سوزوکیهوندا

دوئل سوزوکی سلریو و هوندا N One

همچنان در دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به گروه هاچ‌بک‌های سگمنت A رسیده‌ایم که در دوئل پنجم آن شاهد رقابت میان رنو توئینگو و اسمارت فورفور بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۱۳۳ رأی به ثبت رسیده است که فورفور موفق شد با کسب ۷۸۲ عدد از آن‌ها یا به عبارتی کسب ۶۹ درصد از کل آراء پیروز و راهی مرحلهٔ بعدی گردد درحالی‌که توئینگو با دریافت ۳۵۱ رأی از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. حال امروز در ششمین دوئل گروه هاچ‌بک‌های سگمنت A سوزوکی سلریو در برابر هوندا N One قرار گرفته است.

شورلت اسپارک

اوپل کارل

رنو توئینگو

اسمارت فورفور

؟

اسمارت فورفور

اشکودا سیتیگو

سئات Mii

سیتروئن C1

پژو ۱۰۸

؟

پژو ۱۰۸

فیات ۵۰۰

اوپل آدام

سوزوکی سلریو

هوندا N One

اوپل آدام

؟

هیوندای i10

کیا پیکانتو

تویوتا آیگو

فولکس‌واگن آپ

کیا پیکانتو

فولکس‌واگن آپ

سوزوکی سلریو

سوزوکی برای اولین بار در فوریهٔ سال ۲۰۱۴ از هاچ‌بک کوچک جدیدی بنام سلریو پرده‌برداری کرد. این خودرو در اصل جایگزینی برای مدل آلتو محسوب می‌شود. سلریو در کشورهای مختلفی از ژاپن و هند گرفته تا اروپا عرضه می‌گردد. تولید این خودرو در تایلند و پاکستان و همین‌طور در هند توسط ماروتی سوزوکی انجام می‌گیرد. سلریو برای بازارهای اروپایی اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ معرفی شد. این هاچ‌بک کوچک ژاپنی در بازارهای جهانی با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. موتور دیزلی از نوع ۷۹۰ سی‌سی دو سیلندر است که ۴۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. پیشرانهٔ بنزینی اما یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور که برای دوئل ما هم انتخاب شده است، ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در هند اما نسخهٔ دوگانه‌سوز CNG سلریو هم عرضه می‌شود. برای انتقال نیروی پیشرانه‌ها سه گیربکس مختلف در نظر گرفته شده که شامل پنج سرعتهٔ دستی، پنج سرعتهٔ نیمه اتوماتیک و یک نمونهٔ CVT می‌شود. نسخهٔ هندی سلریو که حتی از ایربگ هم بی‌بهره است، در آزمون‌های ایمنی یورو انکپ حتی یک ستاره هم کسب نکرده است اما نسخهٔ اروپایی آن موفق به کسب سه ستاره در آزمایش‌های تصادف این سازمان شده است.

هوندا N One

هوندا در گذشته بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲ خودروهای کوچکی تحت عنوان سری N را تولید می‌کرد. سپس چندین دهه بعد، این شرکت ژاپنی یک هاچ‌بک کوچک جدید بنام N One را در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۱ رونمایی کرد که در اصل احیای سری N قدیمی محسوب می‌شد. N One همانند سلف خود یک هاچ‌بک بسیار کوچک شهری است که از طراحی رترو و جعبه‌ای شکل استفاده می‌کند و شباهت زیادی به سری N دارد. فروش این ماشین از نوامبر سال ۲۰۱۲ در ژاپن آغاز شد. N One در دستهٔ کی کارها قرار دارد و صرفاً در بازار داخلی ژاپن عرضه می‌شود. کی کار کلاس خاصی از خودروها در ژاپن است که باید طولی کمتر از ۴.۴۰ متر داشته باشند. همچنین این خودروها به پیشرانه‌های کوچک و کم‌توانی هم مجهز هستند و صرفاً برای شهرهای شلوغ ژاپن طراحی شده‌اند. N One هم به‌عنوان یک کی کار، با یک پیشرانهٔ کوچک ۶۶۰ سی‌سی سه سیلندر عرضه می‌شود. این موتور در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربوشارژ ارائه می‌شود که چون موتور سوزوکی سلریو از نوع تنفس طبیعی است، برای N One هم همین نسخه انتخاب شده است. این موتور ۵۸ اسب بخار قدرت و ۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ اما نکتهٔ جالب در مورد این هاچ‌بک شهری ژاپنی این است که برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد.

مشخصات فنی

سوزوکی سلریو

هوندا N One

پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی ۳ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۶۸ اسب بخار ۵۸ اسب بخار
گشتاور ۹۰ نیوتن متر ۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۵.۲ ثانیه ۱۷.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۵۵ کیلومتر/ساعت ۱۴۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۳ لیتر (ترکیبی) ۳.۷ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۳۵ لیتر ۳۵ لیتر
وزن ۸۸۵ کیلوگرم ۸۵۰ کیلوگرم
طول ۳.۶۰ متر ۳.۳۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۲ متر ۲.۵۲ متر
قیمت پایه ۹,۹۳۰ دلار ۱۰,۵۳۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9880958]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI Z

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    با وجودی که هوندا برند محبوبمه اما این مدلشو اصلا دوست ندارم یه جورایی مثل لینکلن و مدل MKT

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Alireza.a

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلام?.هوندا هویت داره، هر کس می بینتش یاد گذشته می افته دقیقا مثل پورشه.اصطکاک و مصرف سوختش کمتره، درحالی که بازده قدرت به حجمشم بیشتره.این اطلاعات جدول بعضی هاش درست نیست.کلا هیچ جدولی تو این نظر سنجی ها نیست، که کاملا دقیق باشه بهتره تحقیق کنیم تا مشکلی نباشه. قربونه چشاتون، غمتون نباشه☺

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. (Ali(Chevy Nova

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (5689 ديدگاه)

    جناب دهقان
    اگه صلاح مىدونىد بجاى دوئل کلاسهاى که کم تر طرفدار دارن دوئل محصولات سنگىن وزن مثل کامىونها و کشندها که بشدت جاشون خالى هست تو پدال رو جاىگزىن کنىد
    خواهش بعدى من اونکه جمعه ها بخش معرفى ماسل کارها رو زود تر بذارید اگه امکانش هست
    در هر صورت اختىار با شماست
    ىا حق

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. آرش آمریکایی

      ۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      با علی موافقم
      دوئل کامیون ها میتونه جالب باشه
      یا حتی موتور سیکلت ها که اونا هم جاشو خیلی خالیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. (Ali(Chevy Nova

        ۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (5689 ديدگاه)

        ارش جان من خىلى دوست دارم رفقا تو پدال با کامىونها و کشندها بىشتر اشنا بشن
        کلا بىن ماشىن بازا کلاس سنگىن وزن طرفدار کمى داره که اگه بهش بها داده بشه خىلى کلاس جذابى هستش
        موتورسىکلت ها هم دقىقا مثل ماشىنهاى سنگىن وزن هست وضعىتشون
        ۱۰۰ در ۱۰۰ تو پدال بچه هاى هستن که طرفدار پرو پا قرص موتور سیکلت ها هستن و دوئل موتورسىکلت ها جذابىت خودش رو داره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. امیر دهقان

          ۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (510 ديدگاه)

          دوست گرامی فعلاً امکان برگزاری دوئل برای کامیون‌ها فراهم نیست چون دوئل خودروها در چندین گروه در حال برگزاری است و نهایتاً برندۀ همۀ آنها هرچند کم طرفدار باید مشخص بشه.
          بنابراین شاید بعد از پایان رقابت‌های خودروها سراغ کامیون‌ها رفتیم.
          در مورد مطلب ماسل کارها اما تا حد امکان سعی میکنیم هر جمعه نهایتاً تا ظهر منتشر بشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1603 ديدگاه)

          واقعا باهاتون موافقم اقای علی نوا دوئل کامیون ها میتونه واقعا جذاب باشه و متفاوت چون کمتر مقاله و مقایسه ای در مورد کامیون ها و کشنده ها انجام میشه و برای ما کامیون ها خیلی بده…
          از آقای دهقان و سردبیر هم خواهش میکنم اگه میشه این کار رو بکنن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. ایلیا

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    فولکس آپ کاملترین خودرو این کلاسه.
    توی این دوئل هیچکدوم نتونستن نظرم رو جلب کنن .مخصوصا طراحی داخلیشون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Hosein

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چقد بدم میاد از این جای دسته دنده?دوتا برند عشقن ولی این مدلاشون نه.سوزوکی یه کوچولو قابل تحمل تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. محمدرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (743 ديدگاه)

    هوندا کوچیکتر ولی جادار تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (202 ديدگاه)

      شما جادارتر بودنشو از کجا فهمیدی؟!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. sina

        ۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2155 ديدگاه)

        فاصله بین محوری رو نگاه کن شما امیرجان :)))))

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. امیر

          ۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (202 ديدگاه)

          آخه گفتن با اینکه کوچیکتره اما جادار تره و اینکه فاصله محوری که دلیل جادارتر بودن نیست، از صندلی های عقب مشخصه ?

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. sina

          ۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2155 ديدگاه)

          البت کامنت من فان بود وگرنه مورچه چیه کله پاچه اش چی باشه 😉

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Alireza.a

        ۱۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (25 ديدگاه)

        سلام.? بیاید به فاصله ی صندلی ها تا داشبورد نگاه کنیم.تابلو هستش هوندا جادارتره، اصلا این جزوی از سیاستهای هونداست، که بیشترین استفاده ی ممکن از داخل خودرو برده بشه. هوندا و نیسان بجز این که فقط از نظره حجم تولید سالیانه از تویوتا کمتر هستن، به طور کلی از تویوتا و تمامیه سایره خودروسازهای کل قاره ی آسیا بهترن.(البته فعلا در این عصر).قربونه چشاتون…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. امیر

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    بنظرم تو اکثر موارد سوزوکی برتره (به غیر از نمای عقب). هر دوتا شرکت دوست داشتنین (البته همه ی شرکت های ژاپنی) اما به سوزوکی رای میدم و یه سوال اینکه گیربکس نیمه اتوماتیک چیه؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AK_007

      ۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (563 ديدگاه)

      فکر میکنم همون گیر بوس دنده ایه منتها بدون کلاچ یا با کلاچ دکمه ای

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. اشکان

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    برند مورد علاقه ام هونداس، واسه همین بش رای میدم?
    ولی واقعا این سگمنت جذابیتی نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. نویدی

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (410 ديدگاه)

    سوزوکی سلریو میتونه بهترین جایگیزین واسه پراید باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. حمیدرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    طراحی هوندا خیلی جالبه طراحی سوزوکی هم در سطح ساندرو هست و خیلی ساده قشنگ معلومه برای اقتصادی بودن ساخته شده بنابراین حجم موتور ندارن که مهم هم نیست ولی من موتور دیزلی سوزوکی رو خیلی پسندیدم گشتاورش خیلی بالاست برای این هیکل در نهایت سلریو به خاطر قیمت و اینکه قطعا اقتصادی هست انتخاب می کنم امیدوارم این مدل توسط ایران خودور ساخته بشه تا هم مردم ماشین ژاپنی خوب سوار شن هم خودشون به سود درست و انسانی برسن
    در تیپ پایه در انگلستان حتی شیشه های جلوش هم دستی هست ولی اون هوندا بی نهایت داخلش آپشن داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    خب هیچکدوم جذاب نیستن و کلا این کلاس از خودرو ها زیاد جالب نیستن
    ولی بین این دوتا اگه بخوام انتخابی داشته باشم انتخابم قطعا سوزوکیه چون واقعا قابل تحمل تر از هوندا هست مخصوصا نمای داخل و داشبورد هوندا که حال ادم خراب میکنه و دلیل دیگه اینکه مشخصات بهتری داره و همینطور قیمت پایین تر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. آرمین

    ۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    با اینکه اصلا از برند سوزوکی خوشم نمیاد ولی به سوزوکی رای میدم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ماکسیما

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سوزوکی تخصصش توی این سبک از ماشینهای اقتصادیه ،رای من سوزوکی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. پیییو

    ۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی چیزی کە تو امتیاز دادنها اهمیت دارە فقط و فقط شتابه. درجه بعدی قدرت که رابطه مستقیمی دارن. بقیه مشخصاتو نذارید که نگاشم نمیکنن. بین این دو تا کی باید سوزوکی رو انتخاب کنه ؟! این ماشین برای شهر ۱۵ و ۱۷ چه اهمیتی داره مهم مصرف و راحتیه که فرسنگها جلوتره هوندا. موندم کی سوزوکی زده. مصرفشم تو کلاسش که خیلی بده و راحتی هم صفر در مقابل هوندا. شتابشونم بخوره تو سرشون. البه با این مصرف باید شتاب بهتری هم میداد سوزوکی ولی خوب اهمیتی نداره زیاد برای این کلاس. یه کم فکر کنید تو‌رای دادنهاتون سریع نرید رو شتاب و قدرت !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Alireza.a

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سلام.منم می گم گوش نمی دن،چون سوزوکی ظاهرش زیباتره.هرچند هیچ هویتی نداره.!!!شبیه ساندرو هستش.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا