سایر خودروهای آمریکایی

آتش کردن پیشرانه هایپرکار لمانز SCG 007!

اسکودریا کامرون گلیکنهاوس SCG آماده حضور در مسابقات لمانز می‌شود و برای اولین بار نیروگاه آهنین هایپرکار مسابقه‌ای خود را روشن کرده است.


این خودرو که SCG 007 نام دارد به پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی ساخت شرکت فرانسوی Pipo Moteurs مجهز شده است. پیشرانه یاد شده دارای دو سرسیلندر مشتق از پیشرانه‌های بکار رفته در خودروهای رالی قهرمانی جهان بوده و از پدال گاز دارای هوش مصنوعی سود می‌برد که صرف‌نظر از دستورات راننده به پدال توربوها را در حالت چرخان نگه می‌دارد.

هایپرکار موردبحث و قوای محرکه آن‌هم اکنون در حال مونتاژ در ایتالیا بوده و در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم صدای تولیدی آن را بشنویم. تیم مسابقه‌ی SCG به دنبال شروع اولین تست‌های جاده‌ای در طی هفته‌های آینده هستند.

اسکودریا کامرون گلیکنهاوس با دو خودرو به شماره‌های ۷۰۸ و ۷۰۹ وارد کلاس مسابقات استقامت خواهد شد. پشت فرمان این خودروها نیز ریچارد وست بروک، رومین دوماس، فرانک مایلوکس، اولیور پلا، پیپو درانی، رایان بریسکو و گوستاوو منزس خواهند نشست.

این تیم باید به مصاف رقبایی همچون تویوتا، آلپاین و پژو برود. خودروهای حاضر در کلاس هایپرکارهای لمانز حداکثر قدرت ۶۷۰ اسب بخاری خواهند داشت. تویوتا برای خودروی مسابقه‌ای خود از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو و سیستم هیبریدی در اکسل جلو استفاده کرده درحالی‌که تیم ByKolles پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی را برای خودروی خود انتخاب نموده است. آلپاین نیز از نسخه ریبج شده خودروی ربلیون R13 LMP1 استفاده خواهد کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. 2646

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    … پدال گاز دارای هوش مصنوعی سود می‌برد که صرف‌نظر از دستورات راننده به پدال توربوها را در حالت چرخان نگه می‌دارد …

    این قابلیت رو توربوهای برقی وجود داره و میشه ازشون برای بین بردن توربو لگ موتورهای تک توربو بزرگ استفاده کرد. منتها اگر این قابلیت رو توربو مکانیکی قابل اجرا باشه، نیاز به تویین توربوها کمتر میشه و مشکل لگ توربو تو دور پایین و بلوآف تو دور بالا، خیلی کمتر میشه.
    متاسفانه مقاله کامل این سیستم رو توضیح نداده، چون اگر بخوای دور توربو رو بدون عامل خارجی (عامل برقی) بالا نگه داری، باید فشار دود رو حفظ کنی، فشار دور سیکل احتراق می خواد، سیکل احتراق هم یعنی تولید نیرو تو موتور. یعنی عملا وقتی پدال گاز رو سبک می کنی که سرعت کاهش پیدا کنه، همچنان موتور قدرت تولید می کنه و ماشین سرعتش رو حفظ می کنه.
    تو تصاویر موتور توربوها مکانیکی بودن، پس احتمالا قراره این بالانس انرژی بین رها کردن پدال گاز و کاهش توان پیش برنده موتور رو گیربکس تنظیم کنه. سیستم جالبی به نظر میاد.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. mahan

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      بسیار عالی ممنون از بابت اطلاعات.بسیار مفید بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. 2646

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (303 ديدگاه)

        ماهان جان
        لطف داری به من عزیزم، درس پس میدم خدمت شما و باقی دوستان

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. ?Ali Hossein?

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (395 ديدگاه)

    من یه دونه میخوام!!!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  3. ارشیا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    پس لامبو و کوئنیگ زگ نمیان

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  4. محمدهادی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (529 ديدگاه)

    کاثورس چیشد؟
    اونم میخواست با خودروی خودش تو استقامت هایپر کار امسال شرکت کنه
    کاش بی ام و هم یه نماینده ی تخصصی برای این مسابقات داشت
    شاید دوباره خاطرات شیرین مکلارن اف وان رو یبار دیگه توذهن ایجاد میکرد
    دمشگرم تویوتا گازو ریسینگ،چقد تو استقامت حضور فعال داره هرساله

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا