سوبارو

رونمایی از سوبارو فارستر ۲۰۲۲ فیس لیفت در ژاپن

سوبارو از پنجمین نسل فارستر در مارس ۲۰۱۸ رونمایی کرده و از آنجایی که طول عمر خودروها در طول این سال‌ها کوتاه‌تر شده بنابراین جای تعجبی ندارد که نسخه فیس لیفت این خودرو هم‌اکنون در ژاپن معرفی شده است. این کراس اوور کامپکت تغییرات وسیعی نداشته و واضح‌ترین بهبود آن به بخش جلو مربوط می‌شود که شامل چراغ‌های بازنگری شده با طراحی سرراست‌تر است.

سپر جلو نیز تغییراتی داشته و زیر چراغ‌ها یک شوینده چراغ اضافه شده است. جلوپنجره خیلی بزرگ‌تر از قبل نیست اما الگوی U شکل تخت به خود گرفته است. همچنین اطراف لوگوی سوبارو را تریم متالیک گرفته است. بسته به تریم انتخابی، مه شکن‌های گرد یا عمودی در این خودرو نصب خواهد شد.

تنها یک تصویر از بخش عقب فارستر ۲۰۲۲ منتشر شده و شاید این امر به خاطر عدم تغییر فارستر بازار ژاپن نسبت به نسخه پیش از فیس لیفت باشد. به‌روزرسانی‌های این بخش شامل گرافیک چراغ‌ها بوده اما به نظر می‌رسد تغییری در طراحی آن‌ها صورت نگرفته باشد. سوبارو رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید و سه رنگ بدنه سبز آتم، سبز کاسکادا و برنزی را هم در نظر گرفته است. این کراس اوور با تریم های تورینگ، ایکس بریک، ادونس و اسپورت در دسترس خواهد بود.

با ورود به داخل کابین شاهد تغییرات چندانی نخواهید بود اما انتخاب‌های جدیدی برای پوشش صندلی‌ها وجود دارد. همچنین سیستم EyeSight سوبارو ارتقا یافته و زاویه بیشتری را برای دوربین پوشش داده و نرم‌افزار آن نیز بهبود یافته است. این برند ژاپنی برای بهبود راحتی خودرو در سیستم تعلیق تغییراتی داده و کنترل شیفت e اکتیو هم در دسترس تمامی تریم های مجهز به پیشرانه بوکسوری هیبریدی می‌باشد.

سوبارو قبلاً پیش‌فروش فارستر ۲۰۲۲ بازار ژاپن را شروع کرده و انتظار می‌رود نسخه بازار آمریکا نیز در هفته‌های آتی معرفی شود. قبلاً نسخه پیش‌تولیدی این خودرو در آمریکا رؤیت شده بنابراین معرفی رسمی آن نیز در آینده نزدیک خواهد بود.

امیدواریم نسخه آمریکایی فارستر از پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی مدل اسپورت بازار ژاپن استفاده کند. این پیشرانه قدرت ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری دارد. گشتاور این پیشرانه ۶۱ نیوتون متر بیشتر از پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی بوده و به لطف استفاده از توربو در دورهای پایین عملکرد بهتری دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. Reza Waffen SS

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2333 ديدگاه)

    برخلاف کیفیت و مهندسی عالی ژاپنیا تنها چیزی که ندارن طراحی درست و حسابیه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (131 ديدگاه)

      یه سری به یوتیوب بزنید و کلیپ های افرود غیر حرفه ای رو ببینید اکثرا فارستر سوارن!! خیلی سوال شده برای من. تنها دلیلش هم بنظرم قیمتشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        خودت میگی غیر حرفه‌ای! آدمی که توی کاری تبحر نداشته باشه معلومه چیز درست انتخاب نمیکنه….

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. میثم

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1707 ديدگاه)

        رقبای هم قیمت زیاد داره
        بیشتر بخاطر سیستم خیلی خوب AWD است که تو باقی رقبا به این خوبی نیست
        اخیرا تویوتا هم تو کراس اوورهاش سیستمهای AWD خوبی ارائه میده. آفرودهای RAV4 جدید رو دیدم بدک نبوده
        سوبارو تو این مورد خیلی معروفه.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6032 ديدگاه)

      من هم با طراحی جدید خودروهای سوبارو حال نمیکنم اما عجیب مهندسی ساخت و کیفیت بالایی دارند !

      چندتایی سوبارو فارستر حدود ۱۰ سال پیش وارد ایران کردن که بعضی اوقات در خیابان میبینیمشان اما نکته‌ای که داره اینه که ذره‌ای خم به ابرو نیاوردند و خودروها هنوز نو هستند با اینکه کارکرد بالایی دارند !
      محصولات سوبارو سر به زیر و محجوب هستند و اما سیستم چهارچرخ معروفی هم دارند که بسیار کاربرد بالایی دارند به همراه موتورهای خاص باکستر !

      در ضمن کسانی که در ایران سوبارو دارند ، بدون نگرانی میتوانند خدمات خودروهایشان را در نمایندگی‌های ایرتویا انجام دهند !

      البته خدای نکرده اگر تصادفی کنند ، ابتدا خوب گریه کنند و سپس یه بلیط بگیرند بروند دوبی و با هزینه‌ای فراوان لوازم تهیه کنند !

      فکر میکنم سیف‌خودرو وارد کننده‌ی این خودرو بود که در تاریکی آمد و در تاریکی هم رفت !

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    3. Amard

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (233 ديدگاه)

      اسکی ریز از نیسان الگو برداری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    این که فرق زیادی نکرده با نسل قبل،به شخصه رقبا رو به سوبارو ترجیح میدم،دیگه اون جذابیت قبل رو نداره ماشین های سوبارو،من دوستش نداشتم…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. rezars pc

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (374 ديدگاه)

      تیتر نوشته فیس لیفته من که خوشم نیومد تقریبا از هیچ جاش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        منم همینطور…

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6032 ديدگاه)

      هر وقت تونستی از نزدیک ببینیش ، بعداً تصمیم بگیر دوستش داشته باشی یا نه 😂 !

      اون‌هایی که باید دوستش داشته باشند ، دارند ، شما زیاد آزرده خاطر نباش !

      سوبارو بی‌اعاست
      سرش در لاک خودشه
      احترام به مشتری هم خوب بلده که مشتری‌های وفادار در خیلی از نقاط جهان داره !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. دانیال

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (329 ديدگاه)

    سوبارو کارش درسته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Ali

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (240 ديدگاه)

    طراحی خاص خودش رو داره یجور اصالت
    کیفیتش هم ثابت شدست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. محمد مختاری آذر

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    خودروی واقعا خوبی هستش طراحی هم زیاد بد نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا