مسابقه هیجان‌انگیز فورد GT و شورولت کوروت ZR1

در بطن شورولت کوروت ZR1 2019 پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 755 اسب بخار و گشتاور 968 نیوتون متر جا خوش کرده است. قطعاً با وجود چنین نیروگاه توانمندی، کوروت همانند محصولات پرفورمنس آمریکایی شتاب می‌گیرد.


کانال یوتیوب درگ تایمز اخیراً فورد GT را در برابر کوروت ZR1 قرار داده و اگرچه کوروت فاصله‌ی قدرت مناسبی با فورد دارد اما برخلاف انتظاراتی که داریم نتوانسته از عهده‌ی GT برآید.


سیستم لانچ کنترل فورد GT در اولین مسابقه عملکرد بی‌نقصی داشته و استارت خوبی را رقم می‌زند. در مقام مقایسه باید گفت کوروت ZR1 هرزگردی زیادی داشته و از حریف هم‌وطن عقب می‌افتد.


اما مسابقه دوم بسیار جالب‌تر است. این بار هر دو خودرو در درگ رولینگ شرکت می‌کنند و اینجاست که کوروت مزیت واضح خود را نشان می‌دهد.

اگرچه کوروت از پیشرانه‌ی 8 سیلندر بزرگی برخوردار بوده اما فورد GT دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو در وسط ساختار خود است. این پیشرانه خروجی 647 اسبی و گشتاور 745 نیوتون متری داشته و از یک گیربکس دوکلاچه سریع سود می‌برد.


این ویدئو نشان می‌دهد که قدرت پیشرانه تنها فاکتور تعیین کننده در مسابقه درگ نیست و وزن و کشش نیز نقش مهمی در برتری یک خودرو بازی می‌کنند.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

    1. wick
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      شاید این ماشین مشکل داشته باشه ( خدا میدونه )
      ولی اره کوروت نسبت به ماشین های دیگه مثل همین جی تی
      گیر بکسش ضعیف تره ( دبل کلاچه نیست )
      ولی ایرودینامیک و سیستم فنربندیش یکی از بهترین های دنیاست
      و اینو تو پیست قشنگ ثابت میکنه

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (570 دیدگاه) ,

      انصافا این درگ تایمز فقط دوست داره برنده باشه به هر قیمتی.من که دیوانه هر دوشونم ولی همون لانچ و نوع دنده دادن راننده کوروت اعتبار درگ تایمز رو نشون میده

      پاسخ
  1. ایمان
    سوابق: (1154 دیدگاه) ,

    دوتاشون رو قبول دارم ولی به شخصه عاشق برند فورد هستم و اینجا هم دوست داشتم GT برنده درگ باشه
    ولی جدایِ از علاقه نمیشه از کوروت ۸ سیلندر هم گذشت

    پاسخ
  2. ساسان
    سوابق: (728 دیدگاه) ,

    بازم میگم با620 نیوتونمتر گشتاور مهندسی شده وانتقال درستش میشه 900نیوتون مترم شکست داد.

    پاسخ
  3. Jdm
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    البته GT تو خط مستقیم سریع تر بوده و کوروت هم تو پیست عملکرده درخشان تری داره.به نظرم شورلت میدونسته ZR1 تو خط مستقیم کندتر از رقبای موتور وسطش هست به هم دلیل مستقیما رفته سراغ C8 انجین وسط،اینو میشد تو عکس های جاسوسی درز شده بیرون از ZR1 هم دید که داشتن دوتا رو با هم تست میکردن و متاسفانه شورلت به دلیل کمبود جا نتونسته گیربکس A10 رو واسه ZR1نصب کنه و از همون گیربکس A8قدیمی استفاده کرده که به احتمال زیاد میخواد تمام این کاستی ها رو برای C8جبران کنه

    پاسخ
  4. Elmiraj
    سوابق: (614 دیدگاه) ,

    راننده ZR1 اصلا راننده نبود ….. بدترین درگی که از ZR1 دیدم همین بوده…
    .
    GT چه در پیست و چه در درگ یکی از بهترین سوپراسپرت های جهانه ولی ZR1 چیزی نیست که به فجیحی شکست بخوره .

    پاسخ
  5. علی آرین
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    هر دو ماشین عملکردشون مشخص هست و آمار و ارقام رسمی دارن .
    این ماشین ها زیر نظر بهترین راننده ها و توی شرایط ایده آل تست میشن و رکوردهاشون ثبت میشن .
    این دو ماشین هم توی مسیر مستقیم و هم توی پیست ارقام بهم نزدیکی دارن
    توی پیست willow springs اختلاف یک صدم ثانیه ای با هم دارن
    هر دو یک چهارم مایل رو توی 10.8 میرن
    شتاب 0 تا 60 مایلشون هردو 3.0 هست
    فورد جی تی از لحاظ مهندسی و کیفیت و خاص بودن یک سروگردن بالاتره

    پاسخ
  6. doubt
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    اینم دلش خوشه درگ میذاره. چرا اینطوری رانندگی میکرد راننده کوروت. اصلا همیشه درگاش یجوریه، انگار اومدن بازی.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.