سایر خودروهای آمریکایی

نمایش پیکاپ آفرود و هیدروژنی SCG

پیش از آنکه درباره این خودروی مفهومی صحبت کنیم باید توضیحاتی درباره مرد شماره یک کمپانی یعنی جیمز گلیکنهاوس بدهیم. افرادی که صنعت خودرو را با دقت دنبال می‌کنند حتماً می‌دانند که آقای گلیکنهاوس چه سوابقی دارد.

او کار خود را به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده فیلم شروع کرد و البته مسئول تولید برخی فیلم‌های بزرگ نیز بوده است. البته هیچ‌یک از این فیلم‌ها در گیشه بسیار موفق نبودند اما گلیکنهاوس در پشت‌صحنه برخی فیلم‌های نسبتاً موفق حضور داشته که از جمله شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم محافظ با بازی جکی چان اشاره کرد.

البته پس از ترک دنیای سینما، گلیکنهاوس وارد صنعت خودرو و موتور اسپورت شد. پس از حضور در مسابقات درون پیست او به زودی فهمید که باید در دنیای آفرود هم حضور یابد. پس از پشت سر گذاشتن فورد برانکو R در مسابقات باجا ۱۰۰۰ در سال ۲۰۱۹ واضح است که خودروی Boot این شرکت صحنه را ترک نخواهد کرد.

نام این خودرو از مدل نمادین باجا بوت که توسط استیو مک کوئین رانده شده گرفته شده است. حتی جدای از رانده شدن توسط مک کوئین، این خودرو یکی از جذاب‌ترین آفرودرهای تاریخ می‌باشد.

به همین خاطر گلیکنهاوس اخیراً برنامه‌های خود برای تولید یک بوت هیدروژنی را در آینده‌ای نه چندان دور اعلام کرده است. البته مشخص است که این خودرو در مراحل اولیه تولید می‌باشد و شرکت گفته که شعاع حرکتی آن بسیار خوب خواهد بود. خودروهای موردبحث دارای قوای محرکه هیدروژن سلول سوختی خواهد بود و بسیاری از مشکلات خودروهای الکتریکی عادی را حل خواهد کرد زیرا پر کردن کامل باک هیدروژن تنها در ۵ دقیقه انجام خواهد شد.

در تصاویر می‌توانیم رندرهایی از نسخه‌های ۲ و ۴ درب بوت زیرو را مشاهده کنیم. البته فعلاً مشخص نیست که برنامه‌های گلیکنهاوس با این کانسپت چیست اما دوست داریم یک‌بار دیگر این شرکت را در حال رقابت در مسابقات باجا ۱۰۰۰ ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    حداقل یکم رو ظاهرش کار می‌کردید آدم دلش بیاد نگاه کنه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  2. میثم

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    جدیدا ماشینای هیدروژنی بیشتر از قبل دارن رونمایی میشن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  3. mahan

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    این چه سمیه
    چرا جوک هارو میریزی تو گلادیاتور ها!!

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. امیرحسین

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (443 ديدگاه)

    اول فک کردم هامره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. MOHAMMAD

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    شبیه هامره
    ولی آفرودر هستش
    مرسدس GLS مایباخ که ازش نمیخواین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. دوچرخه سوار

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (182 ديدگاه)

    خیلی بی ریخته صد رحمت به پیکاپ پراید??

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا