سیتروئن

معرفی دی اس 9 پرچم‌دار در اروپا، شروع قیمت از 47700 یورو

با اینکه سیتروئن تولید خودروی C6 را در سال ۲۰۱۲ متوقف کرده اما فرانسه هنوز هم تشنه یک سدان لوکس و بزرگ است که حداقل در برخی جنبه‌ها بتواند با رقبای متنوع آلمانی سرشاخ شود.

با دی اس ۹ جدید آشنا شوید خودرویی که از پلتفرم EMP2 V2.3 استفاده می‌کند. این خودرو بی‌شک ظریف‌ترین و لوکس‌ترین محصول فرانسه طی یک دهه اخیر بوده و قیمت آن از ۴۷۷۰۰ یورو شروع می‌شود.

البته نسخه فول E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ در اروپا با بهای ۸۰ هزار یورویی در دسترس خواهد بود.

در کل سه قوای محرکه برای دی اس ۹ جدید در دسترس بوده که اولین آن‌ها نسخه بنزینی پیورتک ۲۲۵ بوده و پس از آن نیز دو مدل پلاگین هیبریدی E-TENSE 225 و E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ قرار دارند. به زودی هم مدل دیگری با نام E-TENSE 250  عرضه خواهد شد.

مدل پرچم‌دار دی اس ۹ E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ از پیشرانه‌های الکتریکی ۱۱۰ و ۱۱۳ اسب بخاری استفاده کرده و تکمیل کننده آن یک نیروگاه بنزینی ۲۰۰ اسب بخاری است که مجموع قدرت این پیشرانه‌ها به ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور آن‌ها به ۵۲۰ نیوتون متر می‌رسد. این مدل همچنین با کالیپرهای ترمز مشکی و رینگ‌های ۲۰ اینچی خاص عرضه می‌شود.

تنها دو تریم برای این خودرو در دسترس خواهد بود که با نام های پرفورمنس لاین پلاس و ریوولی پلاس شناخته می‌شود. در تریم اول شاهد کابین آلکانترا مشکی، نشان‌های کروم روی درب‌های جلو، لوگوهای دی اس پرفورمنس لاین، جلوپنجره مشکی براق، فرمان چرمی و… هستیم. مدل دوم نیز از متریال باکیفیت و تریم الماس تیز اعلا سود می‌برد.

اما از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی فعال دی اس ۹ می‌توان به سیستم خودران سطح ۲، سیستم تعلیق اکتیو اسکن، چراغ‌های جلوی LED، دید در شب، پایش توجه راننده، پایش نقاط کور، تشخیص علائم ترافیکی و ترمز ایمنی فعال اشاره کرد.

این خودرو در رنگ‌های سفید، آبی، کریستالی، خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد. قرار است اولین نمونه‌های دی اس ۹ از سپتامبر ۲۰۲۱ به دست مشتریان برسند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Ahmadreza2002

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    شک ندارم از ۱.۶ بالا تر اصلا تو PSA تعریف نشده باشه و پاورپوینت همینم ترکیب همین انجین با الکتریسیته هست

    موافقم 66
    مخالفم 7
    1. حسین

      ۲۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پیکاپ پژو لندترک ۲.۴ لیتر حجم موتورشه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده هست …. همه جوره تحسینش کردن ….واقعا معماری خاصی توش کارکردن …..

    ولی این ماشین چند ماه پیش رونمایی شد ، فکر کردم الان آماده عرضه به بازار هست …اینجا زده سپتامبر ۲۰۲۱ یعنی حدود ۱ سال دیگه به دست مشتری میرسه

    موافقم 37
    مخالفم 22
    1. کیان

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      کاملا موافقم ک کاملا خاص هست، همه راحیش برای خودش هست، از هیچ جایی چیزی و کپی کاری نکرده، اصالت و بهش دمیده با این کارش ، مثه سایر نوپاهای به اصطلاح لوکس ساز ک همه چیزشون از همه شرکتها کپی کردن کار نکرده و نشان از اعتبار و اصالت خاص خودش داره .
      تنها ایراد از نظر شخص من این هست مانیتورش هست ضبطهایی و میده ک مانیتورش کشویی هست باز و بسته میشه، انگار برای این داشبورد نبوده، بزرگتر هست، یکمی تناسبش کمه.

      تازه قیمتشم واقعا رقابتی هست

      موافقم 30
      مخالفم 7
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      آقا سعید
      چند ماه پیش که مقاله‌اَش بیرون اومد ، گفتم بینظیره این خودرو اما چه فایده که یه موتور گیربکس خوب نداره ، این خودرو اگر یه مشخصات فنی توپی داشت مثلاً یه ۶سیلندر تنفس طبیعی با گیربکس تیپ‌ترونیک .

      عجیب طراحی این ماشین به دل میشینه و دلیلش هم اینه که به جزء به جزء نقاط خودرو اهمیت داده شده و زیبا طراحی شده .

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. (Saeed(peugeot

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (396 ديدگاه)

        بله آقا نوید یادمه …. تعداد کامنت زیادی هم زیر این پست اومد موقع رونمایش ، حدود ۷۰ یا ۸۰ تا پست ….. دقیقا تعریف کرده بودید از طراحی فوق العادش آخر هم گفتید بین دی اس و تویوتا …. تویوتا رو به خاطر موتور گیربکس انتخاب میکنید ….

        ولی ۲ تا نکته : یکی اینکه واقعا پژو و گروه PSA روی دوام و اطمینان خاطر حسابی کار کردند و نتیجه هم گرفتند …و دوم اینکه تو اروپا به خاطر قوانین سخت آلایندگی فولکس هم تو اروپا یه همچین موتوری دیگه خیلی کم میزارن ( ۶ سیلندر ) ، البته منم با نظر شما موافقم …. دارن به سمت هیبریدی شدن پیش میرن توان بالا و آلایندگی کم …..

        از طرفی خود فرانسه تو اروپا در بحث سوخت های فسیلی خیلی داره قوانین سخت گیرانه ای میزاره ، تا جایی که تو یه مصاحبه از آقای هرمیداس اتابکی پرسیدند ، گفت اصلا صنعت خودروسازی فرانسه موتور ۲ لیتری توربو بیشتر نداره ….

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          بله ، درست ، ولی !
          اما داره !
          اما اینکه DS اومده فقط برای بازار اروپا خودرو بزنه ؟
          یا !!
          یا برای رقابت با بزرگان لوکس بازار مثل لکسوس ، آئودی ، بنز ، bmw ، جنسیس ؟
          پس اگر برای رقابت با لوکس‌ها آمده ، در چین و خاورمیانه و باقیِ کشورها مهم زیر ۲ لیتری نیست ، در آمریکا هم که اصلاً فرانسوی‌ای نمیاد چه برسه به ds .
          پس نتیجه میگیریم که DS و کلاً فرانسویان چون قدرت این را ندارند موتور و گیربکس‌های فراوان و قدرتمند تولید کنند یا متوصل میشوند به ژاپنی‌ها یا آلمانی‌ها ، اما چون ds لاکچری فرانسوی به حساب میاد (( نمیدونم ، شاید )) غرور و خجالت میکشند قُوایِ فنیِ قدرتمند آلمانی ژاپنی بندازند روی ماشیناشون و برای همین کلاً فرانسویان میان مثل چینی‌ها عمل میکنند و در بحث آپشن و طراحی سنگ تمام میگذارند که اگر خریدار نِق زد ، طراحی کلی ، خاص بودن در جزئیات طراحی (( البته کیفیت عالی )) و آپشن بکوبونند در سرِ خریدار و یه جورایی مجابش کنند جهت خرید ، اما میبینیم که تا به امروز موفق نبوده‌اند ؟
          میدانید چرا ؟
          چون پکیج خرید در خودروهای فرانسوس و در کل DS ، ناقص هست و نقصش هم همین مشخصات فنی زشت و مسخره و همگانی از ارزان‌ترین خودرو گرفته تا گران‌ترینشان .

          فرانسه بودم ، باور کنید بالای ۹۰٪ لوکس‌ها خودروها آلمانی هستند و سپس ولوو و باقی رقبا اما به ندرت ds میبینید ، چون مردم اروپا در خرید خودرو درسته قانون اروپا نمیگذاره ارزان و راحت موتور گیربکس قدرتمند سوار شوند اما شرکت‌های خودروسازی‌ای مثل بنز یا bmw یا آئودی هم بیکار ننشسته‌اند و از کمترین حجم موتور ، بیشترین قدرت را میگیرند با مصرف کمِ سوخت و آلایندگی ، پس دلیل نمیشه DS بهانه‌ی قانون‌های فرانسه یا اتحادیه اروپا را بیاره !!!

          موافقم 10
          مخالفم 3
    3. امیرحسین

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (146 ديدگاه)

      قیمتش بالاس… نمی تونه با آلمانی‌ها رقابت کنه ولی خودش خیلی باحاله

      موافقم 14
      مخالفم 2
    4. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      من عاشق این محصولم به شخصه یکی از فن های تو هستم اقا سعید من عاشق این محصول هستم ولی نمی دونم چرا کاربرای پدال از این محصولات پژو و سیتروئن رو خیلی دوست دارم و اصلا موافق نیستم که فیات کرایسلر با پژو ادغام شن چون خیلی ها عاشق جیگ یا دوج هستن یکی دو نفرم مثل من و تو عاشق ماشین های فرانسوی هستند من ولی به شخصه از خود فرانسوی ها خوشم نمیاد ولی از طراحی های خانه هاشون و خودرو هاشون خیلی خوشم میاد پژو رو خیلی دوست دارم.

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        مگه خونه‌هاشون چجوریه !!!
        والا اکثر مردمشون به سبب اقتصادی بودن و گران بودن کشور فرانسه تو آلونک زندگی میکنند تا خانه و… .

        البته اگر منظورتون معماری هست ، که با شما موافقم ، نمایی از معماری‌های چشم‌نواز و بازی با سنگ و فلز .

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

          ۸ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (238 ديدگاه)

          نه طراحی داخلی نه طراحی خارجی یعنی ساختمان های مهم و مدرنشون دیگه نوید جان

          موافقم 2
          مخالفم 1
  3. فری

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    منم خیلی خوشم امد

    موافقم 15
    مخالفم 5
  4. دی جی70

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    رقابت سختی با رقباش خواهد داشت

    موافقم 16
    مخالفم 4
  5. ارشیاSVJ

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بهترین تیم طراحی رو دارن.

    موافقم 21
    مخالفم 2
  6. Hl>i

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    DS9 اول برای بازار چین و بعد برای بازار اروپا تعریف شده است و بر اساس سازه پژو 508L ساخته شده
    این خودرو که هم اندازه سری 5 بوده اما از فضای داخلی کمتری مخصوصاً در قسمت عقب نسبت به سری 5 برخوردار است و کلاً از رقبای المانیش مخصوصاً در کابین عقبتره و بهتر بجای اینکه با E کلاس و سری 5 و A6 مقایسه بشه با ولوو S90 و الفارومئو جولیا سنجیده شود،
    گروه خودروسازی PSA بعداز چند تلاش ناموفق در ورود به بازار خودروهای لوکس حدوداً ١٢ سال پیش با تقلید از لکسس مارک دی اس را به عنوان برند لوکس شرکت معرفی کردن، و طراحان DS با الهام گرفتن از طراحان مشهور مد فرانسوی چون کریستیان دیور، کوکو شانل ، لویی ویتون، ایوسن لوران و نینا ریچی در محصولاتشون سعی کردن برای DS ترکیبی از محافظه کاری خودروسازان المانی با جسارت خودروسازان ژاپنی را به مشتری ها ارائه دهند،

    +|<i

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. SS

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (128 ديدگاه)

      تاریخچه Ds به 1955 برمیگرده و تنها ۱۲ احیاء شد نه اینکه PSA خودش اون رو ساخته باشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  7. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    بدرد نمیخوره چون فرانسویه
    آخه آدم برند های ژرمن و ژاپنی و سوئدی رو ول کنه فرانسوی بخره اونم از پژو سیتروئن؟؟؟؟

    موافقم 12
    مخالفم 20
    1. Mohamad

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (143 ديدگاه)

      بدرد نمیخوره چون فرانسویه!!!!! عجب منطقی !!!!! من اینو به هر چی ژاپنیه ترجیح میدم اون زمان که فرانسه دی اس 1955 شش سیلندر با سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیک با شاسی فضایی برای اولین بار به بازار معرفی کرد ژاپنیا داشتن میتشوبشی لئو مزدا k 360 تولید میکردن من خودم تو ایران هم لکسوس سوار شدم هم ازرا جدید هم نیسان جوک البته نیسان جوک تو کیش سوار شدم هم تویوتا یاریس هم نیسان التیما و هم دی اس 5 به جرات میگم هیچ کدام نرمی سواری هندلینگ نرمی فرمان دی اس 5 نداشتن صد البته المانی یه چیز دیگست ولی ژاپنی اخه !!!!! خخخخخخ ژاپپپپپپپن ژاپنیا بدرد همون ماشینای اقتصادی ارزون قیمت میخورن

      موافقم 12
      مخالفم 12
      1. فرزاد

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (566 ديدگاه)

        من نمیفهمم بعضیا جوری راجع به فرانسه صحبت میکنن که انگاری با یه کشور جهان سومی طرفیم اخه همین فرانسویا مگه هواپیمای ایرباس نمیسازن یه زمان کنکورد میساختن که جزو شاهکارای علم مهندسی بود جنگندهای داسو رافال و میراژ تولید میکنن که حتی اف 35 امریکایی به گرد پاش نمیرسه صنعت مد و فشنشم که رودست نداره تو دنیا همین رنو کلیو مگه الان چندین سال پشت سرهم رتبه دوم فروش نداره تو اروپا مگه همین بوگاتی درسته موتورش ساخت شرکت فولکس واگنه ولی بالاخره خیلی از قطعاتش از جمله رینگ و لاستیکاش ساخت شرکت میشلن فرانسست

        موافقم 8
        مخالفم 2
      2. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

        ۷ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        اگه همه ماشینای فرانسوی رو بهم بدن با یه ژاپنی عوضش نمی کنم…
        ژاپنی یعنی با کیفیت یعنی با دوام …… فرانسوی یعنی فقط ظاهر بی کیفیت بدرد نمیخورن

        موافقم 3
        مخالفم 11
  8. Reza ar

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    جدای از بقیه مشخصاتش که شاید در حد رقبا نباشه ولی طراحیش خیلی فشن و خاصه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. Ramin

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    دی اس پول برند نمیگیره. (نمیگیره )
    هر چی ارائه میده و پولی که میگیره واقعا ارزش داره.
    تو ایران دی اس 7 دیدم. توش نشستم ولی دلم میخواد بشینم.
    کلا دی اس طراحی بروز داری. و جوان پسند

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۷ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      بیشتر همه پسند ولی واقعا جسورانه

      موافقم 7
      مخالفم 0
  10. سیدعلیرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (216 ديدگاه)

    کلا همه چیزش خوبه
    مبارک صاحبش

    موافقم 14
    مخالفم 0
  11. فرشاد

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    پدال یه مطلب کار کرده بود مقایسه این با رقیباش که شانس رقبا بیشتر بود

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. Twin H Power

    ۷ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ویژگی اصلی دی اس و سیروئن سیستم تعلیق فعالش بود که دیگه اثری ازش نیست ….

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا