سئات

تجربه رانندگی با کوپرا فورمنتور 2020 جدید

این خودرو واضح‌ترین نشانه از تولد برند کوپرا و خارج شدن از سایه برند مادر یعنی سئات است. فورمنتور Formentor اولین محصول سفارشی و خاص کوپرا بوده و پس از آن نیز خودروی الکتریکی جدید این برند یعنی ال بورن عرضه خواهد شد.

کوپرا فورمنتور

جدای از سیاست‌های گروه فولکس‌واگن، ما قبلاً زمان کوتاهی را صرف تست این خودرو کرده‌ایم و باید گفت فورمنتور برای برندی که به تازگی مستقل شده حرکت خوبی محسوب می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر توربوی ۳۰۶ اسب بخاری، سیستم چهار چرخ محرک و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه باعث شده‌اند فورمنتور بیش از آنکه به گلف GTI شبیه باشد آئودی S را در ذهن تداعی نماید.

کوپرا فورمنتور

همین موضوع درباره قیمت خودرو نیز صدق می‌کند و نشان می‌دهد که کوپرا برندی سطح بالاست. بهای فورمنتور از حدود ۴۰ هزار پوند شروع می‌شود اما با این پول صاحب یک شاسی‌بلند اسپورت با ظاهری زیبا و همچنین جادار می‌شوید که شبیه هیچ‌یک از محصولات گروه فولکس‌واگن نیست.

کوپرا فورمنتور

اولین تجربه رانندگی ما با فورمنتور محدود به پیست بود اما در این خودرو در آب‌وهوای نامساعد می‌تواند توانایی‌های خود به ویژه سیستم چهار چرخ محرک را نشان دهد.

کوپرا فورمنتور

فشردن دکمه روی فرمان پیشرانه را با غرشی نه چندان زیاد از خواب بیدار می‌کند. در سمت مخالف فرمان دکمه‌ی کوپرا قرار دارد که با نادیده گرفتن حالت‌های رانندگی نرمال، اسپورت و شخصی باعث ایجاد شرایط ویژه‌ی خود برند در تنظیمات خودرو می‌شود.

کوپرا فورمنتور

به فشردن این دکمه صدای پیشرانه سریعاً تغییر کرده و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. البته این صدا از طریق بلندگوها پخش نمی‌شود و یک فعال کننده هوشمند وجود دارد. علاوه بر این صدای تولیدی به‌طور سنتی از اگزوز نیز به گوش می‌رسد.

کوپرا فورمنتور

همان‌گونه که انتظار دارید حالت کوپرا باعث تیزتر شدن پدال گاز و فرمان شده و صفحه‌نمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی نیز تغییر می‌کند. ما سوئیچ انتخاب‌گر دنده را فشار دادیم و سری به پیست زدیم تا ببینیم کوپرا چه عملکردی خواهد داشت. البته که حس اولیه ما حس سنگین بودن بود.

کوپرا فورمنتور

در وضعیتی که برای محصولات گروه فولکس‌واگن عادی محسوب می‌شود، اسپورت ترین حالت‌های رانندگی ظاهراً باعث سنگین‌تر شدن فرمان می‌شوند و فورمنتور نیز مستثنا نیست. فرمان خودرو به حد کافی دقیق بوده و به شما اجازه می‌دهد با سرعت و اعتمادبه‌نفس بالا حرکت کنید چراکه می‌دانید علاوه بر فرمان سیستم چهار چرخ محرک نیز پشتیبان شما در مسیرهای خیس خواهد بود. البته حسی واقعی در فرمان وجود ندارد.

کوپرا فورمنتور

اما این موضوع باعث نمی‌شود فورمنتور خودروی هیجان‌انگیزی نباشد زیرا رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های چسبان چسبندگی زیادی را ارائه می‌کنند و خب این خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند در پیچ‌ها نیز عملکرد خوبی دارد.

کوپرا فورمنتور

ما قضاوت درباره کیفیت سواری محصول کوپرا را به رانندگی با فورمنتور در جاده‌های بریتانیا موکول می‌کنیم اما شکی وجود ندارد که سواری خودرو سفت است. امیدواریم که سواری خودرو در جاده‌های ناهموار ناراحت کننده نباشد.

کوپرا فورمنتور

بی‌شک شما از پیشرانه خودرو لذت خواهید برد. قدرت ۳۰۶ اسب بخاری فورمنتور در حد محصولات AMG نیست اما هنوز هم در صورت تخت گاز رفتن بدن را در صندلی‌ها فشار می‌دهد و هرچه دور پیشرانه بالاتر رود صدای وحشی‌تری را خواهید شنید.

جدای از همه این موارد، فورمنتور رفتار خوبی داشته و نکته اصلی درباره آن چسبندگی بالا به زمین است. خودرو به دستورات شما با دقت جواب داده و امن حس می‌شود.

کوپرا فورمنتور

البته فورمنتور با ظاهر شاسی‌بلند خود کارهایی را انجام خواهد داد که هاچبک های داغ نمی‌توانند. در بخش عقب فضای زیادی وجود داشته هرچند وجود صندلی‌های اسپورت و بزرگ در جلو به این معناست که دید جلوی سرنشینان عقب خیلی زیاد نیست. به این موارد باید فضای بار ۴۲۰ لیتری را نیز اضافه کنیم که کاملاً پاسخگوی نیازهای مالکان است.

کوپرا فورمنتور

طراحی بدنه و کابین فورمنتور نیز شیک بوده و عناصر مسی روی بدنه در صندلی‌ها و داشبورد نیز تکرار شده‌اند.

ظاهر داشبورد خودرو شیک و مینی مالیستی بوده و فاقد دکمه‌های فیزیکی است و اکثر کارها با صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی انجام می‌شود. البته همانند دیگر محصولات جدید فولکس‌واگن که از همین سیستم استفاده می‌کنند، مالکان نیازمند کارهای بیشتری برای رسیدن به یک عملکرد ساده خواهند بود و این موضوع در برخی برندهای دیگر نیز دیده می‌شود.

کوپرا فورمنتور

اما تکنولوژی‌های مفید زیادی وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های LED، پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.

اگرچه کوپرا فورمنتور در نگاه اول خودرویی سطح بالا و لوکس به نظر می‌آید اما کیفیت پلاستیک‌های بکار رفته در جعبه‌داشبورد و زیر آن بیشتر خاص محصولات سئات هستند تا کوپرا. اگر قیمت خودرو از زیر ۲۰ هزار پوند شروع می‌شد این موضوعی قابل‌درک اما فراموش‌نشدنی بود ولی خب فورمنتور محصولی ۴۰ هزار پوندی است.

نکات دوست‌داشتنی زیادی درباره کوپرا فورمنتور وجود دارد. به عنوان یک شاسی‌بلند پرفورمنس و سفارشی با خودرویی خیال‌انگیز روبرو هستیم و اکثر مالکان از سواری هیجان‌انگیز، امن و سریع آن لذت خواهند برد. این خودرو همچنین کابینی زیبا و جادار دارد اما تکیه بیش از حد به صفحه لمسی و وجود برخی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت باعث شده‌اند آن حس لوکس بودن کمی کم‌رنگ شود.

کوپرا فورمنتور

مشخصات کوپرا فورمنتور VZ2 TSI 4Drive

  • قیمت: ۳۹۸۳۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی بیرونی واقعا جذابه

    موافقم 49
    مخالفم 3
  2. Amin-mc20

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    انصافا خوش صداترین از نظر شما چیه؟

    موافقم 19
    مخالفم 9
    1. Amin-mc20

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      چرا دیس میدین خواستم نظرتونو بدونم

      موافقم 10
      مخالفم 9
    2. Amin-mc20

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      من میگم خوش صدا ترین ماشین چیه شما لایک و دیسلایک میدین??????

      موافقم 4
      مخالفم 6
  3. Hadi

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    از استایلش خوشم اومد ?…

    موافقم 29
    مخالفم 5
  4. میثم

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    حتی دیدنش به آدم حس خوبی میده
    وال به حال روندنش

    موافقم 32
    مخالفم 2
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    جداً این فولکس واگن عجب مدریتی داره که میتونه این همه برند را در گردونه رقابت برتر نگهداره و همه ساخته‌هاشون هم اینقدر خوب و باکیفیت باشند .

    البته این مدل خودروها همیشه کم‌فروش هستند و جزو حیاط خلوت بازار به حساب میان .

    موافقم 31
    مخالفم 8
    1. blackburn

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      این بحث کره و ژاپنو تو راه انداختی اقا نوید وگرنه کره چه ربطی به ژاپن داشت حالا اومدی از کنار قضیه رد میشی ، تو اولین بار اومدی گفتی ژاپنی از کره ای بهتره من دیدم که آزرا تو خیابون یاتاقان زده و این حرفا ، حالا اومدی اینجا چون حجم اطلاعاتت کم کشیده بود الان اینجا فقط به به و چه چه کردی ببین تو جز اینکه بگی خوبه نظری نداری یا بگی کره ای ها بدن اطلاعاتت در همین سطحن

      موافقم 19
      مخالفم 15
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10174 ديدگاه)

        بله
        شما خوبی !

        موافقم 15
        مخالفم 11
  6. رضا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر این ماشین زیباست.آدم دوست داره لیسش بزنه.

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Reza

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      جوووووووووون ???

      موافقم 13
      مخالفم 0
  7. no4

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    قشنگه ولی به شخصه از چراغ متصل خوشم نمیاد .

    موافقم 10
    مخالفم 9
  8. Malt hill

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    بی نقص

    موافقم 8
    مخالفم 7
  9. زیزیگولو

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4768 ديدگاه)

    چهره ماشین جذابو خشنو عضلانیه ….. این میتونه کسایی رو که دنبال ماشین پر قدرت هستن ارضاء کنه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  10. مسعود

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    خیلی خوشگل و شیک هست رنگش هم فوق العادست و پیشرانش هم انتظارات رو تا حد زیادی براورده میکنه!
    دمتون گرم و ما همچنان افسوووس

    موافقم 12
    مخالفم 2
  11. Ramin

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد بدونم کی طراحیش کرده
    واقعا دمش گرم طراحی بیرون شاهکاره. مخصوصاً اون رینگا
    خیلی دلم میخواست بشنوم یه ایرانی طراحیش کرده…..

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. فرشاد

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1105 ديدگاه)

      الخاندرو مسونرو رومانوس
      طراح ایرانی داریم؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. Amin-mc20

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    تروخدا گروه رو باز کنین در به در دنبال گروه ماشینی میگردم همشون یا میگن سلطان elx یا حضرت 135 تخصصی تر از گروهتون ندیدم بازش کنینننن

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. شاهین

      ۱۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      تا جایی که من می دونم گروه باز هست و مشکلی نیست.

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. اشکان

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      گروه مشکلی نداره منم هستم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. ارشیاsvj

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    خوشمان امد.
    باحال به نظر میاد هر چند ما فقط در حد عکس میبینیمیش!!???
    چون اینجا یه سیاره دیگه است…

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا