سایر خودروهای آمریکایی

معرفی محصولات جدید سالین در چین

شرکت آمریکایی سالین تاریخچه‌ای طولانی، رنگارنگ و گاه متناقضی دارد زیرا در ساخته‌های این شرکت از موستانگ‌های تقویت‌شده تا ابرماشین S7 و مدل کنونی S1 دیده می‌شود. حال این شرکت که چند وقتی است با شرکت چینی Jiangsu Secco همکاری و شراکتی را آغاز کرده است، طی مراسمی طولانی در پکن با حضور جیسون استاتهام اقدام به معرفی دو محصول کاملاً جدید برای بازار چین کرده است. این محصولات جدید شامل یک خودروی الکتریکی کوچک شهری و یک شاسی‌بلند نسبتاً بزرگ بنزینی می‌شود و کمی متفاوت از چیزهایی هستند که پیش‌ازاین از سالین دیده‌ایم.

فعلاً نام و مشخصات رسمی این خودروها اعلام نشده اما در توئیت‌هایی گفته شده Maimai نام خودروی شهری سالین خواهد بود و به یک موتور الکتریکی ۱۰۹ اسب بخاری مجهز است. این میکروکار می‌تواند تا ۳۰۵ کیلومتر را با هر بار شارژ طی کند. با توجه به تصاویری که از مراسم رونمایی این خودروها منتشر شده، مای‌مای خودرویی بسیار کوچک اما با فرمی سدان مانند است. این خودرو ظرفیت حمل دو نفر را دارد و به نظر می‌رسد از صندوق بار کوچکی هم برخوردار باشد.

گزارش شده خودروی بعدی یعنی کراس‌اوور سالین نیز MAC نام دارد. در ظاهر این خودرو جلوپنجره‌ای باریک دیده می‌شود که توسط چراغ‌های LED احاطه شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ کراس‌اوور سالین هم می‌توان به سپر جلوی اسپرت، روکش‌های پلاستیکی بدنه و خط سقف شیب‌دار اشاره کرد. MAC به یک پیشرانهٔ بنزینی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است اما اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست. این خودرو سال آینده تولید خواهد شد.

اما خبر مهمی که طی این رویداد اعلام شده این است که سوپرکار S7 بار دیگر در تعدادی محدود تولید خواهد شد. نسخهٔ بازتولید این خودرو به همان پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 ساخت فورد مجهز خواهد بود اما با تجهیز به دو توربوشارژر جدید خروجی آن به ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. به لطف این نیروی عظیم، S7 می‌تواند ظرف تنها ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. گفته شده هم‌اکنون هفت دستگاه از S7 آمادهٔ تولید است و هرچند سالین تحت مالکیت شرکت چینی Jiangsu Secco قرار گرفته است اما که همهٔ آن‌ها در کالیفرنیا تولید می‌شوند.

در این مراسم دیگر محصول سالین یعنی کوپهٔ اسپرت S1 هم حضور داشت تا جشن این شرکت تکمیل گردد. سالین ثابت کرده است که توانایی تولید خودروهای چشمگیری را دارد اما این شرکت طی سال‌های گذشته درگیر شراکت‌های مختلف و مشکلات گستردهٔ مالی بوده است؛ بنابراین شراکت با چینی‌ها و ورود به بازار این کشور با یک کراس‌اوور و یک خودروی شهری الکتریکی مطمئناً به افزایش درآمد سالین و بهبود اوضاع آن کمک خواهد کرد درحالی‌که تولید دوبارهٔ هایپرکاری با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت نیز اعتبار نام سالین را حفظ می‌کند. بااین‌حال فعلاً مشخص نیست که آیا کراس‌اوور MAC در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد یا نه.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    بوگاتی ، کوئنیگ زگ ، هنسی ، SSC و حالا سالین
    جمع همه مدعیان رکورد سرعت کامل شد
    حالا رقابت قشنگ تر از قبل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    این فسقلی چیه آخه. با یه برند دیگه میزدی که هم سود کنی هم تصورات رو نسبت به سالین زیر سوال نبری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    S7 از اون ماشین هایی هست که به راحتی به شیرون ترجیح میشه داد / چه استایل گورخی داره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    این چینی ها هم گندشو در آوردن سراغ هر شرکتی میرن روحشو می دزدن و یه سری محصولات اقتصادی میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا