رنو

ون ویژه رنو برای حمل خودروی فرمول 1!

آن روزها که خودروهای مسابقه‌ای با پای خود به پیست رفته و به خانه بازمی‌گشتند به تاریخ پیوسته است! امروزه شما باید یک کامیون برای حمل خودروی مسابقه‌ای خود داشته باشید و تیم‌های فرمول ۱ هم معمولاً از کامیون‌های بزرگ برای این کار استفاده می‌کنند؛ اما برای نشان دادن توانایی‌های یک ون در حمل خودروهای مسابقه‌ای، رنو یک خودروی فرمول ۱ را در پشت ون خود جای داده است.


این رنو مستر ویژه مخصوصاً توسط شرکت Advanced KFS و برای حمل یک خودروی فرمول ۱ ساخته شده است.


این ون میان سایز دیفرانسیل جلو و سه و نیم تنی که با نام نیسان NV400 و اوپل/واکسهال مووانو هم فروخته می‌شود در دل خود یک پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری توئین توربوی دیزلی با قدرت ۱۷۰ اسب بخار را جای داده است. کف خودرو برای حمل خودروی فرمول ۱ پایین‌تر آمده و بخش‌های ذخیره‌ای هم تغییراتی داشته‌اند تا خودروی فرمول ۱ با ایمنی کامل در پشت ون جای بگیرد.


البته این ون تنها برای نمایش نیست چراکه تیم رنو واقعاً از آن استفاده می‌کند ولی خب انتظار حضور آن در مسابقات رسمی و واقعی را نداشته باشید. وظیفه‌ی رنو مستر موردبحث حمل‌ونقل خودروهای نمایشی تیم به سرتاسر اروپا و نمایش آن در حدود ۲۰۰ رویداد ویژه در هر سال می‌باشد.


با ظرفیت بار قابل استفاده‌ی ۸۴۴ کیلوگرمی، این ون می‌تواند چیزی بیش از یک خودروی نمایشی را حمل کند و حتی یک خودروی مسابقه‌ای ۷۰۰ کیلوگرمی که پیشرانه را نیز با خود به همراه دارد می‌تواند در پشت این ون جای بگیرد.


البته مزیت واقعی این ون سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر بودن آن نسبت به یک کامیون ۴۰ تنی مورداستفاده توسط رنو است. همچنین نقل‌وانتقال این خودرو بسیار آسان‌تر بوده و کل کار تنها ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا یک نفر بتواند این خودرو را سوار یا پیاده کند.

سوپروایزر خودروی نمایشی تیم رنو می‌گوید:

داشتن یک خودروی حمل‌ونقل تأثیر بسیار زیادی روی راندمان کار ما دارد. سرعت مناسب رنو مستر در جاده به ما اجازه می‌دهد از فرصت‌های زیاد حمل‌ونقل خودروهای خود برای اهداف بیشتری استفاده کنیم. با این خودرو می‌توانیم نمونه‌های نمایشی را بسیار آسان‌تر و کاراتر حمل کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10183 ديدگاه)

    اینو که اتاق سازهای خصوصی در ایران هم بهترشو میسارند ، دیگه اینقدر بَه بَه چَه چَه نداره .
    هایلوکسهای حمل پول .
    یخچال سازیهای وانتی ، کانتینری ، خاوری .
    ساخت اتاقهای کانتینری یکی از ارزشمندترین تخصص های اتاق سازیهای کشورمونه که بسیار ارزانتر از نمونه خارجی هزینه بر میداره و با بالاترین کیفیت به دست رانندگان ترانزیت میرسه .
    من چند سال پیش زیاد با این ترانزیتها سرو کار داشتم و به اَقسا نقاط کشور محموله های گوشتی میفرستادیم .
    این مدل ون از رنو هم انگار روی کله مینیبوس ایویکو ، اتاق گذاشتن و به ون شبیه نیست اصلاً .

    رنو بیشتر شلوغش میکنه تا اینکه کار خاصی انجام داده باشه . بماند که شرکت رنو در مسابقات فرمول یک ، کار هرکسی نیست و رنو پایه ثابت این مسابقاته و بسیار قابل احترامِ .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرش وان

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (307 ديدگاه)

      نوشته “این رنو مستر ویژه مخصوصاً توسط شرکت Advanced KFS و برای حمل یک خودروی فرمول 1 ساخته شده است.”

      شرکت Advanced KFS یه شرکت انگلیسیه مستقل از رنوست که کارش تبدیل کاربری ون ها و وانت ها به یدک کش ، بارکش و از این جور چیزاست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    از پشت شبیه swat هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. The Captain

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (174 ديدگاه)

    واقعا ماشین فرمول یک رنو یکی از قشنگترین طرح هارو نسبت به بقیه ماشینا داره
    واقعا از ترکیب زرد و مشکیش خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا