قدرت 1817 اسب بخاری پیشرانهٔ هنسی ونوم F5 روی داینو

تیونر تگزاسی هنسی که به خاطر بیرون کشیدن مقادیر زیادی اسب بخار از پیشرانهٔ خودروهای مختلف شهرت دارد، در سال 2017 هایپرکار جدید ونوم F5 را به‌عنوان جانشین ونوم GT معرفی کرد. توسعهٔ این خودرو همچنان در حال انجام است اما هنسی هم‌اکنون به نقطهٔ عطف قابل‌توجهی رسیده است زیرا با آزمایش پیشرانهٔ 6.6 لیتری V8 توئین توربوی F5 روی دستگاه داینو مشخص شده این نیروگاه 1817 اسب بخار قدرت در 8 هزار rpm و 1617 نیوتن متر گشتاور در 5 هزار rpm تولید می‌کند که از اهداف قبلی سازنده بیشتر است.

جان هنسی دراین‌باره گفته است:

ما با ارائهٔ بیش از 1800 اسب بخار قدرت، از عدد اسب بخار هدف خود فراتر رفتیم. موتور F5 محدودهٔ قدرت گسترده‌ای هم دارد و بیش از 1300 نیوتن متر گشتاور آن از دور 2 تا 8 هزار rpm در دسترس قرار دارد. این خشمگین‌ترین موتوری است که ما تاکنون ساخته‌ایم و به همین دلیل به موتور F5 نام ویژهٔ Fury یا خشمگین را داده‌ایم

این موتور 6.6 لیتری بر اساس معماری پیشرانه‌های سری LS جنرال موتورز ساخته شده اما در آن از قطعات سبک‌وزن سفارشی شامل شاتون‌ها، پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و میل‌لنگ فولادی استفاده شده است. حتی خود بلوک موتور هم از فولاد فورج‌کاری شده ساخته شده و ضخامت دیوارهٔ سیلندرها افزایش یافته است. دیگر قطعات وظیفه سنگین این موتور نیز شامل منیفولدهای هوای آلومینیومی، انگشتی‌های سوپاپ از جنس فولاد ضدزنگ، سیستم روغن کارتل خشک و… می‌شود. این موتور همچنین از طراحی منیفولد منحصربه‌فردی هم برخوردار است. به گفتهٔ هنسی، در این موتور اینترکولر بین محفظهٔ پلنیوم و سر سیلندر قرار گرفته که این ویژگی دمای هوایی که از توربوشارژرها خارج می‌شود را قبل از ورود به محفظهٔ احتراق پایین می‌آورد و منجر به تراکم بیشتر هوا و راندمان انرژی بیشتری می‌شود.

مشخص شدن خروجی پیشرانهٔ ونوم F5 کمک شایانی به عملی کردن ادعاهای هنسی خواهد کرد. هدف اصلی این شرکت شکستن سد سرعت 300 مایل بر ساعت (480 کیلومتر بر ساعت) است و به نظر می‌رسد برای رسیدن به این هدف به تمام این 1817 اسب بخار نیاز دارد. این در حالی است که بوگاتی به‌تازگی با شیرون سوپراسپرت 1600 اسب بخاری از این سد عبور کرده است اما هایپرکار گروه فولکس‌واگن باید مراقب باشد زیرا F5 قدرت بیشتر و وزن کمتری دارد. جان هنسی در این رابطه گفته است:

این یک نقطهٔ عطف بسیار مهم در توسعهٔ هایپرکار کاملاً جدید ونوم F5 است. با بیش از 1800 اسب بخار قدرت و وزنی کمتر از 1360 کیلوگرم، ونوم F5 بهترین نسبت قدرت به وزن را در بازار ارائه می‌کند. ما قصد داریم اواخر امسال اولین آزمایش‌ها را آغاز کنیم

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

    1. ali (chevy nova)
      سوابق: (5112 دیدگاه) ,

      ماشالاه هنسی
      مثل همیشه گل کاشت

      پاسخ
  1. آریا ماشین
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    اوه اوه اوه
    هنسی چه کرده
    کونیگ زگ و بوگاتی رو دیوونه کرده
    با ۱۶۰۰ اسب بخار هم ادعای رکورد شکنی داشتن حالا با ۱۸۱۷ اسب بخار رکوردی میزنن که تا سال ها تکون نخوره
    نه SSC نه بوگاتی نه کونیگ زگ
    رکورد سرعت میرسه به هنسی

    پاسخ
  2. Amir.ferrari
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    پدر ملتو درآورد با این اعداد و ارقامش، به جا حرف زدن عمل کنید،بوگاتی بدون حرف و حاشیه رکورد زد،شمام اگه میتونید بزنید و بعد پز بدید،رو کاری که به سرانجام نرسیده نباید اینقدر مانور داد، بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۶۰۰ کیلوگرم کاهش وزن نسبت به شیرون اگه ۳۰۰ مایل رو بشکونه همچین هنری نکرده،باید مرز ۵۰۰ کیلومتر رو رد کنه وگرنه ۳۰۰ مایل رو بوگاتی خَز کرده،والا دیگه خسته شدیم هر دفعه یه ادعا توخالی از اینا شنیدیم…

    پاسخ
    1. آریا ماشین
      سوابق: (111 دیدگاه) ,

      همچین میگی هنری نکرده که انگار این کاهش وزن و افزایش قدرت از آسمون برا هنسی نازل شده
      اگه هنر نبود بوگاتی جونت هم میتونست این کارو بکنه
      چرا بوگاتی نتونست؟

      پاسخ
  3. Saeed
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    یکی بود هی به ونوم f5 میگفت ماکت….کجاس الان؟
    بگذریم…باید بگم…بوگاتی اشتباه کرد….هنسی رو عصبانی کرد!!!!!

    پاسخ
  4. Farzad
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    در اینکه یه انجین فوق العاده است شکی نیست .

    پاسخ
  5. Elmiraj
    سوابق: (907 دیدگاه) ,

    حالا این تازه اولشه…… هنوز توسعه مدل ۷.۶ لیتری اصلی که بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و احتمالا به قدرتمند ترین خودروی استاندارد تولیدی جهان تبدیل خواهد شد هم مونده….!
    (( همین الان هم اگر ۱۳۶۰ کیلوگرم را بر ۱۸۱۷ اسب بخار تقسیم کنیم به عدد خارق‌العاده ۰/۷۴ کیلوگرم بر هر اسب بخار می رسیم که از ماشین های فرمول یک فراری ، مرسدس و ردبول کمتره…!!!! ))
    .
    .
    و خبر خوب اینه که تولید اولین Venom F5 در حال انجامه و ۲۹ دستگاه دیگر هم در خط تولید جدید هنسی که هم اکنون با سرمایه Shell و pennzoil در حال احداثه ، سال آینده ساخته خواهند شد….

    پاسخ
  6. Alireza
    سوابق: (260 دیدگاه) ,

    پدال جان فک کنم دوباره کوروت رو باید صدر اخبار بزاری c8.R رو با نسخه کانورتیبل خبرشو بزار بیزحمت

    پاسخ
  7. 
    سوابق: (11286 دیدگاه) ,

    امیدوارم به زودی رکورد ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت رو‌ بزنه. اگه بتونه با این وزن کم هندلینگ و عملکرد خوبی هم در پیست داشته باشه واقعا باید به سازندش تبریک گفت.

    پاسخ
  8. الیور تویست
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    بایدببینیم چیکار میکنه با این موتور و شاسیش . البته خیلی ماشینهای دیگه بودن که همین اعداد ارقامو داشتن ولی 400 تا بیشتر نرفتن . امیدواریم بتونه از عهدش بر بیاد . ولی خیلی سخته با اون وزن کم چنین سرعتی? باید ببینیم چی پیش میاد.

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (907 دیدگاه) ,

      برای ماشینی که بعد از ۵ سال طراحی و توسعه تازه وارد مرحله تولید شده ، دور از انتظار نخواهد بود و هنسی کسی نیست که از پسش برنیاد…
      .
      به ضریب درگ بسیار کم و داون فورس بسیار بالا نیاز داره تا این نسب قدرت به وزن فوق‌العاده مهار بشه .

      پاسخ
  9. Saeed
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    بوگاتی پس از رکورد دو جواب از رقباش دریافت کرد….
    یکی رکورد ۰_۴۰۰_۰ کونیگ‌زگ
    یکی غرش انجین هنسی
    فقط اینا نیست…این دوتا هیولاها تازه میخوان به هدف اصلیشون یعنی تاپ اسپید حمله کنن!!!!
    ولی فعلا بوگاتی بازا آهنگ بندری گذاشتن هی میگن:
    ۳۰۰ مایل
    برزیلته
    ۳۰۰ مایل
    برزیلته
    ۳۰۰ مایل
    برزیلته…😂😂😂

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.