فراری

خبری از جانشین معنوی فراری دینو در آینده نزدیک نیست!

خبرهای بدی برای افرادی که به دنبال یک فراری ارزان‌تر هستند داریم چراکه ظاهراً خبر احیای دوباره‌ی مدل افسانه‌ای دینو رد شده است. این خودروساز ایتالیایی نیازی به تولید یک خودروی پایه‌ی دیگر نمی‌بیند.


انریکو گالیرا که مدیر تجاری ارشد فراری می‌باشد در مصاحبه با اتوکار گفته است:

من هرگز از واژه‌ی مرده در استراتژی آینده استفاده نمی‌کنم. قطعاً تولید این خودرو چیزی نیست که در برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت ما قرار داشته باشد.


شایعات زیادی مبنی بر توسعه‌ی دینوی جدید به گوش رسیده بود. گفته می‌شد این خودرو از نسخه‌ی بازنگری شده‌ی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی متعلق به آلفارومئو کوادروفولیو استفاده خواهد کرد اما احتمال نصب سیستم هیبریدی برای ایجاد قدرت بیشتر نیز وجود دارد. با توجه به خبرها حدس زده می‌شد قیمت جانشین معنوی دینو حدود ۱۵۰ هزار یورو باشد.


مدیر فراری درباره‌ی جنبه‌های گوناگون دینوی جدید به اتوکار گفته است:

سبد محصولات ما به دنبال بازطراحی موقعیتمان بوده اما احساس نمی‌کنیم که نیازی به یک مدل پایه داشته باشیم. ما می‌خواهیم به آنچه که هم‌اکنون انجام می‌دهیم متعهد بمانیم.


احتمالاً منظور گالیرا از بازطراحی موقعیت فراری اشاره به معرفی اولین شاسی‌بلند تاریخ این شرکت یعنی پورسانگ بوده است. گفته می‌شود این خودرو در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد بنابراین هنوز زمان مناسبی برای آماده شدن برای این تغییر بزرگ وجود دارد.


نگاهی به عملکرد دیگر خودروسازان در بازار نشان می‌دهد که فراری شاید موفقیت بیشتری را در توسعه‌ی محصولات کنونی دیده و نیازی به یک خودروی اسپورت پایه ندارد. برای مثال لامبورگینی اوروس با فاصله‌ی زیاد پرفروش‌ترین محصول این برند بوده و در نیمه‌ی اول سال جاری به خانه‌ی ۲۶۹۳ نفر راه یافته است. این در حالی است که فروش اوراکان و آونتادور به ترتیب برابر با ۱۲۱۱ و ۶۴۹ دستگاه بوده است. بنتلی هم با بنتایگا موفقیت مشابهی داشته چراکه این خودرو تقریباً نیمی از فروش این برند را به خود اختصاص داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Behrouz. anzali

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    فراری دینو چقدر قیافش باحاله . چه طراحی داشته اونزمان؟ در هر حال اگه ساخته بشه بعنوان یه فراری ارزان جایی نداره تو ایران!! مثل تمام برندهایی که تمام جوونا حسرتشو میخورن . و میایم تو سایت برای ماشینهایی که تو عمرمون ندیدیم با هم کل کل میکنیم . خنده داره نه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. rasa

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (85 ديدگاه)

      داداش فراری ارزانه نه رنوی ارزان خیلی ها مثل ما حسرتش رو میخورن فقط ماها نیستیم خیلی ناراحت نکن خودتو :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    جانشین معنوییییی!! : )))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هر محصولی از هر دهه ای حال گذشته آینده فراری چشمها رو به خود خیره میکنه چقدر ماشینهای فراری زیباست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    همون بهتر که تولید نمیکنه
    درسته که تولید این محصول آمار فروش رو به شدت بالا میبره , سود آوری داره
    و ارزش برند رو بالا میبره اما مطمئنا قدرت برند فراری رو کم میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا