سایپاسیتروئن

مشخصات فنی زانتیا

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن  مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.

سیتروئن زانتیا

مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰

۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخ‌های جلو
۲. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده‌های هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
۳. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
۴. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
۵. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
۶. قفل ایمنی مخصوص کودک
۷. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
۸. کیسه هوای ایمنی راننده
۹. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
۱۰. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
۱۱. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
۱۲. مجهز به سیستم آئینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
۱۳. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
۱۴. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع‌کننده انفجاری
۱۵. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
۱۶. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
۱۷. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
۱۸. صندلی‌های ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
۱۹. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
۲۰. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب خودرو
۲۱. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
۲۲. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
۲۳. آفتابگیرهای مجهز به آینه
۲۴. سیستم ترمز ضد قفل ABS
۲۵. شیشه بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
۲۶. پرده آفتاگیر شیشه عقب
۲۷. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
۲۸. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
۲۹. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
۳۰. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۳۱. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
۳۲. سیستم عیب یاب EORD
۳۳. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
۳۴. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۵. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۶. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
۳۷. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک

مشخصات فنی زانتیا

نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی

ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.۵lit/۱۰۰km

امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)

۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
۲. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
۳. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
۴. Air bag راننده
۵.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلی‌های جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلی‌های جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه گردیده‌است، جلوگیری می‌نمایند)
۷. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
۸. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
۹ . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
۱۰. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
۱۱. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۱۲. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
۱۳. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
۱۴. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
۱۵. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
۱۶. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
۱۷. پرده ضد نور عقب
۱۸. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
۱۹. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
۲۰. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
۲۱. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری

مشخصات فنی موتور XU7 JP4

* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s

* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲

سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخ‌های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

سوخت

* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر

سیستم ترمز ABS

* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخ‌های جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخ‌های عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخ‌های جلو

اوزان

* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه

مطالب مشابه

‫۹۴۵ دیدگاه

  1. فرزین

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا عالی واقعا کاش تولید میشد من یک مدل ۸۳ دارم ۷۰ تا کار روانی این ماشین تو شتاب ونرمی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. علی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان لطفا از میزان خرج زانتیا توضیح بدید تقریبا در سال چقدر خرج داره البته اگه ماشین تمیزی باشه .ممنونم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کوروش

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      زانتیا داران لطفا جواب بدهید جواب سوال خیلی ها همینه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۲۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        زانتیا مخارج موتوریش کمه،هزینه های سیستم هیدرولیکش بالاست،بالا میگیرن،شما فقط اگه دست به آچار هستین سمتش برین،اگه نه که مکانیکها زیاد میگیرن،جلوبندیش تقریبا با پژو،شش تا گوی داره تقریبا پونصد تومن هر دوسه سال باید تعویض بشه،لنتهاش از چهل تومن هست به بالا،دیسک چرخها بوش اصلی حدود سیصد ولی اگه سمند اف سون بندازی نود تومنه،روغن هم من بهران ده چل میندازه با فیلتراش هفتاد تومن،روغن ال اچ ام لیتری ۲۴ تومن شده چهار لیتر میخاد هر چهل هزار کیلومتر،دیسک صفحه با تعویض حدود چهارصد،اگه واشر بزنه هزینه حدود پونصد تا ششصد،روغن ریزی هم داره بیشتر اوقات،مثلا شیرفرمون با اجرت حدود دویست وپنجاه،سنسوراش مثل مپ وگاز واکسیژن وبقیه جنس نسبتا خوب از دویست وشش حدود بیست درصد گرون تره،یسری جنسها هم مثل رگولاتور،شیرهای ضد نشست،اطمینان قیمت حدود سیصد چهارصد استوک هست گیر میاد ولی خراب بشو هم نیست،مثلا رگولاتور اکثرا روغن ریزی داره که با تعویض اورینگ پنج هزارتومنی حل میشه،ولی من اولین بار دادم بیرون صدوبیست پیاده شدم،ولی دفعه بعد خودم انجام دادم،بازم میگم باید دست به آچار باشی حتما وگرنه همون میشه که میگن اصطحلاکش بالاستو گرونه و…،اگه دست به آچار باش کلی جلو میفتی مثل تعویض لنتا،دیسک چرخها،تعویض ال اچ ام،تعویض گویها و….رو خودت میتونی انجام بدی،ببینید یسری روغن ریزیهاش که اصلی ترین مشکله مثل پمپ وکالیپر ترمزهاش واقعا با یه اورینک دوهزارتومنی حل میشه،ولی بعضی ها مثل پمپ ترمز چون نمونش تو هیچ ماشینی در دنیا بجز سیتروئن نیست واقعا سخته ،روغن بده باید با استوک که از پونصد تا یکودویست قیمتشه عوض کنی،تعمیرشم حدود سیصد تومن ایناست،لوازم هم اگه تهرانی باید بری سر سعدی که راسته زانتیا فروشاست اونجا قیمتهای مناسب گیر میاد،ولی دوستان بدون تعصب اگه فنی سرتون نمیشه سمتش نرین،این ماشین بخاطر سیستم هیدرولیک و ترمزهاش که با پمپه بهمراه تنظیم قدرت ترمزاش با توجه به وزن خودرو منحصر بفرد یا اکسکلوسیوه که کنارش نوشته،اینا تجربه دوتا زانتیاست که براتون گفتم،وقتی سوار زانتیا سالم میشم احساس میکنم بقیه ماشینها پنچرن،ماشینها امروزه خیلی بهترن،ولی زانتیا هم بد نیست با توجه به قیمتش،یادتون باشه فقط پرایده که خرج نداره،زانتیا ضعفش اینه که اصلا ماشین داخل شهری و ترافیک نیست،بنظر من یه پراید واسه تو شهری حتما بگیرین،زانتیا فقط تو جاده باشه،به حرفهای مفت مردم هم گوش ندین که پارس و سمند سورن و…..بهتره یا برعکس زانتیا حریف ماکسیماست گوش نکنین،نود درصد حرفها مال کسایی که ندارن و سوارش نشدن یا یه داغونش گیرشون اومده،

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. علیرضا

          ۱۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (23 ديدگاه)

          آقا مهدی دمت گرم همه نظرات رو خوندم ولی اصل نظر مال شماست.من الان سمند۹۳efدارم.بدجوری دلم زانتیا میخواد اصن یه وضعی.زانتیا میبینم دیوونه میشم .باماشینم مشکل ندارم علیه واقعا.ولی زانتیا میخوام.اینم بگم قبل ازسمند ،اسپرو مدل۱۹۹۲داشتم ۵سال سوارش شدم سلطانی بود برای خودش.بچه همدانم اینجا دوتا ماشین خیلی زیاده وپرطرفداره (سیلو و زانتیا)میخوام یه زانتیا تمیزبگیرم ولی سر دوراهی موندم.یه ۸۵زیتونی هست که کاپوتش رنگ داره فقط ولی تمیزه.۲۰۰۰هم هست میگن۳۵.ولی من میدونم ۸۷تمیز میشه گرفت با این پول.گیج شدم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. رضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام رله باکس قفل مرکزی زانتیا درکدام قسمت خودروست ممنون میشم راهنمایی کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پوریا

      ۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام در داشبرد باز کن پیچاش باز کن درش بیار پشت داشبرد سمت چپ بالا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. ستاری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زانتیا یک روش باز کردن در داره باید دستتون رو زیر دستگیره ببرید و خیلی سری بکشید درش باز میشه این یکی از معایبشه ولی از نظر موتور و….. عالیه من زانتیا دارم خیلی عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ستاری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین میخواید بخرید فقط سمند سورن توربو شارژ یا دنا توربوشارژ

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. کوروش

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      کی اخه از این اشغالای ایران خودرو راضیه ؟حرف پرت نزنید اینجا بحث زانتیاست برید تو پیج خودتون تعریف کنید اصن سمند بوگاتی ولمان کن جان جدت

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. فرهاد

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        والا راست میگی آخه یه جفت چراغ بوگاتی قیمت هردوتای ایناست خدایی هرکی سمند بوگاتی ساخته باید دهنشو سرویس کنن..موجود ناشناخته

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  6. مسعود

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سال ۸۹ قیمت زانتیا صفر ۲۸ میلیون بود.قیمت کیا سراتو ۲۴ میلیون.الان سراتو ۱۳۸میلیون قیمتشه.یعنی اگر زانتیا صفرش بود حرف از ۱۵۰ میلیون میزد.اونوقت نمیدونم چرا این آقایان زانتیا رو با سمند و پزو ۳۰ میلیونی مقایسه میکنن.خواهشا نظر الکی ندید.زانتیا سواران عاشق هستند .عاشق زانتیا.کاش همه میدونستن عشق به زانتیا یعنی چی…درود به همه موشک سواران.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام من کاری با سورن توربو و زانتیا ندارم ولی درگهاشون رو نگاه کنید ببینید کدوم موشک تره
      عددی هم توربو ۱۵۰ و زانتیا ۱۳۵ اسب بخار هستند
      تو اپارات هست ببینید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. یاشار

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عزیزم مقایسه این مدلی برا افزایش قیمتها درست نیس
    مثلا سال ۸۹ تندر ۹۰
    ۱۳میلیون بود و سمندlx
    ۱۵ تومن
    الان ال نود ۴۰ تومنه و سمند ۲۸ تومن!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. نیما

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    منکه جای زانتیا سواران بودم یه ۴۰ تومنی میزاشتم رو ماشینم یه ماکسیمای سالم و بدون خرج میگرفتم
    یه عمر حالشو میبردم
    نمیدونم این ماکسیما چرا کهنه نمیشه و از مد نمیوفته طراحیش خیلی خاصه
    منکه عاشقشم?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. سعید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آی گل گفتی
    ماکسیما هنوزم تو سرعت سلطان جاده های ایرانه
    تو کلاسم هنوز جز ماشینهای لوکس محسوب میشه
    قطعاتشم هم ارزونه هم فراوون
    دوستم یه ۸۸ سفید داره مدل دنده ای
    واقعا میتونم بگم ماکسیما یه شاهکار ژاپنیه?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهران

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      بحث الان زانتیاست ن ماکسیما راجعب زانتیا صحبت کنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. نسرین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    زانتیا دیگه دورش تموم شده بیاین تعصبو بزاریم کنار
    واقع بینانه نگاه کنیم:
    ایمنی پاین
    قیافه زشت
    داشبورد قدیمی شبیه پیکان
    لوازم بسیار گرون
    خرج در بیار
    امکانات خیلی پایین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      جالبه بدونید که زانتیا تنها ماشینی هست که میتونه با سه چرخ حرکت کنه حالا این یه طرف قضیست هر کی زانتیا سوار بشه اون نرمی شتاب امکانات ایمنی زیبایی افسانه ای زانتیا رو درک نمیکنی شما

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علیرضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      نسرین خانم یا زانتیا سوار نشدی یا پیکان.داشبورد اینا کجاش مثل همه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. مهران

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام دوستان این حرفها و خاطرات خوب از زانتیا رو بزارین کنار راجعب قیمت تعمیرات معایب و قطعات یکم صحبت کنید که کسانی میخان زانتیا بخرن با بودجه جیبشون بخرن .من خودم از هرکی میپرسم میگن زانتیا یه حقوق کارمندی میخاد از یکیم میپرسم میگه موتور کاملش زاهدان ۳تومن گیرت میاد خرجیم نداره .از تعمیرکارهاهم پرسیدم میگن یه تعمیر اساسی ۹ملیونه و بدنه هم گرونه خب یکم از ارقام صحبت کنید اقایی که زانتیا دارید تا کسایی مثل من که پژو داشتم بدونم زانتیا خرجش چطوره هرچندوقت یبار باید خرجش کرد مثلا من با ۲۷یا۲۸یکی شو بخرم یا برم یه پژو اشغال درحد صفر بخرم که زیاد خرجی نداره لطفا زانتیا داران جواب بدن ببخشید زیاد حرف زدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اطلس

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز زانتیا اگر خریدی سالم و کم کار بخر قول میدم تا ۱۰ سال هیچ خرجی نداره منظور از کم کار بودن زیر ۳۰۰ کارکرد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مصطفی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بر دوستان موشک سوار الان چهارساله زانتیا ۸۵ دارم .زانتیا ماشینیه که باید بهش برسی و همیشه حواست به اب و روغنش باشه و گویها و زیر بندی به موقع سرویس و تعویض بشن اینجا گوی اسپانیا حدود ۷۵ تومنه و قطعات استوک اروپایی به وفور پیدا میشه.اگه ماشین تمییز باشه ماهی ۱۰۰ تا ۱۵۰ برا استهلاکش باید کنار بذارین.در ضمن اونی که پراید سواره فک نکنه زانتیا بخره خرجش همونه چندین برابره .در عوض سواری میده که ماکسیما و سوناتا نمیدن.در هر شکل زانتیا بدرد ترافیک شهری نمیخوره استهلاکش بشدت میره بالا زانتیا برا شهرهای کم ترافیک و جاده خوبه.اصلی ترین و پرخرجترین استهلاک زانتیا مربوط به سیستم هیدرولیک و روغن ریزی و گویها به اضافه کمی مشکل برقی هست در کل موتور گیربکس براحتی خراب نمیشه.در کل زانتیا بدرد هرکسی نمیخوره.امیدوارم تونسته باشم راهنمایی خوبی داده باشم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. Navid

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز.
    زانتیا ماشین بسیار خوبی در کشور ایرانه مقایسه ماشینهای ۴سیلندر با زانتیا اینو نشون میده که هنوز زانتیا خیلی خوب و نسبت به بازار ایران عالیه سیستم تعلیق این ماشین خودش خیلی ارزششو بالا میبره ضمنا ازمعدود ماشینهایی هست که وقتی سرنشینان کامل داخلش بشینن حتی در گردنه و ارتفاع هیچ وقت کم نمیاره.
    از خرج زانتیا دوستان سوال دارند.
    زانتیا خرجش از پژو بیشترهست اما اگر گفتند تعمیر موتورش ۹میلیونه کاملا اشتباهه تعمیر کلی حدودا ۳میلیون میشه.
    حتما در خرید زانتیا دقت در هیدرولیک و گویها کنید که اگر سالم باشه خرج زیادیو از گردنتون میندازه زانتیا موتوریش از پژو گرانتر و البته بدنه اون گرانه مثل دربها و حتی زه دور درب.
    اما با ۳۰میلیون میشه یه تمیزشو بدون خرجشو گیرآورد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهران

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مرسی داداش گلم از راهنماییت جوابمو گرفتم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. امیر

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خسته نباشین دوستان وسروران سایت
    بحث زانتیاس اگه یه نگاه کلی به زانتیا بندازین میبینین ک چه شباهتی با موشک داره از جلو نازک و سوزنی به عقب ماشین ک میرسه مربعی شکل میشه کسانی ک زانتیا دارن باید از راحتی و بزرگ بودن داخل ماشین اطمینان خاطر داشته باشن
    از موتوریش ک یه تیکه کوچیکشو میگم شما چهار به سه بکنین تو جاده یعنی معکوس تنها ماشینیه ک دیدم تو این سرعت و تو این دنده شتاب خیلی بالایی داره و تیک اف خیلی قوی میکشه لازم به ذکر است ک ماشین زانتیا حکم تیر داره انقد ک ماشین پر شتاب است چیزی نداره بگم فقط یه زانتیا سوار میفهمه چی میگم بهترین ماشین ایرانه
    خدانگه دار.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز منم زانتیا دوس دارم ولی متاسفانه دوره اش تموم شده.اگه تولیدش قطع نمیشد حق با شما بود.الان اکثر زانتیاها اوراقی شدن. مثل بیوک و کادیلاک

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مهدی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      منم موافقم ولی تست ایمنیش رو ببینین تو تصادف له له له میشه(یه سرچ ساده میخواد)
      تست هم کاملا رسمی و درسته. نمیدونم برا ما ایرانیا چرا ایمنی اصلا مهم نیست فقط میگیم سواری و نرمی ؟؟؟؟
      بعد ایراد از خودرو سازای بدرنخورمون میگیریم. دست از سر این ماشینای قدیمی بردارین.
      ببین چند سال پیش از رده خارج شده. تازه اون موقع وارد ایران شده الان که دیگه هیچ
      البته میدونم متعصبین از این حرفم خوششون نمیاد ولی حقیقته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Mohammad

      ۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      زانتیا ۸۸ سال ۹۰ داشتم استعلاککککش قیامت هست
      اگه از شتاب خوشتون میاد پارس موتور زانتیا بخرید! خرجش خیلی کم تر از زانتیاس برای مثال ۴ تا گوی داره که با اجرت انداختنش حدود۱ تومن میشه
      روغن هیدرولیکش حدود ۱۵۰با اجرت تعویض
      لنتاش حدود ۲۰۰تومن
      زانتیا تا ۱ماه اول حسابی بهتون حال میده اما وقتی که واسه سرویسش در تعمیر گاه رفتید ب اشتباهتون پی می میبرید
      من ۳۷سالمه و ۳۱ ماشین عوض کردم(بنگاه دارم)
      به نظر من پارس موتور زانتیا بردارید
      من الان سانتافه دارم و تعصب خاصی روی هیچ برندی ندارم
      هرکس به اندازه پول توی جیبش ماشین میخره
      کسی سوالی درباره ماشین داشت بپرسه!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. مسعود

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بذارین چند تا چیزو بگم که بعضی ها اطلاعات ندارن و نظر الکی میدن.۱:ماکسیما که میگین ماشین خوبی هست ولی آیا تا حالا با سرعت تو پیچ رفتین؟برین تا بگم.ببینید چطور عقب ماشین لیز میخوره و چپ میکنین۲:میگید زانتیا بدون امکاناته آیا سنسور باران میدونید چیه.سنسور باران الان روی ماشین های بالای ۳۰۰ میلیون نصبه ولی زانتیا که مال ۲۵ سال پیشه داره.چهارچرخ دیسکی.حتی ماشین چینی ۱۰۰ میلیونی چهارچرخش دیسکی نیست.گرمکن صندلی داره.تنظیم گودی کمر داره.صندلی عقبش تبدیل به تختخواب میشه.ازجایی رد میشه که نیسان نمیره.۳ میگن ایمنی تو تصادف کمه:بابا به چه زبونی بگم اون ضعف تصادف مال اولین مدلشه سال ۱۹۹۳.الان اون مشکل حل شده هیچ تازه تو درب هاش میله کار کذاشتن که اگه از بغل ضربه بخوره آخ نمیگید تو ماشین.۴:میگین پرخرجه:ی تمیزشو بخرین اگه خرج داشت هر چی گفتین درست…۵:میگید دورش تموم شده:حتما دوره دوره ماشین های بی کیفیت چینی هست.معقولانه فکر کنید وعشق مارو(زانتیا)الکی بد جلوه ندید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش خودت میگی برا ۲۵ سال پییییییییش
      بس نیست به نظرت؟ در مورد میله هم بگم پراید رو هم با میله تو درب از بغل قوی کردن پس خوبه؟
      در مورد ماشین چینی هم که میگی اونقدر امکانات داره که زانتیا پیششون هیچی نداره . تمیزش رو هم بخری بازم چند سال دیگه داغون بشه چی؟ باید پول ماشین چینیو خرجش کنی تا راه بیوفته. البته بگم نا از چینیا خوشم میادو الان نه از زانتیا چون قدیمیه هر کی داره مبارکش باشه ولی برین عوضش کنین تا به خرج نیوفتاده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (5 ديدگاه)

        از چینیا خوشم نمیاد الان هم از زانتیا نه قبلا دوست داشتم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Mohammad

      ۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      گرم کن صندلیش کجاشه؟
      نکنه مال شما گرم کن دار هست استاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. غزاله

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا چند اسب بخار داره؟من مدل ۸۹شو دارم
    خیلی ازش راضیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حمید

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز ۱۳۵ اسب بخاره قدرتش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. میثم حسنی

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود برهمه ی موشک سواران هیچ ماشینی نمیاد که سردست زانتیا رو بزنه ظاهر ماشین با ادم حرف میزنه باطن ماشین که واویلا اصن زانتیارو با هیچ ماشینی مقایسه نکنید باید زانتیا باز باشی تا ببینی من چی میگم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. مسعود

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم زانتیا یک محشره که صد ساله دیگه ازش صحبت میشه و میره تو لیست ماشین های منحصر به فرد…این جمله منو فقط زانتیا سواران و زانتیا بازان فهمیدن و میدونن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. مسعود

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ز:زیبا
    ا :ایمن
    ن :نرم
    ت :تندوسریع
    ی :یکه تاز
    ا :ارامش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا 77

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رضا )عاشق زانتیا)
      مرسی از این همه تعریف☺

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. پارسا

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک جایی اشتباه کرده . سرعت زانتیا ۲۴۰کلومترنه۲۰۰کلومتر.یک نکته دیگه هیچ وقت بدون النترا یااکسنت بازانتیا کل ننداز چون اگه بدون ماشین خارجی باشی خوب زایت میکنه جلومردم که دیگه روت نشه توجاده برونی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. حمید

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان بحث زانتیاس .کی میگه دورش تموم شده ماکسیما وزانتیا هنوز هم خیلی پر طرفدارن تاماشینای چینی و به درد نخور ایران خودرو فقط اپشناشون کمه من ۱ساله یه ۸۸شو خریدم هیچ ماشینی نرمی زانتیارو نداره به خاطر سیستم تعلیقش واقعا رانندگی باهاش لذت داره شتابش عالیه یه سر گازش میارزه تمام پژوو سمند هر جا وهرچی بهش گاز بدی نه نمیگی تمیزشم بخری خرجی نداره من که خیلی راضی ام چون من خیلی شتاب ماشین برام مهمه خیلی از ماشینارو رانندگی کردم هیچ ماشینی سواری زانتیارو نمیده واقعا لذت میده من ازرا هم داشتم خیلی سرتره اپشنش شتابش کلاسش ولی زانتیا یه چیز دیگس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. رایان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من ۸۶ بهتر ازصفرشو داشتم واقعا دیوونه میکنه حرف نداشت فقط امنیتش افتضاح الان فروختم بنز ۱۲۴ کپل خریدم این از زانتیا هم بهتره اصلا نمیشه با زانتیا مقایسش کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. هادي r

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ب من میگن قدیمی هسی
    ولی ابهت زانتیا هیچ ماشین دیگه نداره
    ماکسیما هم خوبه ولی گنده
    زانتیا داشتن هرکسی نمیتونه زیر بارش بره
    فقط عاشقاش میتونن
    اسمش نگاه چ خفنه
    تک باش و یکه تاز و سالاری کن
    ناز نفست بشم هیولای قدیمی ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. مهرداد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یه زانتیا ۸۴گیرم اومده ۲۰۰۰از نظرهاتون که خوندم هم میترسم بخرم هم دوس دارم بخرم به نظر شما باید چکار کنم از خرجش میترسم وجدانن هزینشون چطوره????

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. ممس

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خداوکیلی خیلی نرمه این زانتیا…
    بدون اغراق میگم نرمیش یکه یکه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. حمید

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی خیال دنیا باش بخر حالشو ببر اگه پسند نشد عوضش کن مگه چند سال زنده ای

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. محمد

    ۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سمند دارم میخوام عوضش کنم تو زانتیا و سورن موندم نظر شمت چیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. مجید

    ۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی من یه ۲۰۶ وی ۸ دارم میخام بفروشمش یه زانتیا بخرم ممنون میشم راهنماییم کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. ميلاد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سال ٩۴ ۴٠۵ صفر خریدم ٧،٨ ماه سوار شدم خدایی حیف ٣٠ میلیون پول که دادم. ماشین جون نداشت راه بره خشک بود همه چیش مجبور شدم فروختم ، علی رغم نظر بقیه یکم کذاشتم روش یه زانتیا ٨۶ خریدم خیلی هم راضی ام ازش همه جوره ماشینه خوبیه به شرطه اینکه سالمشو بخری و بهش برسی. درسته یکم هزینش بالاست اما خوب حس خوبی که با سواری و نرمی و راحتی به ادم میده اون هزینش به چشم نمیاد . از نظر مالی فرصتی پیش اومد برام که میتونستم ماشینه بروزتر بخرم اما وقتی شتاب و نرمی زانتیا رو مقایسه کردم از دلم نیومد چیزه دیگه سوار بشم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. mohave

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تاحالا زانتیا نداشتم ولی زیاد رانندگی کردم باش یکم امنیتش پایینه ۱ ستاره از ۵ ستاره امنیت داره امنیت رانندگی تو شهر هم ۱ از ۴ که خیلیی پایینه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. سید علی ابوالقاسمی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشین ممنونم از مسِءول محترم سایت که این پیج رو راه انداختن من خودم از سال ۸۶ تا الان زانتیا دارم صفرش رو خریده بودم ۲۶۵۰۰۰۰۰ واقعا راضی هستم ماشین خیلی پر شتاب و پر قدرت و نرمیه لنگه نداره درسته پر خرجه منظور گوی هاش و الا تا الان موتورش باز نشده ولی اگه ماشین دیگه ای ۱۰ سال دستم بود الان جنازه ش مونده بود دستم فقط اینو میتونم بگم کسی که زانتیا داره محکم بهش بچسبه از دستش نده چون بهترین ماشینه یه صدای خاصی هم داره وقتی که شتاب میگیره زوزه میکشه فقط این حرفم رو زانتیادار ها میفهمن چی میگم راستی اسم این ماشین رو باید میزاشتن موشک زمینی نه زانتیا

    با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیرضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دوست من .منم عاشق زانتیا هستم .ولی سمند دارم.اسمش واقعا برازندشه.زانتیا در معنی یعنی نور

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علیرضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      آقا سال ۸۹زانتیا صفر ۲۰میلیون بود.چطوری سال ۸۶ انقدرپول دادی داداچ

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا