سوزوکی

روبرو شدن نسل جدید و قدیم سوزوکی جیمنی

نسل قبلی سوزوکی جیمنی در سال ۱۹۹۸ معرفی شد. پس از ۲۰ سال زمان پدیدار شدن نسل جدید فرا رسیده است…


نسل جدید سوزوکی جیمنی بالاخره از راه رسید. این خودروساز تصمیم بسیار عجیبی گرفته و اول از همه گالری تصاویر این خودرو را منتشر کرده اما این تصاویر با اطلاعات کامل جزئیات قوای محرکه همراه نشده‌اند. تصمیم سوزوکی برای انتشار جداگانه تصاویر و مشخصات فنی خیلی توجیه‌پذیر نیست اما خب هم‌اکنون فرصت مناسبی برای مقایسه نسل جدید و قدیم این خودرو از نظر طراحی ایجاد شده است.

  • نمای جلو
سوزوکی جیمنی هرگز خودروی نرم و روانی از نظر طراحی نبوده اما نسل پیشین حداقل دارای برخی خطوط منحنی روی کاپوت و گلگیرها بوده است. نسل جدید خودرویی کاملاً جعبه‌ای شکل بوده و خطوط مستقیمی دارد. کاپوت هم‌اکنون تخت بوده و تنها دو خیز بسیار کوچک دارد. پکیج دو رنگ این خودرو باعث می‌شود جلوپنجره، بخش پایینی دماغه و سقف مشکی شوند. چراغ‌های جلوی گرد هنوز هم در نسل جدید حفظ شده‌اند اما محفظه جعبه‌ای اطراف چراغ‌ها که در نسل قبلی وجود داشت حذف شده است بنابراین نسل جدید ظاهر رترو را نشان می‌دهد. گلگیرها نیز در بخش بالایی تخت بوده و به نظر می‌رسد ارتفاع بیشتری از سطح زمین برای آفرود ایجاد کرده‌اند.

  • پروفایل جانبی: یک جیپ رنگلر کوچولو
استایل جعبه‌ای و رتروی جیمنی جدید در پروفایل جانبی نیز مشهود است. پوشش‌های پلاستیکی بخش پایینی بدنه که در نسل قبل وجود داشت حذف شده‌اند. نتیجه این کار ایجاد ظاهری خشن‌تر در نسل جدید جیمنی است. اگر دقت کنید خواهید دید که پنجره عقبی نسل پیش جیمنی یک پیچ در گوشه داشته درحالی‌که نسل جدید طراحی مربعی را انتخاب کرده است.

  • نمای عقبی
سوزوکی در عقب با قرار دادن تمامی چراغ‌ها در سپر، طراحی یک دست و تمیزی را ایجاد کرده است. بدین ترتیب درب پشتی می‌تواند پهن‌تر باشد زیرا طراحان دیگر مجبور به ایجاد فضا برای چراغ‌های ترمز نیستند؛ اما لاستیک زاپاس هنوز هم‌ روی درب جا خوش کرده است. لولاهای بزرگ درب و قلاب‌های یدک کشی همرنگ بدنه تأکید می‌کنند که این آفرودر کوچک خودرویی تجاری است نه لوکس!

  • کابین: آینده در زمان حال
کابین نسل جدید سوزوکی جیمنی ظاهر بسیار مدرن‌تری دارد. صفحه‌نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی در بالای کنسول نشسته و یک صفحه کوچک نیز بین پشت آمپرها وجود دارد. سوئیچ‌های سنتی هنوز هم کار تنظیم سیستم تهویه را انجام می‌دهند اما تریم فلزی باعث شده این اهرم‌ها ظاهر شیک‌تری داشته باشند. در تصاویر دیده می‌شود که نسل جدید این خودرو با گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک در دسترس است. سیستم چهار چرخ محرک با جعبه انتقال دو سرعته قطعاً آفرودی قابل را خواهند ساخت.

  • زیر کاپوت


سوزوکی گفته نسل جدید جیمنی با پیشرانه‌های متنوعی عرضه خواهد شد اما هنوز اطلاعاتی دراین‌باره نداریم. این شاسی‌بلند کوچک در ژاپن با پیشرانه ۶۶۰ سی‌سی عرضه خواهد شد تا با قوانین kei ها همخوانی داشته باشد. همچنین یک پیشرانه ۱.۵ نیز در دسترس خواهد بود. اروپایی‌ها می‌توانند پیشرانه بزرگ‌تر ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری و ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو را انتخاب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    پشتش خیلی زشته ولی خوب برای افرود خیلی قدر هست خصوصا که قیمتش و اندازش خیلی مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      این کی‌کارها هم ترکیب جالبی دارن
      نمیدونم اینجا ازشون استقبال میشد یا نه
      اما نسخه‌های کاربردی‌تری از امثال پراید هستن با همون رده
      بروزتر
      جادارتر
      مصرف کمتر
      قدرت مشابه
      ابعاد جمع و جور
      ظاهر غالبا شاسی نما با توجه به تب فعلی خودروهای مرتفع

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    چقد خوب بود اگه وارد میشد
    کوچیک و ارزون و امکانات نسبتا خوب

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. me84

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    واقعا دوست داشتنیه.
    سوزوکی خیلی محصولات خوبی داره، مثل جیمنی و سویفت.
    اما فکر کنم بخاطر استراتژی نامناسبی که تو مدیریت و بازاریابی داره تو خیلی از بازارها حضور نداره.
    اون زمان که کیزاشی رو ساخت، بین هم رده های خودش هیچ برندی نتونسته بود به ایمنی کیزاشی برسه. کیزاشی اون موقع 5 ستاره داشت اما خیلیها ازجمله هیوندا و کیا و حتی تویوتا 4 ستاره داشتن. اما همون کیزاشی با اون طراحی خوب و ایمنی بالا تو فروش خیلی ناموفق بود.
    سوزوکی برند خیلی با اعتباریه و پتانسیل بالایی برای موفقیت بیشتر از الانش داره اما حیف. همون سیستم مدیریتی که باعث شد میتسو به مرز ورشکستگی بیافته و آخر رنو 34% سهامش رو خرید و نجاتش داد، مشابه همون مدیریت الان تو سوزوکی وجود داره و این همه پتانسیل برای پیشرفت رو نمیبینن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      دوست عزیز رنو تو خرید میتسو سهمی نداره سهم میتسوبیشی رو نیسان خریده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. More

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    چقدر عالی چقدر عالی خودروی کوچیک با داشتن چیزا های لازم نه بیشتر یعنی خرابی کمتر و کوچک و جمع و جور و باهاش همه جا هم میشه رفت ولی امیدوارم قدرت لازم رو برای آفرود داشته باشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    کاش میشد اینجا عرضش میکردن
    ارزون هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا