طراحی

تأسیس کمپانی محصولات سفارشی توسط مدیر طراحی اسبق جگوار

یان کالوم مدیر طراحی اسبق جگوار با هدف ارائه‌ی محصولات سفارشی و تولید محدود در بخش‌های مختلف از جمله طراحی، سبک زندگی و مسافرت شرکت جدیدی را تأسیس کرده است.


این کمپانی با نام ساده‌ی “کالوم” شناخته می‌شود و حاصل همکاری بین اعضای مؤسس یعنی یان کالوم، دیوید فیربیرن، آدام دانفرانسسکو و تام برد می‌باشد.

یان کالوم طراح برخی از زیباترین خودروهای دنیا بوده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به استون مارتین ونکوئیش، ونتیج و DB9، جگوار اف تایپ، اف پیس، XJ و خودروی تمام الکتریکی آی پیس اشاره کرد.


دیوید فیربیرن مدیر برنامه‌ی کالوم مسئول تولید دوباره‌ی جگوار ای تایپ سبک‌وزن بوده و آدام دانفرانسسکو نیز مهندس طراحی بوده که هم در زمینه‌ی خودروهای جاده‌ای و خودروهای مسابقه‌ای با شرکت‌هایی همچون نوبل، استون مارتین و جگوار همکاری کرده است. تام برد نیز مدیر تجاری کمپانی بوده و یکی از مسئولیت‌های او حاضر کردن جگوار C-X75 در یکی از فیلم‌های جیمز باند بوده است.


یان کالوم گفته است:

طراحی آلترناتیو همیشه شعار من بوده اما خب باید یک جایگزینی زیبا و لذت‌بخش ایجاد کرد. در دنیای مدرن کنونی، همکاری کردن یکی از راه‌های سرعت بخشیدن به تولید ایده‌های جدید بوده و این امر باعث الهام‌پذیری ما می‌شود.

شرکت کالوم در وارویچ بریتانیا قرار داشته و تیمی ۱۸ نفره از متخصصان را استخدام کرده است. مقر این شرکت از جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی، مهندسی و ساخت سود برده است.


تجارت طراحی و مهندسی جدید کالوم در هفته‌های آینده جزئیات اولین پروژه‌ی خود را منتشر خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا