سایر خودروهای آسیایی

GFG استایل 2030 کانسپت، محصولی اسپورت با توانایی‌های جالب!

شرکت GFG استایل تاریخچه جالبی در معرفی کانسپت هایی در نمایشگاه ژنو داشته و امسال هم کانسپت ۲۰۳۰ را به این نمایشگاه معتبر خواهند آورد.

این کانسپت که دنباله‌روی کانسپت های کانگورو و سیبیلا بوده در حقیقت یک هایپر شاسی‌بلند الکتریکی عربستان سعودی است.

این خودرو اولین بار نوامبر سال پیش در ریاض رونمایی شده و نام آن نیز برای یادآوری پروژه ویژن ۲۰۳۰ این کشور انتخاب شده است. این پروژه به دنبال ایجاد جامعه‌ای است که تمامی شهروندان می‌توانند آرزوها، امیدها و اهداف خود را در اقتصادی جذاب تحقق بخشند. به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، عربستان سعودی می‌خواهد اتکای کمتری به نفت داشته باشد و صنایعی همچون توریسم را گسترش دهد.

اما به کانسپت ۲۰۳۰ بازگردیم که در حقیقت یک شاسی‌بلند نبوده و محصول اسپورت دو نفره ی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک است. این کمپانی جزئیات زیادی را منتشر نکرده اما تائید کرده کانسپت یاد شده از بدنه‌ی فیبر کربنی و فریمی آلومینیومی سود می‌برد. این خودرو همچنین بدنه‌ای دو رنگ با توجه به رنگ پرچم عربستان را پذیرا شده است.

خب صحبت از استایل بدنه شد و باید گفت کانسپت ۲۰۳۰ از نمای جلوی احاطه شده با عناصر C شکل سود می‌برد. گلگیرهای پف کرده و شیشه جلوی خمیده نیز جزو دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند. همچنین نمای عقب منحصربه‌فرد و سقفی بازشو برای بهبود ورود و خروج به کابین را می‌بینیم.

همین طراحی منحصربه‌فرد در کابین نیز دیده می‌شود زیرا راننده شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی خواهند بود. این مجموعه دارای یک صفحه‌نمایش در هر سمت بوده و به نظر می‌رسد ویدئویی از دوربین‌های نصب شده روی درب‌ها را نشان می‌دهند. از دیگر موارد برجسته می‌توان به تریم فیبر کربن و چوب و همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش بزرگ اشاره کرد.

چیز زیادی درباره قوای محرکه نمی‌دانیم اما GFG می‌گوید کانسپت ۲۰۳۰ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در هر مسیری را دارد. این خودرو همچنین شعاع حرکتی ۳۶۵ کیلومتری دارد.

۲۰۳۰ یکی از سه محصول این شرکت در نمایشگاه ژنو خواهد بود. این شرکت درباره دو خودروی دیگر چیزی نگفته اما تصویر منتشر شده نشان دهنده‌ی کانسپت سیبیلا هم هست.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. آریا ماشین

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    لایکن هایپر اسپرت ، فنیر سوپر اسپرت ، GFG کانگورو ، عجلانی دراکوما ، زدرو نوتوریوس و حالا هم GFG ۲۰۳۰
    اینا نه اروپایین نه آمریکایی نه ژاپنی
    اینا همین بقل پیش عربا ساخته میشن…
    و ما اینجا…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    این هایپر شاسی بلند نیست
    یه ماشین اسپورت کنده
    همین الانش کراس اور های بزرگی با شتاب حدود سه ثانیه داریم
    صفر تا صد 3.5 و ادعای هایپر بودن؟:)
    تازه فرمشم به شاسی بلند نمیبره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. Khosrow

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    با این میخواد اتکا به نفت رو کم کنه ؟ / ببین تا هزارسال دیگه برده ی نفتی / اینیم که برات و به اسمت ساختن فقط تیغ زدنت / با دقت نگاش کن ..

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. Enzo

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    توی باتلاقی افتادیم که هر روز داریم به مرگمون نزدیک میشیم .باتمام ناامیدی دستو پا می‌زنیم که شاید راه نجاتی پیدا کنیم ولی چه فایده هرچی بیشتر تقلا میکنیم بیشتر زجر میکشیم .میگن یه دیونه یه سنگی میندازه تو چاه ده تا عاقل نمیتونن درش بیارن .بعد فکرشو بکنین یه گله دیوانه که عرعرشون آبروی مارو تو دنیا برده چه بلایی میتونن ایجاد کنن که هزاران هزار عاقلم نمیتونن جمش کنن .یکی ازاین خرا عرمیزنه در فلان جا رانباید بست چون دارلشفاست.یدونشون می‌ره به چینی عر میزنه بعد ما اینجا ماسکو میخریم دونه ای سی هزارتومان .دوستان عزیز امیدوارم تو دنیای دیگری همتونو ببینم که زندگی خیلی خوبی دارین .تو این دنیا و اینجایی که ما هستیم هممون عمروزندگیمون مفتو مجانی از بین رفت.???

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Khosrow

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      ایرانی جماعت رو که بشناسی دیگه گلگی نمیکنی و این شرایط رو برای همیشه قبول میکنی / دیدم که پسری به مادرش از 2 پا قطع – رحم نکرد و خونشو بالا کشید و فروخت و خورد و رفت / بیخیال حاجی از هر چیزی که میتونی لذت بگیر ..

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. فری

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (233 ديدگاه)

      طاقت نیار رفیق هیچ وقت نمی رسیم این قدر سخت نگیر تو هم بیفت زمین
      فکر نکنم فریم آلومینیوم در بلند مدت دوام داشته باشه سبک هست ولی شکننده است به خصوص برای یه آفرودر

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا