فراری

لذت نشستن روی صندلی شاگرد فراری SP3JC جدید

ما فرصت نشستن روی صندلی سرنشین خودروی منحصربه‌فرد فراری SP3JC را داشته‌ایم تا ببینیم این ساخته‌ی خاص ایتالیایی ها چه ویژگی‌هایی دارد.


فستیوال سرعت گوودوود یک محل بسیار عالی برای مشاهده‌ی خاص‌ترین خودروهای دنیاست؛ و امسال هم استثنایی وجود ندارد چراکه یکی از خاص‌ترین خودروهای دنیا یعنی فراری SP3JC در آن حضور داشته است.


با قیمت تخمینی بین ۳ تا ۵ میلیون پوند و یک مالک ناشناخته، فرصت نشستن روی صندلی شاگرد به ما دست داده است.


دیدن این خودرو از نزدیک و به ویژه بدنه‌ی دو رنگ آبی و سفید فوراً توجهات را به خود جلب می‌کند. این خودرو به عنوان یک قرارداد تک دستگاهی برای مشتری اهل بریتانیا ساخته شده و به‌طور خلاصه می‌توان گفت طراحی آن به فرم یک رودستر خالص است.


نمای جلو وعقب این خودرو کاملاً بازنگری شده و در آن کاپوتی شیشه‌ای نصب شده تا بتوان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر را دید. سقف نیز حذف شده و حفاظ فیبر کربنی در نظر گرفته شده است. تکمیل این پروژه دو سال زمان برده است.


پیش از آنکه شما وارد پیست مسابقه شوید شاهد صفی طویل از خودروهای خاص و هیجان‌انگیز برای حضور در آن خواهید بود. سرانجام ما به خط استارت رسیدیم و یک کلاه مسابقه‌ای بر سر گذاشته و استارت زدیم. از لحظه‌ای که پا روی گاز فشرده می‌شود پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر نعره‌ای هیجان‌انگیز زده و لاستیک‌ها نیز دود می‌کنند و به سرعت خط شروع را ترک می‌کنیم.


فراری از اشاره به مشخصات فنی این خودرو خودداری کرده اما از آنجایی که SP3JC بر پایه‌ی F12tdf شکل گرفته و از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری ۷۶۹ اسب بخاری استفاده کرده بنابراین احتمال می‌دهیم این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای داشته باشد.


از اینجا به بعد همه‌چیز سریعاً طی شده و پیست در یک چشم بر هم زدن تمام می‌شود. پیچ‌ها یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شده و ترمزهای قوی هم باعث می‌شوند سرعت خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن کاهش یابد. در زمانی حدود ۱ دقیقه‌ای ما به خط پایان می‌رسیم.


راس کایسر راننده‌ی حرفه‌ای همراه ما می‌گوید در جاهایی از پیست به سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت هم رسیده و این در حالی بوده که برخی جاها به خاطر اینکه خودرو امانتی در دستان اوست (!) خیلی سرعت نمی‌رفته است.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خاص ترین برند خودرویی دنیا با محصولی خاص ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. - A M I R -

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (728 ديدگاه)

    تنها عنصر غیر جذاب تو این ماشین اسمشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. OMID-LAMBO

    ۲۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (415 ديدگاه)

    با نهایت احترام و ارزشی که برای فراری قائل هستم ولی تفاوت چندانی بین فراری اف 12 تی دی اف با این نمیبینم که بیای 3 الی 5 میلیون پوند بابتش پول بدی مگر در ظاهر و اینکه طرفدار سر سخت فراری باشی که قابل توجیه هستش
    فراری قشنگ 2 برابر تو تولید این محصول امثال اینا سود میکنه که میاد شاسی و داخل بدنه رو نگه میداره و روی ظاهر خودرو کار میکنه !
    فراری فرغونم تولید کنه باز میان میلیون پوندی بهش پول میدن ولی اینکار رو پورشه یا بنز انجام بده نهایت در حد صد-دویست هزار دلاری میشه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3897 ديدگاه)

      چرا فراری اگه فرغون هم بسازه میلیون دلاری بهش پول میدن ؟؟؟؟ واقعاً چرا ؟؟؟؟ چرا برای سایر برندها اینجور پول نمیدن ؟؟؟؟
      لقب آقایِ خاصِ دنیایِ خودرو ، برازنده فراری هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamed

      ۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (212 ديدگاه)

      اینجا دیگه بحث تفاوت پرفورمنس ملاک نیست این ماشین خیلی گرونه چون یه مدل تک دستگاهیه و تو سالای آینده ارزش کلکسیونی پیدا میکنه طرف با چندبرابر قیمت میفروشتش ی کلکسیونر دیگه.فراری هم خوب اینو میدونه و طبیعیه حاضر نمیشه اون ماشینو به قیمت مفت تقدیم مالک پولدارش کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    زیباروی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا