سایپاسیتروئن

مشخصات فنی زانتیا

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن  مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.

سیتروئن زانتیا

مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰

۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخ‌های جلو
۲. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده‌های هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
۳. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
۴. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
۵. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
۶. قفل ایمنی مخصوص کودک
۷. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
۸. کیسه هوای ایمنی راننده
۹. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
۱۰. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
۱۱. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
۱۲. مجهز به سیستم آئینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
۱۳. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
۱۴. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع‌کننده انفجاری
۱۵. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
۱۶. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
۱۷. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
۱۸. صندلی‌های ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
۱۹. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
۲۰. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب خودرو
۲۱. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
۲۲. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
۲۳. آفتابگیرهای مجهز به آینه
۲۴. سیستم ترمز ضد قفل ABS
۲۵. شیشه بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
۲۶. پرده آفتاگیر شیشه عقب
۲۷. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
۲۸. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
۲۹. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
۳۰. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۳۱. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
۳۲. سیستم عیب یاب EORD
۳۳. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
۳۴. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۵. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۶. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
۳۷. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک

مشخصات فنی زانتیا

نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی

ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.۵lit/۱۰۰km

امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)

۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
۲. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
۳. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
۴. Air bag راننده
۵.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلی‌های جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلی‌های جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه گردیده‌است، جلوگیری می‌نمایند)
۷. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
۸. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
۹ . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
۱۰. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
۱۱. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۱۲. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
۱۳. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
۱۴. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
۱۵. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
۱۶. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
۱۷. پرده ضد نور عقب
۱۸. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
۱۹. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
۲۰. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
۲۱. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری

مشخصات فنی موتور XU7 JP4

* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s

* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲

سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخ‌های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

سوخت

* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر

سیستم ترمز ABS

* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخ‌های جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخ‌های عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخ‌های جلو

اوزان

* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه

مطالب مشابه

‫۹۴۵ دیدگاه

  1. امیر

    ۳۰ مهر ۱۳۸۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ماشین شیکی است
    زانتیا اونم مشکیش
    آخه برای من مشکی !
    بر خلاف همه که میگن سفیدش خوبه !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. دانیال

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (323 ديدگاه)

      مشکی رنگ بسیار عجیب و با حال و قشنگیه ولی به نظر من ماشینی مثل زانتیا فقط سفیدش خوشگله

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. behzad.driver

      ۲۴ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سفید بهتر اسپرت میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. M

    ۲۲ بهمن ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا خودروی محبوب من است وتاحالا چندمدل آن را تعویض کردم ولی فقط و فقط زانتیا حالامشکی سفیدآبی زرد فرقی نداره
    فقط زانتیا

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. arash

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    chera in ghad masrafe benzinesh ziade????????

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. مصطفی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یه زمانی دوسش داشتم ولی از وقتی که فیلم تست تصادفش و دیدم یکم از علاقم بهش کم شد ولی هنوزم مهرش تو دلم هست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. مصطفی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    راسته که ۱.۵ ستاره ی ایمنی داره در حالی که ۴۰۵ ۲.۵ ستاره داره ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. hesam

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    زانتیا تو سرعت بین ماشین های هم سطح خودش از همشون سرتره هندلیگشم که دیگه نیازی به تعریف کردن نداره ….. !!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ahmamad

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (9 ديدگاه)

      are ghabol daram refigh

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. سپهر

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ماشین عالیه…….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مصطفی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    البته نباید فراموش کنیم که ماشینی خوبه که در کنار سرعت ایمنی هم داشته باشه..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بابک

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      من هم با شما موافقم آقا مصطفی ماشین علاوه بر سرعت امنیت هم باید داشته باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. زهیر

    ۸ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا محشره
    من خودم سه بار ۲۲۰ تا باهاش رفتم ماشین آخ نگقت
    بدیه زانتیا فقط لوازم و سیستم امنیتشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. Milad

    ۱۱ تیر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببین مردم بی چاره ما برا زانتیایی که ۱۰ سال پیش تو اروپا فقط با تولید ۱۰۰۰۰۰۰ دستگاه از اون تولیدش متوقف شد ودیگه هیچ جای دنیا جز ایران تولید نمیشه چه جوری چه چهو به به میزننو بابتش پول تو جیب سایپا می ریزن…….

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  11. ناصر

    ۷ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این همه تعریف

    شیشه برقی عقب و جلو
    .
    داشتن چراغ مطاله و ….
    .
    این همه تعریف الکی
    و
    اینا دیگه فک نکنم آپشن باشه
    .
    این که ماشی این چیزای ابتدایی و داره
    .
    همه دارن خوب
    .
    بعد ۳۰ میلیون بدی؟؟؟
    .
    مگان/مزدا/پروتن/یاریس…..
    .
    اینا که بهتر و جدید تره که

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. NIKOLAS

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میتونی با ۳۰میلیون بجا زانتبا یه هیوندا سوناتای خوب ۲ یا ۳ سال کار کرده بگیری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. سروش

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من الان تویوتا کمری دارم قبلشم آزرا و سانتافه و زانتیا ولی انصافا شتاب زانتیا حرف نداره و ماشین خیلی خیلی راحته فقط بدیش اینه که وسایلش بشدت گرونه بعضی قطعاتش از تویوتا گرون تره..!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. behzad.driver

      ۲۴ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      دقت کرده باشید اون دسته افرادی ک از زانتیا تعریف کردن یا داشتن یا سوارش شدن….قابل توجه افرادی ک تاحالا لمسش نکرئن و بد میگن!!!!!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  14. lmm

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دو سال زانتیا داشتم نسبت به ماشینای کره ای و ژاپنی تو این رنج قیمت خیلی پایینتره.خشکه ومصرفش بالاست.واسه ۴ تا واشر پلاستیکی اویل پمپ ۴۰ تومان پول گرفتن.ولی انصافا شتابش عالیه تو جاده واسه سبقت گرفتن فقط اراده کن.در ضمن گاو پیشونی سفیده هر وقت رفتم جاده پلیس نگه مون داشت با جریمه یا….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. hesam

    ۱ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هر کسی عقیده وسلیقه داره.
    هر ماشینی مزایا و معایبی داره.
    اگه بگن که مگان بهتره من باز زانتیا رو انتخاب میکنم.
    والا راحتی صندلیها و کمکهای زانتیا خیلی بهتر از مگان.
    ترمزهای مگانو که اینقدر تعریف میکنن زانتیا در مقابلش کم نمیاره
    شتاب مگان خوبه باز پیشه زانتیا کم میاره
    سیستم suspension زانتیا طوری طراحی شده هرچقدر سرعت میره بالا اونقدر سفتر میشه و تو جاده سره خودرو تیز تر میشه(تنظیم ارتفاع چرخهای جلو).یعنی طوری تنظیم مکنه که کاملا بادو بشکافه.
    یکی دیگر از مزایای زانتیا اینکه تو ترمزهای شدید کمک فنرا سفته سفت میشه و نمیزاره سره ماشین زیاد بخوابه به زمین.
    یکی از معایب زانتیا گیربکسشه که باید زیاد به فشارش نندازی.چیزیش نمیشه ولی بعد مدتها به صدا میوفته.
    اینایی که گفتم من خودم تجربه کردم.اگه برونیش میفهمی که چقدر ماشینه خوش دستیه.
    اگه زانتیا میگیری تمیزشو بخر چون مدل پایینش پدر ادمو در میاره “مدلای ۸۵ ۸۶ ۸۷ بهترینشه.
    زانتیا(هیولای پیر) ماشینیه که مگان نیمیتونه رقیبش باشه
    تنها رقیبش میتونه ازرا باشه که خیلی ماشین با حالیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      زانتیا و ترمز؟ پس تا حالا سوارش نشدی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  16. mina

    ۱ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مشخصات فنی زانتیا
    خوب شاید فکر کنید که این خودرو فقط قابلیت بالا و پایین رفتن به صورت دستی و بوسیله دکمه مربوطه را دارد، اما چنین نیست ، این خودرو برای حفظ تعادل، قابلیت بالا و پایین بردن اتاق خودرو بر روی هر یک از چرخها به وسیله کمک فنرهای هیدرولیکی را در مواجه با موارد زیر، داراست.

    ۱-در سر پیچها از خم شدن شاسی به سمت خارج پیچ و سر خوردن چرخها جلوگیری می کند.

    ۲- جلوگیری از تکانهای شدید در دست اندازها.

    ۳-جلوگیری از پایین رفتن سطح خودرو در هنگام افزایش وزن (بار-مسافر).

    ۴-جلوگیری از پایین رفتن بیش از حد جلوی خودرو در هنگام ترمزهای شدید.

    ۵-جلوگیری از بر هم خوردن تعادل در هنگام ترکیدن لاستیک.

    همچنین به وسیله دستی و با دکمه کنار ترمز دستی نیز قابلیت پایین و بالا بردن خودرو برای قراردادن آن در ۴ حالت مختلف، میسر است، که از این حالتها برای مقاصد مختلفی استفاده می شود که ۲ حالت آن برای انجام سرویسهای خودرو، یکی برای رانندگی عادی و دیگری برای رانندگی در جاده های نامناسب و پردست انداز با سرعت پایین در نظر گرفته شده.

    این سیستم شامل چندین سنسور برای تشخیص وضعیت خودرو می باشد که دائما در حال ارسال اطلاعات وضعیت تعادلی خودرو به ECU (کامپیوتر مرکزی)می باشند، همچنین یک پمپ و یک مخزن و لوله های اتصال که حاوی روغن هیدرولیک می باشند را شامل می شود و کمکها نیز با هیدرولیک کار می کنند.سنسورها وضعیت را به ECU ارسال کرده ،ECU برای تنظیم تعادل، بسته به قرار گرفتن در پیچ یا مواجهه با دست انداز یا موارد دیگر برای متعادل کردن خودرو، بوسیله پمپ، فشار هیدرولیک را در سمتهایی که لازم است بالا می برد و اگر لازم باشد در سمتهای دیگر پایین می آورد و بدین ترتیب سمتی که فشار هیدرولیک بیشتری بر آن وارد شده،بالا میرود و سمتی که فشارهیدرولیک آن کم شود پایین می آید و میله تعادل (Anti Roll Bar) در حالت تعادل قرار می گیرد،تمامی این مراحل در ۱۰ میلی ثانیه انجام می شود.
    این سیستم پیشرفته فقط توسط چند خودروساز بزرگ استفاده می شود،از آن جمله می توان به کمپانی های بنز، BMW، جاگوار، کادیلاک، لندروور، پژو و سیتروئن اشاره کرد، و هر یک نیز نام خاص خود را بر این سیستم نهاده اند، مثلا بنز آنرا ABC یا Active Body Control می نامد ،BMW آنرا Dynamic Drive و سیتروئن Hydractive می نامند، اما در کل این سیستم را Active Suspension (تعلیق فعال) یا Active Roll Control System (سیستم کنترل چرخش فعال)می نامند.

    لازم به ذکر است که مثلا در خودروهای BMW این سیستم فقط در سری های۸،۷ وZ8 استفاده شده و هر ۳ آنها خودروهای لوکس و گرانقیمتی هستند که این امر نشاندهنده تکنولوژی بالای خودروی زانتیا است که با وجود اینکه تولید سال ۹۸ فرانسه است با این حال، بدلیل داشتن سیستم ذکرشده، همچنین ترمز ABS و کیسه هوا ، ایمن ترین خودروی موجود در کشور است ،و از لحاظ قیمت نیز در مقایسه با دیگر خودروهای موجود در ایران کاملا با صرفه است.
    زانتیا به قویترین موتور گروه مجهز است . موتور ۲ لیتری این خودرو که میتواند ۱۴۰ اسب بخار نیرو تولید کند یکی از موتورهای خوب سیتروئن میباشد . مصرف زانتیا در شهر با این موتور ۱۲/۵ لیتر به ازای پیمایش ۱۱ کیلومتر مسافت است و سیکل ترکیبی مصرف آن نیز در حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است .

    زانتیا به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز است . اما بخشی که زانتیا نسبت به سایر اعضای گروه برتری دارد سیستم فنربندی و دینامیک بسیار بالایی رانندگی آن است . زانتیا با استفاده از سیستم فنربندی تحت فشار خود در سر پیچ ها وزن خودرو را به طور متناسب بر چرخ ها تقسیم میکند تا خودرو پایداری خود را در پیچ حفظ نماید . شتاب جانبی زانتیا در حدود ۰/۹۵ جی میباشد که از خودروهایی همچون ب ام و و بنز نیز بیشتر است و در حد واندازه ها سوپراسپرت ها بزرگ تر است !! ( به معنی آن که در پیچ ها خودرو میتواند ۹۰ درصد وزن خود را تحمل کند ) .

    شتاب صفر تا صد زانتیا ۹ ثانیه میباشد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. بهرام

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      پس دیگه نگیم زانتیامینا خانم بگیم مورسیالاگو یا رولزرویز نظرتون چیه؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  17. رضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یه طوری راجع بهش نوشتید که هر کی ندونه فکر میکنه دارید راجع به لکسس FLT صحبت میکنید.
    من ۲ ساله زانتیا دارم. اولا مصرف بالاش که پدر آدمو در میاره. گیربکسش انقدر سنگین و بد دسته که توی سرعت ۱۴۰ به بالا موتور همش با دور ۵۰۰۰ به بالا کار میکنه و یه جوری گیج بنزین میفته که انگار باک بنزینش سوراخه. اونم که از وضع ایمنیش. عکس تصادفش رو ببینی حالت به هم میخوره. ماتیز بدون ایربگ ۳ ستاره ایمنی گرفته اونوقت زانتیا ۱.۵ ستاره. لوازمش که دیگه جای گفتن نداره. کمری هم باید پیشش لنگ بندازه از قیمت. بدیش اینجاست که این همه پول لوازم میدی اونوقت به اندازه لوازم ارزون مثلا یه دوو کار نمیده. به خدا یه سی یلو داشتم پدرشو در آوردم آخ نمیگفت. اشتباه کردم فروختمش اینو گرفتم. کلی هم رو قیمتش ضرر کردم.
    ولی خداییش شتابش تو سرعت های بالا حرف نداره. نرم بودنش هم خیلی حال میده به آدم. البته نا گفته نمونه چند روز پیش یه هیوندای آوانته تو سرعت سوسکم کرد.کف کردم. اولین بار بود با آوانته کل مینداختم. خداییش سر بود تو شتاب.
    ولی در مجموع از راضی نیستم خیلی اذیت میکنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  18. کیوان

    ۲ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    اقا شما میدونین این زانتیا مال چند دهه پیش هست زانتیا در ادارات دولتی اروپا استفاده میشد توسط سیتروئن ساخته شد چندین پیشرانه از جمله موتور xu7 که روی ۴۰۵ ایرانخودرو الان بسته میشه روش بسته شده..

    شرکت پژو طی قرار دادی امد که یک ماشین در ابعاد کوچکتر بسازه که از روی زانتیا پژو۴۰۵ ساخته و طراحی شد در واقع برادر نا طنی زانتیا به حساب میاد اکثر قطعاتشون مشترک هستند…

    در کل زانتیا خیلی قدیمی هست.. و تولیدش در اروپا به دلیل نداشتن ایمنی مدت هاست متوقف شده ولی در ایران توسط شرکت سایپا نزدیک ۳۰ میلیون هنوز داره ساخته میشه و متاسفانه مردم هم میخرند غافل از همه چی…

    موتور پر مصرف . قطعات گران . نداشتن ایمنی حتی ایمنی ۴۰۵ از این ماشین بیشتره…

    اما با این بدی هاش در سیستم تعلیق و فنر بندی و نرمی هیچ ماشینی به پاش نمیرسه.

    رضا جان اوانته با داشتن ۱۴۰ اسب و موتور ۲۰۰۰حدودا ۵ اسب از زانتیا قوی تر هست به همین دلیل زانتیا ازش کم میاره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. مهندس رضائی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیزاشتباه نشه پژو ۴۰۵ تولید سال ۱۹۸۷ فرانسه تا ۱۹۹۶ و شروع تولید زانتیا ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ میلادی است یعنی تکنولوژی زانتیا جدید تر هست ولی شما برعکس گفتید پژو ۴۰۵ با پژو ۴۰۶ (پرشیا را از روی ۴۰۶ طراحی و ساخته اند)و زانتیا با سی ۵ نسل یک جایگزین شدند که هیچ کدام بصورت رسمی با تعداد بالا به ایران وارد نشد به جز تعدادی اندک.ولی در سالهای بعدی پژو ۴۰۷ و سی ۵ نسل ۲ و ۳ به ایران وارد شد. در نهایت باید بدانیم تکنولوژی زانتیا از ۴۰۵ جدیدتر هست و با این شرایط و قیمت های گران انتخاب خوبی هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  19. massoud

    ۶ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    زانتیا فقط تنظیم ارتفاع عقبش خوبه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. amir

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه نظرات رو خوندم…من تا الان ۴تا سفیدشو خریدم ودوباره فروختم من الان bmw دارم.حتی تویوتا کمری که خیلی ماشین مشتیه ولی زانتیا شتابش خیلی بالاس و واسه سرعت تکه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. سبحان

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماالان زانتیا داریم.اون یک موشک زمینی.به ما پیشنهاد شد که باسوناتا عوض کنیم ولی پدرم زانتیا رو خیلی دوست داره.واقعا محشره…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. ارمان

    ۵ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    agha mardom ma faghat mashino ba emkanat misanjan mashin haye hyundai va kia faghat emkanat daran baadesham ki gofte masrafesh balas man ye 89 xantia ro daram baadesham kasi ke mikhad xantia bekhare mitoonest ye 4airbag bekhare ta 3 setare imeni dashte bashe harki mige mashin khoske eshtebah mikone chon age bahash dorost raftar koni va vahshi bazi dar nayari alie harf nadare man babam e200 dare andaze xantia rah nemire lotfan enghadr chert nagid aval savar shid baad nazar bedid savari in mashin az sonata camry azera megan mazda3 cerato,……………narmtare kholase mashin harf nadare rasti fekr nakonid chon khodam xantia daram intori migam

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. mohsen

    ۹ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    xantiya soltan sarvar ta dame marg xantiya ta 220 tasham por kardam kan miyandeh

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. محسن

    ۲۹ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هر ماشینی داشتم فنرهاشو کوپ میکردم واسه داخل شهر خیلی عالی بود ولی تو جاده خیلی اذیت میکرد همیشه من کلی هزینه بابات جلو بندی میدادم که ماشینو بلا پاین کنم ولی از روزی که زانتیا گرفتم این مشگلم حل شده چون تنظیم ارتفاع داره باور کنید خیلی خوبه ارزششو داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  25. meysam

    ۱۲ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر من اگه کسی میخواد درباره زانتیا نظر بده باید ماشینای همپای خودشو سوار شه(مزدا/مگان/اوانته…) تا به عمل متوجه شه که این ماشین چه قابلیتهای خوبی تو جاده داره و میتونه خواسته یه راننده حرفه ای رو براورده کنه.چابکی و شتاب بالا در موقع سبقت توانایی بالا در پیچ. نرمی ….ارگونومی مناسب صندلی ها.سال تولید خودرو تا حدی مهمه چون تو سال ۲۰۱۱هم خیلی از خودروهای که ستاره دار هم هستن نمیتونن نیاز انسان رو براورده کنند.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  26. arash

    ۱۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقا زانتیا ماشین توپیه من بابام آزرا داره ولی به گرده پایه زانتیا هم نمی رسه فقط از نظر امکانات بالا تر از زانتیا هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  27. وفا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بحثای جالب بود ، میدونید من چند سال تو اروپا زندگی کردم ، یه چند وقتی چک بودم و چند سال انگلیس و آلمان و فرانسه و دو ماه اسپانیا با یه شرکت بازرسی خودرو الانم تو ایران تو بازرسی ایران خودرو مسئول کنترل لوازم یدکی ام. ۴۶ سالمه ، اول تو لندن سال ۲۰۰۱ یه شش سیلندر ۳۰۰۰ هزار گرفتم با قیمت حدود ۱۷ میلیون قسطی بدون بهره. از یه کارخانه ماشین سازی که سیتروئن و فرمون سمت چپ تولید میکرد. اون موقع من نمیدونستم که مدل ۲۰۰۰ و ۱.۸ تو ایران اومده و تولید میشه ، خلاصه عاشق این ماشین شدم اون واقعا دوستداشتنیه سراسر اروپا این ماشین محبوبه هنوزم هست یه سری به کلوپهای سیتروئن تو اینترنت بزنید، اون دیونه کننده اس ، اصلا اون و با ماشین ژاپنی و کره ای مقایسه نکنید. دوست عزیز ۱.۲ میلیون دستگاه در طول ۸ سال امار خیلی قابل احترامی هست برای فروش ف اونجا اروپاست نه سایپا یا ایران خودرو. به هر جهت زانتیا فوق العاده اس ، مهم نیست واسه دهه نوده ، مهم اینه که اون پیشرفته اس ، الکی حرف نمیزنم دوستان باید مکانیک بدونید تا متوجه بشید چی میگم ، مثل شاتل ده ۶۰ میمونه آیا کسی شک داره تو تکنولوژی اون؟!! باید بهش احترام گذاشت ، شیر پیر سیتروئن

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  28. مصطفی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تصمیم به خرید مگان ۲۰۰۰ مشکی داشتم ولی چند روز پیش یه زانتیای نوک مدادی ۸۶ بی رنگ لاستیک پهن نو
    تخفیف بیمه ۴ساله بهم پیشنهاد شد بقیمت ۲۰ ملیون.
    هنوز دودلم.
    از تیپ زانتیا خوشم نمی یاد در عوض واقعا شیفته استایل مگان هستم الان هم یه لوگان ۸۸ فول دارم که خیلی راضیم ازش.
    نمیدونم چیکار کنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  29. amirhossein

    ۲۲ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا حرف نداره.ما خودمون هم ماکسیما داشتیم هم ازرا .ولی هیچکدوم مثل زانتیا سواریش حال نمیداد.ماکسیما که لش میشه ازرا هم فقط به خاطر اپشن بالاترش قیمتش گرونه.خدا وکیلی نسبت به پولی که میدی خوبه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  30. شهاب

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من منتظرم مهندسین چیره دست سایپا یه دستی رو چراغ جلو و عقب بکشن بعد با یه اسم دیگه این خودرو از رده خارجو چند سال دیگه به مردم غیور بندازن

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا