معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ تیوولی در کرهٔ جنوبی

سانگ‌یانگ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور تیوولی را در زادگاهش کردهٔ جنوبی معرفی کرده است. طی این فیس‌لیفت، تیوولی از دماغهٔ جدید با جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده و چراغ‌های بازطراحی شده برخوردار شده است. تغییرات بزرگ‌تر اما در سپر جلو صورت گرفته و حالا در آن ورودی‌های هوای برجسته‌تر و مه شکن‌های سه‌بخشی دیده می‌شود.

تغییرات در قسمت عقب خودرو اما کمتر بوده و طراحان صرفاً به تجدیدنظر در سپر و گرافیک جدید چراغ‌ها بسنده کرده‌اند. البته درب صندوق هم از نو طراحی شده و حالا برآمدگی بزرگ‌تری در بخش بالایی آن و همین‌طور نواری عمیق در بالای پلاک عقب به چشم می‌خورد.

در داخل تیوولی یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی به همراه یک نمایشگر 9 اینچی مدرن‌تر برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده است. طراحی جدید داشبورد، کنسول مرکزی بازطراحی شده، دکمه‌های باکیفیت‌تر و دریچه‌های تهویهٔ جدید هم از دیگر تغییرات داخلی این کراس‌اوور کره‌ای هستند اما غربیلک فرمان فرم آشنای قبلی خود را حفظ کرده است.

سانگ‌یانگ همراه با این فیس‌لیفت یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربوشارژ جدید را هم برای تیوولی ارائه کرده است. فعلاً مشخصات این موتور اعلام نشده اما سازندهٔ کره‌ای وعده داده است که عملکرد قدرتمندی را ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، برای تیوولی مدل 2020 یک موتور دیزلی هم ارائه می‌شود.

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیوولی ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد درحالی‌که قیمت آن در کرهٔ جنوبی از 16,680,000 وون معادل 13,980 دلار آغاز می‌شود. سانگ‌یانگ هم‌اکنون پیش‌فروش این کراس‌اوور ساب‌کامپکت را با پیش‌پرداخت 100 هزار وون معادل 84 دلار آغاز کرده است. کسانی که تا پیش از تاریخ 4 ژوئن این خودرو را پیش‌خرید کنند یک تی‌شرت ویژهٔ تیوولی را هم دریافت خواهند کرد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. Ahmadreza 2002
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    عالی شده هم ظاهرش
    هم صفحه امپر دیجیتال بزرگش (این با توجه به قیمتش فوق العادس)
    هم انجین جدیدش ( که برزگ ترین عیبش هم موتور ضعیفش بود)
    کلا مدل قبل فیس لیفتش هم ک تو ایران بود ازرش خرید بالایی داشت نسبت به هم قیمتا

    پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (2084 دیدگاه) ,

    یکی از زشت ترین خوروهای کره ای که در کشور ما کشته مرده زیاد داره و در اروپا برای خودرو اولیها ماشین خوش فروشیه .

    هیچ وقت فلسفه فروش بالای این خودرو در ایران را درک نکردم ، با اینکه هم قیمت هم رده های چینی بود و اما میشد خودروهای کارکرده و تمیز مَطرح را هم گیر آورد .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.