵۲
        مخالفم ۱۰
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (5472 ديدگاه)

          من تا فردا صبح هم برای شما توضیح بدم ، فایده نداره ، پس شما میفرمائید ، اصلاً هرچی شما بگید !
          امیدوارم این تجربه‌ی‌ای که از اون دَم میزنید درست میبود !
          فقط بدون چی را با چی قاطی میکنی !

          اینکه ارزش پول ما پوچ شده را با قدرت خرید یه کارگر تو اروپا مقایسه نکن !
          در اروپا زن و مرد باید هر دو کار کنند تا از پس هزینه‌های زندگی بر بیایند و خرید خودرو برای قِشری همچون کارگر گران در می‌آید !
          در اروپا اگر کارمند باشی میتوانی یه زندگی نرمال و تقریباً در رفاه داشته باشید و زندگی در اروپا بسیار متفاوت از آمریکا یا خاورمیانه و… هست ، چون بیشترین هزینه‌ها صرف انرژی میشه !

          بحث طولانی میشه ، اما نخود آش شما هستید که کورد و لیلی در ذهن میخوانید !
          ایرانی بهشت نیست ، ولی خارج از ایران یا اروپا هم مدینه‌ی فاضله‌ای نیست که چنان بزرگش میکنید !

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۴۹
        2. UNAS

          ۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1097 ديدگاه)

          اگه بحث مقایسه اس
          در ایران با فرض اینکه کاری باشه که کارگر بکار گرفته بشه ، و با فرض اینکه حقوقش شش ماه شش ماه عقب نیوفته !
          اگه یه خانم و آقا همزمان کارگری کنن چطور ؟
          میتونن ماشین اجاره خونه بدن
          قسط بدن
          شهریه بچه ها را بدن
          قبوض و بیمه و … بدن
          میتونن ماشین بخرن ؟
          میتونن پس انداز کنن ؟

          با وجود فضای مجازی که متاسفانه امثال شما زیاد باهاش خوب نیستین ، مردم خیلی نسبت به همه قضایا از زاوایای مختلف روشن شدن! بله اروپا و در کل خارج از ایران مدینه فاضله نیست اما نسبی بخوایم حساب کنیم برای هر قشر اعمم از کارگر یا کارمند تا سایر طبقات اجتماعی بهتره (با شرایط فعلی ایران)

          کاش_نسل تون_تموم_میشد

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5472 ديدگاه)

        خارج از بحث ، ارزش خرید بسسسسیار بالایی این خودرو که همه چیز را در حد نرمال و ارزان تحویل خریدار میدهد !

        این خودرو جون میده جهت استفاده‌ی شهری که خوب اَزَش کار بکشیم و بعد ۵ سال دوباره یه مدل جدیدش را بخریم ، هم سواری نرمال و تقریباً نرمی داره و هم استهلاک کم و هم موتور گیربکس مچی داره که این‌ها را از ساندروهای منتاژی فهمیدیم که مطمئناً جدیداش بهترترتر هم شده که طراحی داخلی واقعاً فراتر از قیمتش جِلوه میکنه !

        اگر این وضع تحریم‌ها نبود ، مطمئناً رنو جای محصولات داغون پژوهای پکیده‌ی قدیمی را میگرفت و بازار خودرو به روز میشد چون درآمدها با خرج کردن‌ها مکمل و هم‌تراز شده ( بودن ) !

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۳۰
      3. Ahmadreza

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (74 ديدگاه)

        لیزینگ کم بهره رو گذاشتن واسه همون کارگر
        ماشین کارکرده با افت قیمت زیاد گذاشتن واسه اون کارگر
        زن و مردشون باهم کار میکنن یه تیکه لوازم خونه میخرن یه عمر براشون کار میکنه نه مثل ما هرچی میخریم انقد بی کیفیته که مهمون یه مدت کوتاهه
        اتفاقا امثال شما هستن که کاسه ی داغتر از آشن
        دست از تبلیغ و عوام فریبی بردار و سعی نکن حقیقت پنهان کنی
        بحث با کسی که نمیخواد ببینه و خودش زده به ندیدن بی فایدس
        شما خوبی
        موفق باشی

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۱۰
      4. Ahmadreza

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (74 ديدگاه)

        لیزینگ کم بهره گذاشتن واسه اون کارگر
        ماشین با کیفیت کارکرده با افت قیمت بالا گذاشتن واسه اون کارگر
        زن و مردشون اگه باهم کار میکنن لااقل عادلانه حقوق میگیرن و اگه با جون کندن یه تیکه وسیله خونه بخرن یه عمر براشون کار میکنه
        حداقل امید دارن که اگه صبح تا عصر جون بکنن چند سال به حداقلای زندگی میرسن
        من نگفتم اینجا جهنم و اونجا بهشته
        ولی این برداشت زحمت شما رو واسه توضیح کم میکنه

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۶
      5. Ramin

        ۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1384 ديدگاه)

        اقای نوید.
        من بسیاری دوست دارم که تو اروپا زندگی میکنه.
        اصلا اینجوری نیست که شما میگی

        دوستان ساکن آلمان. هرجا غلط بود بگید ….

        قیمت وسایل ضروری در شهر هامبورگ آلمان =

        تخم مرغ = ۰.۴۱ یورو
        شیر = ۱.۱ یورو
        نان = ۱ یورو ( البته لواش فکر کنم ۰.۹۰ یورو هست )
        سیب = دونه ای ۱.۲ یورو
        هندوانه = دونه ای ۵ یورو
        ….

        ( حال ندارم همه میوه هارو بگم. میرم سراغ واجبات زندگی آب و برق و اجاره….)

        هزیه های یک خانه ۷۰ متری ۲ خوابه ( ماهانه )

        آب = ۸۰ یورو
        برق = ۹۸ یورو
        گاز = ۷۵ یورو
        مالیات سالیانه = ( مالیات سالیانه ۱۶ درصد قیمت خانه است!)

        قیمت اجاره خونه هامبورگ

        ۱ خوابه ۵۰ متری = ماهی ۷۵۰ یورو
        ۱ خوابه ۶۰ متری = ۸۵۰ یورو
        ۲ خوابه ۶۰ متری = ۸۸۰ یورو
        ۲ خوابه ۸۰ متری = ۱۰۰۰ یورو

        .

        ۲ خوابه ۹۰متری = ۱۲۸۰ یورو

        ۴ خوابه ۱۲۰ متری به بالا = ۳۲۸۰ یورو

        “”” مهم = قیمت اجاره در برج ها جدا از متراژ ، ماهی ۴۰۰۰ یورو هست به بالا “”

        قیمت خونه هامبورگ= از ۱۸۲۰ یورو در جاهای ارزان و جاهای گران متری ۳۲۰۰ یورو

        ببین اقای نوید اگه یه کاگر بتونه ماهی ۱۵۰ یورو پس انداز کنه ( که میتونه. چون حقوقش در آلمان ۲۶۵۰ یورو هست )

        خب یعنی اگه پس انداز کنه. خرید خانه کوچک و ماشین های مناسب بعد ۵ یا ۶ سال براش ممکنه.

        تازه همه کاگر نیستن که…..

        امید وارم اطلاعاتتون زیاد شده باشه. ( دوستان ساکن آلمان. هرجا اشتباه گفتم خودتون بگید اینجا اشتباه گفتم. )

        پدال کامنتمو منتشر کن…. با سپاس….

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۴
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (5472 ديدگاه)

          عزیز
          هم شما و هم دوستانتان درست میفرمائید .
          امیدوارم قسمت بشه همه شما بروید تا بهتر تجربه کنید گفتن‌ها با واقعیات زندگی چقدر متفاوته !
          من هم قبل از تجربه زندگی ، هم نظر شما بودم و امیدوارم شما بروید تا بهتر بدونید گفتن گفتن‌ها با تجربه‌ی حقیقی خیلی متفاوته !

          موافقم ۵
          مخالفم ۲۰
        2. عاشق پدال

          ۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (29 ديدگاه)

          یه دوست نزدیک و یه داداش دارم تو اروپاس
          دوستم المانه معلم مهاجراست. داداشم هلنده.
          دستم تو المانه معلم مهاجراست دانشگه نرفته دیپلمم داره. اما چون المانی میدونه فارسی میدونه به اصطلاح نقش رابط بین اون معلم هلندی و دانش اموزا رو داره. کمک معلم میگن بهشون. دستمزدش ۳۰۰۰ هزار یوروعه. با ۲۵ روز مرخصی کامل با حقوق. اما یه همکار داره عراقیه دانشگاه رفته رشته معلمی خونده. ۲ سالی میشه کار میکنه تو مدرسه شون. دستمزد این همکارش ۴ هزار یوروعه. خیلی روزا تا ۶ شب میمونه مدرسه یا برا به روز کردن اموزشها و برنام ریزی یا کارای دیگه. دستمزد خودش به ۳۵۰۰ یورو و دستمزد همکارش به ۵ هزار یورو میرسه در یک ماه.
          خریدها یه ترفندی داره اونجاها. مثلا میوه ها تو سوپرمارکتیهای زنجیره ایی خود المان یا هلند گرونه. چون دونه ایی میخرن کم میخرن قیمتا رو باید بالا ببرن تا به این مارجینال سود برسن.
          اما سوپرمارکتیهایی هست برا خود مهاجراست. اینا دیگه نوع قیمت گذاری محصولات و جنس بر اساس ذائقه خود مهاجراست. مثلا دیگه هندونه رو قاچ کرده نمیفروشن. کامل میفروشن. پس برا این سوپرمارکتی میصرفه هندونه رو کیلویی ۲ یورو بفروشه. اما تو سوپرمارکتی خود المان یا هلند مثلا کیلویی بخوان حساب کنن ۴ یورو میشه.
          یا گوشت تو هلند پرسیدم خودم. اکثرشون گوساله میخورن و دوست دارن. گوسفند زیاد نمیخورن یا به ذائقه خود هلندیها نمیخور. اما تو سوپر مارکت زنجیره ایی خود هلندیها گوشت گوسفند به نوعی که بهش خورشی بگیم کیلویی ۳۰ یوروعه. اما تو سوپرمارکتی مهاجرا معمولا کیلویی ۱۵ یوروعه. چون مهاجرا بر خلاف هلندیها گوسفند دوس دارن گوساله زیاد دوست ندارن. پس اون سوپری مهاجر براش میصرفه صبح به صبح گوسفند بکشه قطعه کنه بزاره تو غرفه و مردم بیان بخرن. اونم کیلویی ۱۵ یورو.
          سبزی همینه.
          کلا یکی از دلایلی که باعث شده مهاجرا بگن المان یا غرب گرونه همینه. چون سوپرمارکتیهای خود هلند یا المانیها میرن. خب محصولاتی که ما دوست داریم تو این مغازه ها گرونه. چون فروشگاه باید سود کنه. چون اکثر مشتریهاش خود المانی و هلندیها هستن و اینا اگه محصولاتی بر اساس ذائقه مهاجرا بیارن خب مشتری به اون صورت ندارن. باید قیمتو بالا ببرن.

          اما سوپری خود مهاجرا بری قیمتا خیلی کمتره. چون این سوپری زیاد میاره و محصولات بر اساس ذائقه مهاجرا میاره میفروشه. سودشو با گوشت گوسفند کیلویی ۱۵ یورو میبره.

          خونه هم معمولا اینطوریه اب اینترنت برق رو اجاره حساب شده. خیلی کم پیش میاد جایی اجاره کنی که این چیزا رو کرایه خونه نباشه. مگه اینکه اون ساختمون یا خیلی قدیمی باشه یا یه خونه به اصطلاح ویلایی اجاره کنی. اما اپارتمان اکثرشون اب برق اینترنت رو اجاره حساب شده. فقط باید بیمه کنی همون روز اول.
          تو هلند که ۲۰ درصد گروونتر از المانه اجاره ها اینقدر بالا نیست. مگه تو یه محله لاکچری نشین یا خیلی مرفهه.
          تو محله های جوون به اصطلاح ۱۰۰ متری ۳ خواب رو ماهی ۷۰۰ یورو میدن. محله های جوون هم یعنی اکثرا چسبیده به شهره و تازه ساختن. اکثر ساکنین هم تازه وارد بازار کار شدن .
          بعدم اجاره نشینی اینطوریه که یه منطقه رو تبدیل به مسکونی میکنن بعد ۳۰ درصد ساختمونا یا اپارتمانا اجاره ایی هست بقیش فروشی. اون قسمت اجاره نشینی رو معمولا شهرداری محل فاینانس میکنه یا بانی میشه به اصطلاح.

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
      6. مهدی

        ۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1285 ديدگاه)

        نوید یک تنه کل شاخص های زندگی تو جهان زیر سوال بردی واقعا اعتماد به نفس نیست ح…ت دمت گرم که جز در زمینه خودرو دز تمام زمینه ها صاحب سبک هستی و جالبه طوری با قدرت بیان میکنی که خودت هم باورت میشه در تمام دنیا شاخص های رفاه و شادی و غیره اروپا خصوصا فنلاند سویس نروژ در بالاترین سطح و ایران و افغانستان در پایین ترین سطح بعد میگی اونجا همچین مدینه فاضله ای نیست ؟؟؟؟؟؟🤣🤣🤣🤣 پس چرا هر چی نخبه تا پخمه همه میخوان برن اونور پس ما که تو صف مرغ گیر کردیم و در کشور صف ها زندگی میکنیم و انقدر خوشحال هستیم که حقوق یک ماهه ما رسیده به ۵۰ دلار در ماه اونا عاشق ما نشدن و نمیان اینجا . پس چرا اروپایی ها با قایق و بصورت قاچاقی از تنگه هرمز خودشون نمیرسونن اینجا تا بیان و تو کشور ما زندگی رویای داشته باشن 🤣🤣🤣 کم بزن نوید جان

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۲
  6. Amir

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    متاسفم برا ایران خودرو که این ماشین رومانیایی ارزون قیمت رو که برای کشاورزای کشور کمونیستی رومانیا ساخته شده ، به اسم رنو ساندرو ، اونم نسل قبلی و قدیمی ، و با قیمت گزاف تو پاچه مردم بیچاره به تمام معنا ( واقعا بیچاره و بی نوا ) می‌کنه
    و اینکه بعید می‌دونم واردات با وجود شعار مانع زدایی آزاد بشه
    اگرم آزاد بشه نهایتا چند تا چینی آشغال رو وارد میکنن و خیابون های ایران عزیز مزین به چینی های مدیران خودرو میشه !

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۵
    1. Amir

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (237 ديدگاه)

      خب حقیقتا بودجه ای که برای واردات اختصاص دادن ( همون دو تریلیون تومن ) جوابگوی نیاز بازار نیست
      حداقل مطمئنم اگر خودروی اصیل وارد بشه جوابگو نیست
      اما خب در صورتی که چینی وارد کنن میشه چند برابر بیشتر خودرو وارد کرد ( فک نکنین طرفداری چینیا رو میکنم 😅 )
      به هر حال تا موقعی که تحریمی رفع نشه و درآمد ثابت ارزی به وجود نیاد و فضای اقتصادی برای سرمایه گذاران خارجی امن نشه ، واردات به اون صورت که فکر میکنید تحقق پیدا نمیکنه

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
    2. مهدی

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      رومانی کشور کومونستی نیست و اتفاقا یکی از کشورهای صنعتی صنعتی هستش در ضمن کشاورزی مدرن خودش صنعت بزرگ و پول سازی هستش و هلندی یک از موفق ترین کشور های کشاورزی محور و ثروتمند جهان هست

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳
      1. یوسف

        ۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (411 ديدگاه)

        دقیقا من هم داشتم به همین فکر میکردم.
        رومانی از ۱۹۸۹ دیگه یه کشور کمونیستی نیست و گرچه از جنبه کیفیت زندگی و فساد دولتی سطح پایینی بین کشورهای اروپایی داره ولی تونسته در زمینه احیای صنعت، کشاورزی و گردشگری گام های چشمگیری برداره و دیگه اون کشور مفلوک و فقیر نیست. البته هنوز چالش های زیادی داره ولی تخمین زدن تا ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ ارز خودش رو به یورو تغییر میده.

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. مهدی

          ۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1285 ديدگاه)

          نه تنها الان بلکه در زمان شوروی هم رونانی یک کشور صنعتی در بلوک شرق به حساب میامد تراکتورهای رومانی واقعا معروف و کارامد بودند و این کشور چک و اکراین بخش زیادی از صنایع اون زمان شوروی دراختیار داشتن و به همین دلیل بعد از فروپاشی این کشورها تونستن به سرعت افتصادشون احیا کنن نقطه مقابل اینا یوگوسلاوی و کشورهای قفقاز بودند که هنوزم وابسته هستند و فوق العاده فقیر البته اروپای شرقی خصوصا رومانی لیتوانی اسلواکی اینده بسیار روشنی دارند و استاندارد های زندگی داره بسیار بالا میره نمونش گرجستان که با تکیه بر گردشگری ثروت زیادی بدست اورده کلا اروپا از نظر کیفیت و سطح زندگی واقعا بالاس

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
        2. مادر راشا

          ۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          هرچی هست بهتر از ماست.

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
    3. مادر راشا

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رومانی کمونیست نیستا. بود یه زمانی. الان غربی تر از غربه

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. مهدی

        ۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1285 ديدگاه)

        الان افغانستان از ما بهتره حقوق یک افغانی دوبرابر یک ایرانیه باسه همینه افغانی ها یا برگشتن افغانستان یارفتن اروپا

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
  7. میثم

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1462 ديدگاه)

    واقعا ارزش بالایی داره نسبت به پولش
    خیلی هم خوشگل و خوش رنگه
    در کل عالیه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
  8. مهدی ۲۰۰۰

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ارزش این ماشین به نسبت قیمتش بالاست.خوراک کار کشیدنه چون دوگانه سوزه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  9. علی

    ۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (165 ديدگاه)

    در جواب کسی که هی میگه شما کاسه داغ تر از آشی 😏
    چرا با کشور های غرب بدبخت ما را مقایسه میکنی ما ایرانیم ، کشور با علم بالا و ثروتی عجیب هنگفت ما باید با کشور های رده بالا مقایسه بشیم

    با آلمان
    با سوئیس
    با سوئد
    با اتریش
    با نروژ
    با فنلاند
    با انگلیس
    با هلند
    با آمریکا
    با کانادا

    حقوق کارگر تو کشور های بالا ۲۰۰۰ دلار
    در ایران ۱۲۰ دلار

    قیمت خانه در ایران = برابر با قیمت خانه در کشور های بالا

    قیمت ماشین در ایران = سه برابر کشور های بالا

    قیمت گوشی و لوازم الکترونیکی در ایران = حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد گرون تر از کشور های بالا

    قیمت …..

    اره قیمت نون و آب ارزون تره خلاصه زنده می مونیم ولی زندگی نمی کنیم

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  10. رامتین

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2158 ديدگاه)

    بنظرم چنین خودروهایی در ایران مونتاژ بشه عالیه. امسال از موتورهای ۳ سیلندر جدید که فناوری ماهله آلمان را دارند رونمایی میشه که با ۱.۳ لیتر، ۱۵۰ اسب توان داره. با اینکه دید ما از موتورهای ایرانی بیشتر EF7 یا TU5 با مشکلات زیادی هست اما این موتور واقعا کیفیت بالایی داره. حتی گیربکس اتومات جدید ایران خودرو هم گیربکس قابل قبولیه که پانچ بلژیک ساخته. مشکل کشور الان گیربکس و موتور نیست. مشکل کیفیت قطعات و سایر اجزاست.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. مهدی

      ۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      متریال به کار رفته ریختگری و متالوژی و تکنولوژی قطعه سازی تو ایران بسیار ضعیف هستش تجهیزات کارخانه ای متعلق به ۴۰ تا ۵۰ سال پیش هستش البته همین تجهیزات قدیمی از نمونه های که بعد وارد کشور و چینی بود بسیار کارامدتر هستش ولی واقعیت اینه که نه موتور ایرانی و نه طراحی ایرانی و نه قطعه ایرانی کیفیت داره و سوتی های سنگین طراحی به کنار نمونش فن رادیاتور سمند در جلوی ماشین هستش که در زمان برف و بوران فن یخ میزنه و ماشین توی برف و سرمایه شدید چوش میاره 😂😂😂 حالا اینو تعمیم بدیم به ef7 مزخرفی که روغن ریزی نادرزادی داره و فوق العاده پر استهلاک هستش البته تی یو ۵ که بازم بدتر هستش در مجموع اوضاع صنعت کشور در حد خودرو سازی نیست

      موافقم ۲
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا