سوبارو

معرفی رسمی سوبارو BRZ جدید، طراحی جدید و قدرت بیشتر…

اولین نسل سوبارو BRZ و پسرعموی آن تویوتا ۸۶ یکی از خودروهای اسپورت و دیفرانسیل عقبی بودند که با هزینه‌ای نسبتاً کم ‌تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کردند. این خودروی اسپورت ۲+۲ زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار سدان ها، هاچبک ها و کراس اوورهای مدرن دنیا داشته و حالا که نسل جدید آن نیز معرفی شده تغییر زیادی را نسبت به فرمول قبلی نمی‌بینیم؛ و البته شکایتی هم دراین‌باره نداریم.

سوبارو BRZ جدید

نسل جدید سوبارو BRZ 2022 از پیشرانه تنفس طبیعی و پرحجم‌تر بوکسوری این خودروساز سود برده و قدرت بیشتری دارد. شاسی سفت تر و استایل متمایزتر هم از جمله ویژگی‌های این خودرو هستند. BRZ جدید خودرویی متوازن، پایدار و سریع است که تغییرات ملموسی را تجربه کرده است.

سوبارو BRZ جدید

اول به تغییرات طراحی بدنه این خودرو اشاره می‌کنیم. نمای جلو دارای چراغ‌هایی است که ما را به یاد آخرین نسل داج وایپر می‌اندازد. همچنین شکل جلوپنجره خندان هم شاید به نوعی مشابه جلوپنجره نسل سوم مزدا MX-5 میاتا باشد. BRZ جدید کار خوبی در عدم پیروی از روند کنونی صنعت خودرو داشته و هیجان‌انگیزتر از اکثر خودروهای اسپورت بازار به نظر می‌رسد.

سوبارو BRZ جدید

این کوپه در بخش عقب نیز تیزتر و بالغ‌تر از قبل به نظر آمده که دلیل آن چراغ‌های پهن‌تر و ارتفاع بالاتر صندوق است که آن را مشابه برخی محصولات دیگر این خودروساز می‌کند. همانند بخش جلو، انحناهای مناسبی وجود دارد. بخش پایینی سپر نیز دارای دو خروجی اگزوز بزرگ است که بر ذات اسپورت BRZ تأکید دارند.

سوبارو BRZ جدید

بد نیست بدانید تمامی ورودی‌های هوا در این خودرو دارای هدف متمایزی هستند. گوشه‌های سپر جلو دارای ورودی‌هایی هستند که هوا را به سمت اطراف چرخ ها هدایت می‌کنند درحالی‌که ورودی‌های هوای روی گلگیرهای جلو نیز هوای پیشرانه و چرخ ها را خارج کرده و آن‌ها را به سمت رکاب‌هایی می‌فرستند که داون فورس بیشتری را تولید می‌کنند. همچنین یک تیغه کوچک پشت چرخ های عقب وجود دارد که جریان هوای پشت BRZ را بهبود می‌بخشد. اسپویلر کوچک عقب خودرو نیز باعث پایداری بیشتر خودرو می‌شود.

سوبارو BRZ جدید

اما برسیم به داخل کابین که دارای استایل خطی‌تر و افقی بوده و صفحه‌نمایش مرکزی ۸ اینچی با نرم‌افزار استارلینک سوبارو را در خود جای داده است. این امر بهبود قابل‌توجهی نسبت به نسل پیشین می‌باشد. همچنین پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی نیز وجود دارد که دورشمار در وسط قرار دارد هرچند می‌توان ظاهر آن را شخصی‌سازی نمود.

سوبارو BRZ جدید

نیروبخش سوبارو BRZ 2022 پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری باکسر تنفس طبیعی است که قدرت ۲۲۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه حدود ۱۱ درصد قدرت و ۱۵ درصد گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه ۲ لیتری نسل پیشین این خودرو تولید می‌کند. با وزن تخمینی ۱۲۷۷ کیلوگرمی، نسل جدید این خودرو تنها حدود ۸ کیلوگرم سنگین‌تر از نسل قبلی بوده و بنابراین قدرت بیشتر باعث خواهد شد BRZ شتاب بهتری داشته باشد.

سوبارو BRZ جدید

اگرچه پلتفرم دیفرانسیل عقب این خودرو اساساً تغییری نسبت به مدل قبلی نکرده اما سوبارو از دانش معماری مدرن و ماژولار خود در آن استفاده کرده تا ساختاری مستحکم‌تر و پاسخگوتر حاصل گردد. برای مثال استحکام اکسل جلو ۶۰ درصد بیشتر شده و هندلینگ این خودرو در پیچ‌ها بهتر شده است. همچنین استحکام کلی خودرو نیز ۵۰ درصد افزایش یافته است. مرکز ثقل BRZ جدید نیز پایین‌تر آمده و بنابراین توانایی‌های خودرو بهبود یافته است. البته سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و دوبل جناغی در عقب مشابه نسل قبلی BRZ می‌باشد.

سوبارو BRZ جدید

اگرچه سوبارو BRZ 2022 همان حالت سنتی خود را حفظ کرده اما برای قدم گذاشتن در دنیای مدرن آماده شده است. برای مثال تکنولوژی ایمنی EyeSight سوبارو به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌های مجهز به گیربکس سفارشی ۶ سرعته اتوماتیک وجود داشته هرچند این تکنولوژی در مدل‌های مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی دیده نمی‌شود و این موضوع جای تعجب دارد چراکه نیسان ترمز اضطراری خودکار را برای مدل ارزان‌قیمت و دستی ورسا ارائه کرده اما سوبارو آن را در خودروی گران‌تر خود قرار نداده است.

سوبارو BRZ جدید

از آنجایی که اکثر مشتریان BRZ احتمالاً این مشکل را نادیده خواهند گرفت بنابراین ما هم از کنار آن عبور می‌کنیم. به‌هرحال یک کوپه دو درب در پیست بسیار خوشحال‌تر از ترافیک خواهد بود. سوبارو برای بهبود اوضاع ما را به پیست ترمال کلاب دعوت کرد جایی که توانستیم پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی BRZ بنشینیم و در کنار ما نیز اسکات اسپید راننده موتور اسپورت سوبارو حضور داشت.

سوبارو BRZ جدید

BRZ در دستان اسپید عملکرد خوبی داشت و در پیچ‌ها کاملاً تخت باقی می‌ماند. گشتاور بهبود یافته این خودرو در پیست سریعاً خودش را نشان می‌دهد و راننده هم می‌گوید کنترل خودرو در پیچ‌ها راحت‌تر از قبل شده است. حتی این خودروی پیش‌تولیدی نیز کیفیت کابین خوبی داشت و صدای تولیدی پیشرانه نیز جذاب و دل‌نشین بود.

سوبارو BRZ جدید

سوبارو می‌گوید BRZ جدید تا پاییز سال آینده وارد بازار خواهد شد و بنابراین باید یک سال منتظر این خودرو ماند. این خودروساز ژاپنی فعلاً مشخصات مربوط به قوای محرکه، قیمت و مصرف سوخت را اعلام نکرده اما انتظار نداریم این خودرو خیلی گران‌تر یا سریع‌تر یا پرمصرف‌تر از نسل پیشین باشد.

احتمالاً نسخه پایه BRZ با گیربکس ۶ سرعته دستی قیمت حدود ۲۷ هزار دلاری خواهد داشت و مدل لیمیتد هم با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. احتمالاً آپشن گیربکس اتوماتیک نیز در حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. رقبایی همچون مزدا MX-5 و نیسان ۳۷۰Z به ترتیب ۲۶۵۸۰ و ۳۰۰۹۰ دلار قیمت دارند هرچند نسل جدید نیسان Z نیز در راه است.

فکر می‌کنیم BRZ 2022 جدید سریع‌تر از نسل پیشین باشد و شتاب حدود ۵.۷ ثانیه‌ای داشته باشد. موضوع احساس برانگیزتر می‌تواند پرفورمنس این خودرو در شرایط روزمره باشد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. مهران

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (291 ديدگاه)

    خوشکله ولی داخلش خیلی چنگی به دل نمیزنه و قیمتش هم بالاست بنظرم ؛ نسل جدید تیویا جی تی ۸۶ میاد ؟

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱۱
    1. Aria

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (165 ديدگاه)

      آره همونه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۳
    2. Hadi

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1344 ديدگاه)

      دم سوبارو گرم که اینقدر خوب و بی حاشیه مسیر پیشرفتش رو طی میکنه…
      از این BRZ جدید هم من خیلی خوشم اومد یه ماشین اسپرت واقعی با موتور تنفس طبیعی و بوکسوری و گیربکس دستی و قیمت مناسب…
      یک اسپرت ارزون و مقرون به صرفه که متأسفانه جاش تو ایران خالیه…
      ولی بنظرم نسل قبل نمای جلو بهتر و وحشی تری داشت…
      نسل جدید:لایک
      نسل قدیم: دیسلایک

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۲۷
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4020 ديدگاه)

      نه بد شده و نه خوب !
      فقط جدید شده ، همین .

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۷
      1. زیزیگولو

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (829 ديدگاه)

        فیس لیفتای لکسوس اکثراً عالی بودن …. سوبارو جدیدم خوب شده بنظرم ولی سیویک جدید زیاد چنگی به دل نمیزنه

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۴
    4. Sattar

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (19 ديدگاه)

      قشنگ هست داداش ولی طراحی ماشین برای من یجوریه که وقتی اولین بار عکسشو دیدم گفتم کوفت ! داری به چی میخندی ؟!😂

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
    5. دیجی70

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (119 ديدگاه)

      ضبط پخش پارس الکتریک انداخته

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳
    6. مزدا

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1650 ديدگاه)

      چراغ های عقبش اصلا حس اسپورت بودن نمیده!

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  2. AMG GT

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    امیدوارم تویوتا ۸۶ بهتر ازاین باشه. نسل قبلی خیلی بیشتر منو جذب میکرد.

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۴
    1. Aria

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (165 ديدگاه)

      نه
      تقریبا همینه جی تی
      تویوتا باید ساده باشه
      برای همینه هیچوقت قدیمی نمیشه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
  3. Reza

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    نسل قبلی زیباتر بود . ( نظر شخصیم هستش )

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۴
    1. Mad.z.Max

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (656 ديدگاه)

      بقیه نظر عمومی میدن؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  4. Peyman56

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    طراحی نسل قبل با اینکه مربوط به حداقل ده سال قبل بود ولی جذاب تر از این بود.

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
  5. میلاد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    طراحیش نسبتا ok هست ولی ایکاش با یه موتور قوی تر معرفی میشد.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۰
  6. ایمان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (81 ديدگاه)

    این دیگه حس یه سوبارو رو نمیرسونه البته ظاهر . ولی مطمعناً تو کیفت و فنی حرف برا گفتن داره

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. محمدهادی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (258 ديدگاه)

      پسر این مدل میدونی چقد رانندگی لذت بخشی میتونه داشته باشه؟
      محور محرک عقب با عرض زیاد ماشین و ارتفاع پایین و همچنین وزن کم میتونه یه غنیمت جنگی برای کسی باشه که توانایی نشستن پشت سوپر اسپرتای خالصی مثل پورشه و لامبورگینی و استون مارتینو ندارن
      واقعا میتونه همون حال و هوا رو برات با صرف مبلغی کم ایجاد کنه تا بفهمی چه حالی میده رانندگی سریع و اسپرتی
      حیف،حیف که ازین جور ماشینا داخل مونتاژ نمیشن،بخدا بازار داخل خیلی تشنه اینجور ماشیناست

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  7. R

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (312 ديدگاه)

    این چیه عقب جلو کلا کپیه که

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۷
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1404 ديدگاه)

      پشتش منو یاد سیویک میندازه

      موافقم ۸
      مخالفم ۹
  8. بهنام

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    بسیار عالی. طراحی که حرفی باقی نمیزاره و واقعا بی عیب و نقص و زیباست. از نظر فنی هم همون مقداری که واقعا نیاز بود به قدرتش اضافه شد. در نظر داشته باشید نسل قببلی در اکثر مقایسه ها با جنسیس کوپه علیرغم دو سیلندر کمتر و صد قوه اسب پایین‌تر بعنوان پیروز رقابت اعلام شده که نشان از توازن عالی این ماشین در قدرت و وزن و پرفورمنس هست. من که از طراحیش خیلی خوشم اومد و فکر می‌کنم خیلی بهتر از نیسان زد از آب در اومد.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۷
  9. MjM

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (627 ديدگاه)

    خوب شده
    لوگوی پشتشو برداری به هوندا هم میخوره
    مانیتورش جالب نیست مثل این افتر مارکتا ک نصب میکنن شده!
    جی ۸۶ امیدوارم بهتر ازین باشه خصوصا ظاهرش!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
  10. R@min

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (794 ديدگاه)

    کلا طراحی داخلی و خارجی چنگی به دل نمی زنه

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
  11. ارشیاsvj

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    خب
    با یه ماشینی طرفیم که طراحیش شبیه ادم فضایی نیست.

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
  12. X

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بالاخره قیافش با gt86 فرق کرد، آخیش… همیشه این دوتا و اسکیون رو با هم قاطی میکردم. کدومش بهتره؟ gt86 یا bzr ؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. R@min

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (794 ديدگاه)

      جفتشون یکین. gt86 جدیدم این شکلیه

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
    2. OMID

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1776 ديدگاه)

      البته سایون درسته

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  13. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1404 ديدگاه)

    زشتتتتت

    موافقم ۵
    مخالفم ۹
  14. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    من دوستش دارم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  15. behnam1012

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (383 ديدگاه)

    عالیه
    فقط از نظر طراحی کمی فانتزی شده ، نسل قبل بنظرم خشن تر بود
    بخصوص با فیس تویوتا

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  16. سعید تویوتا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    یکی از دوستان گفت که خیلی خوب شده هم داخل و هم بیرون.اره خوب شده ولی نه درحد این اسم!نه در حد دوتا شرکت بسیاربزرگ بیان روهم کارکنن یه ماشین اسپرت رو خلق کنن!اگه یه ماشین تو یه شرکت دیگه باشه خیلی دوسش دارم ولی واقعا به این فکرمیکنم که نسل جدیده و دوتا شرکت رو این اسم های بزرگ کارکردن واقعا بدلم نمیشینه!حداقل سپر رو یکم بیشتر اسپرت میکردن این طرح لبخندچیه اخه؟یکم وحشیتر میشد عالی میشد یا طراحی چراغای عقبش کاملا اکورا ان اس ایکسه!نیسان Z کااااملا دگرگون شد ولی اینا زیاد خوب نشدن یکم بهش فکرکنین به حرفام میرسین!موتورش واسه استفاده روزمره خیییلی خوبه ولی ایکاش یکم بیشتر قوی تر میشد ولی بازم خوبه.طراحی داخلیش هم خوبه و نمایشگرمرکزی به قول دوستمون شبیه افترمارکتیاس!

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  17. اصفهانی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بدی خودروهای ژاپنی اینه که سالها یه شکل و یه جور میمونن

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  18. Ahmadreza2002

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (441 ديدگاه)

    چقد نچسبه نمای عقبش ک منو یاد استون انداخت
    ولی در کل عاشقشم و یه نکته دیگه این که مرکز سقلش از قبلم پایین تره نسل قبلی اساسا موترش کف آسفالت بود خودتم پنج سانتیمتر بالا تر بودی

    از ظاهرش خوشم نمیاد ولی خب اگه پولش داشتم میخریدمش قطعا
    اصلا اینو کسی به خاطر فیسش نمیخره

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  19. سامورایی از قله فوجی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (245 ديدگاه)

    کاش از توربو استفاده می کرد یا اینکه موتور سوبارو wrx sti که ۳۰۰ اسب داشت رو میزاشتن روش
    طراحیش خوب شده چند بار که نگاه کنی عاشقش میشی
    ( وقتی نسل جدید بنز اس کلاس معرفی شد همه گفتن زشته و نسل قبل بهتر بود ولی چند بار که نگاش کردن عاشقش شدن داستان سیویک و brz جدید هم همینه

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  20. ♤Angus_812♤

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (423 ديدگاه)

    اینم از سوبارو و تویوتا که گند زدن به یه ماشین خوبه دیگه
    اون از سوپرا اینم gt86(نسل جدید gr86)
    اخه حیف اون طراحی خشن نبود
    این بیشتر شبیه این بچه خودشیرینای کلاس شده
    انگار جیم کری میخواد نقش راکی بازی کنه
    من اصلا خوشم نیومد نسل قبلش انگار دو نسل بعده همینه

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  21. رامتین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2031 ديدگاه)

    بدک نیست ولی موتور قبلی که ۲ لیتری بود و ۲۰۸ اسب داشت، این خودرو با ۲.۴ لیتر باید تلاش میکردن به ۲۵۰ اسب برسونند تا تفاوت حس بشه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3009 ديدگاه)

    جلو: مزدا
    عقب: هوندا
    کابین: تویوتا
    برند: سوبارو

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا