فراری

پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی فراری حفظ می‌شود؟!

با معرفی ۸۱۲ کامپتیزیونه و ۸۱۲ کامپتیزیونه آپرتا، فراری قوی‌ترین پیشرانه درون‌سوز خود برای خودرویی جاده‌ای را ارائه نموده است. این نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری قدرت ۸۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۲ نیوتون متری داشته و به‌صورت طبیعی نفس می‌کشد. به نظر می‌رسد پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی نقش مهمی در آینده این برند ایتالیایی ایفا خواهد کرد.

انریکو گالیرا مدیر بخش بازاریابی و تجاری فراری در مصاحبه با تاپ گیر گفته که پیشرانه ۱۲ سیلندر قطعاً قلب فراری محسوب می‌شود. مهم‌تر اینکه گالیرا تائید کرده تیم مهندسی فراری به دنبال یافتن راه‌هایی برای حفظ این پیشرانه هستند چراکه او معتقد است پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی به پایان راه خود نرسیده است.

میشائیل لیترز مدیر تکنولوژی فراری نیز از سخنان گالیرا حمایت کرده و گفته که پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری هنوز هم نفس خواهد کشید و می‌توان آن را از نظر راندمان و قدرت بیشتر ارتقا داد. مدیر فراری گفته است: “قطعاً ما باید کارهای تحقیق و توسعه زیادی برای حفظ این پیشرانه که ستون فراری است انجام دهیم.” البته یکی از چیزهایی که به اذعان مدیر فراری چالش بزرگی محسوب می‌شود استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه است.

تغییرات پیشرانه ۸۱۲ کامپتیزیونه محدود بوده اما همین تغییرات کوچک نیز اهمیت زیادی دارند. آن‌گونه که تاپ گیر می‌گوید، پیشرانه ۱۲ سیلندر جدید از پوشش کربن الماس مانند در بخش‌های داخلی سود برده و پیستون‌ها نیز بازنگری شده و از سرسیلندر جدیدی استفاده شده است. همچنین از یک سیستم جذب با طراحی جدید استفاده شده است.

به‌طور خلاصه باید گفت ظاهراً هنوز هم فضا برای بهبود پیشرانه تنفس طبیعی فراری وجود دارد. بد نیست بدانید این خودروساز دوست‌داشتنی تکنولوژی‌هایی برای تصمیم‌گیری درباره بهترین گزینه برای آینده دارد هرچند انتظار تغییرات عظیم در این نیروگاه حجیم را نداریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2478 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Mohammad Rostami Nejad

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      نمیدونم چرا هیچ وقت از فراری خوشم نیومد
      از زمانی که یادم میاد ، عاشق لامبورگینی بودم
      نمیگم فراری بده، ولی هَمچین باهاش حال نمیکنم
      تا یادمه با لامبورگینی بودم ، عشق لامبورگینی

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. HR3

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (223 ديدگاه)

        دقیقاً این حس رو هم نسبت به لامبورگینی دارم
        تا لگوش رو می بینم یاد تراکتور و برف روب و قایق می افتم

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. Mohammad Rostami Nejad

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          ببخشید، شما چرا ناراحت میشین!!!!
          مگه‌ من مسخره کردم که شما مسخره میکنین
          درضمن این رو بدونید که تراکتور های لامبورگینی، در زمان الان و سال های قبل ، هیچ اشتراکی لا ماشین هاش نداره و اصلا به شرکت لامبورگینی هم ربطی نداره
          درضمن این رو هم بدونید که تراکتور های لامبورگینی جز بهترین تراکتور های جهان هستن

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. مزدا

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      باید پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی به عنوان اثر هنری ماندگار بشه
      صدای خرش این پیشرانه گوش ها رو نوازش میده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. BenzSLR

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دمش گرم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. Farzad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    خدای پیشرانه ها .

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Ahmedreza2002

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      وقتی به این فکر میکنی که ۸۱۲ یه گرند توره واقعا داستان ترسناک میشه
      یه گرندتور ته تو درگ همه لامبو ها رو حریفه?

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        تو بررسی هایی که درباره ۸۱۲ سوپرفست خوندم ، رانندگی باهاش حس ترس رو به همراه داره ، باید خیلی خیلی با احتیاط با پدال گاز رفتار کنی مخصوصا در شهر و گرنه ممکنه یه بلایی سر خودت و ماشین بیاری !

        موافقم 5
        مخالفم 0
  4. mm.yarlou

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    چه عجب یه خبر در مورد حیات موتور درون سوز شنیدیم مخصوصا این موتور که مال خودش یه سبک شده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. new Ramin

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    من یه سوال پرسیدم ولی مثل اینکه افراد زیادی پاسخ رو نمیدونن(سوالم رو دیروز تو پست فورد اکسپلورر پرسیدم )

    از موتور بلو کور یاماها (هرچند الان دیگر برای یاماها نیست و در انحصار برند دیگری هست)بهتره یا اکوبوست فورد ؟

    هر دو یه کار هایی انجام میدن : افزایش قدرت. میزان تولید آلایندگی کمتر بازدهی حرارتی کمتر. مصرف سوخت کمتر.

    اما واقعا کدوم بهتره ؟
    blue core OR ecoboost ؟؟

    اقای شاهین سردبیر . دوستان که اطلاع دارید کدوم بهتره ؟ دلیل چیه. اگه اطلاع دارید بگید اطلاعات مون بره بالا

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. GENESIS

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من اطلاع دارم اما مجانی در اختیار دیگران قرار نمیدم…

      موافقم 1
      مخالفم 10
      1. mahan

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        جنسیس جان انشالله بتونی به بهترین قیمت بفروشیش

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          مغز بیزنسی که میگن اینه ها ???

          ماهان جان شما می رفتی وین نصف آمریکارم به عنوان غرامت ضمیمه کشور می کردی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ????ای رامین خان ادم حرف نزنه گاهی تک و پهلوش به حرف میان.شیطونه میگه بفرستیمش توی حراجی بعد 4تا دلال حضوری با 2 دلال تلفنی بزاری تا قیمت ش رو تو اوج ببرند.
          واقعا اگه منم میرفتم برای مذاکرات 5+1 تا حالا قضیه رو روشن میکردم حرف اول رو اخر میزدم والا ما همش لبخند ظریف رو دیدیم.راستش کسی که با این عربا بتونه معامله کنه با هر حیوانی هم میتونه معامله کنه جالبیش اینجاست اول نصف قیمتت سقفشونو میارن بعد کم کم باید قیمت رو بکشی بالا سلطان بازارگرمی هستن باید اول خودت این قدر بالا بکشی که وقتی یک رقم میگند حدودا نزدیک به 80 درصد قیمت واقعیت باشه و …. داستان داره.
          من بودم اول غنایم جنگ های عراق و سوریه و لبنان رو جمع میکردم بعد غرامت های امریکا و سوییس با سود و حق ضریب ضرر حقیقی.بعد ازون جایی که عهدنامه ترکمانچای باطل شده ارمنستان و اون طرفارو پس میگرفتم.بعد تک تک بدهکاری های ایران رو می گرفتم که عبارتند از:1.انگلیس:مربوط به خوردن پول 1500 تا تانک و زره بود که حدودا رقم بدهی انگلیس به ایران حدود ۴۰۰ میلیون پوند برآورد شده.
          2.ژاپن:حدود4میلیارد و دویست دلار پول نفت ایران رو بالا کشید قبل تحریم ها.
          3.چین:بیش تر20 میلیارد دلار هم از پول نفت چین بدهکاره
          4.کره جنوبی:بیش از 5.5 میلیارد دلار هم کره بدهکاره.
          5.امریکا:اموال بلوکه شده ایران در حساب‌های بین‌المللی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰میلیارد دلار تخمین زده شده و امریکا با داشتن ۹۷۳/۱ میلیارد دلار دارایی ایران بیشترین سهم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌است و ما فقط میگیم مرگ بر امریکا.
          6.لوکزامبورگ:بیش از 6 میلیارد دلار
          7.امارات:700 میلیون دلار
          8.کانادا:90 میلیون دلار
          9.عراق:به خاطر صادرات گاز و برق حدود 2میلیارد 400 میلیون دلار
          خودتون جمع بزنید من که اگه یک روزی مسئول بشم تا اینارو نگیرم خوابم نمیبره.با اینا میشه ایران رو اباد کرد تازه اینا همه حداقل هستن و رقم های گنده هستن بماند سرمایه گذاری های امریکای جنوبی و افریقا و …

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. Amirreza

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        قسطی هم میفروشی؟?

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. Mohammad Rostami Nejad

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        اَمثال این جنسیس فیک هستن که بعد مدتی کلا میرن ، مهم نیست

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه بنده در این مورد اطلاعی ندارم.

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. ارسلان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (455 ديدگاه)

      فناوری بلو کور یاماها خیلی بهتره و ارزان و ساده و اقتصادی تقریبا با هیچی پول اضافه در مقابل اکو بوست هست برخلاف اکو بوست هیچ مشکلی هم نداره این خلاصه ماجراس در ادامه بهت میگم اکو بوست چجوری کار میکنه بلوکور چجوری کار میکنه و چرا اکوبوست بدرد نمیخوره
      هر چی اکسیژن یا همون هوای بیشتری وارد سیلندر بشه انفجار قویتری صورت میگیره دقیقا کاری که توربو انجام میده قدرت بیشتر باعث کمتر زور زدن میشه که کمتر زور زدن هم باعث کاهش مصرف سوخت میشه اما بلو کور چجوری هوای بیشتری وارد سیلندر میکنه ؟؟

      جواب : قبل از ورود به سلیندر دمای هوا رو پایینتر میاره تا هوا فشرده تر شده و فضای کمتری اشغال کنه در نتیجه هوای بیشتری میشه وارد سیلندر کرد مثله توربو باعث افزایش توان بخاطر انفجار قوی تر در سیلندر میشه فرقش با توربو اینه که توربو مثله کمپرسور به زور هوای بیشتری میچپونه توی سیلندر ولی بلو کور این کارو بدون بدون زور زدن انجام میده و مثله توربو یا توئیین توربو نیازی به استفاده از پیشران نداره

      و اما اکوبوست
      اکوبوست اومده توربو رو با تزریق مستقیم یا همون GDI ترکیب کرده GDI که همون تکنولوژی هست که خودروهای کره ای ازش استفاده میکنن که مشکل یاتاقان زدن رو به وجود میاره و یه سری مشکلات دیگه !! توربو و GDI هر دو به تنهایی باعث افزایش قدرت موتور میشن فورد با ترکیب این دو قدرت ماشین رو بیشتر کرده که هم مشکلات و پیچیدگی های توربو رو داره هم مشکلات و پیچیدگی های GDI رو
      معایب اکوبوست ::
      در شرایط آب و هوایی مرطوب، توربو می تواند رطوبت کافی را “وارد” کند تا موتور را به حالت کرک فرو ببرد. فورد یک تصحیح و TSB بر روی آن صادر کرده است، اما هیچ یادآوری ندارد.
      چندین به روز رسانی نرم افزاری برای مدل های سال ۲۰۱۱، در ارتباط با مشکلات خلاء، اشتعال و جابجایی زنجیره ای / تنش لرزندگی به علت تغییر فاصله زمانی تعویض روغن گزارش شده است. فورد این مشکلات را در یک TSB با نام کد مشکل P0016 منتشر کرده است.
      فورد به صاحبان توصیه می کند از پاک کننده های القایی آئروسل استفاده نکنند چون منجر به آسیب در یاتاقان های توربو، مهر و موم و قطعات متحرک می شود.

      توضیح درباره GDI
      تزریق مستقیم بنزین ابتدا در هواپیماهای تولید شده در زمان جنگ جهانی دوم معرفی شد که توسط آلمانی‌ها (دایملر بنز) طراحی شد عمر کمتر و فرسودگی سریعتر از معایب تزریق مستقیم هست اما توی جنگ هواپیمای سریعتر با قابلیت های مانور بالا بخاطر نسبت بیشتر قدرت به وزن باعث افزایش بالای درصد پیروزی نبرد هوایی در اون زمان میشد برای همین کاملا توجیه پذیر بود
      نخستین سیستم تزریق مستقیم مورد استفاده در خودرو توسط شرکت بوش المان توسعه داده شد و با خودروهای Goliath و Gutbrod در سال ۱۹۵۲ معرفی شد. در سال ۱۹۵۵ مرسدس بنز SL۳۰۰؛ اولین اتومبیل اسپرت بنزینی با استفاده از تزریق سوخت؛ از سیستم تزریق مستقیم استفاده کرد. انژکتورهای سوخت بوش و شمع‌ها در سوراخ‌های روی دیواره سیلندر جای گرفته بودند، در سایر موتورهای شش سیلندر مرسدس بنز نیز استفاده شدند (بعدها جای شمع‌ها به سرسیلندر منتقل شد) که در این موتورها پاشش سوخت بوسیله حرکت سریع یک سمبه که توسط بادامک تحریک می‌گردید، انجام می‌شد.

      بعدها روند کلی بیشتر درخواست‌های تزریق سوخت جهت کاهش هزینه به سمت روش‌های تزریق غیرمستقیم پیش رفت. در طی دهه ۱۹۷۰کمپانی فورد موتور یک موتور با پر کردن لایه بندی شده را که ProCoنامگذاری کرد را توسعه داد، که از یک پمپ فشار بالای منحصربه‌فرد و انژکتورهای تزریق مستقیم استفاده کرد. یکصد خودروی Crown Victoria که در کارخانه Atlanta Assembly فورد در Hapeville، Georgia ساخته می‌شد، به موتور ProCo V۸ مجهز شدند.

      پروژه موتورهای تزریق مستقیم فورد به چند دلیل کنار گذاشته شد از جمله؛ کنترل کننده‌های الکترونیکی به عنوان یک عنصر کلیدی که در مراحل اولیه پیشرفت بود، هزینه ساخت پمپ و انژکتورها خیلی بالا بود و اکسیدهای نیتروژن بیشتر از محدوده EPA تولید می‌شد، البته کاتالیست کانورتور سه راهه یک راه حل مؤثر ازرشمند بود که بعدها و در آینده معلوم شد.

      موافقم 3
      مخالفم 0
    4. 2646

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (344 ديدگاه)

      رامین جان
      سوال شما رو در پست (معرفی نسخه آفرودی جدید فورد اکسپلورر تیمبرلاین) در مورد بهتر بودن تکنولوژی های Ford EcoBoost و Yamaha Blue Core نسبت به هم دیدم، منتها به دو دلیل جواب ندادم:
      1. اصولا این دو تا سیستم هیچ ارتباطی با هم ندارند که با هم مقایسه شوند!
      2. پاسخ این سوال، می تونه باعث تحریک بعضی از دوستان بشه و کامنت های بی موردی رو به دنبال داشته باشه.

      ولی به واسطه دعوت Ninja عزیز و یاد دادن اصل ترویج اطلاعات به کاربر GENESIS، که برای چنین اطلاعات ساده و پایه ای طلب هزینه دارن، اطلاعات خودم رو عرض می کنم. همچنین سعی می کنم بخش های دیگری از اون کامنت شما رو جواب بدم.

      نکته اول، همون طوری که گفتم این دو تا سیستم از پایه هیچ ارتباط مستقیمی به هم ندارن. تکنولوژی EcoBoost در اصل متعلق به شرکت FEV’s European Technical Center است که مرکز اصلی این شرکت در کشور آلمان قرار دارد. تکنولوژی EcoBoost در بیان ساده ترکیب دو تکنولوژی Twin Power turbocharge و سیستم تزریق سوخت مستقیم (direct-injection) با تنظیمات و ساختار خاص است. هدف اصلی تکنولوژی EcoBoost، افزایش توان و گشتاور موتور است که باطبع به شرکت سازنده امکان ساخت موتورهای کم حجم تر با بازده مشابه با موتورهای حجیم تر تنفس طبیعی رو میده.
      کم حجم شدن موتورهای توربو، غیر از بهبود آیتم های کاهش وزن، بهبود بالانس وزنی خودرو و …، ثمراتی مثل کاهش مصرف سوخت و باطبع کاهش آلودگی هوا (گازهای گلخانه ای) رو دارا می باشد. پس باید دقت داشت که تکنولوژی EcoBoost در اساس برای افزایش راندمان موتور از طریق اضافه کردن دو سیستم turbocharger و direct-injection ساخته شده و آیتم های کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا ثمره این دو تا تکنولوژی است (مثل هر کمپانی دیگری که با اضافه کردن turbocharger و direct-injection مصرف سوخت و سطح آلایندگی اش کاهش یافت).
      در نهایت تکنولوژی EcoBoost توسط شرکت FORD از گروه FEV’s European Technical Center خریداری شد و امروزه در اکثر موتورهای جدید ساخت Ford استفاده می شود. ظاهرا از لحاظ دوام و کارآیی هم نسبت به محصولات Chevrolet و Dodge در جایگاه بالاتری قرار دارد.

      نکته دوم، تکنولوژی Yamaha Blue Core در اساس برای کاهش آلودگی انجین موتورسیکلت های Yamaha از طریق آیتم های بهبود دهنده انفجار در سیلندر برای کسب استانداردهای آلودگی یورو ایجاد شد. پس از اساس تکنولوژی منسوخ Blue Core ژاپنی با عمر 2 دهه، هدف متفاوتی با تکنولوژی EcoBoost آلمانی دارد و حتی اضافه شدن تکنولوژی Blue Core در انجین های Yamaha، موجب افت توان می گردد.
      بنابراین این دو تا سیستم اگرچه در نهایت باعث کاهش آلودگی می شوند (Blue Core بر خلاف EcoBoost در اساس برای کاهش سوخت ایجاد نشده و تاثیر چندانی هم بر مصرف سوخت ندارد)، اما EcoBoost باعث افزایش توان و گشتاور موتورها می گردد ولی Blue Core باعث کاهش آنها. همچنین اینکه تکنولوژی EcoBoost، یک تکنولوژی جدید بوده و روز به روز آپگرید می شود اما تکنولوژی Blue Core با عمر حدود 20 سال، توانایی هماهنگ شدن با استانداردهای بالاتر آلایندگی یورو رو نداشته و به مرور از تکنولوژی های مرسوم انجین ها حذف شد.

      نکته سوم؛ فرمودین:
      ** در حال حاضر blue core فقط در انحصار چانگان هست اما قدیم یعنی ۴ یا ۵ سال پیش بنز و هیوندای هم از این تکنولوژی استفاده میکردن. **
      اولا، تکنولوژی BlueEFFICIENCY مرسدس بنز تا آنجا که من اطلاع دارم، توسط خود کمپانی MB توسعه داد شد. از لحاظ ساختاری هم کاملا تکنولوژی های MB BlueEFFICIENCY و Yamaha Blue Core با هم متفاوت هستند. تکنولوژی Yamaha Blue Core اصولا بر اساس بهبود ضریب تراکم و انفجار شدیدتر شمع بنا شده که اون رو محدود به موتورهای بنزینی می کنه، در صورتی که MB BlueEFFICIENCY حتی در انجین های دیزلی شرکت MB هم مورد استفاده قرار گرفته است.

      دوما، من در مورد تکنولوژی Hyundai blue engine اطلاعات دقیقی ندارم. با توجه به اینکه Hyundai صرفا از این تکنولوژی در انجین های کم حجم accent و elantra اسفتفاده کرده، امکان خرید لایسنس از Yamaha وجود داره اما چند تا نکته مهم وجود داره:
      1. در ایران Hyundai accent وارداتی دارای blue engine، اگرچه در ابتدا گرون تر بودن اما در نهایت به واسطه توان کمتر و حساسیت بیشتر به بنزین، امروزه ارزون تر هستن.
      2. ظاهرا Hyundai تمایلی به ادامه یا گسترش این تکنولوژی در انجین های نسل های بعدی نداشت.

      نکته چهارم؛ فرمودین:
      ** تاجایی که من میدونم بلو کور یاماها ( هرچند برای یاماها نیست. الان در اختیار چانگان هست ) بیشتر در حجم موتور پایین استفاده میشه ولی اکوبوست در حجم بالا مورد استفاده قراره میگیره **
      بر خلاف نظر شما، تکنولوژی EcoBoost کاملا قابلیت هماهنگی با حجم موتورهای پایین رو داره و در حال حاضر Ford موتور 3 سیلندر جدید زیر رو بر اساس این تکنولوژی رو معرفی کرده:
      1.0L FOX
      1.1L Duratec Ti-VCT
      1.5L Dragon
      از طرف دیگر تکنولوژی Yamaha Blue Core اگرچه در اساس برای انجین های کم حجم موتورسیکلت طراحی و ساخته شده و تا امروز در موتورهای حجیم مورد استفاده قرار نگرفته اما به واسطه سن زیاد، فاقد پیچیدگی های ساختاری بوده و تا اون جایی که به نظر من می رسد، توانایی استفاده در موتورهای حجیم رو داره اما اینکه این تکنولوژی بتونه با استانداردهای یورو 6 و بالاتر منطبق شود، به نظرم تقریبا غیر ممکن است. این تکنولوژی حتی در استاندارد سازی انجین های قدیمی Yamaha برای یورو 5 چندان کارآ نبود و به همین دلیل، حتی در خود کمپانی Yamaha هم کنار گذاشته شد.

      نتیجه گیری:
      اصلا دوست ندارم این حرف رو بزنم، چون می دونم شما طرفدار برندهای چینی هستی اما خرید این تکنولوژی از رده خارج در دنیای امروز، واقعا مثل سایر آپشن های خودروهای چینی است که صرفا اسامی پرکننده بروشورهای تبلیغاتی هستن. این تکنولوژی هم مثل عددهای نجومی اسب بخار، سیستم های خودران، کیلومتر پیمایش خودروهای برقی و … در صنعت خودروی چین، صرفا یک اسم دهن پرکن برای ترغیب (و شاید بهتره بگم گول زدن) خریدار برای خرید خودروهای چینی است!

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        به به ????
        خیلی ممنون آقای ۲۶۴۶،دلمون واسه همچین کامنتایی خیلی تنگ شده بود…

        موافقم 9
        مخالفم 0
      2. Mohammad Rostami Nejad

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

        موافقم 4
        مخالفم 0
      3. Amirreza

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        واقعا از شما و این کامنت زیباتون ممنونم

        موافقم 2
        مخالفم 0
      4. mahan

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ??????❤❤مهندس جان عالی بود.خیلی جالبه و ازون جالب تر شمایید با کوله باری از اطلاعات درجه یک.لطفا بیشتر ببینیمت و از اطلاعات مارو محروم نکن قربان.لطفا کلاس بزار شاگردتون بشی بلکه یاد بگیریم.
        زنده باد آن کس که گاهی یادی از ما می کند
        گوشۀ دل وا کند،یادی از این جا می کند
        ما اگر در فکر غم های غریبش نیستیم
        خوش به ذاتش گاه گاهی نامی از ما می کند

        موافقم 2
        مخالفم 0
      5. R@m!n

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        این نکته رو هم اضافه کنم به فرمودهاتون تکنولوژی اکو بوست فورد هم دیگه قدیمی شده و قرار جایگزین جدید هیبیریدی یا سیستمی کاملا جدید معرفی بشه همزمان با معرفی نسل بعدی فورد ماستنگ.

        موافقم 5
        مخالفم 0
      6. Ahmedreza2002

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        ممنون ۲۶۴۶ عزیز
        راستی
        اسم شما ربطی به نام گذاری کامیون خای مرسدس بنز داره؟
        مثلاً اکتوروس ۱۸۵۱

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Rman

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          دوستان این پست طنزه. قبلش از 2646 هم معذرت می خوام بابت شوخی که باهاش می خوام بکنم. ???

          تو بازی مافیا وقتی بازی خیلی عجیب میشه و آدم های بازی نکات جدیدی میگن مثل اینکه گفتی 2646 یه مدل اکتروس بنز هست
          یه تکنیکی استفاده می کنن به اسم مغز خراب من میگه! الان واقعا منتظرم یه روز مشخص بشه 2646 یه دختر ماشین بازه خفنه که پشم های همه مون بریزه ?????

          موافقم 3
          مخالفم 0
      7. Ninja

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        اقای 2646 توضیحات کاملی دادین مثل همیشه واقعا باید ادمایی مثل شما تو این سایت بیشتر باشن تا (نمیگم بقیه حداقل من) چیز هایی یاد بگیرم

        موافقم 3
        مخالفم 0
      8. new Ramin

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        اقای 2646
        سپاس از پاسختان. بسیار اطلاعات خوبی بود این اطلاعات در گوگل هم نبود ! سپاس از پاسختان. بسیار جامع و خوب بود. درباره اکوبوست اطلاعات زیادی نداشتم اطلاعات رفت بالا.

        البته در مورد بلو کور که قدیمی هست و از رده خارج شده و اون کمپانی چینی برای جلب رضایت از این تکنولوژی استفاده میکنه از نظر من زیاد منطقی نیست…
        .
        البته در بحث گرفتن گواهی آلایندگی
        در حال حاضر چانگان محصولات جدیدش آلایندگی یورو 6 رو پاس کردن
        و طبقع این موضوع نباید گفت صرفا موتور تکنولوژی بلو کور از دور خارج شده هست.البته اینکه ایا چانگان تکنولوژی جدید وارد بلو کور کرده که کارایی رو بیشتر کنه. از اون من بی خبرم. ولی اگه همون تکنولوژی باشه واقعا خیلی خوبه
        .
        البته اگر موتور های 8 سال پیش چانگان رو با موتور های جدید مقایسه کنید میفهمید بلو کور به عنوان یه تکنولوژی 20 سال پیش که الان در دستان چینی هست زیاد هم بد نیست…
        .
        البته در بحث اینکه در بحث بلو کور سبب از دست دادن قدرت و کاستن قدرت میشه کاملا مخالف هستم.

        اما ایا changan قدرت های واقعی اعلام میکنه یا نه دیگه باید تست داینو انجام داد
        ولی برندی که با فورد همکاری داره و با مزدا همکاری میکنه و در بیشتر نقاط جهان ( تورین ایتالیا / مونیخ آلمان / برمینگهام بریتانیا / دیترویت آمریکا ) مراکز طراحی و توسعه داره و همچنین 4.3 درصد بازار چین رو در اختیار داره

        فکر نکنم “” دروغ”” بگه.
        .
        ولی مجموعاً سپاس از پاسخ گویتان.

        موافقم 2
        مخالفم 3
      9. Rman

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (108 ديدگاه)

        2646 عزیز
        یه سوال داشتم. این طوری که شما گفتی تکنولوژی اکوبوست یعنی مال یه شرکت آلمانی هست؟ یعنی مال خود فورد آمریکا نیست؟
        عجب …

        موافقم 1
        مخالفم 0
      10. 2646

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        آبتین جان
        ارادتمند. بارها عرض کردم، پدال پر از کاربرانی است که کامنت های فوق العاده ای می نویسند و من امیدوارم یک عضو کوچک از آنها باشم. خوشحالم که کامنت من مورد توجه شما قرار گرفته و ممنون از اظهار لطف تون.

        محمد جان
        ارادتمند. ?
        (البته من آدم استفاده از ایموجی ها نیستم و امیدوارم ایموجی درستی فرستاده باشم)

        امیر رضا جان
        ارادتمند.
        مرسی از شما که وقت گذاشتید و کامنت طولانی من رو خوندین. خوشحالم که کامنت من مورد توجه تون قرار گرفته است.

        ماهان جان
        عزیزمی. درس پس میدیم خدمت شما و همه عزیزان در پدال.
        بارها عرض کردم، اطلاعات و تجارب فوق العاده ای در کامنت های دوستان پدالی وجود داره که من از خوندن شون هم لذت می برم و هم یاد می گیرم. خلاصه اینکه اگر اطلاعات اندکی هم دارم، به نوعی وظیفه من است که به دوستان منتقل کنم، چون تو گذر ایام، دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم وظیفه داریم بکاریم تا دیگران بخورند.
        در نهایت مثل همیشه بیش از اندازه به من لطف داری ماهان جان. در محضر دوستان، افتخار شاگردی دارم و درس پس میدم خدمت عزیزان.

        رامین جان
        ورود برق به صنعت خودرو، شاید تکنولوژی های انجین های درون سوز رو کمی قرون وسطایی نشون بده اما به نظر من، Ford با استفاده از تکنولوژی EcoBoost چندین پله بالاتر از رقبای هم میهن خودش قرار داره. بازار آمریکای شمالی، اگرچه تا حدی نسبت به تکنولوژی خودروهای برقی هیجان زده است اما تو بطن خودش، عاشق موتورهای حجیم، صدای موتور و دود بوده، هست و به نظر می رسه که بمونه. به همین دلیل، فکر می کنم حالا حالاها موتورهای درون سوز در کمپانی های آمریکایی فرصت نعره کشیدن داشته باشند.
        از طرف دیگه تکنولوژی EcoBoost واقعا نسبت به رقبای آمریکایی اش چندین پله بالاتر قرار داره و Ford رو به رقبای آلمانی اش نزدیک کرده. به نظر من انجین های Ford EcoBoost اصلا قابل مقایسه با موتورهای حجیم چدنی دو سوپاپ سوپرشارژ رقبا نیست! شاید در نمایش کلی و مبارزه قدرت، انجین Hellcat به واسطه حجم و توان بالا جذاب باشه اما در واقعیت موتورهای Ford EcoBoost با مزایایی چون مصرف کمتر، وزن پایین تر (و بالطبع بالانس وزنی بهتر)، آلودگی کمتر، هزینه نگهداری پایین تر و … بهتر هستند.
        به نظر من یکی از دلایل موفقیت Ford، چه در بازار آمریکای شمالی و چه در بازار های جهانی، ترکیب کردن تکنولوژی روز دنیا با DNA خالص اتومبیل های آمریکایی است که باعث شده خودروهاش در اکثر کلاس ها در سطح جهان، مدعی باشن. ولی در نهایت نظر شما رو رد نمی کنم، Ford هم مثل تمام کمپانی های دنیا باید برای آینده آماده باشه و تکنولوژی های جدیدی رو کنه.
        خوشحال میشم اگر شما کامنتی در معرفی تکنولوژی های جدید ساخت موتور Ford بنویسید تا اطلاعات همه مون از این طریق افزایش پیدا کنه.

        احمدرضا جان
        ارادتمند. عدد 2646 رتبه کنکور من در سالیان دور نوجوانی است. از اون جایی که زیاد هم به درس های عمومی علاقه مند نبودم، برای خودم کسب این رتبه خیلی جذاب بود، مخصوصا اینکه من رو به رشته و دانشگاه مورد علاقه ام هم رسوند.
        برای همین این عدد، سال هاست یادآور خاطره خوب شب دیدن رتبه های کنکور برای منه. اگرچه در طی این سال ها، تلفظ اش از دوهزار و ششصد و چهل و شش به بیست و شیش، چهل و شیش تبدیل شده!

        آرمان جان
        ???
        هر چی فکر کردم چی بنویسم، چیزی به نظرم نرسید!

        Ninja عزیز
        ارادتمند. خوشحالم که کامنتم مورد توجه تون قرار گرفته. قطعا دوستان زیادی در پدال وجود دارن که چندین پله از من بالاتر هستند و کامنت های فوق العاده ای می نویسند. من هم سعی می کنند در کنار این عزیزان، اگر نکته ای به ذهنم رسید، عرض کنم.

        رامین عزیز (new Ramin)
        ارادتمند. خوشحالم که کامنت من مورد توجه تون قرار گرفت. مطالبی که عرض کردم، حاصل اطلاعات و نتیجه گیری شخصی است، حتما ممکنه که در بخشی از اون و یا حتی همه اش، اشتباهاتی وجود داشته باشه.
        قطعا من هم از پیشرفت صنعت خودروی چین و پیدایش قطب جدید تکنولوژی، به واسطه فشرده شدن دنیای رقابت لذت خواهم برد. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

        آرمان جان
        بله. همان طور که عرض کردم، تکنولوژی EcoBoost در اصل توسط شرکت FEV’s European Technical Center توسعه داده شده که اصالتا آلمانی است. از لحاظ ساختاری هم انجین های EcoBoost ساخت Ford بسیار شبیه رقبای آلمانی هستند و به نظر من، کاملا از رقبای کره ای (انجین های Turbocharger GDI شرکت Kia/Hyundai) و ژاپنی بالاتر قرار می گیرند.
        البته کمپانی های ژاپنی به ندرت وارد دنیای پرفورمنس از طریق اضافه کردن توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت شدند، چون اولویت اصلی شون پایین نگه داشتن استهلاک است.

        ارسلان جان
        مرسی بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعات تون. خوشحالم از زاویه دید دیگری به این داستان پرداخته شد. ارادت.

        موافقم 4
        مخالفم 0
      11. امیرحمزه

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (13 ديدگاه)

        مثل همیشه توضیح عالی و کامل ممنون از وقتیکه میزارین و پاسخ کامل میدین که در کنارش اطلاعات جدید هم میدین ممنون از محبتتون

        موافقم 1
        مخالفم 0
    5. ارسلان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (455 ديدگاه)

      رامین من جواب سوالت روی توی همین پست یه نظر بعد از نظر اقای شاهین دادم به زبان ساده ولی هنوز تایید نشده بعد از گذشت 3-4 ساعت تایید شد انشاله بعد میتونی استفاده کنی از بچه کلاس اولی تا ادم پرفسور با هر ایکیویی باشه جوری توضیح دادم همه متوجه میشن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. Zakaria

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    این عکس‌ها از اون عکس‌ها هستن که با دیدنش صداشم تو سرت تداعی میشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. SF90 STRADALE

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    مگه میشه فراری رو بدون V12 تصور کرد ؟؟
    ایشالا همیشه از این خبرهای خوب و دل شاد کن ببینیم
    ❤❤ Ferrari ❤❤

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. مهردادکمال

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    12سیلندر و تنفس طبیعی
    چی بهتر از این

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ارههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    ایول مدیر فقط مدیر فراری

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. حمیدرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (154 ديدگاه)

    شما یک درصد فکر کنین که فراری هایپرکارش رو بدون v12 بده بیرون. از اول هم مشخص بود که نمیشه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. ایران

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    آفرین فراری یه کار عالی به این میگن حیف واقعا ۱۲ سیلندر حذف بشه عشقه عشق ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    موافقم 3
    مخالفم 0
  12. ایران

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    آفرین فراری یه کار عالی به این میگن حیف واقعا ۱۲ سیلندر حذف بشه عشقه عشق ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Amirreza

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    یسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
    هوررررررررررررررررررااااااااااااااا
    آررررررررررررررررررررررررررررررره
    فراری بدون ۱۲ سیلندرش معنی نداره❤❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. mahan

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خبری در مورد پیشرانه های اینده لامبورگینی کسی نداره؟
    ولی فک کنم برای رقابت هم باشه لامبورگینی هم حفظ کنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      خبری هست ولی کم درکل لامبو میگه هنوزم به همون وی 10 وی 12 تنفس طبیعی وفادار هست و به فکر ماشینی تمام برقی هم در اینده نیستن چون خودشون میگن جذابیت لامبورگینی به همون موتور های دوازده سیلندر هست مگر اینکه برای رقابت با فراری تمام برقی 2025 یا ریماک و ….. درست کنه که شایدم در حد کانسپکت پیش بره مثل استریون ولی به احتمال 65 درصد جانشین اونتادور و مخصوصا اوراکان در کنار اون وی 10 و وی 12 تنفس طبیعی یه پیشرانه برقی برای قوانین الایندگیو شتاب آنی و قدرت بیشتر استفاده کنه مثل جی تی ار اینده البته این حرف ها منبع خاصی نداره و از حرف های مدیران لامبو متوجه شدم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ممنون از پاسخگوییتون.????

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          خواهش ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. Hamid

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    عالیه …
    امیدوارم هیچوقت این انجین های خوش صدا حذف نشن …

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. - A M I R -

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    اخباری مثل تلاش فراری برای زنده نگه داشتن V12 تنفس طبیعیش و تحقیق پورشه روی سوخت جدید برای موتورهای درون سوز واقعا آدم رو به آینده خودروسازی امیدوار میکنه. قلبا آرزو میکنم این جو کاذب الکتریکی سازی زودتر فروکش کنه و به تعبیری از مد بیفته تا حداقل بستر برای عرضه گسترده خودروهای پاک واقعی مثل خودروهای هیدروژنی فراهم شه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. عاشق پدال

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اگه میشد ۵ تا از بهترینای تنفس طبیعی رو میخریدم تو انبار میزاشتم.
    مخصوصا اون f133 gt خاص رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (153 ديدگاه)

    فراری باید روی حمل و نقل عمومی هم کار کنه فکر کنید اتوبوس فراری وای چقدر عالیه
    من عاشق حمل و نقل عمومی هستم میشه اونجا با آدمهای مختلف حرف زد عاشق شد ووو…
    در مورد حمل و نقل عمومی هم پست بزارید و فرهنگ سازی کنید پدال جون
    :)//——–><

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. محمد امین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    بهترین خبر این مدت بود،دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا