سئات

تعیین قیمت سئات لئون کوپرا R

قدرتمندترین خودروی جاده‌ای تاریخ سئات که لئون کوپرا R جدید نام دارد یکی از کمیاب‌ترین خودروهای این کمپانی نیز خواهد بود زیرا تنها به تعداد ۷۹۹ دستگاه تولید خواهد شد.


اگر بخواهید صاحب قدرتمندترین سئات تاریخ باشید باید این خودرو را با آپشن گیربکس ۶ سرعته دستی انتخاب کنید زیرا تنها در این صورت است که قدرت ۳۱۰ اسب بخاری خود را آزاد می‌کند. البته این مشکل برای خریداران بریتانیایی از قبل حل شده زیرا تمامی ۲۴ نسخه در نظر گرفته شده برای این کشور دارای گیربکس دستی خواهند بود.


سئات در کل تعداد ۴۹۹ دستگاه از کوپرا R دستی را خواهد ساخت و مدل‌های باقی مانده دارای گیربکس ۶ سرعته DSG خواهند بود که باعث می‌شود قدرت خودرو به حدود ۳۰۰ اسب بخار کاهش یابد. هر دو مدل به‌صورت دیفرانسیل جلو بوده و دارای سیستم‌های تعلیق DCC تطبیق‌پذیر و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی می‌باشند.

بهای سئات لئون کوپرا R از ۳۴۹۹۵ پوند آغاز می‌شود. این خودرو برای تمایز از مدل‌های عادی با جزئیات کربنی و مسی در ظاهر خودرو و همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی و مسی عرضه می‌شود. دو رنگ بدنه متالیک خاکستری Monsoon و مشکی میدنایت نیز در دسترس هستند.

کابین خودرو نیز ارتقا یافته و همان جزئیات مسی را می‌توان روی داشبورد، کنسول مرکزی و دوخت پانل درب‌ها دید. دیگر سطوح از جمله غربیلک فرمان، اهرم تعویض دنده و صندلی‌های جلو دارای پوشش آلکانترا می‌باشند.

سئات تغییرات فنی دیگری را نیز در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم فرمان تطبیق‌پذیر دوباره برنامه ریزی شده، زوایای کمبر اصلاح شده در اکسل جلو، ترمزهای برمبوی جدید و سیستم اگزوز بازنگری شده‌ای اشاره کرد که باعث می‌شود پیشرانه ۲ لیتری توربوی لئون کوپرا R پرطنین‌تر باشد.


شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۵.۸ ثانیه ثبت شده و سقف سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا