رنوسایر خودروهای داخلی

معرفی مدلهای جدید داچیا و رنو در ایران

رنوپارس از هشت محصول آینده این شرکت برای بازار ایران پرده برداشت. در مراسم روز سه شنبه، مدلهای فیس لیفت تندر L90 ایران خودرو و سایپا، تندر وانت، تندر استیشن، تندر ون و دو مدل از هاچ بک ساندرو و شاسی بلند داستر رونمایی شدند.

رنو ساندرو
فیس لیفتهای تندر با تاخیر زیاد بلاخره قرار است راهی بازار شوند. فیس لیفت تندر سایپا بنام پارس تندر (تندر SR) دیگر تغییر خاصی در جلوی خودرو را نشان نمی دهد اما تغییرات چراغهای عقب ملموس می باشند. ظاهرا سایپا بازخورد منفی نسبت به طراحی جلوپنجره و سپر را دریافت کرده که جای خوشحالیست اما حذف تغییرات ابتدایی بجای بهبود و بازطراحی، جای سوال دارد. در اصل سایپا که عدم رضایت بازدیدکنندگان طرح اولیه را دریافته بود، صورت مسئله را پاک کرد. (عکسها از عصرخودرو)

logan-faceliftl90-facelifttondar-facelift
در‌نقطه مقابل تندر فیس لیفت ایران خودرو بسیار پخته تر و زیباتر است و بر مبنای لوگان فیس لیفت ساخته خواهد شد. در طراحی داخلی نیز تندر ایران خودرو بالاتر از تندر پارس خودرویی فیس لیفت قرار می گیرد. برگ برنده ایران خودرو استفاده از طرحیست که طراحان رنو پیاده کرده اند و در مقابل خام بودن طراحی پارس تندر واضح است.

dacia-logan-dashboard
پارس تندر اگر دوباره خلف وعده نکند، از همین ماه و با افزایش قیمت نسبت به تندر معمولی به بازار خواهد آمد. تندر فیس لیفت ایران خودرو هم سال آینده و همزمان با ورود نسل جدید لوگان در سایر کشورها، به بازار خواهد آمد.

تندر پیک آپ هم طبق وعده ها قرار است از نیمه دوم امسال در ایران خودرو به خط تولید بیاید. رویای جانشینی تندر بجای پیکان که محقق نشد. فکر می کنید تندر وانت بتواند جایگزین وانت پیکان باشد؟ ظرفیت بار تندر پیک آپ ۸۰۰ کیلوگرم است ولی قیمت آن قابل رقابت با وانت باردو نخواهد بود!

dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up
dacia Logan Pick-up

رنو داستر هم که شاسی بلند ارزان قیمتی با سودای رقابت با شاسی بلندهای چینی بازار ایران است. قیمت ۴۰ میلیونی این خودرو هم این رقابت را داغ خواهد کرد. اما بیاد بیاورید که با ۴۰ میلیون قبل از جهش قیمتها چه شاسی بلندهایی را می شد خریداری کرد!

dacia-duster
Dacia duster
renault duster europa
Renault duster europa
renault duster europa interior
Renault duster interior

رنو داستر روی پلتفرم لوگان یا X90 ساخته می شود اما موتور مورد استفاده آن ۲ لیتری و با قدرت ۱۳۶ اسب بخار خواهد بود. شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۲ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۸ لیتر اعلام شده است.

رنو ساندرو قرار است جای رقیب دیرین پژویی در بازار ایران یعنی پژو ۲۰۶ را پر کند. حالا که قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ سر به آسمان گذاشته، ساندرو هم می تواند جولان خود را با قیمتهایی بسیار بیشتر از تندر آغاز کند.

Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
ساندرو از همان موتور و قوای حرکتی و پلتفرم تندر استفاده می کند. این خودرو در دو مدل استاندارد هاچ بک و استپ وی (Stepway) با ظاهری اسپورت تر و مشابه شاسی بلند یا مینی SUVارائه خواهد شد. احتمالا ساندروها میهمان پارس خودرو خواهند شد.
renault sandero stepway suv
sandero stepway suv
Dacia Sandero Stepway rear
Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway

تندر استیشن یا لوگان MCV هم می تواند در دو ظرفیت ۵ یا ۷ نفره و یا حتی با دو نفره با فضای بار زیاد تولید شود. مشخصات فنی و پلاتفرم هم طبق معمول با تندر ایرانی یکسان است.

Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV

تندر ون هم از آن خودروهای عجیب این نمایشگاه بود. این خودرو بیشتر بدرد نعش کشی می خورد تا یک ون خانوادگی.

Dacia Logan Van
Dacia Logan Van
Dacia Logan Van
Dacia Logan Van
Dacia Logan Van
Dacia Logan Van

پیمان کارگر هم در مراسم رونمایی به ایران خودرو و پارس خودرو لوح تقدیر داد تا عدالت را رعایت کرده باشد. مدیرعامل رنوپارس از عزم جدی رنو برای حضور و سرمایه گذاری در بازار خودروی ایران خبر داد. بازاری که در حال خارج شدن از دست پژو می باشد. نکته جالب اینکه پژو بعنوان یک شرکت خصوصی به علت تبعیت از تحریمها، بازار پر سود ایران را رها می کند و شرکت دولتی رنو بدون توجه به چنین تحریمهایی جای پای خود را مستحکمتر می نماید.
پیمان کارگر گفت که در حال حاضر پژو به ایران قطعه صادر نمی کند و بنابراین ما از این فرصت استفاده کرده و سریعتر محصولات خود را به بازار ایران عرضه خواهیم کرد. قرار است ۴۰۰ هزار دستگاه از مدلهای مختلف لوگان بصورت سالانه در ایران ساخته شوند. همچنین وی افزود که نگران ورود خودروهای چینی به بازار ایران نیست. زیرا مدلهای رنو در ایران شناخته شده تر هستند.
مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به این پرسش که با وجود معرفی نسل جدید ساندرو و لوگان، چرا در ایران بدنبال ارائه مدلهای قدیمی تر هستید، گفت که هر بازاری بر اساس رنج قیمت و استفاده مردم، شرایط مخصوص خود را دارد.
باید دید چه عواملی باعث شده تا رنو و شرکتهای دیگر ایران را شایسته خودروهای از رده خارج و قدیمی خود بدانند. زیرا بیشتر خودروهای رونمایی شده در این مراسم حداقل عمری ۵ ساله دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵۷ دیدگاه‌ها

  1. میلاد درزی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شرکت هیوندای سال 2009 (اگه اشتباه نکنم) یه خودرویی تولید کرد بنام ســـونـــاتــا
    این ماشین با تمومِ قابلیت هایی که داشت باز این شزکت اومد سوناتی جدید ارائه کرد به مشتریاش با اندک افزایش قیمت. کلا ظاهر ماشین و برنامه های خروجی و درونی ش تغیر کرد
    اینجا هنوز رو یه پراید موندن
    رفتن سمند تولید کنن اونطوری بعد چند سال خودرویی بی فایده لقب گرفت
    امدن رانا تولید کردن که دقیقا شبیه 206SD هست
    خدا به هممون رحم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. aran saly

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید. ضمن احترام به همه دوستان واقعا باید گفت که خوروسازان ایران پی پی کردن خودروسازی کشور بنظرم با این قیمتا خودرو.نسازن بهتره یا به مصرف کننده ایرانی قد افغانی و سوری ها و عراقیا احترام بذارن ایرانی شایسته بهترینه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. متین

    ۱۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    باز اینا بهتر از ماشینای چینی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان ما ایرانی هستیم و خیلی از … ها و … ها و … ها بالا تریم آخه چرا باید خودروی کشور خودمان 23 تومان به ما داده بشه اما به کشور های همسایه و غیر همسایه باید سمند در حدود 5 تا 6 میلیون و پراید 2 میلیون داده بشه ایا ما مردم ایران زمین برای دولت مردان کشور خودمان مزدمی هستیم که به زور وارد خاک ایران شده ایم یا ایرانی نیستیم چرا اونها باید ماشین مفت سوار بشن اما مردم ایران از هر طائفه ایی که باشد فارس کرد ترک بلوچ عرب و … باید این ماشین هایی که مردمان افغانستان و سوریه و عراق و خیلی کشورهای دیگر سوار میشن ما نباید سوار بشیم ما ایرانی هستیم و می خواهیم ایرانی باشیم پس قدر ما را بدانید آخه چرا مردمان دیگر سوار ماشین شن مردم ایران با این قیمت های بالا هم نتونن سوار بشن حتی تسهیلات را هم برداشتن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. امیر حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا خداوکیلی ایول داره این تحریمها و این فلان ها و این بهمان ها و … درست دست ما نیست کاریش هم نداریم! ولی گمرک که دیگه دست خودمونه نمیگیم حذف بشه ولی خداییش میشه که نصف بشه! حداقل خودرو های ساخت داخل به خاطر رقابت هم که هست نمیگیم ارزون میشن حداقل با کیفیت میشن!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ملا

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    اتفاقا ایران طراحان بسیار بسیار خوش ذوقی دارد ولی خودروسازان دست آنها را بسته اند
    چون باید یه طراحی جدید رو طوری انجام بدن که حداکثر 10 تا 15 قطعه تعویض بشه و نتیجش میشه این چیزی که میبینید!
    مشکل ما از اساسه؛ تو هر شرکت خودروسازی چندین هزار نفر از یک قطعه سود میبرند و هرگز حاضر به تغییر نیستند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. eli

    ۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه این چه وضعشه پراید تو بازار داره 17 میلیون معامله میشه دیگه پرایدم نمیشه خرید یکی ام نیس بیگیری کنه و نظارت داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سودابه

    ۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ىکساله که هزینه٢٠٧روکامل دادم ولى ازماشین خبرى نیست کى سود مى بره این وسط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ایرانی

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز ما بهترینیم اینم کارنامه تولیدات
    پراید = 111،asim،saba،132،132slx،131،131slx،141i،141sl،حالا هم مدل اتوماتشون آمده خدارو شکر که اینم داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. داود

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تاریخ درباره شما قضاوت خواهد کرد… کسی که صبح تا شب داره جون میکنه بره اینکه یه پولی در بیاره بتونه زندگی راحتی داشته باشه به اندازه یک هزارم تلاشی هم که میکنه دست مزد نمیگیره… به خدا فقط دوست دارم از این مملکت برم بیرون همین… از صب تا شب مث یه خر دارم کار میکنم تا تونستم یه 20 تومنی جمع کنم آخرشم فهمیدیم این بیست ملیون که برای تو کلی پوله دیگه اندازه 4 5 ملیون ارزش داره… یعنی این همه مدت زحمتت کشکککککککک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بيچاره

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا اینا راول کن یه خر اخرین سیستم کسی داره ایمیل کنه که نه کارت سوخت میخواد نه چراغش تو هر مدل فرق میکنه کاه که فعلا مفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جمشید

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا جان این ماشینارو به قیمت مفت میدین به کشورهای دیگه ولی به ما میرسین میخان هر جی به اونا حال دادن از ما بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این قیمت هایی که رو این ماشینا گذاشتن قیمت سفینه فضایی هستش. قرن 21 ام هستش و ما داریم مثل عقب مونده ها زندگی می کنیم… باز حضرت آقا می فرمایند از تولید داخل حمایت کنید؟! آخه تا کی؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ایرانی

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وقتی من و قشر بزرگی از هموطنانم نمی تونیم ماشین تولید داخل را بخریم با این قیمت های نجومی و ظالمانه دیگه چه فرقی برامون داره که فیس لیفت باشه یا همون فرغون .بهتره تبلیغات را به زبان عربی و پارسی دری انجام بدید تا افغانی ها و فلسطینی ها و لبنانی ها بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محسن

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان ما ایرانی هستیم و خیلی از … ها و … ها و … ها بالا تریم آخه چرا باید خودروی کشور خودمان 23 تومان به ما داده بشه اما به کشور های همسایه و غیر همسایه باید سمند در حدود 5 تا 6 میلیون و پراید 2 میلیون داده بشه ایا ما مردم ایران زمین برای دولت مردان کشور خودمان مزدمی هستیم که به زور وارد خاک ایران شده ایم یا ایرانی نیستیم چرا اونها باید ماشین مفت سوار بشن اما مردم ایران از هر طائفه ایی که باشد فارس کرد ترک بلوچ عرب و … باید این ماشین هایی که مردمان افغانستان و سوریه و عراق و خیلی کشورهای دیگر سوار میشن ما نباید سوار بشیم ما ایرانی هستیم و می خواهیم ایرانی باشیم پس قدر ما را بدانید آخه چرا مردمان دیگر سوار ماشین شن مردم ایران با این قیمت های بالا هم نتونن سوار بشن حتی تسهیلات را هم برداشتن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. محسن

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من حقمو از خودروسازها تو روز قیامت می گیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محسن

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من حقمو از خودروسازها تو روز قیامت می گیرم…
    البته لیاقت ما ایرانی ها خیلی بیشتر از اینهاست و شاید تقصیر خودمونه که الان مجبوریم با این وضعیت زندگی کنیم…
    حرف برای گفتن زیاده ولی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محسن

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    محصولات داخلی نخرید ارزون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سیروان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من توهین بیشتر از این نمیشه. دبیر انجمن خودرو سازان تو یک برنامه تلویزیونی به پت پت افتاده بود. کم مانده بود از هوش بره. چرا ما نمی تونیم مثل عراقی ها ماشین آخرین مدل در حد قیمت پراید خودمون سوار شیم. بابا آخه ما چه گناهی کردیم.لا اقل گمرک رو بردارید تا به حق اولیه مون برسیم که ماشین خوب سوار شیم.به خدا مردم گناه دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سیروان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت هیوندای ix55 در امارات 21 هزار دلاره که با قیمت دلار مرجع 25 میلیون تومان می شود با احتساب گمرک 110 درصد قیمت تما شده میشه حدود 60 میلیون چرا باید 200 میلیون بشه. آخه فکری به حال مردم بکنید تو رو خدا خدایا کمی نطارت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بد بختی یکی دوتا نیست خیلی تاسف بار بهتر به جای ماشین بریم خر سوار بشیم.حد اقل از خیلی از به اصطلاح ادما ادم تر میفهمه……….گناه ماچیه؟؟؟؟؟این همه گرونی این همه بد بختی؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بهروز

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام در تأیید صحبتهای چند نفر از دوستان باید عرض بکنم همین چند وقت پیش سفری به سلیمانیه عراق داشتم نمی خوام سیاه نمایی یا بزرگ نمایی بکنم ولی یه موضوعی خیلی آزارم داد آخر فرق من ایرانی با این همه ادعای فرهنگ، تاریخ و تمدن و ثروت ملی با یک عراقی (افغانستان رو من نرفتم) که تازه از زیر بار فلاکت و بدبختی و جنگ اندکی رها شده اند چیست که من پرایدی که 20 ساله از رده خارج شده و سایپا هر دفعه مثل شتری رنگش می کنه و جای قناری آنهم با قیمت یک شورلت آمریکایی آخرین سیستم (قیمت شورلت مدل جدید توی عراق رو پرسیدم به پول ایرن 21 میلیون می شد) با منت می ده دست مردم خداییش اینه جواب این همه حضور و تعریفی که مسئولین از مردم ایران می کنند آخر تا کی باید زمان انتخابات و راهپیمایی ما مردم بشیم بهترین مردم دنیا ولی یک نفر نیست حق این مردم را برای داشتن یک ماشین در حل افغانستان و عراق پاس بداره. من روزانه افراد زیادی رو می بینم که ناله و نفرین می کنند و این ناله و نفرین سرانجام می تواند دامن گیر شود. ضمنا تلویزیون هم اینقدر رو اعصاب مردم راه نره از گزارشهای مثلا مردمی تا نظراتی که از مردم نشان میده دیگه حناش رنگی نداره چون همه می دونند که صدا و سیما چند ساله می خواد نشون بده با مردمه ولی غافل از اینکه بازی با احساسات مردم و دروغهای شاخدارش بیشتر باعث دوری مردم می شود تا نزدیکی نمونه ناشیانه اش همین همراهی ظاهری با مردم توی تحریم پسته و خودرو که معلوم بود فقط برای تخلیه انرژی و احساسات مردم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. f.s

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    افرین به پارس خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. farid

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    واقعا دست مسولان ایرانی درد نکن با این طراحیشون قاب رادیاتورش عوض کردن ی دستپیره ام برای درش گذاشتن واقعا نمیدونم این نتیچه چند روز فکر وتلاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. صبوری

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنظرم صنعت خودروی ایران رو به ذواله. در ایران باید صنعت خودرو کنار گذاشته بشه و روی صنایع دیکر سرمایه گذاری بشه مثل فرش و غیره
    از مسئولین با نهایت تاسف تمنا میکنم روی این موضوع تمرکز کنن و داد مردم بی زبان رو بشنون واردات تنها راه توسعه صنعت خودروی ایرانه وگر نه تا ثریا دیوار میرود کچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. saeid

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا خودرو سازان و قطعه سازان داخلی بازار رو بدست گرفتن هیچ کاریشم نمیشه کرد دنیا دست پولداراست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا