رنوفورد

دوئل رنو کلیو و فورد فی‌یستا

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور چهارم، قسمت سوم، چهارمین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبلی بین فولکس‌واگن پولو و تویوتا یاریس

مجموع آرا: 815

آراء فولکس‌واگن پولو: 674

آراء تویوتا یاریس: 141

پیروز دوئل: فولکس‌واگن پولو با کسب 82 درصد از کل آراء

 

هیوندای i20

کیا ریو

کیا ریو

سیتروئن C3

پژو 208

سیتروئن C3

آئودی A1

مینی کوپر

؟

فولکس‌واگن پولو

تویوتا یاریس

فولکس‌واگن پولو

مزدا 2

نیسان میکرا

؟

فورد فی‌یستا

رنو کلیو

؟

 

رنو کلیو

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2012

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: B رنو-نیسان

امتیاز از کاربایر: 3.7 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 321,472 دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست 2018 در اروپا: 113,665 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 88 درصد

حفاظت از کودکان: 89 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 66 درصد

سیستم‌های ایمنی: 99 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

فورد فی‌یستا

تاریخ معرفی: نوامبر 2016

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: B جهانی فورد

امتیاز از کاربایر: 4.6 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 255,602 دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست 2018 در اروپا: 109,397 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 87 درصد

حفاظت از کودکان: 84 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 64 درصد

سیستم‌های ایمنی: 60 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فورد فی‌یستا

رنو کلیو

پیشرانه 1 لیتری I3 1.2 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 125 اسب بخار 120 اسب بخار
گشتاور 170 نیوتن متر 205 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 9.9 ثانیه 9.0 ثانیه
حداکثر سرعت 195 کیلومتر/ساعت 200 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 4.3 لیتر (ترکیبی) 5.2 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 98 گرم/کیلومتر 120 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 42 لیتر 45 لیتر
وزن 1125 کیلوگرم 1130 کیلوگرم
طول 4.05 متر 4.06 متر
فاصلهٔ محوری 2.49 متر 2.59 متر
حجم صندوق بار 300 لیتر 300 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 13,165 پوند 14,525 پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. سعید(تهران)

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (457 ديدگاه)

    رنو چابکتره ولی فورد جدیدتره، ارزونتره، کم مصرفتره و کابین بهتری داره، من فورد رو ترجیح میدم.

    1. کیان

      ۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (403 ديدگاه)

      کابین فورد قشنگتر و بروز تره
      محصولات جدید هیوندای و که میدیدم مثه اکسنت و الانترا، طراحی فرمون و وسط داشبور بنظرم خیلی خوب بودن و پیش خودم میگفتم هیوندای یکبار طرح خوبی از خودش ارائه کرده
      حالا با دیدن داخل قورد عزیز متوجه شدم که احتمال اینکه هیوندای طرح داخلیش و فرمون ایده خودش بوده یکم دور تز ذهن هست

      1. محمدرضا

        ۹ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (481 ديدگاه)

        خیای وقته مد اینجور حرف زدن در مورد هیوندای از بین رفته
        جنسیس امسال بالا ترین امتیاز ایمنی آمریکا که سخت گیر ترین جهانه گرفت
        جنسیس امسان بیشترین میزان رضایت مشتریان آمریکایی رو در بین تمام خودرو سازان جهان داشت
        هیوندای امسال بالا ترین قابلیت اطمینان رو کسب کرد

  2. حمیدرضا

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2397 ديدگاه)

    سیستم های امنیتی با امتیاز ۹۹ باعث شد به رنو رای بدم حتی با این که فورد از نظر فنی روی کاغذ به نسبت قیمت خودروی بهتری هست

  3. Radin

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سختیه.ظاهر رنو خیلی جذابه شتابش هم تو این سگمنت خیلی خوبه ولی فورد کابینش خیلی خوشگلتره. ولی در کل رنو بهتره:( رای من رنو

  4. امیر

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ظاهر ماشین خیلی مهمه فیستا برای من توعکس جذاب تره فنیم‌ تفاوت زیادی ندارن کابین فیستاهم برای من زیباتره

  5. ahmad

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (497 ديدگاه)

    رنو ظاهر جذاب تری داره با اینکه طراحی داشبورد فورد یکمی بهتره ، ولی با توجه به ایمنی رنو در بخشهای مختلف و همینطور جدول مشخصات فنی به رنو رای دادم .

  6. Aston martin

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1349 ديدگاه)

    بچه ها یه سر به مدل پایه فورد فیستا مدل ۲۰۱۲ بزنید
    حتی مه شکن هم نداره
    )صرفا همینجوری گفتم چون اسم فیستا اومد یه زمان خیلی تو فکرش بودم:/)

  7. Masood

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهر رنو و از لحاظ فنی و داشبورد فورد ولی به نظر من یک لیتر مصرف سوخت بیشتر فدای ظاهر بشه بهتره انتخاب من کلیو

  8. مسعود

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یک لیتر مصرف بیشتر رو میشه فدای ظاهر کرد
    در مورد داشبورد کلیو نسبت به فی یستا زیاد زیاد حساس نباشیم کلیو برنده هست.

  9. emad1990

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    پدال سایت خراب شده انگار
    اکانتا رو نمیشناسه دیگه!!مشکل چی هست؟

  10. Sajjad

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1639 ديدگاه)

    تولید آلایندگی فورد خیلی کمتره و مصرف سوختش هم کمتره

  11. Genius

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (673 ديدگاه)

    تو این دوئل ها هیچ بازنده ای نداریم بعلاوه برنده اصلی ملل مترقی دنیا هستند که نسبت درآمد ماهانشون به بهای این خودروها تقریبا 6 ماه از سال میشه!کی میتونه باور کنه این فی یستا یا در بعضی منابع فستیوا نواده همین پراید آدمکشیه که ما داریم؟!!؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن