رنو

رونمایی رسمی از رنو مگان RS تروفی، قوی و چابک!

رنو طبق قولی که سال پیش و در زمان معرفی نسخه معمولی مگان RS داده بود امروز از مدل داغ‌تر تروفی رونمایی کرد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی این خودرو بجای قدرت ۲۷۶ اسبی نسخه استاندارد هم‌اکنون خروجی ۲۹۶ اسب بخاری دارد. گشتاور تولیدی پیشرانه نیز از ۳۹۰ به ۴۰۰ نیوتون متر در حالت گیربکس دستی رسیده با در صورت استفاده از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک سفارشی این گشتاور به ۴۲۰ نیوتون متر افزایش می‌یابد.


تغییرات مگان RS تروفی تنها به پیشرانه محدود نمی‌شوند زیرا رنو این خودرو را به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق سفت‌تر و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن عرضه می‌کند. این هاچبک داغ فرانسوی از رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی و لاستیک‌های بریجستون پوتنزا S001 سود برده و از سال ۲۰۱۹ نیز به‌صورت سفارشی می‌توان رینگ‌های ۱۹ اینچی متفاوت با ۲ کیلوگرم وزن کمتر در هر رینگ را سفارش داد. این رینگ‌ها با لاستیک‌های بهتر بریجستون پوتنزا S007 همراه خواهند شد.


خب حالا که در بحث رینگ‌ها هستیم باید گفت پشت آن‌ها دیسک‌های ترمز بای متریال جدیدی قرار دارند که در هر چرخ باعث کاهش وزن ۱.۸ کیلوگرمی شده و با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ برمبو همکاری می‌کنند. از آنجایی که مگان RS تروفی دارای شاسی کاپ است بنابراین جذب کننده‌های شوک آن ۲۵ درصد سفت‌تر بوده و فنرها نیز در مقایسه با مدل استاندارد RS با شاسی اسپورت ۳۰ درصد تنگ‌تر می‌باشند. همچنین میله‌های ضد لغزش نیز ۱۰ درصد سفت‌تر شده‌اند.


همانند مدل استاندارد، تروفی دارای سیستم فرمان پذیری چهار چرخ بوده و چرخ‌های عقب در سرعت‌های پایین در خلاف جهت چرخ‌های جلو می‌چرخند و در سرعت‌های بالا همان جهت را به خود می‌گیرند. مشتریان با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانند صندلی‌های ریکارو با طراحی به‌روزتر را تحویل بگیرند. این صندلی‌ها که پوشش آلکانترا دارند ۲۰ میلی‌متر به سطح زمین نزدیک‌تر شده‌اند تا تجربه رانندگی اسپورت تری ایجاد شود. همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع این صندلی‌ها در مقایسه با مدل RS استاندارد بیشتر است.

از نظر پرفورمنس رنو تنها به انتشار اینکه تروفی جدید به گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز است بسنده کرده و البته باید گفت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۵.۷ ثانیه است که یک‌دهم ثانیه کمتر از مدل RS بوده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده است. این هاچبک ۱۴۱۹ کیلویی در دنده سوم می‌تواند طی ۳.۱ ثانیه از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برسد. با قدرت بیشتر و گیربکس پیشرفته‌تر یعنی دوکلاچه، مگان RS تروفی سریع‌تر هم خواهد بود.

رنو مگان RS تروفی جدید که توسط تیم رنو اسپورت و با همکاری نیکو هاکنبرگ توسعه یافته از اواخر سال جاری در اروپا عرضه خواهد شد. قبلاً شایعاتی درباره تولید نسخه دونفره تروفی R به گوش رسیده است. پس از رکوردشکنی هوندا سیویک تایپ R در جهنم سبز این خبرها بیشتر از هر زمان دیگری منتشر شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه

  1. s ๏ я ๏ u s h

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    رنو یه پیشرفت یهویی داشت با که با طراحی های جدید و زیبای کولیوس و تلیسمان شروع شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مزدا

      ۲۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1574 ديدگاه)

      جز زیباترین هاچ بک هاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ایمان

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2519 ديدگاه)

    زیباترین ماشین در کلاس خودش هست بی شک 😉😉
    طراحی های زیبای رنو با قدرت و سرعت مناسبی سِت شدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Kamy R

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چقدر رینگاش زیباس😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا