کامارو ینکو مدل 2020 با هزار اسب بخار قدرت!

هرچند آیندهٔ شورلت کامارو چندان مشخص نیست و حتی ساخت نسخهٔ Z28 نسل فعلی آن‌هم لغو شده اما شرکت Specialty Vehicle Engineering متوقف نشده و کامارو ینکو Stage II مدل 2020 را معرفی کرده است. این خودرو که بر اساس کامارو SS با پکیج 1LE ساخته شده است، از همان موتور 6.2 لیتری V8 استفاده می‌کند که البته حجم آن به 6.8 لیتر افزایش پیدا کرده است؛ اما SVE در اینجا متوقف نشده و موتور را به میل‌لنگ فولادی فورج‌کاری شده، پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده، سرسیلندرهای جریان بالای CNC و یک سوپرشارژر عملکرد بالا هم مجهز کرده است.

علاوه بر این، سیستم سوخت‌رسانی و انژکتورهای خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است. به لطف همهٔ این تغییرات، حالا این پیشرانه 1000 اسب بخار قدرت و 1186 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیروی عظیم نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما SVE هنوز مشخصات عملکردی کامارو ینکو مدل 2020 را اعلام نکرده است.

ازآنجایی‌که این مدل بر اساس کامارو SS 1LE ساخته شده، به سیستم کنترل سواری مغناطیسی و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز است. علاوه بر این، سیستم تعلیق با تنظیم عملکردی و سیستم خنک‌کنندهٔ سنگین که شامل خنک‌کنندهٔ روغن، رادیاتور دوقلو، خنک‌کنندهٔ گیربکس و خنک‌کنندهٔ دیفرانسیل می‌شود هم برای کامارو ینکو در نظر گرفته شده است؛ اما علاوه بر ارتقاء عملکرد، SVE با رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی که با لاستیک‌های عملکردی میشلن PS4S پوشیده شده‌اند به همراه کالیپرهای ترمز قرمزرنگ Yenko و کاپوت فیبر کربنی با دریچه‌ای بزرگ، به ظاهر این کامارو نیز نمای منحصربه‌فردی بخشیده است.

تغییرات داخلی کامارو ینکو اما جزئی هستند و صرفاً شمارهٔ ساخت خودرو و کف‌پوش‌های دوخته‌شده برای آن در نظر گرفته شده است. دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این کاماروی قدرتمند نیز شامل پشت‌سری‌های دوخته‌شده، پارکابی‌های ینکو و سوئیچ خاص می‌شود. از کامارو ینکو Stage II مدل 2020 تنها 50 دستگاه تولید می‌شود و قیمت پایهٔ آن از 69 هزار دلار آغاز می‌گردد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1301 دیدگاه) ,

    من که دوستش دارم
    فقط گیربکس ۶ سرعته دستی کم نیست واسه ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت؟؟؟
    .
    تعداد دنده های بیشتر
    برای عملکرد قویتر با این موتور سرکش،
    مناسبتر نیست؟؟؟

    پاسخ
    1. car lover
      سوابق: (329 دیدگاه) ,

      فک کنم بیشتر ب دور موتور و اینا ربط داشته باشه که افزایش دنده بازدهو بیشتر کنه
      حالا اگه غلط میگم بگین ک بدونم ن ک فقط دیس کنین

      پاسخ
    2. حسین دهمرد
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      بنظر منکه با این گشتاور عظیم حتی میتونی دنده یک رو هم حذف کنی.موقع حرکت مستقیم بندازی ۲ و هیچ فشاری هم به سیستم نمیاد.همه سازنده ها دنده دستی بیشتر از ۶ سرعته رو حذف کردن بخاطر اینکه رانندگی زیادی پیچیده میشد بعضی مواقع دنده رو اشتباهی تعویض میکردن مثلا طرف از ۴ مستقیما مینداخته ۷.و حتما باید به دنده نگاه میکردی / حتی پورشه هم حذفش کرده.

      پاسخ
  2. OMID
    سوابق: (796 دیدگاه) ,

    گیربکس دستی از شیش سرعت بیشتر مسخره میشه
    عملا همش داری دنده عوض میکنی

    پاسخ
    1. Habib
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      پس بوگاتی چیه که عملا داری پرواز میکنی با۴۳۲ کیلومتر بر ساعت سرعتش

      پاسخ
  3. Abbas
    سوابق: (358 دیدگاه) ,

    یه غول به تمام معنا،دارم صداشو تو مخم تجسم میکنم فقط،واقعا حیفه که حتی یکی از این سه گانه ی مقدس(موستانگ،کامارو و چلنجر)بخوان توقف تولید بشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.