شورلت

معرفی کوروت C8.R، آماده برای جنگ با مسابقه‌ای‌های اروپایی

شورلت به رونمایی از کوروت C8 کانورتیبل طی یک رویداد ویژه در مرکز فضایی کندی قانع نبوده و نسخهٔ مسابقه‌ای جدید کوروت C8.R را هم معرفی کرده است. شورلت هنوز مشخصات فنی این نسخه را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت استاندارد با یک نمونهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با میل‌لنگ خطی جایگزین شود.

نایب‌رئیس بخش پرفورمنس و موتوراسپرت شورلت آمریکا «جیم کمپبل» در مورد این خودرو می‌گوید:

C8.R بسیار بیشتر از صرفاً نسخه‌ای با تنظیم مسابقه‌ای از کوروت استینگری مدل ۲۰۲۰ است. این خودرو نقطهٔ اوج چندین سال آزمایش و توسعه بین بخش طراحی، قوای محرکه و مهندسی جنرال موتورز با تیم مسابقه‌ای کوروت است. همکاری بین این تیم‌ها به ما این امکان را داده است که عملکرد این خودرو را هم در جاده و هم در پیست به سطح جدیدی ارتقاء دهیم

خودروی مسابقه‌ای شماره ۴ شورلت در بیرون با رنگ‌های نقره‌ای و زرد رنگ‌آمیزی شده که از کانسپت‌های کوروت مثل شورلت آئرووت ۱۹۷۳ و کوروت استینگری مسابقه‌ای ۱۹۵۹ الهام گرفته است. علاوه بر این، شورلت یک خودروی مسابقه‌ای شماره ۳ را هم با رنگ سنتی‌تر زرد و تریم نقره‌ای طراحی کرده که ادامه‌دهندهٔ سلسله موفقیت‌های کوروت‌های مسابقه‌ای GTLM طی دو دههٔ گذشته خواهد بود.

شورلت در ابتدا C8.R را راهی فصل ۲۰۲۰ مسابقات قهرمانی خودروهای اسپرت IMSA خواهد کرد که در آن باید در بخش GTLM با ب‌ام‌و M8 GTE و پورشه ۹۱۱ RSR به رقابت بپردازد. این مسابقات از ژانویهٔ ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. کوروت مسابقه‌ای از سال ۱۹۹۹ تاکنون در مسابقات ۱۰۷ پیروزی، ۱۳ قهرمانی تیمی، ۱۲ قهرمانی راننده و ۱۲ قهرمانی سازنده را کسب کرده و امیدوار است با C8.R جدید هم این موفقیت‌ها را تکرار کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    موفقیت هاش واقعا چشم گیر بوده
    و خواهد بود بدون شک
    بینهایت منتظرم ببینم مشخصاتش چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی ۹۱۱

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    کوروت نسبت به اروپاییها برتری قدرت و قیمت داره ولی در عملکرد نه کوروت زد ار ۱یک نسل قبل با ۷۶۰ اسب اکثرا مغلوب فراری مکلارن و ۹۱۱ و لامبو با قدرت کمتر میشد میدونم که دیسلایک زیاد میخورم چون تو صفحه کوروت نظر میدم ولی با تمام احترام به کوروت حرفم حقه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      کجا حرفت حقه
      کدوم کمپانی تا الان تونسته با ترکیب موتور جلو دف عقب به موفقیت های کوروت برسه
      به غیر وایپر البته
      توی پیست ویرجینیا با اینکه از همه اروپایی ها سنگین تر بود به غیر gt2 rs از همه شون سریع تر بود
      مثلا از 720 حدود 220کیلو سنگیم تر بود ولی ازش سریع تر بود
      یا توی پیست ncm از پیستا 185 کیلو سنگین تر بود ولی ازش سریع تر بود
      نسل هشت اومد حتی هایپر کار هایی مثل سنا هم نمیتونه جلوشو بگیره چه برسه سوپر اسپورت های معمولی

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. حسن

      ۱۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1322 ديدگاه)

      حرفت برای علایقت بود نه برای حق . کوروت سلطانه دنیای خودروست عمو موتور جلو دف عقب تا قیامت هم مثه این نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ماشین خوفیه مطمئنا مقام میاره،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    منو باش فک میکردم c7.r خوشگل ترین ماشینیه ک دیدم
    این یکی ترکوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به امید موفقیتش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Saeed

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    اینو فقط باید بندازنش تو نوربرگ‌رینگ رکورد هارو جابجا کنه!!!
    دقیقا عین علایق کوروت باز ها اومدن اگزوز هاشو آوردن وسط….خیلی خفن شده??

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. سعید(تهران)

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    خیلی متوازنه، الان داشتم به این فکر میکردم چرا زودتر ترکیب موتور وسط نکردن!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Behrouz. anzali

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    این ماشین و پورش RSR رقیب جدی هستن برا رقیبا . کوروت مسابقه ای رو ندیدم تو یوتیوپ هنوز ولی پورشه rsr رو حتما سرچ کنین ببینید چه خوفناکیه این ماشین !!! مخصوصا صدای اگزوزش ‌ . بیصبرانه منتظر c8 هستم ببینم چطور ماشینی شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا