سایر خودروهای آسیایی

آغاز فروش هایپرکار ۲ هزار اسبی آسپارک اَوول در اروپا و آمریکا

شرکت ژاپنی آسپارک هایپرکار الکتریکی خود بنام اَوول (Owl به معنای جغد) را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد و حالا فروش آن‌را از طریق شبکه نمایندگی‌های معتبر خود در اروپا و آمریکای شمالی آغاز کرده است. البته این شبکه بسیار کوچک است زیرا این شرکت فقط در فرانسه، میامی و فلوریدا نمایندگی دارد. بااین‌حال آسپارک یک نمایشگاه فروش در اوزاکای ژاپن افتتاح کرده و گفته است که در هفته‌های آینده نمایندگی‌های بیشتری به این شبکه اضافه خواهند شد.

مهم‌ترین ویژگی این جغد ژاپنی شتاب خیره‌کنندهٔ آن است زیرا ادعا شده می‌تواند ظرف تنها ۱.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و پرشتاب‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود. برای رسیدن به چنین شتاب خارق‌العاده‌ای، اَوول به چهار موتور الکتریکی مجهز شده که مجموعاً ۱۹۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. حداکثر سرعت این هایپرکار ژاپنی هم به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اَوول علاوه بر قوای محرکهٔ بسیار قدرتمند، از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی و بدنهٔ فیبر کربنی هم بهره می‌برد. هایپرکار آسپارک همچنین به آئرودینامیک فعال و سیستم ترمز کربن سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو هم مجهز است. اَوول هم‌اکنون با همکاری شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino که در زمینهٔ ساخت خودروهای تک ساخت و تولید محدود تخصص دارد در حال تولید است. گفته شده تنها ۵۰ دستگاه از این ماشین تولید خواهد شد که قیمت هرکدام از ۲.۹ میلیون یورو آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه

  1. میثم

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    پرفورمنس و طراحی خیره کننده
    برد ۴۵۰ کیلومتری برای باتری ۶۴ کیلو وات ساعتی خیلی خوبه بنظرم
    قیمتش ?????

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
    1. AHMET 2002

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1398 ديدگاه)

      یه مختصری فیس جلوش منو یاد اف یک انداخت

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. مسعود

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شتاب ۱.۷?? به کجا چنین شتابان؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. S

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (352 ديدگاه)

      اگر جاده ها کفی باشن روزی دوبار میتونی کل ایرانو بگردی

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. مهرداد كمال

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (585 ديدگاه)

        اخه تو اون سرعت زود باطریش خالی میشه بخوای با ۴٠٠ تا بری بایس همش ماشینت تو شارژ باشه که در اون صورت یک ماه طول میکشه?

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. دی جی70

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    همه عالی جز فیس خودرو وقیمتش

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Hadi

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2199 ديدگاه)

      شاهکار مهندسی ژاپنی ??
      البته بعد از LFA بزرگوار…
      واقعاً فوق العادس ?
      سریع ترین ماشین جهانه ۱.۷ ثانیه فقط تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت…
      این کوتاه ترین ماشین جهان هم هست چون فقط ۹۹ سانتی متر قد داره…

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. Mazda3

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (270 ديدگاه)

        اَوول هم‌اکنون با همکاری شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino که در زمینهٔ ساخت خودروهای تک ساخت و تولید محدود تخصص دارد در حال تولید است.

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
  4. سعید سابق

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    با دلار ۳۰ تومن میشه
    ۸۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
    یعنی ۸۷ میلیارد ناقابل

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1400 ديدگاه)

      جغد ژاپنی وارد میشود

      ناقابل ۸۷میلیارد ?

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. سلمان

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (136 ديدگاه)

        ?

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
  5. MOS

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (289 ديدگاه)

    چه ارتفاع کمی داره چسبیده به زمین
    تو نوربرگرینگ هم میره ؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. AHMET 2002

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1398 ديدگاه)

      اگر هم بره با این ظاحر آیرودینامیک بعیده تایم خوبی بزنه چون دوان فورس بالایی بنظر تولید نکنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  6. AMIR / ARMI

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (545 ديدگاه)

    خوشگل نیست اصلا
    ترجیح میدم با این پول برای خرید هنسی ونوم اقدام کنم ( اگه داشتم )

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2043 ديدگاه)

      انتخابت عالیه اما تنها مشکل من با ونوم اون قیافه نزدیک به لوتوس الیزه ست…

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. Mf1

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (477 ديدگاه)

        مگه قیافه لوتوس زشته که میگی نزدیک لوتوسه
        حالا اگه لوتوس کمی شباهتی به پورشه داشت وآلمانی بود اکثرا میگفتن قشنگه ولی چون طراحیش شبیه هیچ خودروسازی نیست زشته

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
      2. AMIR / ARMI

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (545 ديدگاه)

        منظورم ونوم f5 بود نه gt
        که هیچ شباهتی به هم ندارن

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
  7. Ramin

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1520 ديدگاه)

    ۲.۹ میلیون یورو میشه حدودا ۳.۲ میلیون دلار.

    یعنی هم قیمت ونوم f5

    ولی من اگه بخوام هایپر کار بگیرم البته اگه پولشو داشته باشم. فقط سلطان جمرا….

    کویزگ جمرا …..

    نهایت مهندسی. ۲ میلیون دلار. واقعا مفته…. فقط جمرا…. و دیگر هیچ !!……

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
  8. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    درسته که بکاربردن فن‏آوریای نوین تو ماشینای امروزی به یه ضرورت واسه کمپانیای خودروسازی دنیا تبدیل شده ((البته به غیر از سایپا و ایرانخودرو)) ولی واقعاً هدف خودروسازا از ساختن همچین ماشینایی که بدرد ۹۹ درصد مردم دنیا نمیخوره چیه؟؟؟ یعنی کمپانیا هدفشون فقط به رخ کشیدن قدرت طراحیو مهندسیشون به همدیگه هستش؟؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2043 ديدگاه)

    این اسپارک سه سال پیش هم خبرش پخش شده بود میگفتن موتور بنزینی داره ولی شتابش ۱,۷دهم ثانیه ست و پرشتاب ترینه، حیف که الان برقی شده(حالا دقیق نمی‌دونم اون اولم برقی بود یا بنزینی)به هر حال خیلی زیباست و نکات جالبی مثل ارتفاع زیر ۱متر رو داره،البته Lfaیه چیز دیگه بود،دیگه اینقدر خبر سوپر اسپرت رو شنیدیم دیگه حسی به اینا ندارم 😂😂😂😔

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  10. حسین دهمرد

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    فقط کاریزما نداره. وگرنه مهندسیش که حرف نداره. یه لامبورگینی هم کاریزما داره هم مهندسی

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  11. datsun

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    این یک برگ برنده برای خودروسازهای ژاپنیه و دیگر کمپانی های بزرگ میتونن در آینده از تجارب این کمپانی کوچک استفاده کنن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. Mazda3

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (270 ديدگاه)

      خودش داره از تجارب کمپانی ایتالیایی میکنه بعد کمپانی های بزرگ که بهترین هایپر کارها رو دارن از تجاربش استفاده کنن؟؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. حسین

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (327 ديدگاه)

        خود شرکت ایتالیایی بارها و بارها مکررا در سایت خودش ذکر کرده از این همکاری با شرکت آسپارک مفتخره. شما لطف کن بفرما کدوم کمپانی بزرگ تر هایپرکار الکتریکی با این پرفورمنس داره؟ حرف زدن آسونه مزدا ۳
        سعدی این حرف رو به شما میگه:
        نخست اندیشه کن آنگاه گفتار، که نامحکم بود بی اصل دیوار

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
      2. دانیال_Surrey،England

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2423 ديدگاه)

        موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
        اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
        گیربکس مال فرانسه.۳mo
        باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
        سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن!!!
        ..
        واقعا دم ژاپن گرم.

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
        1. datsun

          ۱۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1853 ديدگاه)

          منبع معتبر لطفا جناب دانیال

          Vrh v8 engine

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  12. Mazda3

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (270 ديدگاه)

    درسته که میشه گفت ماشینای ژاپنی واسه ما ایرانیا ساخته شدن که با هزینه کم عملکرد قابل قبولی میدن ولی این ماشین اونم با این قیمت رو به یه هایپر کار شناخته شده ترجیح میدم یا یه خودرو الکتریکی با قیمت خیلی کمتر و کاربردی و که حتی شتابشون به ۱.۹ هم رسیده با وزن ۲.۲ تن.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. حسین

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (327 ديدگاه)

      شما چرا اینقدر حرص میخوری مزدا ۳
      ساخت قطعات فنی و موتور و باتری مال ژاپن هست و بخش های نرم افزاری و بدنه و یا سیستم لانچ کنترل شرکت ایتالیایی. یه نوع مشارکت هست.
      از کی تا حالا وزن زیاد برای یه هایپرکار مزیته؟ امان از تعصب.
      ماشینای ژاپنی در تمام دنیا و در هر شرایطی با هزینه کم عملکرد و دوام خوبی ارائه میدن به همین دلیل پر فروش ترین هستن. در حالی که بعضیا نه عملکرد خوب دارن نه دوام دارن فقط بزک و دوزک که یه دلار هم واسشون زیاده

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. Mazda3

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (270 ديدگاه)

        ببین شما اشتباه متوجه شدید در اون مورد که گفتم منظورم این بود از نظر هایپر کار بودنِ هایپر کارای شناخته شده دیگه هستن یا اگه از نظر الکتریکی بودن باشه و شتاب باشه الکتریکی های چهار در خانوادگی با ۲ تن وزن و شتاب نزدیک به این و قیمت چند دهمش اسم نمیبرم دیگه.
        درمورد تعصب اتفاقا من جواب اونایی رو میدم که متعصب هستن یا اینکه بخوام یه مطلبی رو بگم طرف بدون و هرچی گفتم فقط هدفم این بوده و اینکه شما اشتباه متوجه شدید مشکل خودتونه.
        بنده هم مثل سعدی بزرگوار به شما توصیه اندیشه و تفکر میکنم

        جواب شمارو دانیال داد
        موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
        اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
        گیربکس مال فرانسه.۳mo
        باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
        سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن!!!

        این همکاری ها وجود داره و درسته چیزی که نادرسته تعصب و دیدگاه های غیر منطقی افرادی مثل ۰۰۹۸ و شما با احترام گفتم و اینکه دوست ندارم ناراحت شی اگه نگاه بهتری به این موضوعات داشته باشید.
        مولانای میفرماید
        سخت گیری وتعصب خامی است تاجنینی کار خون آشــــامی است

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
  13. Ali Keyhani

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (627 ديدگاه)

    جدا از مشخصات فنی
    به نظرم هایپرکار زیبایی نیست،البته مشخصات فنی به طول مثال شتاب ۱/۷ ثانیه ای هم فعلا چیزی جز ادعا نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  14. Khosrow

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    عکس اول / وقتی میگم از بوگاتی بدم میاد بخاطر همچین طراحی هست / نفس گیره لعنتی ..

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. M.A.S

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (452 ديدگاه)

    درگ یک چهارم مایل چقدره
    فقط این عدد میتونه نشون بده که واقعا از ۲۰۰۰ اسب و ۲۲۰۰ نیوتون متر چقدر میتونه بعد از صد کیلومتر بر ساعت قد علم کنه
    من که جز شتاب ۱.۸۵ ش ندیدم
    مشخصاتشم که هیچ چیزش ژاپنی نیست جز طراحی
    این همه هایپر کار چه خبره مگه مگه هایپر کار ساختن به همین راحتیه بیای تازه نه به داره نه به باره سر هم کنی بگی تموم شد بیاین سه میل بدین ؟؟؟؟
    هر کسی دو تا مفهوم جارو برقی و سیلندرو یاد میگیره میاد میسازه میگه هوراا دوهزار اسب سه میلیون دلار
    تصادف هموند با ریماک و سوختن زنوو تو تست کلارکسون میگه هایپر کار سازی کار راحت و مال هرکسی نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  16. Ho3eyn

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ظاهرا عرضش از اونتادورsvj که عریض ترین ماشین دنیاست بیشتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. جناب ایکس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (655 ديدگاه)

    عجب شتابی!!!! ریماک سی ۲ ۱.۹ بود گمونم. نه؟!!
    ایول اگه بتونه سریعتر بره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا