رنوفورد

دوئل رنو کلیو و فورد فی‌یستا

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور چهارم، قسمت سوم، چهارمین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبلی بین فولکس‌واگن پولو و تویوتا یاریس

مجموع آرا: ۸۱۵

آراء فولکس‌واگن پولو: ۶۷۴

آراء تویوتا یاریس: ۱۴۱

پیروز دوئل: فولکس‌واگن پولو با کسب ۸۲ درصد از کل آراء

 

هیوندای i20

کیا ریو

کیا ریو

سیتروئن C3

پژو ۲۰۸

سیتروئن C3

آئودی A1

مینی کوپر

؟

فولکس‌واگن پولو

تویوتا یاریس

فولکس‌واگن پولو

مزدا ۲

نیسان میکرا

؟

فورد فی‌یستا

رنو کلیو

؟

 

رنو کلیو

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: B رنو-نیسان

امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۲۱,۴۷۲ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱۳,۶۶۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۹۹ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

فورد فی‌یستا

تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۶

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: B جهانی فورد

امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۵۵,۶۰۲ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۹,۳۹۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۷ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فورد فی‌یستا

رنو کلیو

پیشرانه ۱ لیتری I3 ۱.۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۲۵ اسب بخار ۱۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر ۲۰۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۹ ثانیه ۹.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۳ لیتر (ترکیبی) ۵.۲ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۹۸ گرم/کیلومتر ۱۲۰ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۲ لیتر ۴۵ لیتر
وزن ۱۱۲۵ کیلوگرم ۱۱۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۰۵ متر ۴.۰۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۹ متر ۲.۵۹ متر
حجم صندوق بار ۳۰۰ لیتر ۳۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۱۳,۱۶۵ پوند ۱۴,۵۲۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. سعید(تهران)

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (476 ديدگاه)

    رنو چابکتره ولی فورد جدیدتره، ارزونتره، کم مصرفتره و کابین بهتری داره، من فورد رو ترجیح میدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کیان

      ۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (471 ديدگاه)

      کابین فورد قشنگتر و بروز تره
      محصولات جدید هیوندای و که میدیدم مثه اکسنت و الانترا، طراحی فرمون و وسط داشبور بنظرم خیلی خوب بودن و پیش خودم میگفتم هیوندای یکبار طرح خوبی از خودش ارائه کرده
      حالا با دیدن داخل قورد عزیز متوجه شدم که احتمال اینکه هیوندای طرح داخلیش و فرمون ایده خودش بوده یکم دور تز ذهن هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمدرضا

        ۹ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (582 ديدگاه)

        خیای وقته مد اینجور حرف زدن در مورد هیوندای از بین رفته
        جنسیس امسال بالا ترین امتیاز ایمنی آمریکا که سخت گیر ترین جهانه گرفت
        جنسیس امسان بیشترین میزان رضایت مشتریان آمریکایی رو در بین تمام خودرو سازان جهان داشت
        هیوندای امسال بالا ترین قابلیت اطمینان رو کسب کرد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. حمیدرضا

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2404 ديدگاه)

    سیستم های امنیتی با امتیاز ۹۹ باعث شد به رنو رای بدم حتی با این که فورد از نظر فنی روی کاغذ به نسبت قیمت خودروی بهتری هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Radin

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سختیه.ظاهر رنو خیلی جذابه شتابش هم تو این سگمنت خیلی خوبه ولی فورد کابینش خیلی خوشگلتره. ولی در کل رنو بهتره:( رای من رنو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. امیر

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (393 ديدگاه)

    ظاهر ماشین خیلی مهمه فیستا برای من توعکس جذاب تره فنیم‌ تفاوت زیادی ندارن کابین فیستاهم برای من زیباتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ahmad

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (511 ديدگاه)

    رنو ظاهر جذاب تری داره با اینکه طراحی داشبورد فورد یکمی بهتره ، ولی با توجه به ایمنی رنو در بخشهای مختلف و همینطور جدول مشخصات فنی به رنو رای دادم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Aston martin

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1349 ديدگاه)

    بچه ها یه سر به مدل پایه فورد فیستا مدل ۲۰۱۲ بزنید
    حتی مه شکن هم نداره
    )صرفا همینجوری گفتم چون اسم فیستا اومد یه زمان خیلی تو فکرش بودم:/)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Masood

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهر رنو و از لحاظ فنی و داشبورد فورد ولی به نظر من یک لیتر مصرف سوخت بیشتر فدای ظاهر بشه بهتره انتخاب من کلیو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مسعود

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یک لیتر مصرف بیشتر رو میشه فدای ظاهر کرد
    در مورد داشبورد کلیو نسبت به فی یستا زیاد زیاد حساس نباشیم کلیو برنده هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. emad1990

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    پدال سایت خراب شده انگار
    اکانتا رو نمیشناسه دیگه!!مشکل چی هست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Sajjad

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1730 ديدگاه)

    تولید آلایندگی فورد خیلی کمتره و مصرف سوختش هم کمتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Genius

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (686 ديدگاه)

    تو این دوئل ها هیچ بازنده ای نداریم بعلاوه برنده اصلی ملل مترقی دنیا هستند که نسبت درآمد ماهانشون به بهای این خودروها تقریبا ۶ ماه از سال میشه!کی میتونه باور کنه این فی یستا یا در بعضی منابع فستیوا نواده همین پراید آدمکشیه که ما داریم؟!!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا