شورولت

کوروت C8 در اروپا ۳۰ اسب بخار از قدرت خود را از دست می‌دهد؟

شورلت کوروت خودرویی است که پرفورمنسی فوق‌العاده را با قیمتی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند. نسل C8 این خودرو که پس از سال‌ها انتظار بالاخره طرح موتور وسط را برای کوروت معرفی کرد، به یک پیشرانهٔ تنفس طبیعی با ۴۹۵ اسب بخار قدرت مجهز است اما این قدرت ممکن است در بازار اروپا کاهش پیدا کند زیرا شایعهٔ جدیدی ادعا می‌کند که کوروت C8 در اروپا نزدیک به ۳۰ اسب بخار از قدرت خود را از دست خواهد داد. گفته می‌شود چندین نمایندگی در اروپا تأیید کرده‌اند که خروجی پیشرانهٔ کوروت در این قاره ۴۶۸ اسب بخار قدرت و ۶۱۶ نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

دلیل اصلی این کاهش می‌تواند مقررات آلایندگی اتحادیهٔ اروپا باشد. به گفتهٔ این شایعه، شورلت برای عرضهٔ کوروت در اروپا باید روی آن فیلتر ذرات بنزین یا GPF نصب کند که این موجب کاهش قدرت موتور می‌شود. با این کاهش قدرت، شتاب صفر تا صد کوروت C8 در اروپا به ۳.۵ ثانیه می‌رسد؛ اما خروجی موتور تنها چیزی نیست که می‌تواند به خاطر فیلتر GPF تغییر کند زیرا این فیلتر احتمالاً صدای این سوپراسپرت آمریکایی را هم خفه می‌کند که با توجه به صدای اگزوز خشن کوروت، این موضوع هم می‌تواند برای اروپایی‌ها ناراحت‌کننده باشد.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، این کاهش قدرت می‌تواند به ضرر کوروت در بازار اروپا تمام شود خصوصاً وقتی قیمت ۹۹ هزار یورویی این خودرو برای نسخهٔ لانچ ادیشن در بازار قارهٔ سبز را در نظر بگیریم. البته شورلت هنوز قیمت پایهٔ کوروت برای اروپا را اعلام نکرده اما در این قاره، تیپ پایهٔ ۱LT آمریکایی عرضه نخواهد شد و نسخهٔ پایهٔ آن در اروپا تیپ ۲LT با پکیج پرفورمنس خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چه مضخرفه یعنی چس خوب برای بزار اروپا یه توئین توربو بزازن قدرت کمتر جبران بشه صداشم مهم نیست چون خودش از قبل خفه شده

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  2. کافر مقدس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (770 ديدگاه)

    پس چجوری Clive Sutton این همه ماستانگ ـه بالای ۷۰۰ اسب میفروشه در بریتانیا و اروپا

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
    1. Erfan

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (132 ديدگاه)

      اسب بخار که مهم نیست مهم آلایندگیه یعنی ممکنه همون موستانگ ۷۰۰ اسبی از نظر درصد آلایندگی و راندمان موتور استاندارد های اروپا رو کسب کنه ولی این ماشین نکنه.

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  3. R@m!n

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (794 ديدگاه)

    این بازار اروپا هم داره سال ب سال حال بهم زن تر میشه. صدای هشت سیلندرای مرسدسو گرفتن پورشه ها صدا جاروبرقی می دن. لامبو و فراری و… هم دارن برقی میشن.

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۲
    1. RezaRs

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1108 ديدگاه)

      ماشین بازای اروپا در زمان حکیم ابوالقاسم فردوسی
      جهان را اگر آلودگی ها به پاست
      چرا برق و برقی همش سهم ماست
      تو برقی یا بنزینی هیتری
      بباید بدین داستان داوری

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۰
      1. porsche

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (392 ديدگاه)

        بهبه بهبه شعر عالی پر لایک

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
        1. RezaRs

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1108 ديدگاه)

          الان جوکر و اتو ‌کلیکر میاد ۲۵۰ تا دیس میده

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۱
  4. Sina10

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1611 ديدگاه)

    این قوانین اروپا خیلی عجیبه
    سالانه کلی ماشین شهری آلوده داره تردد میکنه ، جای اینکه بره سراغ اینا ، رفته سراغ خودروسازای اسپرت
    بعدش مگه با کاهش ۳۰ اسب بخار از یه کوروت ، مشکلات آلودگی حل میشه؟

    البته خرید کوروت توی اروپا کلا نمی صرفه
    هم بخاطر قیمت بسیار بسیار بیشترش توی اروپا
    و هم بخاطر کاهش پرفورمنسش
    یه سوال ، چجوری با کاهش فقط ۳۰ اسب بخار ، اینقدر شتابش ضعیف تر میشه؟؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (794 ديدگاه)

      مثله این می مونه نزاری یه ورزشکار درست تنفس کنه.

      اون شتاب دیوانه وار ۲.۸ بخاطر احتراق بسیار بالای موتور و انتقال نیروی سریع به چرخ هاست. خب با این احتراق مقدار دی اکسید تولیدی موتور بالا میره و باید با سرعت از تو موتور تخلیه شه تا فرایند احتراق و تولید قدرت بدون افت عملکرد ادامه پیدا کنه. وقتی فیلتر سوخت میاد مثه عوارضی سرعت فرایند کم میشه و تو ماشینایی مثه این باعث افت عملکرد میشه.
      اون ۳۰ اسب بخار مهم نیست، مهم اینه که اون فیلتر فرایندو مختل می کنه.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
      1. علی turbo s

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (263 ديدگاه)

        اقا رامین من اصلا قصد هیت کردن ندارم.
        اما فکر کنم کوروت ۰-۱۰۰که گفتن ۲/۹رو اسفالت چسبی بوده چون ویدیو ها که رواسفالت معمولی دیدم اصلا۲/۹نبود.
        مت واتسون تو ویدیویی که با کوروت گرفت ۳/۶زد باهاش.

        موافقم ۶
        مخالفم ۶
        1. R@m!n

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (794 ديدگاه)

          عزیزم اسفالت چسبی چیه ؟؟؟ اولن که رکورد اعلامیه کارخونه رو اسفالت چسبی نیست. اگر ملاکت شده دیمن اون اصن فلسفش فرق می کنه چون از اولم برای درگ بوده.

          وقتی هزار تا ویدیو مستقل هست که زیر ۳ ثبت کردن دیگه آسفالت چسبی معنی نداره. یه مثال معتبر هم سایت motor1 رو اسفالت معمولی جاده ۲.۶۷ هم زد.

          مت واتسون هم پلشت ترین راننده – کارشناس خودرو هست و ضد آمریکایی. کلا ۹۰% کارشناسای انگلیسی ضد ماشین آمریکایی هستن نمونش کلارکسون و جیمز می. بین مردم انگلیس و آمریکا همیشه یه جنگ و نفرت نهفته ای بوده و از زمان جنگ جهانی به بعدم اوج گرفته و دائما هم دیگرو تو هر زمینه ای که بتونن تحقیر می کنن.

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۷
        2. porsche

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (392 ديدگاه)

          آقا رامین به متی چیکار داری، ها؟??????

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        3. parsa

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (165 ديدگاه)

          اسفالت چسبی؟اسفالت پیست درگ رو میگین اسفالت چسبی؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. mm.y@rlou

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    من حاضرم این کوروت چراغ و صندلی نداشته باشه ولی وارد کنن تا ما حد اقل ببینیم این ماشین هارو بابا ترکیدیم از بس مکعب مستطیل سفید متحرک تو خیابون دیدیم

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱
    1. BenzSLR

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1083 ديدگاه)

      از فردا برنامه میریزن که : به دلیل تاکید واردات خودرو از سوی میلیاردر ها ؟!( الان هرکی ماشین بازه میلیاردره ؟) واردات هرگونه وسایل نقلیه بسته میشود . از الان به بعد فرغونای داخلی فقط پراید خواهد ماند و خط تولید بقیه آشغالا بسته میشه پراید هم با گیربکس سه سرعته و موتور ۱۰۰ سی سی تولید میشه در داشبورد هم یه فرمون داریم با سه تا پدال که از جنس کاغذه و بس . داش تو ایران همش دیگه این وضعیتو داریم انشاالله خدا تو بهشت به همه میده .
      راستی تو شبکه های ایران دیدین میان یه پورشه و بی ام و تازه نسخه پایه هست رو چنان نشون میدن با اسمای مسخره سلاطین خیابان آقا زاده پولدار و….. یکی از مجری ها میگفت: بعضی از این خودرو ها تو خارج هم خیلی کمیابه !!!!!! از کی تا حالا سری ۵ کمیاب شده یا باکستر؟ اصلا گیریم کمیابه شما چیکار داری ؟ برا چی پلیس دارن صاف راه میرن جلوشو میگیره؟ برا چی به مالکان گیر میدید پولشو از کجا آوردی؟ برا چی مردم موافق اینن ؟ اولا به شما چه مربوطه از کجا اورده اگه خلافی کرده جلوشو بگیرید اون شخصی که هم واردات و هم پولش حلاله و از راه قانون اومده رو چرا جلوشو میگیرین؟ اون مردمی هم که این چرندیات رو قبول دارن لیاقتشون همون آشغال های داخلی هست که با قیمت های نجومی بگیرن در حالی که اگه عقلشون کار میکرد ۱۳۰ میلیون رو به جا اینکه‌ بدن پراید بگیرن باهاش چند تا از اون ماشین خفنایی که میگن رو میخریدن . لیاقت ما بچه هایی که مطالعه کردیم هم بهترین ماشین هاست اونا هم اگه طرز فکرشونو تغییر بدن لیاقتشون بیشتر میشه خودرو سازی کشورشونم ۱۰۰ برابر بهتر میشه

      موافقم ۵
      مخالفم ۲
      1. Sina10

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1611 ديدگاه)

        این ماجرا تو کشور ما واقعا مشکل سازه
        هر روز توی اخبار میگه تردد ماشین های میلیارد ها و فلان و بهمان
        یکی نیست بگه به شما چه ربطی داره؟ شاید طرف رفته کار حلال کرده پول در اورده
        میره عکس یه ب‌ام‌و سری ۳ ضعیف ترین نسخه اش رو نشون میده ماشین میلیاردر ها
        بعدش توی همون اخبار عکس یه کشور درب و داغون وفقیر و جنگ زده رو نشون میده که ماشین آدم های متوسط رو به پایینشون هیوندای توسانه که اینجا با نان لاکچری و لوکس
        مثلا چرا واردات بسته هست؟
        برای حمایت از تولید داخل؟
        وقتی لوکس ترین ماشین تولید داخل دنا یا شاهینه ، چرا باید واردات بسته باشه؟
        یه سوال دیگه ، اونی که پولش رو داره و دوست داره ماشین مدرن و ایمن سوار بشه چرا محبوره به دنا و شاهین راضی باشه؟
        ما که میلیاردر نیستیم ولی کسی که با پول حلال و درست و با کار و تلاش رفته ماشین درست و حسابی خریده ، این کار چه عیبی توش هست؟

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
        1. abdi_mahdi

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (313 ديدگاه)

          فکنم تنها کشوری که برای تقویت تولید داخل وارداتو ممنوع میکنه ایرانه یعنی رسما میگن ما توان رقابت نداریم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  6. Philipp

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    یکی بیاد این هیدروژنیا رو راه بندازه تا روح ماشین هارو نکشتن

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. BenzSLR

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1083 ديدگاه)

      این اتحادیه اروپا ….. و آمریکا….. برنامه ماشین برقی رو ریختن که همتون میدونید آتش از گور کدوم شرکت بلند میشه. به جا هیدروژن برق اومد وسط . بابا برقی هم الان ناراحته میگه : ماشین برقی مصرف برقو میبره بالا .

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
  7. زیزیگولو

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    اینویه واقعیته که شورلت کوروت با طراحی فوق العادش مسلما جزو یکی از بهترین ماشینای دنیاست چه از نظر طراحی و چه از نظر زیبایی

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  8. یانکی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1317 ديدگاه)

    ۳۰ تا اسب رو هم سگ خورد

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. RezaRs

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1108 ديدگاه)

      گرتا

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  9. Amin

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (314 ديدگاه)

    خدا لعنتشون کنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. Aliasn

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اگر کسی تو اروپا با اون وضعیت مالیات و بیمه ای که برای ماشین دارن بتونه بخره براش مشکل بزرگی نیست.
    اولین مرکز تیونینگ که ببینه میزنه بغل و اون ۳۰اسب که هیچی یه ۱۰۰دیگه میزاره روی موتور ش چهار تا گازهم میده از صدا اصلی ماشینش لذت میبره و میره

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. porsche

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (392 ديدگاه)

      قصد بدی ندارم اما فکر کنم کوروت همچین صدایی هم نداره،درسته؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  11. علیرضا

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کار نداره که ، بعد از خرید درش بیارن

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  12. Ali_x76

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (963 ديدگاه)

    میتونن بعد از نصب فیلتر ذرات، یکی از مافلر هارو حذف کنن تا صدا و قدرت کمتر کاهش پیدا کنه.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا