شورلت

اختلاف نسل‌ها، درگ کوروت C7 و کوروت C8

می‌دانیم که شورلت کوروت در نسل جدید خود تغییر بزرگی را تجربه کرده است. این ماشین با ترکیب جدید موتور وسط، پرفورمنسی در حد سوپراسپرت‌های سطح بالا را در پکیجی مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند؛ اما با همهٔ این تغییرات و ارتقاءها، کوروت C8 در برابر نسل قبلی خود چه عملکردی خواهد داشت؟ هنسی می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد و به همین دلیل کوروت‌های C7 و C8 را در برابر هم قرار داده است. البته در این درگ، کوروت C7 از نوع استاندارد کارخانه‌ای است درحالی‌که در C8 به سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ و رینگ‌های جدید سبک‌وزن مجهز شده است. به لطف این سیستم اگزوز جدید، ۱۵ اسب بخار به قدرت پیشرانهٔ کوروت C8 افزوده شده است.

کوروت C8 از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز استفاده می‌کند که در حالت استاندارد در اینجا ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. زیر کاپوت کوروت C7 هم نسخه‌ای قدیمی‌تر از همین موتور قرار دارد که در آنجا ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین در قدرت موتور برتری کاملاً با C8 است؛ اما علاوه بر این، کوروت جدید یک برتری مهم دیگر هم دارد که آن برخورداری از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه است درحالی‌که انتقال نیرو در کوروت C7 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی صورت می‌گیرد.

به لطف قدرت بیشتر، گیربکس سریع‌تر و ترکیب موتور وسط، کوروت C8 با پکیج پرفورمنس Z51 ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که کوروت C7 حتی با برخورداری از پکیج پرفورمنس Z06، در انجام این کار بسیار کُندتر بوده و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد؛ بنابراین روی کاغذ کوروت C8 به‌راحتی باید C7 را مغلوب کند اما آیا در واقعیت هم این‌گونه است؟ هنسی با برگزاری دو مسابقهٔ درگ در حالت‌های ایستاده و رولینگ پاسخ این سؤال را داده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    اونهایی که فکر میکنن c7 قشنگ تره
    نظرم اینه که چون بیشتر رنگهاش ماته اینا میگن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. جواد خطر

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      پدال اشتب زَدی چون کوروت جدیدو با خودش مقایسِ کردی :(( اما علاوه بر این، کوروت جدید یک برتری مهم دیگر هم دارد که آن برخورداری از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه است درحالی‌که انتقال نیرو در کوروت C8 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی صورت می‌گیرد))….خط آخریو بایِسی مینوشتی در کوروت c7

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد خطر

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        الآن دُرُس شد تا دو ساعت پیش اشتبا بودش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. JDM

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اختلاف عشق ها❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد ژانگولر

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    هر چی فکر میکنم قبلی زیباتر، اصیل تر ، با وقار تر ، لاتی تر و از همه مهمتر جادارتر بود
    حتی صندوق عقب هم داشت
    این جدیده سوسولی تر
    کیفیت ساخت هم هیچی نگم بهتره
    طراحی پشتش شلوغ و طراحی جلوش شبیهه ژاپنیاست

    کلا جدیده با یک چهارلیتری مشکلش حله ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اگه مشکلت صندوقه ، باید بگم C8 هم صندوق جلو داره و هم عقب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        علی دادش اونی که میگی بهش صندوق عقب کلوچه هم توش جا نمیگیره ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Malt hill

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (514 ديدگاه)

          نه اتفاقا c8 صندوق عقب خوبی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. ♤Angus_812♤

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    کوروت از همون نسل اولش تا این نسل فعلیش زیباترین خودرو آمریکایی بوده
    من هنوز حسرت میخورم کی قرار نسل c6 رو داخل کشورمون ببینیم( غیر از منطقه آزاد)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. McLaren__///AMG

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    عاشق کوروتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهراد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنسی این راننده های عتیقه رو از کجا پیدا میکنه ؟؟

    آدم قحطه حاجی ؟ نه رانندگی بلدن نه حرف زدن بلدن نه تیپ و قیافه دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Alireza

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (631 ديدگاه)

    چقدر این صدارو دوس دارم، یاد غرش های شیر میندازه ادمو
    باید اینc8 رو با یه zo6 درگ بندازن تا جالب تر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. AMIR

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عالی بود
    لطفا رقابتی که مجله AUTOBILD SPORTS CARS بین AUDI R8 PERFORMANCE و BMW M8 کامپیتیشن و MERCEDES AMG GT R RODSTER در پیست انجام داده رو هم بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عماد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بابا خدا وکیلی c7بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا