شورولت

تیون ظاهری و باطنی شورولت کوروت C8 توسط گایگر

نسل هشتم شورولت کوروت با طراحی پیشرانه وسط خود کاملاً خبرساز ظاهر شده و تاکنون تیونرهای زیادی نیز روی آن کار کرده اند. جدیدترین تیونری که کوروت C8 را برای ارتقا انتخاب کرده گایگر آلمان است.

این شرکت در بخش بدنه از اسپلیتر و اسپویلر عقب فیبر کربنی استفاده کرده است. این قطعات تنها برای زیبایی ظاهری نیستند زیرا گایگر می گوید هدف اصلی دستیابی به داون فورس مناسب و درعین‌حال ایجاد حداقل درگ ممکن برای بهبود دینامیک و حداکثر سرعت بوده است.

خب صحبت از آئرودینامیک شد و باید گفت گایگر با استفاده از مجرای هوایی در سپر جلو توانسته درگ را کمتر کند. این تیونر می گوید مجرای یاد شده باعث بهبود جریان هوا در زیر کوروت شده و این امر منجر به فشار تماس بالاتر در بخش جلوی خودرو خواهد شد.

نهایتاً باید به رینگ‌های جدید OZ با ابعاد ۱۹ و ۲۰ اینچی اشاره کرد که ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های استوک بوده و با لاستیک‌های پیرلی پی زیرو تروفئو R همراه می‌شوند.

مشتریان در بخش پرفورمنس می‌توانند سیستم تعلیق پیچشی قابل تنظیم تولید KW را سفارش دهند. این دو شرکت همچنین سیستم تعلیق کلاب اسپورتی را توسعه داده‌اند که مختص پیست بوده و از فنرها و دامپرهای اسپورت تر سود می‌برد. خریداران همچنین می‌توانند با سفارش بخش‌های فولاد ضدزنگ سیستم تعلیق استحکام پیچشی و پایداری خودروی خود را بهبود بخشند.

نهایتاً نیز باید به ترمزهای ارتقا یافته شامل لنت‌ها و لوله‌های بهتر اشاره کرد. مشتریان همچنین می‌توانند سیستم ترمز AP ریسینگ برای پیست را انتخاب نمایند که دارای کالیپرهای ۶ پیستونه، دیسک‌های دو تکه و لوله‌های جدید است.

پیشرانه کوروت C8 تغییری نکرده و بنابراین نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن همچنان قدرت ۴۹۵ اسبی و گشتاور ۶۳۷ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو در تریم Z51 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه و با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. Irani

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (112 ديدگاه)

    واقعا کوروت جزو اندک ماشین های اسپرت است که خریدش بجای سوپراسپرت ها منطقی است.
    واقعا بیشتر از این نیاز نیست هزینه شود.
    وقتی با ۶۰ هزار دلار میشه کوروت خرید، چرا باید بیش از ۲۵۰ هزار دلار صرف خرید فراری، لامبورگینی و امثالهم کرد. واقعا اسراف است.
    میل زیاده خواهی بشر تمامی ندارد وگرنه داشتن خودروهای گران چندصدهزار دلاری و بعضا چند میلیون دلاری هیچ کمالی برای انسان نمیاره.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. new RAMIN

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1731 ديدگاه)

      ((میل زیاده خواهی بشر تمامی ندارد وگرنه داشتن خودروهای گران چندصدهزار دلاری و بعضا چند میلیون دلاری هیچ کمالی برای انسان نمیاره.))

      👍👍
      ولی خب برخی چیز ها ارزش پولی رو میدی داره ، ولی نه همه چی. ‌به نظر من ماشین زیر ۲۰۰ هزار دلار خوبه. بالای این دیگه ارزشی نداره. چون هرچی خودرو گرونتر بشه مشخصاتش آنچنان چشمگیر نمیشه. فقط گرونتر میشه و میشه پول برند دادن.

      الان با ۷۰ هزار دلار یه کوروت میدن شتابش ۳ ثانیه هست و درگ ۴۰۰ مترش ۱۱ ثانیه هست و حداکثر سرعتش هم نزدیک ۳۰۰ تا.

      الان با ۷۰ هزار دلار موستانگ GT500 میدن شتاب ۳ ثانیه و درگ ۴۰۰ مترش ۱۱.۲ هست و حداکثر سرعت هم فکر کنم ۲۸۰ تا هست. موتورترند هم گفته هندلینگ خیلی عالیه اصلا انگار نه انگار ماسل کار هست.

      یا مثلا اونایی که عشق سرعت و شتاب دارن میرن S plaid میخره که قیمتش ۱۳۰ هزار تاس و شتاب ۲ ثانیه و درگ ۴۰۰ متر در ۹.۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۰ تا.

      یا میشه با پرداخت ۱۱۴ هزار دلار جیپ گرند واگنوییر خرید که لوکس ترین اس یو وی دنیاس پر آپشن ترین هم هست خیلی هم هیبت داره جیپ هم که آفرودی هست.

      خب دلیلی نداره بریم صدها هزار دلار هزینه کرد رفت بهمان برند خرید.

      نمیدونم موافقید یا نه ولی همین جنسیس G80 و G90 هم سدان خیلی لوکسی هست
      برای همین خرید برخی خودرو ها به نظرم منطقی نیست.

      همین تویوتا یاریس GR هاچبک خیلی چابکی هست شتاب ۵.۵ و درگ ۴۰۰ متر ۱۲.۹ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۶۰ تا.

      من نمیگم اونا بده. ولی وقتی این ها هستش خرید خودرو های چند صد هزار دلاری و چند میلیون دلاری به نظرم منطقی هست.

      من هم با حرف شما موافقم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. محمد امین

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (630 ديدگاه)

        دوستان محترم ، پول این ماشین هادور ریخته نمیشه ، این ها سرمایه هست ، یه زمانی میفروشیش و پولش بهت برمیگرده، در مورد فراری که معمولأ از اون پول اولیه بیشتر بهت برمیگرده، خیلی بیشتر و البته بعضی از خودرو های دیگه که خیلی زیادن و حالا انگار برگشتی به حالت کارخانه‌ و کلی هم با ماشین عشق بازی کردی، هرچند من از نظر معنوی هیچ وقت هیچ وقت علاقه ای به فروش ماشین های مورد علاقه ام ندارم چون برام مثل خانواده‌ می‌مونن و دوستان‌، ولی خب دیگه این قانون‌ طبیعت هست اگر نفروشی پولش حروم میشه و میمیری و میکشنش بالا اطرافیانت، بهتره بفروشی و باهاش یه کار مفید کنی البته آخر عمرت

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. ehsan.fa

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1314 ديدگاه)

        با همه حرف های شما موافقم تا جایی که اسمش فراری نباشه. یه بار یه ۴۵۸ ایتالیا خاکستری دیدم تو تفلیس جایزه کازینو بود قلبم به تپش افتاد.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      3. A only She reminds Me of love A

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1039 ديدگاه)

        همه که چینی باز نیستن…

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. new RAMIN

          ۱۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1731 ديدگاه)

          @mohammdscv12

          😐😐😐
          شما برو بوگاتی دیوو۷ میلیون دلاری سوار شو
          من با موستانگ ۷۰ هزار دلاری راضی هستم.

          شما برو رولز رویس فانتوم ۵۰۰ هزار دلاری سوار شو.
          من با جنسیس G90 و هونگکی H9 خیلی راضی هستم.

          شما برو ریماک نورا سوار شو (البته ریماک کارش خیلی درسته)
          من با zeekr001 راضی هستم.

          شما برو سوار کولیان ۴۵۰ هزار دلار شو
          من با گرند واگنوییر راضی هستم.

          شما برو فراری SF90بخر.
          من با همین کوروت راضی هستم.

          #پول برند
          # تفکر
          #منطق
          #برسی_دقیق
          #برند_دلیلی بر_خوب بودن_نیست
          #الکی گرون

          ربطی به چینی باز بودن نداره. یه درخت هم این هارو میفهمه…

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
        2. افشار

          ۱۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (305 ديدگاه)

          آقای رامین مثل اینکه دیگه آخر کامنتهات نمیگی : “پدال لطفاً منتشر کن با سپاس”😂

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      4. Amirreza

        ۱۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        حرف شما داره میگه که کسی که تیلیاردره باید بجای بنتلی ، اکسنت بخره و بقیشو به فقرا کمک کنه و تا ابد هم توی یه خونه ۸۰ متری زندگی کنه ، ببین دوست عزیز ، یه تیلیاردر دوست داره از زحماتی که تو زندگیش کشیده نهایت استفاده رو بکنه و اینکه یکی بوگاتی داره دلیل نمیشه که به فکر فقر‌ا نباشه و ممکنه خیلی هم کمک کنه بعدش همین خریدا یه نوع سرمایه گذاریه و در آینده ارزش این ماشینا چندین برابر میشه و البته اینم بگم که آدم باید به اندازه ای به فکر بقیه باشه که خودش بتونه با بقیه پولش،به تمام خواسته هاش برسه و قرار نیست کسی که داراییش ۷ میلیارد دلاره ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیونشو به فقرا ببخشه ، اگه اینطوریه شما هم نباید چانگان سوار شین و باید پراید سوار شین و بقیه پولتون رو به فقرا ببخشین

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      ″ زیاده خواهی بشر تمامی ندارد وگرنه داشتن خودروهای گران چندصدهزار دلاری و بعضا چند میلیون دلاری هیچ کمالی برای انسان نمیاره″
      جدی؟ الان شما که یه مرد معمولی هستید خبری از شما هست توی جایی از فضای مجازی یا هر رسانه دیگه ای؟ الان ایلان الکل هم پول داره جف بروس هم پول داره توی هر سایتی نباشه هرروز یا هفته ای یه بار یه خبری ازشون هست،من کاملا با دیدگاه شما مخالفم،پول همه چیز میاره اما متاسفانه کسایی که تجربه نداشتن از سر بی تجربگی یه چیزی میگن،عجب….

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. Reza Waffen SS

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2300 ديدگاه)

      لطفا با دیدن چند تا عکس و قیاس قیمت نظر بچگانه ندین .
      لامبورگینی و فراری گنده تر از اونی هستن که با کوروت مقایسش کنین.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    4. میثم

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (69 ديدگاه)

      شما احتمالا تصوری از پولداری نداری. کسی که از طریق شغلش ماهیانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار درامد داره که اونقدرام زیاد نیست، واسش مهم نیست اصلا که درامد یکی دو ماهش رو یه لامبورگینی بخره. وقتی قدرت مالیش رو داری که یه ماشینی داشته باشی که توی خیابون همه انگشت به دهن بمونن دیگه واست مهم نیست یه ماشینی به اسم کوروت هم هست که صفر تا صدش به اندازه لامبورگینیه. مگه قراره مسابقه بدن دائما ؟ توی خود امریکام شما نمیتونی دائما در حال صفر تا صد پر کردن باشی. جریمه های سنگین و دادگاه در انتظارته اگر پلیس بگیردت. خودروهای لوکس بیشتر از جنبه خاص بودن و تک بودن مورد توجه قرار میگیرن، نه اینکه صفر تا صدشون چند ثانیه ست. بیا چند تا اکانت توی اینستا بهت معرفی کنم که با کرایه لامبورگینی دارن پول هنگفت در میارن و نهایتا به خرید رولز رویس یا خرید لامبورگینی ختم شده واسشون. فقط طرف میخواسته پول در بیاره با نشون دادنش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. فرید

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (150 ديدگاه)

    یه زمانی پدال یکی در میون خبر از کوروت میزاشت.
    الان همش شده خبر تسلا و خودروهای برقی

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      امروز که خداروشکر خبری نبود،امیدوارم این روند همینطور ادامه دار باشه….

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. مفیدی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پدال چرا خبر از مسابقات موتورسواری نمیزاری؟
    تو مسابقات اسپانیا، موتور اول و دوم به هم برخورد کردند و از دور مسابقه کنار رفتند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سورنا

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    فوقی نداره کدوم شرکت باشه به نظرم نسخه استاندارد و بدون تغییر همشون خیلی بهتره

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  5. امیر

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (281 ديدگاه)

    من بد جور شیفته کوروت هستم.
    کوروت هم بدرد خرج کردن و تیونینگ می خوره به همین خاطر بیشتر تیونر ها خواهان این ماشین هستند.
    این هم بد نشده رنگ نارنجی و رینگ ها خیلی بهش میان.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. akrh78

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    تغییرات ریز و خوبی انجام دادن
    کاش یه اگزوز جدید با خروجی دایره ای هم نصب میکردن
    من همچنان برام سواله چطور شتابش ۲.۹ هست هیچ راه حلی به ذهنم نمیرسه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      این ماشین راه حل نمیخواد،فقط باید پشتش بشینی و تست کنی ببینی چند در میاد،که ما از این کار محرومیم….

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. Sajjad

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1818 ديدگاه)

      گیربکس و تقسیم وزن بی نظیر باعث این شده که ماشین دف عقب با این قدرت چنین شتابی داشته باشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. net

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    کوروت c8 اگر اگزوز دایره ای داشت و کنسول دیوار بزرگ نداشت و چراغ جلو رو تغییر میداد خیلی زیباتر میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2800 ديدگاه)

      از نظر شما اینطور زیبا میشه اما بقیه نه…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  8. زیزیگولو

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    کوروت جادوی ماشینای عضلانی👌👌👌

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. R@m!n

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    گایگر کارز یکی از بهترین تیونرهای ماشینای آمریکایی هست. اصالتی آلمانی داره و واقعا برام جالبه آلمانی ها بیشتر از همه اروپا به ماشین آمریکایی علاقه دارن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. A only She reminds Me of love A

      ۱۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      پروژه چلنجر اش را خیلی دوست داشتم واقعا محشر بود.
      لازم نیست که تیون بالای ۹۰۰ اسب باشه با یک سوپرشارژر ۵ لیتری!!!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا