سوبارو

سامورایی درنده! سوبارو BRZ با پیشرانه ۸ سیلندر ۵۸۰ اسبی!

شایعات زیادی درباره تولید مدل‌های قوی‌تر سوبارو BRZ و تویوتا ۸۶ منتشر شده اما مدیران این دو خودروساز بارها و بارها اعلام کرده‌اند که چنین مدلی ساخته نخواهد شد.


بدین ترتیب مالکان این خودروی اسپورت ژاپنی باید از همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده کنند و یا اگر خواهان قدرت بیشتر هستند به کیت‌های تیونینگ روی بیاورند.

برای مثال کثورت یک کیت سوپرشارژری را معرفی کرده که با اینترکولر، منیفولد و ECU جدید همراه شده و قدرت پیشرانه را به ۲۸۰ اسب بخار می‌رساند. یا اینکه شما می‌توانید کل پیشرانه‌ی سوبارو BRZ را کنار گذاشته و از یک قلب تپنده جدید استفاده کنید.


بسته به بودجه در نظر گرفته شده، هیچ محدودیتی درباره استفاده از قوای محرکه جدید وجود نداشته و قبلاً دیده‌ایم که در یک تویوتا ۸۶ از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی فراری ۴۵۸ استفاده شده است؛ و اگرچه پروژه جدیدی که ما به آن اشاره می‌کنیم به اندازه تویوتایی با قلب فراری احساس‌برانگیز نیست اما هنوز هم شاخص و برجسته است زیرا سوبارو BRZ مورد بحث دارای قلب تپنده ۸ سیلندر LS3 جنرال موتورز می‌باشد.

این خودرو که در هنگام دور دور در موناکو شکار شده دارای قدرت قابل‌توجه ۵۸۰ اسب بخاری و گشتاور بیش از ۹۰۰ نیوتون متری است.


این یک BRZ معمولی نیست زیرا دارای کیت بدنه پر زرق و برق و گلگیرهای پهن و ورودی‌های روی کاپوت بوده و رنگ بدنه خاکستری مات آن با رینگ‌های ۱۹ اینچی تکمیل شده است.

کار جراحی صورت این خودرو توسط بریل استیل موتور اسپورت، یک موسسه بدنه خودرویی صورت گرفته و خودرو نیز در جمهوری چک شماره‌گذاری شده است.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه

  1. Just bentley continental

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (539 ديدگاه)

    بابا بیا تو ایرانم برات پراید تیونینگ شده ۴۰۰ اسبی پیدا می کنم😂
    یا میتسوبیشی لنسر ایوو ۶۰۰ اسبی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پراید اشغاله

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با پراید ۴۰۰ اسبی میتونی ده کیلومتر ریس بزنی؟
      فرق این چیزا رو من خوب درک میکنم
      هم محله اییمون یه سوزوکی قدیمی داره با پولسار من ریس گذاشت بعد دو کیلومتر موتور من داغون شد
      میتسو لنسر ولی برا کارای تیونینگ ساخته شده و کم نمیاره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. amir

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (467 ديدگاه)

    عالیه.جی تی ۸۶ یکی از بهترینهای تاریخه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Abbas us.c

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (269 ديدگاه)

    موتورای ال اس جنرال موتورز برای تیونینگ بهترینن هم سگ جونن هم ارزونن هم سبک و جم و جورن و استحکام و استقامت بالایی دارن .هر چند خوده تویوتا موتوره ۲jz داره که فوق العادس و در عرصه تیونینگ بین موتورای جی دی ام بهترینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. حسین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2226 ديدگاه)

    چون موتور اصلی اش ۴ سیلندر هست ، یه موتور ۳۰۰ اسبی ۴ سیلندر مثل موتور اولوشن یا ۶ سیلندر ۶۰۰ اسبی بنظرم بهتره ، چون کمتر به هندلینگش آسیب میزنه!
    من خودم تو سایت باما آگهی جی‌تی۸۶ با کیت توربو رو دیدم! اونم واسه شروع خوبه😁

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا