زدرو نوتوریوس، سوپرکار 1250 اسبی لبنانی

زدرو نوتوریوس (Zedro Notorious) یکی دیگر از خودروهای عجیبی است که امسال در نمایشگاه دبی به نمایش درآمده است. قطعاً برای شما این نام ناشناخته‌ای است زیرا زدرو یک شرکت لبنانی است که در امارات واقع است و هدف از ساخت نوتوریوس را ارائهٔ خودرویی جذاب، راحت، مناسب و قابل‌اعتماد دانسته است. همان‌طور که گفته شد، این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه دبی در معرض دید عموم قرار گرفته و از صد دستگاهی که برای تولید آن برنامه‌ریزی شده، هم‌اکنون پنج دستگاه فروخته شده‌اند.

اما درواقع زیر پوست این سوپرکار جذاب لبنانی یک اینفینیتی G37 قرار دارد و از همان پیشرانهٔ V6 اینفینیتی استفاده می‌کند. حتی کابین نوتوریوس نیز مشابه اینفینیتی است. البته مطمئناً قدرت پیشرانهٔ تنفس طبیعی V6 اینفینیتی G37 برای چنین سوپراسپرتی کافی نیست و به همین دلیل زدرو ارتقاءهای مختلفی را برای نوتوریوس ارائه کرده است. در بالاترین نسخهٔ این خودرو، پیشرانهٔ V6 به سیستم پرخوران توئین توربو مجهز می‌شود و قدرت آن به 1250 اسب بخار می‌رسد. این نسخه ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما کسانی که خواهان قابلیت اطمینان بالاتری هستند می‌توانند سراغ نسخهٔ پایهٔ بروند که شتاب صفرتاصد آن 5.2 ثانیه است و احتمالاً بهترین انتخاب خواهد بود چراکه به نظر می‌رسد این نسخه به همان پیشرانهٔ استاندارد 3.7 لیتری V6 اینفینیتی مجهز باشد. بدنهٔ نوتوریوس که توسط زدرو ساخته می‌شود در حالت استاندارد از فایبرگلاس است اما در تیپ‌های بالایی از فیبر کربن ساخته خواهد شد. به گفتهٔ این شرکت لبنانی، آپشن‌های سفارشی‌سازی در این خودرو شامل همه‌چیز از متریال داخلی گرفته تا رینگ‌های خاص و چراغ‌های عقب و جلو می‌شود و هر خودرو در نوع خود کاملاً منحصربه‌فرد خواهد بود.

زدرو فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت نوتوریوس نزده است اما تاپ گیر به قیمتی در حدود 65 هزار دلار برای آن اشاره کرده است. البته احتمالاً این قیمت نسخهٔ پایه است زیرا چنین قیمتی برای یک سوپراسپرت فیبر کربنی 1250 اسب بخاری بسیار حیرت‌انگیز و غیرقابل‌باور به نظر می‌رسد. همچنین هنوز مشخص نیست این خودرو از چه طریق و در کدام کشورها قابل خریداری خواهد بود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. آریا ماشین
    سوابق: (140 دیدگاه) ,

    لایکن هایپراسپرت و فنیر سوپراسپرت و عجلانی دراکوما بس نبودن اینم بهشون اضافه شد
    تا کی باید حسرت بخوریم که این کشورای عربی بیخ گوشمون همه کار میکنن و بهترین هایپراسپرت های دنیا رو میبینن و میخرن و حتی میسازن
    همین نمایشگاه سیلورستون که چند روز پیش تو ریاض برگزار شد
    انواع و اقسام ماشین ها ، هر خودرویی که اسمش رو بلد باشین اونجا بود همه میومدن و خیلی عادی میدیدن و برمیگشتن خونه هاشون ، ولی ما…
    من میتونستم یک هفته کامل تو اون نمایشگاه لعنتی بشینم و فقط نگاه کنم….

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      به خدا ماهم میتونیم حتی بهتر از لایکان رو بسازیم . ساختن یه سوپراسپرت ترکیبی آخه کاری نداره .نمیخوای ابداعش کنی که ، میخوای ترکیبی بزنی. ما چند تا تیونر مثل منصوری رو داریم ؟؟؟ یا رضوانی ؟؟؟
      فقط نمیدونم کجای کار میلنگه .

      شما میدونین به ماهم بگین

      پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1319 دیدگاه) ,

      وقتی تفکر مدیران این باشه که وقتی ازشون پرسیدن چرا پیکان وانت با این همه ناامنی میسازید گفت:مردم میخرن ما هم میسازیم!!
      وقتی تفکر اقایون این باشه و
      از بالاترین مسول کشور تا پایین ترین مسئول به ملت دروغ بگن فک میکنی این کشور میتونه پیشرفت کنه!!

      پاسخ
  2. (Saeed(peugeot
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    یعنی لبنان صنعت خودروسازیش چیه آخه …….
    چند سال پیشم یه غول دیگه ساخته بود .

    پاسخ
  3. meysam
    سوابق: (1670 دیدگاه) ,

    به این کشور و چندتا دیگه آلرژی دارم. حالت تهوع بهمراه سردرد و سرگیجه.
    مثل روانگردان حالت جنون بهم دست میده.
    وسطاش توهم میزنم فکر میکنم پولای من تو جیب اوناست و با پولام دارن عشق و حال میکنن

    پاسخ
  4. Saeed
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    ترکیبی ناخالص از لکسوس LFA :|||||
    و LFA رو بهش ترجیح میدم
    چون هم زیباتره
    هم خوش صداس

    پاسخ
  5. AMANTE
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    با اینکه از این سبک کامنت گذاشتم خوشم نمیاد ولی باید بگم.
    سبک چراغ جلو عقب منو یاد لایکن و فنیر از دبیلو موتورز میندازه.
    از نمای بقل همون اینفیتی G37 کوپه است که تغیراتی دادن. عکس پایین رو نگاه کنید. فرم شیشه عقب شبیه هم هستن.
    https://media.ed.edmunds-media.com/infiniti/g37/2009/oem/2009_infiniti_g37_coupe_x_s_oem_1_500.jpg

    پاسخ
  6. Abbas.Lambo
    سوابق: (541 دیدگاه) ,

    موندم این جهان عربی که حضرات بالا سریمون همش سنگشونو به سینه میزنن،چرا باید فقط بدبختیاشون به ما برسه؟؟؟چرا نباید تو موارد دیگم در حدشون باشیم؟؟؟امروز گرندپری ابوظبی بود،ینی جایی که چسبیده به ما!ولی انگار این یاس مارینای لعنتی تو یه سیاره ی دیگه بود،از اول تا آخرش داشتم حسرت میخوردم و لعنت بر باعث و بانیاش میفرستادم

    پاسخ
  7. Amir evolution
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    لبنان مظلوم لبنان جنگ دیده آخی…

    پاسخ
  8. HDM global
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    فک کنم هزینه تولید هایپر کارهاشون هم از جیب ما میره!!

    پاسخ
    1. هادی
      سوابق: (247 دیدگاه) ,

      خودشون ثروتمندن نیازی به ما بدبخت بیچاره ها ندارن ملتم نشستن خیالات برای خودشون درست کردن

      پاسخ
  9. مرتضی
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    این عربها هم به جایی رسیدن که واقعا نمیدونن با پول نفت چیکار کنند…
    اخه اینهمه کمپانی کوچک و تکی؟ خوب همتون جمع بشین یه ماشین درست و حسابی بسازین، نه اینکه همش با فناوری ژاپن و آلمان و … شتر گاو پلنگ بسازید

    پاسخ
  10. یاس ی
    سوابق: (730 دیدگاه) ,

    همه کامنتها راجب کشور سازنده و مقایسه دو کشور بود واسه همین من به مشخصات فنی اشاره میکنم.
    با توجه به قدرت موتور 1250 اسب شتاب 3.4 ثانیه ای براش کند محسوب میشه. احتمالا گیربکس کشش نداشته باشه.

    پاسخ
    1. Abbas.Lambo
      سوابق: (541 دیدگاه) ,

      من باشم با پول این بلکه هم کمتر میرم یه پورشه باکستر میخرم که با کلی قدرت کمتر،عملکردش از اینم مطمئنم بهتره،در ضمن پورشه هم هس،نه این شتر گاو پلنگ که معلوم نی اصن چیه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.